Strona 2 z 2

: 7 wrz 2006, o 21:44
autor: GUMIS2000
szacunekczek :) brawo fajna robota

: 17 wrz 2006, o 09:35
autor: cursor
Chłopaki mamy problem z corsinką. Nie wiem co jest, ale nie da się ustawić sprzęgła, co skręcamy lub rozkręcamy linkę, to i tak jak chce wrzucić wsteczny to słyszę zgrzyt. Czy ktoś z was spotkał się z takim problemem. Dodam jeszcze, że pozostałych biegów nie da się wogóle wrzucić, czuć wyraźny opór i nie da się przesunąć dalej lewarka(w tym przypadku zgrzytów nie ma).

: 17 wrz 2006, o 11:55
autor: arts
nie wiem jak wyglada sprawa w corsie a ale pewnie tak samo jak w B, wiec nie obedzie sie bez przerebiania wybieraka bez tego to razcej zadnego biegu nie wrzucisz :lol:

: 17 wrz 2006, o 12:06
autor: GUMIS2000
no o czywiscie ze sprawa rozgrywa sie o wybierak
trzeba bo od nowa wystrugać
i trzeba skruic ten pałak od skrzyni
jak i ten "sierp" wydłurzuc ale o ile
to juz droga eksperymentów
powodzenia

: 17 wrz 2006, o 18:15
autor: -=kLaRi=-
W CA przy wybieraku wystarczy obrocic ten gumowy uchwyt *(zdj.1)o 180st. i bedzie pasowalo ,nie trzba nic rzezbic przy wybieraku !!
Jesli nie da sie wrzucic biegu to ja tu widze wine w zle wlozonej kopulce z wybierakiem biegow.Trzeba go zdjac i wcisnac walek w srodku skrzyni i ponownie wlozyc -wtedy pojawia sie biegi. Jesli sie tego nie zrobi to biegi nadal nie beda wchodzic!!
Jak bede mial chwile zrobie fotke jak sie to robi -postaram sie jutro.

Juz to przerabialem ,wiec zacznij od tego ! Jesli chodzi o linke ,to raczej cos ze sprzeglem jest nie tak.

*(zdj.1)
Obrazek


@Gumis , nie wiem skad ty masz te wszystkie informacje ,pewnie przestudiowales kilkanascie ksiazek dot. Ople i SWAP-ow w ktorych jeszcze nic sam nie zrobiles! Takze ,nie wiem po co zabierasz glos ,jesli nie masz pojecia jak to sie robi w praktyce!! Ehh :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony:

: 17 wrz 2006, o 18:49
autor: GUMIS2000
-=kLaRi=- pisze: @Gumis , nie wiem skad ty masz te wszystkie informacje ,pewnie przestudiowales kilkanascie ksiazek dot. Ople i SWAP-ow w ktorych jeszcze nic sam nie zrobiles! Takze ,nie wiem po co zabierasz glos ,jesli nie masz pojecia jak to sie robi w praktyce!! Ehh :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony:
Z tego co wiem to jeszcze nie ma ksiazki na tema swapów
w poszczegulnych modelach opla - moge sie mylic
Tak i owsze przeczytałem o swapowaniu ksiazke
ale silników musle cars do pikapow z lat 20,30,60,70
i ta knige napisana po angilsku mam w swojej kolekcji.
Co sie za tyczy swapół opla to zaznajomiłem sie
z kilkunastoma instrukcjami.
I teraz mam bardzo powazne pytanie czy jestes
pewien swojego zdania :
"i jeszcze nic sam nie zrobiłeś" ????

tu przedstawiam jak to zrobiłem przy F20 wiec
wnioskuje ze podobie trzeba uczynic przy F16 .
to co trzeba skrucic zółte
to co trzeba wydłurzyć czerwone
Obrazek
Skolo Klari to juz przecwiczył to znalazł prostrza droge niz ja.

: 18 wrz 2006, o 07:14
autor: -=kLaRi=-
Taka rzezbe z wodzikiem to sie robi przy swapie do B .
W A trzeba tylko obrocic ta plastikowa "kostke" i bedzie ok.
A co do wrzucania biegow to zrob tak jak Ci powiedzialem post wyzej.
Jak sciagniesz ta aluminiowa kopulke z tym walkiem ktorym wrzucasz biegi to od strony sciany grodziowej jak wlozysz reke to wyczujesz takie walki.
Wystarczy przesunac jeden walek w lewo i wlozyc ta kopulke i zobaczyc tym walkiem ktory z niej wystaje czy jest luz i czy da sie wrzucic biegi. Ot co :D

: 18 wrz 2006, o 08:50
autor: cursor
Chłopaki spokojnie nikt nie chce, żeby corsa szajboosa(i problemy z nią) były powodem do kłótni.

Klari nie rozumiem dokładnie o co ci chodzi, sam wybierak przesuwa takie "blaszki z wcięciem na wybierak(to są blaszki dochodzące do wałka). Biegu w skrzyni nie ma wrzuconego, bo jak założyliśmy wybierak to był normalnie luz. Na dniach postaramy się obrócić ten plastik i damy znać czy coś to dało.

Mam jeszcze jedną prośbę, all kiedyś podawał stronkę holenderską kolesia, który zeswapował c20xe do CA, pamiętacie może tę stronkę, bo ja siedze teraz na drugim kompie bo tamten, na którym to wszystko miałem padł.

: 18 wrz 2006, o 09:36
autor: D12
cursor pisze: Mam jeszcze jedną prośbę, all kiedyś podawał stronkę holenderską kolesia, który zeswapował c20xe do CA, pamiętacie może tę stronkę, bo ja siedze teraz na drugim kompie bo tamten, na którym to wszystko miałem padł.
Szwedzka, ale moge się mylic w adresach http://www.k-r-s.se/

: 18 wrz 2006, o 15:32
autor: cursor
D12 pomyliłeś się, chodziło mi o holenderską stronę, a nie szwedzką. Konkretnie to chodziło o tę: http://www.corsa-novatuning.nl/uk/index1.htm Dzisiaj będziemy kombinować z tym wybierakiem

: 18 wrz 2006, o 22:55
autor: scotty
klari ma racje co do przestawienia kostki, ale grubo pojechal nunu klari :-? sam to testowalem na swoim szrocie i dziala bez problemow, nic nie trzeba przestawiac w skrzyni, tylko nie pamietam czy zastosowalem ten mechanizm z kulkami z f10 czy z f20 ale wydaje mi sie ze dluzsze bylo niz w corsie.
zapraszam na http://www.corsa-gsi-tuning.de/ wszystko opisane jak na dloni

: 19 wrz 2006, o 15:57
autor: -=kLaRi=-
Pisze lagodnie ,przeciez nikogo nie straszne ,nie bluzgam ,przeklinam itd.
To jest moje zdanie i chyba nie musze byc za nie upominany.
Nie wspomne o tym ,ze mam racje :lol: :D

: 19 wrz 2006, o 18:43
autor: Staneq
Pokasowałem troche postów, nie zwiazanych z tematem...

Wracamy do tematu swap'a itp... :oko:

: 19 wrz 2006, o 22:29
autor: All
cursor pisze:D12 pomyliłeś się, chodziło mi o holenderską stronę, a nie szwedzką. Konkretnie to chodziło o tę: http://www.corsa-novatuning.nl/uk/index1.htm Dzisiaj będziemy kombinować z tym wybierakiem
tak tak to ta strona, jeśli chodzi o myk z tym wybierakiem będę robił tak samo (obrócenie plasticzku) jednak jeśli nie będzie super będziemy przedłużać ramię...
Cursor nie było mnie na necie wyjmowałem 1,6 z zakupionej gsi...także nie mogłem pomóc co do linka sorry

: 19 wrz 2006, o 23:44
autor: cursor
Coś nie jestem pewny czy to będzie działać jak należy, chodzi mi głównie o nieparzyste biegi, pająk jest bardzo blisko maglownicy.


All nie ma sprawy, pamiętałem, że gdzieś ten link podałeś, nie byłem pewny tylko czy tu czy na ktk, wystarczyło trochę poszukać i znalazłem.

: 20 wrz 2006, o 09:49
autor: scotty
jakby to byl duzy problem to pewnie mtech robil by kit konwersyjny a jest to latwizna

: 20 wrz 2006, o 18:20
autor: All
kit konwersyjny nie jest konieczny ... trzeba troszkę pogłówkować i można oszczędzić...

: 25 wrz 2006, o 21:16
autor: szajboos
CORSA IS DEAD!!!!!!!!!!!!!!!!

Zerwało mi 2 śruby z koła zamachowego.

: 25 wrz 2006, o 22:17
autor: D12
szajboos pisze:CORSA IS DEAD!!!!!!!!!!!!!!!!

Zerwało mi 2 śruby z koła zamachowego.
Czy skutki tego przekreślają cały SWAP czy to tylko konkretna awaria ? Akurat się na tym nie znam i pytam.

: 26 wrz 2006, o 07:18
autor: -=kLaRi=-
Jak zerwalo 2 sruby z kola zamachowego ?? Tam jest 6 czy 8 ?? troche dziwne ze tylko 2 :/

D12 jesli zerwalo 2 to reszta zostala w wale... pozostale bylyby tylko kwestia czasu. Mozna by to jakos rozwiercic i jakos wydlubac. Moj kumpel handluje narzedziami do warsztatow i mowil mi ,ze sa specjalnie narzedzia do wykrecania urwanych srub...

: 26 wrz 2006, o 10:24
autor: =JUHol=
lewym gwintem sie sruby wykreca

: 26 wrz 2006, o 14:33
autor: cursor
Silnikowi jako tako nic nie jest. Nie wiem tylko co z gwintami na wale. Jeśli nie uda się je zregenerować to mamy problem. Rozmawiałem już z ojcem, żeby z roboty załatwił wykrętak.

: 26 wrz 2006, o 14:40
autor: szajboos
Nic mnie nie powstrzyma od skończenia SWAPA. Powtarzam - NIC!!!!!!

: 26 wrz 2006, o 18:00
autor: All
i to właśnie jest odpowiednie podejście
NIGDY SIĘ NIE PODDAWAĆ
trzymam kciuki
jeśli chodzi o wykręcanie urwanych śrub to są takie specjalne wkręty stożkowe z lewym gwintem które wkręca się w wywiercony otwór
i wykręca sie to co zostało
oczywiście wcześniej należy spryskać to np.WD40 aby łatwiej było wykręcać