Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallblock
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
dzis bylo tak:
jakies 2 godzinki temu zmierzylem kompresje w silniczku (c16xe), mierzone bylo na zimnym oczywiscie, podobno powinno sie to robic na cieplym
1 cyl. 13.5
2 cyl. 14
3 cyl. 14.5
4 cyl. 14
czyli calkiem niezle
kiedys mierzylem tez w litowce i wyszlo 14.5; 14.25; 14.5. stopien sprezania jest w obu silnikach ten sam 10.5:1
jakies 2 godzinki temu zmierzylem kompresje w silniczku (c16xe), mierzone bylo na zimnym oczywiscie, podobno powinno sie to robic na cieplym
1 cyl. 13.5
2 cyl. 14
3 cyl. 14.5
4 cyl. 14
czyli calkiem niezle
kiedys mierzylem tez w litowce i wyszlo 14.5; 14.25; 14.5. stopien sprezania jest w obu silnikach ten sam 10.5:1
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Mega zajebista komprecha!!! Gratuluje!!! Jestem w szoku ,ze taka trzyma !
Po takiej kompresji widac ze silnik jest w super stanie!
Po takiej kompresji widac ze silnik jest w super stanie!
Kiedyś CORSCHE
Corsa B 1994 c20xe... 
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/


Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy

https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
z tego co pamiętam to wyniki w dużym stopniu są zależne od oporów powietrza w dolocie
o ile sie nie myle to w tisie jest podana watośc koło 17 ale to chyba jest mierzone bez kolektora
a różnica jedej atmosfery kwalifikuje silnik do naprawy
tak naprawde wszystko wyjdzie w praniu
bo wyniki na zimnym silniku nie musza być miarodajne




"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
ale w sumie to juz jedno mocne 1.6 16 fał jest - majka, drugie 8fał Twojekozzi pisze:jak nie 1.6 to 1.8 będzie mocnePorszak pisze:dzis przyszla paczka, nie wiem czy bedzie jakies mocne 1.6 16v w klubie
kozzi tylko zacznij nim smigac zanim zrobisz 1.8
W PierwszyM poscie pojawił sie update nr 2, fotki tez sa
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
do update nr 3. dodatkowo silnik ułożony jest pod skosem i bardziej jest zużyty na stronie, na którą jest przechylony
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
porszak zmierz kanały dolotowe i wydechowe w swojej czapce, ja zmierze w swojej i zrobi sie ostateczne porównanie głowic, bedzie dla potomnychPorszak pisze:ostatni przed zima update nr 3 juz jest w pierwszym poscie. do wiosny raczej nic nie bedzie![]()




"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
no wiec dzis corsa wjechala bez (sory za balagan w tle)
i wyjechala z tym
sory2 za
foto do gory nogami, ale tak mi bylo wygodniej cykac, biorac pod uwage to ze chwile wczesniej zjechalem dupa po 3 stopniach(kazdy wysoki jak dwa blokowe). poliuretany zalozone na smar do przegobow
jest jeden niewileki problem. stabilizator dotyka katalizatora
ale nie wali na ulicu (przynajmniej ja w srodku nie slysze). stuka tylko jak silnik lapie 500obr/min albo mniej - padajaca przeplywka, znowu
jezdzilem malo ale zadowolony jestem bardzo. subiektywnie, czuje ze jakos inaczej, ale nie wiem na ile to czucie spowodowane jest autosugestia

i wyjechala z tym

foto do gory nogami, ale tak mi bylo wygodniej cykac, biorac pod uwage to ze chwile wczesniej zjechalem dupa po 3 stopniach(kazdy wysoki jak dwa blokowe). poliuretany zalozone na smar do przegobow
jest jeden niewileki problem. stabilizator dotyka katalizatora

jezdzilem malo ale zadowolony jestem bardzo. subiektywnie, czuje ze jakos inaczej, ale nie wiem na ile to czucie spowodowane jest autosugestia

- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
U mnie tez stuka jak zejdzie ponizej 900 przy dojezdzaniu do swiatel
...
Tylko u mnie troche mniej miejsca jest
A tak wogole to supr graty!!
Nie moge sie doczekac zakonczenia projektu ...;D

Tylko u mnie troche mniej miejsca jest

A tak wogole to supr graty!!
Nie moge sie doczekac zakonczenia projektu ...;D
Kiedyś CORSCHE
Corsa B 1994 c20xe... 
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/


Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy

https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
poniewaz stabilizator sie ulozyl i zaczal stukac donosniej i czesciej, i prawie na kazdej nierownosci musial sie zdemontowac. po jazdach z jednym i drugim stabilizatorem (mam taki jeden zakret) moge powiedziec tyle ze roznica w twardosci jest spora i roznica w prowadzeniu tez.
moja dupa czuje ze robiac wezyka (lewo prawo) na szerkosci jednego pasa auto buja sie wyraznie mniejna Eibachu (moze test niezbyt blyskotliwy, ale jakis tam jest)
seria w 1.0 ma srednice 18mm
Eibach 26mm
drazki reakcyjne 23mm

na foto seria i Eibach
moja dupa czuje ze robiac wezyka (lewo prawo) na szerkosci jednego pasa auto buja sie wyraznie mniejna Eibachu (moze test niezbyt blyskotliwy, ale jakis tam jest)
seria w 1.0 ma srednice 18mm
Eibach 26mm
drazki reakcyjne 23mm

na foto seria i Eibach
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2007, o 08:54 przez Porszak, łącznie zmieniany 1 raz.
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
update nr 5: 14.05.07
doszedl spadek po Adasiu
oraz
o co tu chodzi? Mierzymy pojemnosc komory spalania w glowicy. Te biale szmatki wystające z boku….. tfu.. jakie szmatki? to sa podkładki poziomujące
tak wyglądał pomiar
dwie komory mierzyłem na oko, obserwując by lustro oleju było rowno z plaszczyzna głowicy, tak by nie tworzyl się menisk wypukly.
A drugie dwie w ten sposób ze przykryłem je kawałkiem pleksy i wlewałem olej przez otowr (powinien być drugi otwor-odpowietrznik, ale obeszlo się bez niego), dokad spod plexsy nie wyszlo powietrze.
Takie wyniki.
Do obliczenia pojemności calej komory należy dodac to co w tloku o ile nie jest plaski (powinno się tez uwzględnić objętość jaka daje luz tloka w cylindrze. Objetos od denka do 1 pierscienia) oraz pojemność jaka „daje” uszczelka
Przy okazji dokonałem paru drobnych pomiarow pod inne drobne pierdolki, o których w kolejnym doładowaniu
doszedl spadek po Adasiu

oraz


tak wyglądał pomiar

A drugie dwie w ten sposób ze przykryłem je kawałkiem pleksy i wlewałem olej przez otowr (powinien być drugi otwor-odpowietrznik, ale obeszlo się bez niego), dokad spod plexsy nie wyszlo powietrze.
Takie wyniki.

Przy okazji dokonałem paru drobnych pomiarow pod inne drobne pierdolki, o których w kolejnym doładowaniu
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
super Porszak, że zmierzyłeś objetość komory spalania w głowicy to daje już jako taki pogląd noi można zacząć obliczać stopień sprężania. Mnie bardziej przekonuje metoda z pleksą, chociaż na zdjeciach widać, że olej całkowicie nie wypełnił powierzchni ?? w wolnej chwili postaram się zmierzyć objetość w głowicy x14xe i będzie kolejny materiał do faq 
Ps. kiedyś na forum corsasport rzuciła mi się w oczy informacja, że silnik c16xe miał stopień sprężania 11:1, który uzyskano większym splanowaniem głowicy niż w przypadku x16xe ale nie wiem ile jest w tym prawdy

Ps. kiedyś na forum corsasport rzuciła mi się w oczy informacja, że silnik c16xe miał stopień sprężania 11:1, który uzyskano większym splanowaniem głowicy niż w przypadku x16xe ale nie wiem ile jest w tym prawdy

"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Heh to ja zmierze objetosc w c20xe i c16xe bo akurat mam obydwie glowice u siebie
... tylko w przyszlym tygodniu ,bo zaraz wyjezdzamy do Austrii na zlot...

Kiedyś CORSCHE
Corsa B 1994 c20xe... 
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/


Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy

https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Porszak własnie to zrobił w c16xe-=kLaRi=- pisze:Heh to ja zmierze objetosc w c20xe i c16xe ...

to porób jakies foty, może beda VW z silnikami opla-=kLaRi=- pisze: bo zaraz wyjezdzamy do Austrii na zlot...


"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert