Strona 2 z 25
: 18 paź 2006, o 23:57
autor: Porszak
dzis bylo tak:
jakies 2 godzinki temu zmierzylem kompresje w silniczku (c16xe), mierzone bylo na zimnym oczywiscie, podobno powinno sie to robic na cieplym
1 cyl. 13.5
2 cyl. 14
3 cyl. 14.5
4 cyl. 14
czyli calkiem niezle
kiedys mierzylem tez w litowce i wyszlo 14.5; 14.25; 14.5. stopien sprezania jest w obu silnikach ten sam 10.5:1
: 19 paź 2006, o 00:18
autor: geo022
no calkiem niezle

kombinuj kombinuj Porszak

i wiosna mamy mocne 1,6 16v w klubie ;]
: 19 paź 2006, o 07:16
autor: -=kLaRi=-
Mega zajebista komprecha!!! Gratuluje!!! Jestem w szoku ,ze taka trzyma !
Po takiej kompresji widac ze silnik jest w super stanie!
: 19 paź 2006, o 08:27
autor: AdamXXL
aby wyniki były miarodajne to wypada mierzyć na rozgrzanym silniku, z odłączonym zapłonem i pompą paliwa.
: 19 paź 2006, o 09:33
autor: -=m&m=-
z tego co pamiętam to wyniki w dużym stopniu są zależne od oporów powietrza w dolocie

o ile sie nie myle to w tisie jest podana watośc koło 17 ale to chyba jest mierzone bez kolektora

a różnica jedej atmosfery kwalifikuje silnik do naprawy

tak naprawde wszystko wyjdzie w praniu

bo wyniki na zimnym silniku nie musza być miarodajne
: 19 paź 2006, o 12:59
autor: arts
w sumie nie jest az tak istotne ile jest, ale czy rowno na kazdym cylindrze

: 19 paź 2006, o 19:02
autor: Porszak
1 bar roznicy to max dopuszczalna roznica.
mierzone bylo bez kolektora, zaplonu i paliwa bo silnik stoi w garazu na ziemi, nawet go nie trzepalo i nie uciekal nigdzie

. stal spokojnie podczas krecenia
dzis przyszla paczka, nie wiem czy bedzie jakies mocne 1.6 16v w klubie

: 19 paź 2006, o 19:16
autor: kozzi
Porszak pisze:dzis przyszla paczka, nie wiem czy bedzie jakies mocne 1.6 16v w klubie

jak nie 1.6 to 1.8 będzie mocne

: 20 paź 2006, o 02:04
autor: Porszak
kozzi pisze:Porszak pisze:dzis przyszla paczka, nie wiem czy bedzie jakies mocne 1.6 16v w klubie

jak nie 1.6 to 1.8 będzie mocne

ale w sumie to juz jedno mocne 1.6 16 fał jest - majka, drugie 8fał Twoje
kozzi tylko zacznij nim smigac zanim zrobisz 1.8
W PierwszyM poscie pojawił sie
update nr 2, fotki tez sa
: 20 paź 2006, o 09:37
autor: -=m&m=-
Porszak pisze:
W PierwszyM poscie pojawił sie update nr 2, fotki tez sa
no gratuluje Porszak

i kibicuje temu projektowi, bedzie jedyny w swoim rodzaju

: 20 paź 2006, o 19:50
autor: kozzi
fajny zakup Porszak, gratuluje
und Ja nie mam w planach zrobienia 1.8 8v...
: 20 paź 2006, o 20:28
autor: arts
przeciez emss ma 1.4

: 10 lis 2006, o 01:58
autor: Porszak
ostatni przed zima
update nr 3 juz jest w pierwszym poscie. do wiosny raczej nic nie bedzie

: 10 lis 2006, o 08:12
autor: AdamXXL
do update nr 3. dodatkowo silnik ułożony jest pod skosem i bardziej jest zużyty na stronie, na którą jest przechylony
: 10 lis 2006, o 08:24
autor: -=m&m=-
Porszak pisze:ostatni przed zima
update nr 3 juz jest w pierwszym poscie. do wiosny raczej nic nie bedzie

porszak zmierz kanały dolotowe i wydechowe w swojej czapce, ja zmierze w swojej i zrobi sie ostateczne porównanie głowic, bedzie dla potomnych

zrób foty natrysku bo to zdaje sie jedyny z silników na małym bloku posiadający to

fajnie, że jednocześnie mozesz jeździć sobie corsą a w wolnym czasie dłubać bez pośpiechu silnik, mysle że dzięki temu wszystko bedzie zrobione tip top. Parafrazując markosa w całej Polsce nie będzie drugiego takiego silnika, ba nawet na świecie będzie nieliczny

Czuje, że powstaje młodszy, silniejszy brat frankiego

: 10 lis 2006, o 08:38
autor: Staneq
fajnie działasz Porszak.. dobre jest to ze jak pisze Michal silnik w corsie siedzi inny wiec mozesz sobie dlubac na spokojnie...
: 2 gru 2006, o 22:48
autor: Porszak
: 3 gru 2006, o 00:15
autor: D12
Was ist das mein Freund ?
: 3 gru 2006, o 00:47
autor: !markos
Porszak w pierwszym poscie swojego watku pisze:pierwsze wspolne chwile nowego walu i starego bloku [...] niestety stara pompa oleju nie pasuje i potrzeba nowej
: 15 gru 2006, o 23:13
autor: Porszak
nowa pompa oleju tez do konca nie pasuje, ale to szczegol. jakis nawet niewprawny frezer ogarnie temat

(tak mysle)
: 11 mar 2007, o 16:44
autor: Porszak
zakupilem cos takiego. kolejna rzecz przechodnia w klubie

ciezki jest byk i gruby
prace nad silnikiem sa na koncu etapu rozkminek czyli co jak i gdzie trzeba zrobic

: 17 kwie 2007, o 19:47
autor: Porszak
no wiec dzis corsa wjechala bez (sory za balagan w tle)
i wyjechala z tym

sory2 za
foto do gory nogami, ale tak mi bylo wygodniej cykac, biorac pod uwage to ze chwile wczesniej zjechalem dupa po 3 stopniach(kazdy wysoki jak dwa blokowe). poliuretany zalozone na smar do przegobow
jest jeden niewileki problem. stabilizator dotyka katalizatora

ale nie wali na ulicu (przynajmniej ja w srodku nie slysze). stuka tylko jak silnik lapie 500obr/min albo mniej - padajaca przeplywka, znowu
jezdzilem malo ale zadowolony jestem bardzo. subiektywnie, czuje ze jakos inaczej, ale nie wiem na ile to czucie spowodowane jest autosugestia

: 17 kwie 2007, o 20:11
autor: !markos
na wszelki wypadek zbadaj zbieznosc.. u mnie mocno sie rozjechalo po zalozeniu tego stabilizatora..
: 17 kwie 2007, o 20:37
autor: -=kLaRi=-
U mnie tez stuka jak zejdzie ponizej 900 przy dojezdzaniu do swiatel

...
Tylko u mnie troche mniej miejsca jest

A tak wogole to supr graty!!
Nie moge sie doczekac zakonczenia projektu ...;D
: 23 kwie 2007, o 20:30
autor: Porszak
poniewaz stabilizator sie ulozyl i zaczal stukac donosniej i czesciej, i prawie na kazdej nierownosci musial sie zdemontowac. po jazdach z jednym i drugim stabilizatorem (mam taki jeden zakret) moge powiedziec tyle ze roznica w twardosci jest spora i roznica w prowadzeniu tez.
moja dupa czuje ze robiac wezyka (lewo prawo) na szerkosci jednego pasa auto buja sie wyraznie mniejna Eibachu (moze test niezbyt blyskotliwy, ale jakis tam jest)
seria w 1.0 ma srednice 18mm
Eibach 26mm
drazki reakcyjne 23mm

na foto seria i Eibach
: 24 kwie 2007, o 00:11
autor: pirat
Porszak pisze:
moja dupa czuje ze (...) (moze test niezbyt blyskotliwy, ale jakis tam jest)
ten test jest jednym slowem "z dupy"

: 14 maja 2007, o 23:14
autor: Porszak
update nr 5: 14.05.07
doszedl spadek po Adasiu
oraz

o co tu chodzi? Mierzymy pojemnosc komory spalania w glowicy. Te biale szmatki wystające z boku….. tfu.. jakie szmatki? to sa podkładki poziomujące
tak wyglądał pomiar

dwie komory mierzyłem na oko, obserwując by lustro oleju było rowno z plaszczyzna głowicy, tak by nie tworzyl się menisk wypukly.
A drugie dwie w ten sposób ze przykryłem je kawałkiem pleksy i wlewałem olej przez otowr (powinien być drugi otwor-odpowietrznik, ale obeszlo się bez niego), dokad spod plexsy nie wyszlo powietrze.
Takie wyniki.

Do obliczenia pojemności calej komory należy dodac to co w tloku o ile nie jest plaski (powinno się tez uwzględnić objętość jaka daje luz tloka w cylindrze. Objetos od denka do 1 pierscienia) oraz pojemność jaka „daje” uszczelka
Przy okazji dokonałem paru drobnych pomiarow pod inne drobne pierdolki, o których w kolejnym doładowaniu
: 15 maja 2007, o 11:22
autor: -=m&m=-
super Porszak, że zmierzyłeś objetość komory spalania w głowicy to daje już jako taki pogląd noi można zacząć obliczać stopień sprężania. Mnie bardziej przekonuje metoda z pleksą, chociaż na zdjeciach widać, że olej całkowicie nie wypełnił powierzchni ?? w wolnej chwili postaram się zmierzyć objetość w głowicy x14xe i będzie kolejny materiał do faq
Ps. kiedyś na forum corsasport rzuciła mi się w oczy informacja, że silnik c16xe miał stopień sprężania 11:1, który uzyskano większym splanowaniem głowicy niż w przypadku x16xe ale nie wiem ile jest w tym prawdy

: 15 maja 2007, o 15:02
autor: -=kLaRi=-
Heh to ja zmierze objetosc w c20xe i c16xe bo akurat mam obydwie glowice u siebie

... tylko w przyszlym tygodniu ,bo zaraz wyjezdzamy do Austrii na zlot...
: 15 maja 2007, o 15:29
autor: -=m&m=-
-=kLaRi=- pisze:Heh to ja zmierze objetosc w c20xe i c16xe ...
Porszak własnie to zrobił w c16xe
-=kLaRi=- pisze:
bo zaraz wyjezdzamy do Austrii na zlot...
to porób jakies foty, może beda VW z silnikami opla
