Strona 2 z 25

: 18 paź 2006, o 23:57
autor: Porszak
dzis bylo tak:
jakies 2 godzinki temu zmierzylem kompresje w silniczku (c16xe), mierzone bylo na zimnym oczywiscie, podobno powinno sie to robic na cieplym
1 cyl. 13.5
2 cyl. 14
3 cyl. 14.5
4 cyl. 14
czyli calkiem niezle
kiedys mierzylem tez w litowce i wyszlo 14.5; 14.25; 14.5. stopien sprezania jest w obu silnikach ten sam 10.5:1

: 19 paź 2006, o 00:18
autor: geo022
no calkiem niezle :) kombinuj kombinuj Porszak :) i wiosna mamy mocne 1,6 16v w klubie ;]

: 19 paź 2006, o 07:16
autor: -=kLaRi=-
Mega zajebista komprecha!!! Gratuluje!!! Jestem w szoku ,ze taka trzyma !
Po takiej kompresji widac ze silnik jest w super stanie!

: 19 paź 2006, o 08:27
autor: AdamXXL
aby wyniki były miarodajne to wypada mierzyć na rozgrzanym silniku, z odłączonym zapłonem i pompą paliwa.

: 19 paź 2006, o 09:33
autor: -=m&m=-
z tego co pamiętam to wyniki w dużym stopniu są zależne od oporów powietrza w dolocie :) o ile sie nie myle to w tisie jest podana watośc koło 17 ale to chyba jest mierzone bez kolektora :oko: a różnica jedej atmosfery kwalifikuje silnik do naprawy :oko: tak naprawde wszystko wyjdzie w praniu :) bo wyniki na zimnym silniku nie musza być miarodajne

: 19 paź 2006, o 12:59
autor: arts
w sumie nie jest az tak istotne ile jest, ale czy rowno na kazdym cylindrze :oko:

: 19 paź 2006, o 19:02
autor: Porszak
1 bar roznicy to max dopuszczalna roznica.
mierzone bylo bez kolektora, zaplonu i paliwa bo silnik stoi w garazu na ziemi, nawet go nie trzepalo i nie uciekal nigdzie :lol: . stal spokojnie podczas krecenia

dzis przyszla paczka, nie wiem czy bedzie jakies mocne 1.6 16v w klubie :oops:

: 19 paź 2006, o 19:16
autor: kozzi
Porszak pisze:dzis przyszla paczka, nie wiem czy bedzie jakies mocne 1.6 16v w klubie :oops:
jak nie 1.6 to 1.8 będzie mocne :grin:

: 20 paź 2006, o 02:04
autor: Porszak
kozzi pisze:
Porszak pisze:dzis przyszla paczka, nie wiem czy bedzie jakies mocne 1.6 16v w klubie :oops:
jak nie 1.6 to 1.8 będzie mocne :grin:
ale w sumie to juz jedno mocne 1.6 16 fał jest - majka, drugie 8fał Twoje
kozzi tylko zacznij nim smigac zanim zrobisz 1.8

W PierwszyM poscie pojawił sie update nr 2, fotki tez sa

: 20 paź 2006, o 09:37
autor: -=m&m=-
Porszak pisze: W PierwszyM poscie pojawił sie update nr 2, fotki tez sa
no gratuluje Porszak :)2 i kibicuje temu projektowi, bedzie jedyny w swoim rodzaju :lol:

: 20 paź 2006, o 19:50
autor: kozzi
fajny zakup Porszak, gratuluje :)2
und Ja nie mam w planach zrobienia 1.8 8v...

: 20 paź 2006, o 20:28
autor: arts
przeciez emss ma 1.4 :grin:

: 10 lis 2006, o 01:58
autor: Porszak
ostatni przed zima update nr 3 juz jest w pierwszym poscie. do wiosny raczej nic nie bedzie :-P :lol:

: 10 lis 2006, o 08:12
autor: AdamXXL
do update nr 3. dodatkowo silnik ułożony jest pod skosem i bardziej jest zużyty na stronie, na którą jest przechylony

: 10 lis 2006, o 08:24
autor: -=m&m=-
Porszak pisze:ostatni przed zima update nr 3 juz jest w pierwszym poscie. do wiosny raczej nic nie bedzie :-P :lol:
porszak zmierz kanały dolotowe i wydechowe w swojej czapce, ja zmierze w swojej i zrobi sie ostateczne porównanie głowic, bedzie dla potomnych :oko: zrób foty natrysku bo to zdaje sie jedyny z silników na małym bloku posiadający to :oko: fajnie, że jednocześnie mozesz jeździć sobie corsą a w wolnym czasie dłubać bez pośpiechu silnik, mysle że dzięki temu wszystko bedzie zrobione tip top. Parafrazując markosa w całej Polsce nie będzie drugiego takiego silnika, ba nawet na świecie będzie nieliczny :lol: Czuje, że powstaje młodszy, silniejszy brat frankiego :grin:

: 10 lis 2006, o 08:38
autor: Staneq
fajnie działasz Porszak.. dobre jest to ze jak pisze Michal silnik w corsie siedzi inny wiec mozesz sobie dlubac na spokojnie...

: 2 gru 2006, o 22:48
autor: Porszak
mimo strajku pocztowców przed wekendem dostalem taka zabawke :-D
ObrazekObrazek

: 3 gru 2006, o 00:15
autor: D12
Was ist das mein Freund ?

: 3 gru 2006, o 00:47
autor: !markos
Porszak w pierwszym poscie swojego watku pisze:pierwsze wspolne chwile nowego walu i starego bloku [...] niestety stara pompa oleju nie pasuje i potrzeba nowej

: 15 gru 2006, o 23:13
autor: Porszak
nowa pompa oleju tez do konca nie pasuje, ale to szczegol. jakis nawet niewprawny frezer ogarnie temat :lol: (tak mysle)

: 11 mar 2007, o 16:44
autor: Porszak
zakupilem cos takiego. kolejna rzecz przechodnia w klubie
Obrazekciezki jest byk i gruby :D
prace nad silnikiem sa na koncu etapu rozkminek czyli co jak i gdzie trzeba zrobic :lol:

: 17 kwie 2007, o 19:47
autor: Porszak
no wiec dzis corsa wjechala bez (sory za balagan w tle)Obrazek

i wyjechala z tymObrazek sory2 za
foto do gory nogami, ale tak mi bylo wygodniej cykac, biorac pod uwage to ze chwile wczesniej zjechalem dupa po 3 stopniach(kazdy wysoki jak dwa blokowe). poliuretany zalozone na smar do przegobow

jest jeden niewileki problem. stabilizator dotyka katalizatora :lol: ale nie wali na ulicu (przynajmniej ja w srodku nie slysze). stuka tylko jak silnik lapie 500obr/min albo mniej - padajaca przeplywka, znowu

jezdzilem malo ale zadowolony jestem bardzo. subiektywnie, czuje ze jakos inaczej, ale nie wiem na ile to czucie spowodowane jest autosugestia :lol:

: 17 kwie 2007, o 20:11
autor: !markos
na wszelki wypadek zbadaj zbieznosc.. u mnie mocno sie rozjechalo po zalozeniu tego stabilizatora..

: 17 kwie 2007, o 20:37
autor: -=kLaRi=-
U mnie tez stuka jak zejdzie ponizej 900 przy dojezdzaniu do swiatel ;)...
Tylko u mnie troche mniej miejsca jest ;)
A tak wogole to supr graty!!
Nie moge sie doczekac zakonczenia projektu ...;D

: 23 kwie 2007, o 20:30
autor: Porszak
poniewaz stabilizator sie ulozyl i zaczal stukac donosniej i czesciej, i prawie na kazdej nierownosci musial sie zdemontowac. po jazdach z jednym i drugim stabilizatorem (mam taki jeden zakret) moge powiedziec tyle ze roznica w twardosci jest spora i roznica w prowadzeniu tez.
moja dupa czuje ze robiac wezyka (lewo prawo) na szerkosci jednego pasa auto buja sie wyraznie mniejna Eibachu (moze test niezbyt blyskotliwy, ale jakis tam jest)

seria w 1.0 ma srednice 18mm
Eibach 26mm
drazki reakcyjne 23mm
Obrazek
na foto seria i Eibach

: 24 kwie 2007, o 00:11
autor: pirat
Porszak pisze: moja dupa czuje ze (...) (moze test niezbyt blyskotliwy, ale jakis tam jest)
ten test jest jednym slowem "z dupy" :lol: :-P

: 14 maja 2007, o 23:14
autor: Porszak
update nr 5: 14.05.07

doszedl spadek po Adasiu Obrazek

oraz Obrazek o co tu chodzi? Mierzymy pojemnosc komory spalania w glowicy. Te biale szmatki wystające z boku….. tfu.. jakie szmatki? to sa podkładki poziomujące :lol:
tak wyglądał pomiar Obrazek dwie komory mierzyłem na oko, obserwując by lustro oleju było rowno z plaszczyzna głowicy, tak by nie tworzyl się menisk wypukly.
A drugie dwie w ten sposób ze przykryłem je kawałkiem pleksy i wlewałem olej przez otowr (powinien być drugi otwor-odpowietrznik, ale obeszlo się bez niego), dokad spod plexsy nie wyszlo powietrze.
Takie wyniki. Obrazek Do obliczenia pojemności calej komory należy dodac to co w tloku o ile nie jest plaski (powinno się tez uwzględnić objętość jaka daje luz tloka w cylindrze. Objetos od denka do 1 pierscienia) oraz pojemność jaka „daje” uszczelka

Przy okazji dokonałem paru drobnych pomiarow pod inne drobne pierdolki, o których w kolejnym doładowaniu

: 15 maja 2007, o 11:22
autor: -=m&m=-
super Porszak, że zmierzyłeś objetość komory spalania w głowicy to daje już jako taki pogląd noi można zacząć obliczać stopień sprężania. Mnie bardziej przekonuje metoda z pleksą, chociaż na zdjeciach widać, że olej całkowicie nie wypełnił powierzchni ?? w wolnej chwili postaram się zmierzyć objetość w głowicy x14xe i będzie kolejny materiał do faq :oko:

Ps. kiedyś na forum corsasport rzuciła mi się w oczy informacja, że silnik c16xe miał stopień sprężania 11:1, który uzyskano większym splanowaniem głowicy niż w przypadku x16xe ale nie wiem ile jest w tym prawdy :oko:

: 15 maja 2007, o 15:02
autor: -=kLaRi=-
Heh to ja zmierze objetosc w c20xe i c16xe bo akurat mam obydwie glowice u siebie :D... tylko w przyszlym tygodniu ,bo zaraz wyjezdzamy do Austrii na zlot...

: 15 maja 2007, o 15:29
autor: -=m&m=-
-=kLaRi=- pisze:Heh to ja zmierze objetosc w c20xe i c16xe ...
Porszak własnie to zrobił w c16xe :oko:
-=kLaRi=- pisze: bo zaraz wyjezdzamy do Austrii na zlot...
to porób jakies foty, może beda VW z silnikami opla :-D :grin: