Strona 2 z 4

: 26 lut 2006, o 10:37
autor: PETERS
emes125 pisze:A czy silnik 1.6 nie jest przypadkiem największym na smallblocku ? Więc 1.8 jak chcesz na smallblocxku rozwiercić, to se ne da panie Havranek
Dokładnie tak samo sobie pomyślałem... ale czy to znaczy, że my swoje 1.2 mozemy rozwiercić i wsyawić tuleje czy jak? Pytam z technicznego punktu widzenia bo smallblocku, to smallblocku ale ciekawe czy oprócz srednicy tulei były jeszcze jakieś inne zmiany konstrukcyjne między 1.2-1.4-1.6

: 26 lut 2006, o 10:41
autor: !markos
http://nos.motoogloszenia.pl/modules.ph ... icle&sid=3

blok nie chlodzi jednego cylindra? nie no.. bez przesady.. :zakrecony:

: 26 lut 2006, o 10:45
autor: YAQB
!markos pisze:blok nie chlodzi jednego cylindra? nie no.. bez przesady.. :zakrecony:
No OKI, moze to naciagana teoria ... tylko co sie stalo ze sie wysypalo? Tylko nie mow znowu, ze szukam tematu na nudny poranek - poprostu chce uniknac kolejnych komplikacji ...

A co do wywazania jeszcze ... jaki jest koszt takiej operacji ?

: 26 lut 2006, o 11:07
autor: !markos
na stronie, ktora podalem jest taki dzial jak kontakt, nawet email maja, mysle, ze oni beda wiedzieli najlepiej :lol:

: 26 lut 2006, o 11:18
autor: -=m&m=-
PETERS pisze:
emes125 pisze:A czy silnik 1.6 nie jest przypadkiem największym na smallblocku ? Więc 1.8 jak chcesz na smallblocxku rozwiercić, to se ne da panie Havranek
Dokładnie tak samo sobie pomyślałem...
a x18xe1 przypadkiem nie jest na bazie smallblocku ??

: 26 lut 2006, o 11:53
autor: YAQB
!markos pisze:na stronie, ktora podalem jest taki dzial jak kontakt, nawet email maja, mysle, ze oni beda wiedzieli najlepiej :lol:
Jeju jaki Ty jestes uszczypliwy - chodzilo mi o rzad wielkosci...

: 26 lut 2006, o 12:09
autor: !markos
nie mam pojecia, zadzwon jutro i sie dowiedz

: 26 lut 2006, o 12:41
autor: kozzi
arts pisze:Reinz jest dawany na pierwszy montarz przez fabryke wiec nie ma co sie zastanawiac :oko:
hmm.........słyszałem kiedyś co innego, ale możliwe że to Reinz robi uszczelki dla Opla!!!
arts pisze: Jak masz rozlozony silnik to pokus sie o wywarzanie gratow i zakrecenie silnikiem wyzej ... po info do kozzariusza ktory ostro to rozkminia :grin:
hiehie robota wreee, aż miło :P cały dół będzie wyważony i ostro odchudzony :-D

ps. tulejowania jest dość drogie w poruwnaniu do rozwiertu :zakrecony:

: 26 lut 2006, o 12:43
autor: kozzi
!markos pisze:http://nos.motoogloszenia.pl/modules.ph ... icle&sid=3

blok nie chlodzi jednego cylindra? nie no.. bez przesady.. :zakrecony:
szkoda tylko że ta firma jest tak quresko droga :placz:

: 26 lut 2006, o 12:49
autor: YAQB
kozzi pisze:szkoda tylko że ta firma jest tak quresko droga :placz:
Czyli? Sa jakies firmy "alternatywne"?

: 26 lut 2006, o 12:53
autor: kozzi
YAQB pisze:
kozzi pisze:szkoda tylko że ta firma jest tak quresko droga :placz:
Czyli? Sa jakies firmy "alternatywne"?
jasne, ale raczej nie w Wawie.

: 26 lut 2006, o 12:58
autor: arts
kozzi pisze:
!markos pisze:http://nos.motoogloszenia.pl/modules.ph ... icle&sid=3

blok nie chlodzi jednego cylindra? nie no.. bez przesady.. :zakrecony:
szkoda tylko że ta firma jest tak quresko droga :placz:
hmm no ja robilem u nich remont swojego lumpa i nie bylo jakos mega drogo :oko:

: 26 lut 2006, o 12:59
autor: !markos
kozzi pisze:szkoda tylko że ta firma jest tak quresko droga :placz:
tzn robiles cos tam, czy tylko trules im dupe przez telefon i dostales cene "odwal sie ziomek i tak tu nie przyjedziesz"? :lol:

oraz nie wiem jakie maja ceny, ale wiem, ze robia to najlepiej w tym zakichanym miescie i powie ci to kazdy, kto robil jakas powazniejsza robote.. afair promotor zlecal tam wszystkie silnikowe prace, ktorych nie mogli wykonac in-house..

: 26 lut 2006, o 13:13
autor: AdamXXL
może to coś pomorze. różne uszkodzania, powiązane z przyczynami
(~3,3MB)
http://www.msi-motor-service.com/downlo ... en_web.pdf

: 26 lut 2006, o 13:54
autor: YAQB
arts pisze:Ja na Twoim miejscu wymienil bym tuleje a nie kombinowal z blokiem od 1.4
Ktos jeszcze podziela taki poglad? Czy tulejowanie z jakiegos wzgledu jest lepsze niz taki rozwiert (a wyjdzie ponad 2 x drozej) ??

: 26 lut 2006, o 14:36
autor: kozzi
!markos pisze:
kozzi pisze:szkoda tylko że ta firma jest tak quresko droga :placz:
tzn robiles cos tam, czy tylko trules im dupe przez telefon i dostales cene "odwal sie ziomek i tak tu nie przyjedziesz"? :lol:

oraz nie wiem jakie maja ceny, ale wiem, ze robia to najlepiej w tym zakichanym miescie i powie ci to kazdy, kto robil jakas powazniejsza robote.. afair promotor zlecal tam wszystkie silnikowe prace, ktorych nie mogli wykonac in-house..
no trułem im na maila, jakoś musiałem się dowiedzieć jak u nich z cenami chyba nie!! a skoro tak mi odpowiedzieli to znaczy że są z dupy firmą :lol:
dobrze że Ty tak dużo u nich działałeś :lol:

: 26 lut 2006, o 15:03
autor: !markos
nie dzialalem, ale sa jedyna w pl firma, ktora ma flowbench i zamierzam skorzystac rowniez z uslugi wywazania dolu

: 26 lut 2006, o 15:26
autor: kozzi
!markos pisze:nie dzialalem, ale sa jedyna w pl firma, ktora ma flowbench i zamierzam skorzystac rowniez z uslugi wywazania dolu
niewiem czy są jedyną firmą, ale fajnie robisz że wywazasz dół, bo fabrycznie jest strasznie rozjechany :-?

: 26 lut 2006, o 18:47
autor: YAQB
No zesz w morde ... coraz bardziej mam wrazenie, ze sam musze (z Wasza pomoca) zaplanowac przeprowadzenie tego remontu ... :bardzozly:

Jak tak draze temat, to w bloku c16se nie ma tulei tylko sie stosuje szlif i nadwymiar (moze ktos stwierdzi - co za odkrycie ... no ja dopiero na to wpadlem). A wiec o jakim tulejowaniu tu wogole mowa? Wiem, ze sam rzucilem taki watek, ale opieralem sie na tym co mi powiedziano w warsztacie, a wyglada na to, ze powiedzino mylnie (jutro bede tam dzwonil).

Jesli nie ma zatem tulei to trzeba by zrobic szlif bloku i kupic nowe, nadwymiarowe tloki. Do tego wykonac wspomniany pomiar i wywazenie walu i caly szczesliwy zamknac temat "dolu".

Czy jest jeszcze cos co powinienem zrobic?

: 27 lut 2006, o 08:54
autor: PETERS
Tak mi się coś zdawało, że w osobowych niema raczej tulei, ale jak napisałeś, że są .... przy ukł. tłokowo-korbowym nic nie robiłem także niewiem.

Tylko jak poszły pierścienie, to niewiem czy się zmieścisz w 1szym szlifie. Najpierw niech Ci zmierzą (czy dostaniesz (o tyle)) nadwymiarowe tłoki i pierścionki (standardowo do 3 szlifów, chociaż jak jest w oplu-trzeba w sklepie zapytać)... bo jak mówisz, że ostatnim razem było to samo, to pewnie też był szlif - i niewiadomo czy na 1szy wymiar.

: 27 lut 2006, o 09:10
autor: YAQB
A macie jakies opinie na temat zakladu p. Olszewskiego? Ponoc to tez jakas znana firma ...

Podaje link:
http://www.mq.pl/autoszlif-olszewski

: 27 lut 2006, o 11:03
autor: arts
u mnie na wsi Olszewski ma cukiernie, polecam paczki i ptysie smaczna i profi robota :lol: :lol: :lol:

: 27 lut 2006, o 11:22
autor: YAQB
arts pisze:u mnie na wsi Olszewski ma cukiernie, polecam paczki i ptysie smaczna i profi robota :lol: :lol: :lol:
grrr :-P Powaznie pytam ...

: 27 lut 2006, o 16:53
autor: YAQB
Qttfffaaaaa ... coraz bardziej sie zastanawiam, zebt zabrac ten samochod i zlozyc go gdzies indziej .... ale nie bardzo mam mozliwosci ... ma ktos jakies sugestie ?? ?? ??

: 27 lut 2006, o 16:56
autor: D12
YAQB pisze:Qttfffaaaaa ... coraz bardziej sie zastanawiam, zebt zabrac ten samochod i zlozyc go gdzies indziej .... ale nie bardzo mam mozliwosci ... ma ktos jakies sugestie ?? ?? ??
Ile mniej więcej kasy jesteś w stanie przeznaczyć na remont tego silnika co masz... i jak długo zamierzasz jeździc corsą.

: 27 lut 2006, o 17:06
autor: YAQB
D12 pisze:Ile mniej więcej kasy jesteś w stanie przeznaczyć na remont tego silnika co masz... i jak długo zamierzasz jeździc corsą.
Mniej wiecej tyle, zeby bylo jak najmniej i mniej wiecej tyle, zeby zrobic wszystko, zeby juz nigdy do tematu nie wracac (a przynajmniej nie przez najblizsze 150.000 km ...)

Ta Corsa bede juz wiecznie.

: 27 lut 2006, o 17:15
autor: D12
YAQB pisze:
D12 pisze:Ile mniej więcej kasy jesteś w stanie przeznaczyć na remont tego silnika co masz... i jak długo zamierzasz jeździc corsą.
Mniej wiecej tyle, zeby bylo jak najmniej i mniej wiecej tyle, zeby zrobic wszystko, zeby juz nigdy do tematu nie wracac (a przynajmniej nie przez najblizsze 150.000 km ...)

Ta Corsa bede juz wiecznie.
W takim razie włóż każdą normalna kase aby ten silnik śmigał. Domyślam się, że ceny usług są droższe niż w Łodzi ale otwórz pkt.pl i poszukaj firm ze swojego regionu co bys nie musiał 50 km po silnik jeździc. Najlepiej się rozmawia bezpośrednio :)

: 27 lut 2006, o 17:19
autor: YAQB
D12 pisze:W takim razie włóż każdą normalna kase aby ten silnik śmigał. Domyślam się, że ceny usług są droższe niż w Łodzi ale otwórz pkt.pl i poszukaj firm ze swojego regionu co bys nie musiał 50 km po silnik jeździc. Najlepiej się rozmawia bezpośrednio :)
Ale GDZIEKOLWIEK to ja teraz mam samochod. Nie postawie samochodu do warsztatu znalezionego w ksiaze telefonicznej !! Jesli nie bede mial alternatywy to skoncze tam, ale jakos patrzac na caloksztalt nie bardzo mi sie podoba ten moj ....

: 1 mar 2006, o 09:46
autor: YAQB
Poniewaz szykuje mi sie kapitalka silnika mam pytanie o olej.

Czy moge/powinienem zalac "nowy" silnik lepszym olejem tj. zamiast mineralnego - polsyntetyk ?

: 1 mar 2006, o 09:51
autor: AdamXXL
jeśli będzie generalka to nawet po dotarciu (na mineralnym) nic nie stoi na przeszkodzie, przejść nawet na pełny syntetyk