Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Czy ta skrzynia f13cr pasuje bez problemu do x14sz?
Ja mam chyba f13(x14sz) i jak jechalem 170oczywiscie na zamknietym odcinku drogi to mialem niecale5tysi z tym ze ja jak zmienialem zegary cofnolem wskazowke o jakies 10km/h kolka 165/65/13
Ps.Troszki zasmiecilismy watek sasiada.
nie no luzzzz ... to co chcialem na 99% sie dowiedzialem na temat przez mnie zadany....
A co do licytacji kto ile pojedzie, to moj licznik podnosi sie gdy mam wg. Combolota mojego ojca 50 km/h. Wtedy moj zaczyna zyc
Przy 100 na moim jest 60
Ale dla mnie to akurat najmniej przydatny gadzet...
pozdro all
na gumach 195/50/15 prędkościomierz przekłamuje mi ok 10 km/h w porównaniu do seryjnych kółek, które teoretycznie powinny pokazywać dobrze, a niedawno na A2 wyciąnałem moim 1.2 180km/h bo skrzynia się skończyła na 5500 i ciekawy jestem ile tak naprawde ten "potwór" pójdzie
btw. jaka może być skrzynia w z12xe? bo jakoś nigdy się w to nie zagłębiałem...
Aro83 pisze:... niedawno na A2 wyciąnałem moim 1.2 180km/h bo skrzynia się skończyła na 5500...
w taki sposob to silnikowi sie konczy moc, a "skrzynia konczy" sie na odcince, o ktora wiekszosci z nas na 5 ciezko zahaczyc.
stawiam na F13 tylko ciekawe ktora
pozdr
Porszak pisze:w taki sposob to silnikowi sie konczy moc, a "skrzynia konczy" sie na odcince, o ktora wiekszosci z nas na 5 ciezko zahaczyc.
stawiam na F13 tylko ciekawe ktora
pozdr
hydrauliczna f13, ale jakie przelozenia to nie wiem
Aro, cos dluga ta prosta chyba byla
Mnie bardziej chodzilo nie o predkosci max. ale o komfortowa jazde 120-140 czy 150 km/h. Na mojej obecnej konfiguracji to raczej nie mozliwe bo to sa obroty zedu 4-5k :0
Wiec czy zamiana skrzyni na F13 obnizy obroty silnika przy tych predkosciach np. o 800 czy 1000obr. mniej?(tak jak to było w GSi np.)
Hiv pisze:Mnie bardziej chodzilo nie o predkosci max. ale o komfortowa jazde 120-140 czy 150 km/h. Na mojej obecnej konfiguracji to raczej nie mozliwe bo to sa obroty zedu 4-5k :0
Wiec czy zamiana skrzyni na F13 obnizy obroty silnika przy tych predkosciach np. o 800 czy 1000obr. mniej?(tak jak to było w GSi np.)
Zapewne musialbys zmienic na F13wr bo moje F13 tez ma na piatce przy 100km/h troszke ponad 3k rpm, przy 120-130 jest juz 4k rpm
Co do prędkości względem obrotów to wszystko zależy od przełożeń skrzyni ale przede wszystkim przełożenia głównego.
W c14nz (w astrach f, corsa b bo corsie a lub początkowa faza prod astry to jest f10) jest skrzynia f13WR (czyli długie przełożenia) ale niestety główne jest jedno z najkrótszych 4.18 i to czyni ją prawie tak krótką jak f13CR (czyli krótkie przełożenia) ale one mają przełożenie główne 3.74.
Podsumowując można postawić znak "=" miedzy f13CR 3.74 a f13WR 4.18 (minimalnie krótsza jest cr z 3.74).
Jeśli ktoś chciałby wydłużyć swoją skrzynie f13 wr (od 1.4) to trzeba przełożyć główne od tej CR 3.74 (oczywiście przy f13 a ty masz zapewne f10) i wtedy masz taką skrzynie jak montowana przy x16sz (astra/vectra) lub nawet przy 1.7TD. Jeśli nie chcesz tak długiej to wystarczy przełożenie 3.94 (montowane przy silnikach m.in. c16nz i co ciekawe nawet przy x12sz w corsie b).
Ja właśnie tak planuje zrobić - poprostu zamienie się z maniakiem przyśpieszeń i kręcenia silnika do 7000rpm od f13 CR wezme 3.74 a on zapoda 4.18 i efekt będzie taki że ja będe miał super długą skrzynke a on super krótką i obydwaj będziemy zadowoleni.
Chyba że uda mi się sprzedać tą skrzynie co kupiłem czyli f13wr 4.18 to kupie f13 WR z 3.74.
Im mniejsza wartość głównego tym skrzynia dłuższa, czyli mniejsze obroty przy tej samej prędkości (ale spada przyśpieszenie i zakres użytecznych obrotów - nie da się np jechać 50km/h na 5tym biegu) a co za tym idzie w trasie mniejsze spalanie. Jeśli ktoś mało jeździ w trasie a dużo w mieście to nie ma sensu wkładanie długiej skrzyni - odwrotnie jak najbardziej.
Mam zrzucone obrazki z EPC które to tryba.
a ten maniak to niby ja? tylko jakos za silnik sie zabrac nie moge
Miałem na myśli to w x14xe bo faktycznie przy c14se jest 3.94:
Co do maniaka to jakoś przestałem wierzyć w to że się kiedyś za to zabierzesz
i jestem po słowie z innym maniakiem (tan maniak wie o kogo chodzi hehe).
juz mowilem - nie mam za co rozlozyc skrzyni po to, zeby potem robic to po raz drugi podczas wymiany bloku jesli w ogole - to wszystko na raz. na raty zbankrutuje, a sam tego raczej nie zrobie...
swoja droga zawsze myslalem, ze mam 3.94 u siebie... widocznie cos mi sie pokrecilo
!markos pisze:juz mowilem - nie mam za co rozlozyc skrzyni po to, zeby potem robic to po raz drugi podczas wymiany bloku jesli w ogole - to wszystko na raz. na raty zbankrutuje, a sam tego raczej nie zrobie...
swoja droga zawsze myslalem, ze mam 3.94 u siebie... widocznie cos mi sie pokrecilo
Luzik - wiem jak to jest, ja mam taki komfort że skrzynia leży w garażu i mogę to na luzie zrobić, a że mamy jeszcze jednego maniaka .
Jak będziesz potrzebował to przełożenie i nie znajdziesz za tanioche w wawie to jak zmienie swoją skrzynie i jak się okarze że te tryba są w dobrym stanie to są twoje za cene przesyłki (bo nie chce mi się wierzyć że ją gdzieś sprzedam - dla cełów szkoleniowych/naukowych zostanie rozebrana )
F13CR z głównym 3.94 to musi być dopiero krótka skrzynia.
sluchajcie bo juz mnie zamotalo w tym temacie, ale chcem miec na maxa krotka skrzynie czyli f13cr z duzym glowym, ktos z was ma cos takiego i chce sprzedac?
radzio_gsi pisze:sluchajcie bo juz mnie zamotalo w tym temacie, ale chcem miec na maxa krotka skrzynie czyli f13cr z duzym glowym, ktos z was ma cos takiego i chce sprzedac?
ja mam ale nie chce sprzedać!!!
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
radzio_gsi pisze:i jakie to ma przyspieszenie u ciebie? i ile mozna na tym pojechac?
przyśpieszenie to narazie zerowe bo leży obok samochodu
ale teoretycznie to można urwać około 1 sekundy, a max prędkość to hmm.....niemam pojęcia ale jest dużo mniejsza niż w seryjnych
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
arts pisze:kozzi a ile razy leciales max predkoscia ja nawet nie wiem jaka jest u mnie max predkosc
kilka razy Arts`iku leciałem max prędkość
c14nz z f13wr = troche ponad 190km/h
c14se z f13wr = jeszcze nie próbowałem ale pewnie tyle samo
c14se z f13cr + krótkie główne przełozenie = to myśle że max 170-180km/h
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
arts pisze:kozzi niechce cie pouczac ale u nas predkosc max to 130km/h na autostradach lamie sie przepisy nieladnie nieladnie
serio?? tylko 130km/h na tych "pseudo-autostradach"
a kto Ci powiedział że to było na naszych drogach
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI