Strona 2 z 4
: 26 lut 2006, o 10:37
autor: PETERS
emes125 pisze:A czy silnik 1.6 nie jest przypadkiem największym na smallblocku ? Więc 1.8 jak chcesz na smallblocxku rozwiercić, to se ne da panie Havranek
Dokładnie tak samo sobie pomyślałem... ale czy to znaczy, że my swoje 1.2 mozemy rozwiercić i wsyawić tuleje czy jak? Pytam z technicznego punktu widzenia bo smallblocku, to smallblocku ale ciekawe czy oprócz srednicy tulei były jeszcze jakieś inne zmiany konstrukcyjne między 1.2-1.4-1.6
: 26 lut 2006, o 10:41
autor: !markos
http://nos.motoogloszenia.pl/modules.ph ... icle&sid=3
blok nie chlodzi jednego cylindra? nie no.. bez przesady..
: 26 lut 2006, o 10:45
autor: YAQB
!markos pisze:blok nie chlodzi jednego cylindra? nie no.. bez przesady..
No OKI, moze to naciagana teoria ... tylko co sie stalo ze sie wysypalo? Tylko nie mow znowu, ze szukam tematu na nudny poranek - poprostu chce uniknac kolejnych komplikacji ...
A co do wywazania jeszcze ... jaki jest koszt takiej operacji ?
: 26 lut 2006, o 11:07
autor: !markos
na stronie, ktora podalem jest taki dzial jak kontakt, nawet email maja, mysle, ze oni beda wiedzieli najlepiej
: 26 lut 2006, o 11:18
autor: -=m&m=-
PETERS pisze:emes125 pisze:A czy silnik 1.6 nie jest przypadkiem największym na smallblocku ? Więc 1.8 jak chcesz na smallblocxku rozwiercić, to se ne da panie Havranek
Dokładnie tak samo sobie pomyślałem...
a x18xe1 przypadkiem nie jest na bazie smallblocku ??
: 26 lut 2006, o 11:53
autor: YAQB
!markos pisze:na stronie, ktora podalem jest taki dzial jak kontakt, nawet email maja, mysle, ze oni beda wiedzieli najlepiej
Jeju jaki Ty jestes uszczypliwy - chodzilo mi o rzad wielkosci...
: 26 lut 2006, o 12:09
autor: !markos
nie mam pojecia, zadzwon jutro i sie dowiedz
: 26 lut 2006, o 12:41
autor: kozzi
arts pisze:Reinz jest dawany na pierwszy montarz przez fabryke wiec nie ma co sie zastanawiac
hmm.........słyszałem kiedyś co innego, ale możliwe że to Reinz robi uszczelki dla Opla!!!
arts pisze: Jak masz rozlozony silnik to pokus sie o wywarzanie gratow i zakrecenie silnikiem wyzej ... po info do kozzariusza ktory ostro to rozkminia
hiehie robota wreee, aż miło
cały dół będzie wyważony i ostro odchudzony
ps. tulejowania jest dość drogie w poruwnaniu do rozwiertu
: 26 lut 2006, o 12:43
autor: kozzi
szkoda tylko że ta firma jest tak quresko droga
: 26 lut 2006, o 12:49
autor: YAQB
kozzi pisze:szkoda tylko że ta firma jest tak quresko droga
Czyli? Sa jakies firmy "alternatywne"?
: 26 lut 2006, o 12:53
autor: kozzi
YAQB pisze:kozzi pisze:szkoda tylko że ta firma jest tak quresko droga
Czyli? Sa jakies firmy "alternatywne"?
jasne, ale raczej nie w Wawie.
: 26 lut 2006, o 12:58
autor: arts
kozzi pisze:
szkoda tylko że ta firma jest tak quresko droga
hmm no ja robilem u nich remont swojego lumpa i nie bylo jakos mega drogo
: 26 lut 2006, o 12:59
autor: !markos
kozzi pisze:szkoda tylko że ta firma jest tak quresko droga
tzn robiles cos tam, czy tylko trules im dupe przez telefon i dostales cene "odwal sie ziomek i tak tu nie przyjedziesz"?
oraz nie wiem jakie maja ceny, ale wiem, ze robia to najlepiej w tym zakichanym miescie i powie ci to kazdy, kto robil jakas powazniejsza robote.. afair promotor zlecal tam wszystkie silnikowe prace, ktorych nie mogli wykonac in-house..
: 26 lut 2006, o 13:13
autor: AdamXXL
może to coś pomorze. różne uszkodzania, powiązane z przyczynami
(~3,3MB)
http://www.msi-motor-service.com/downlo ... en_web.pdf
: 26 lut 2006, o 13:54
autor: YAQB
arts pisze:Ja na Twoim miejscu wymienil bym tuleje a nie kombinowal z blokiem od 1.4
Ktos jeszcze podziela taki poglad? Czy tulejowanie z jakiegos wzgledu jest lepsze niz taki rozwiert (a wyjdzie ponad 2 x drozej) ??
: 26 lut 2006, o 14:36
autor: kozzi
!markos pisze:kozzi pisze:szkoda tylko że ta firma jest tak quresko droga
tzn robiles cos tam, czy tylko trules im dupe przez telefon i dostales cene "odwal sie ziomek i tak tu nie przyjedziesz"?
oraz nie wiem jakie maja ceny, ale wiem, ze robia to najlepiej w tym zakichanym miescie i powie ci to kazdy, kto robil jakas powazniejsza robote.. afair promotor zlecal tam wszystkie silnikowe prace, ktorych nie mogli wykonac in-house..
no trułem im na maila, jakoś musiałem się dowiedzieć jak u nich z cenami chyba nie!! a skoro tak mi odpowiedzieli to znaczy że są z dupy firmą
dobrze że Ty tak dużo u nich działałeś
: 26 lut 2006, o 15:03
autor: !markos
nie dzialalem, ale sa jedyna w pl firma, ktora ma flowbench i zamierzam skorzystac rowniez z uslugi wywazania dolu
: 26 lut 2006, o 15:26
autor: kozzi
!markos pisze:nie dzialalem, ale sa jedyna w pl firma, ktora ma flowbench i zamierzam skorzystac rowniez z uslugi wywazania dolu
niewiem czy są jedyną firmą, ale fajnie robisz że wywazasz dół, bo fabrycznie jest strasznie rozjechany
: 26 lut 2006, o 18:47
autor: YAQB
No zesz w morde ... coraz bardziej mam wrazenie, ze sam musze (z Wasza pomoca) zaplanowac przeprowadzenie tego remontu ...
Jak tak draze temat, to w bloku c16se nie ma tulei tylko sie stosuje szlif i nadwymiar (moze ktos stwierdzi - co za odkrycie ... no ja dopiero na to wpadlem). A wiec o jakim tulejowaniu tu wogole mowa? Wiem, ze sam rzucilem taki watek, ale opieralem sie na tym co mi powiedziano w warsztacie, a wyglada na to, ze powiedzino mylnie (jutro bede tam dzwonil).
Jesli nie ma zatem tulei to trzeba by zrobic szlif bloku i kupic nowe, nadwymiarowe tloki. Do tego wykonac wspomniany pomiar i wywazenie walu i caly szczesliwy zamknac temat "dolu".
Czy jest jeszcze cos co powinienem zrobic?
: 27 lut 2006, o 08:54
autor: PETERS
Tak mi się coś zdawało, że w osobowych niema raczej tulei, ale jak napisałeś, że są .... przy ukł. tłokowo-korbowym nic nie robiłem także niewiem.
Tylko jak poszły pierścienie, to niewiem czy się zmieścisz w 1szym szlifie. Najpierw niech Ci zmierzą (czy dostaniesz (o tyle)) nadwymiarowe tłoki i pierścionki (standardowo do 3 szlifów, chociaż jak jest w oplu-trzeba w sklepie zapytać)... bo jak mówisz, że ostatnim razem było to samo, to pewnie też był szlif - i niewiadomo czy na 1szy wymiar.
: 27 lut 2006, o 09:10
autor: YAQB
A macie jakies opinie na temat zakladu p. Olszewskiego? Ponoc to tez jakas znana firma ...
Podaje link:
http://www.mq.pl/autoszlif-olszewski
: 27 lut 2006, o 11:03
autor: arts
: 27 lut 2006, o 11:22
autor: YAQB
grrr
Powaznie pytam ...
: 27 lut 2006, o 16:53
autor: YAQB
Qttfffaaaaa ... coraz bardziej sie zastanawiam, zebt zabrac ten samochod i zlozyc go gdzies indziej .... ale nie bardzo mam mozliwosci ... ma ktos jakies sugestie ?? ?? ??
: 27 lut 2006, o 16:56
autor: D12
YAQB pisze:Qttfffaaaaa ... coraz bardziej sie zastanawiam, zebt zabrac ten samochod i zlozyc go gdzies indziej .... ale nie bardzo mam mozliwosci ... ma ktos jakies sugestie ?? ?? ??
Ile mniej więcej kasy jesteś w stanie przeznaczyć na remont tego silnika co masz... i jak długo zamierzasz jeździc corsą.
: 27 lut 2006, o 17:06
autor: YAQB
D12 pisze:Ile mniej więcej kasy jesteś w stanie przeznaczyć na remont tego silnika co masz... i jak długo zamierzasz jeździc corsą.
Mniej wiecej tyle, zeby bylo jak najmniej i mniej wiecej tyle, zeby zrobic wszystko, zeby juz nigdy do tematu nie wracac (a przynajmniej nie przez najblizsze 150.000 km ...)
Ta Corsa bede juz wiecznie.
: 27 lut 2006, o 17:15
autor: D12
YAQB pisze:D12 pisze:Ile mniej więcej kasy jesteś w stanie przeznaczyć na remont tego silnika co masz... i jak długo zamierzasz jeździc corsą.
Mniej wiecej tyle, zeby bylo jak najmniej i mniej wiecej tyle, zeby zrobic wszystko, zeby juz nigdy do tematu nie wracac (a przynajmniej nie przez najblizsze 150.000 km ...)
Ta Corsa bede juz wiecznie.
W takim razie włóż każdą normalna kase aby ten silnik śmigał. Domyślam się, że ceny usług są droższe niż w Łodzi ale otwórz pkt.pl i poszukaj firm ze swojego regionu co bys nie musiał 50 km po silnik jeździc. Najlepiej się rozmawia bezpośrednio
: 27 lut 2006, o 17:19
autor: YAQB
D12 pisze:W takim razie włóż każdą normalna kase aby ten silnik śmigał. Domyślam się, że ceny usług są droższe niż w Łodzi ale otwórz pkt.pl i poszukaj firm ze swojego regionu co bys nie musiał 50 km po silnik jeździc. Najlepiej się rozmawia bezpośrednio
Ale GDZIEKOLWIEK to ja teraz mam samochod. Nie postawie samochodu do warsztatu znalezionego w ksiaze telefonicznej !! Jesli nie bede mial alternatywy to skoncze tam, ale jakos patrzac na caloksztalt nie bardzo mi sie podoba ten moj ....
: 1 mar 2006, o 09:46
autor: YAQB
Poniewaz szykuje mi sie kapitalka silnika mam pytanie o olej.
Czy moge/powinienem zalac "nowy" silnik lepszym olejem tj. zamiast mineralnego - polsyntetyk ?
: 1 mar 2006, o 09:51
autor: AdamXXL
jeśli będzie generalka to nawet po dotarciu (na mineralnym) nic nie stoi na przeszkodzie, przejść nawet na pełny syntetyk