O konwersji na 16v zapomnij - najprawdopodobniej się nie uda a jeśli tak to nie będzie tak samo. Zresztą kupić całą głowice od 16v to koszt czasem porównywalny do kopletnego silnika. Jeśli 16v to tylko kompletne c16xe i tyle (o tym silniku i robieniu 130+KM lub więcej zostało już tyyyyyyyle powiedziane - teoretycznie oczywiście, że szkoda miejsca na pisanie tutaj).
Co do skrzyni to ma sens pod warunkiem, że twoje mody poprawią dosyć znacznie "górny" zakres obrotów. A te przeróbki, które zaproponowane są jako bolt-on wiele nie poprawią. Ja na twoim miejscu nie ruszałbym tej skrzyni dopóki nie pójdziesz w jakiś konkretney wałek i obróbkę głowicy. Przy większej przepustnicy i lekkim odetkaniu wydechu za pomocą kolektora od SE i innego końcowego nie ma to najmniejszego sensu.
A pozatym ten topic jest bez sensu - wszystko zostało napisane (podjerzewam, że zjeby nie dostałeś tylko dlatego, że rozumiesz co się do Ciebie pisze i nie robisz za cfaniaka który swapy robi w 2 godz hehe - chociaż takie tematy są fajne bo można się pochwalić wiedzą

), dla leniwych streszczę to tutaj.
Przeróbki dla x14sz (z innymi 8v można podobnie, dla 1.6 pomijamy rozwiert a dla 1.2 zapominamy i robimy swap)
Wersja dla ubogich lub tych którzy boją się przeróbek mechanicznych - wałek od 13s/c16se lub c14se, przepustnica od c16nz, , kolektor wydechowy od SE i dalej robimy co możemy z wydechem. Jeśli to jest c14nz to kupujemy głowice od x14sz (większe zawory). Opcjonalnie można podnieść stopień sprężania (ten silnik ma czujnik spalania stukowego więc 10.5:1 nie będzie dla nie go żadnym problemem) i obróbka głowicy (wiele zdziałać nie można czyli standard, wyrównanie powierzchnii i spasowanie do uszczelek).
Wersja dla kumających kwestie mechaniczne i mających sprzęt do dłubania oraz kase - konwersja na mpi (głowica, wałek, kolektor z przepustnicą i wtryskiwaczami, kompletna wiązka elektryczna), przy okazji obrabiamy głowice i podnosimy stopień spreżąnia.
Do tego kolektor 4-2-1 z c20xe i wydech odetkany (najlepiej 2 cale).
I na koniec rozwiert na 1.6 - potrzebujemy: wał + tłoki z korbowodami, sprzęgło większe ale obejdzie się bez tego (co ciekawe koło zamachowe jest takie samo), szlifujemy blokm wyważamy co trzeba i składamy - po doświadczeniach kolegi z forum zaznaczyć trzeba, że jeśli kupować graty do rozwiertu to tylko silniki z astry bo te z kadeta miały kilka pierdół innych (np. średnice śrub a porem jest kłopot).
Skoro mamy wszystko wywarzone to sobie możemy pozwolić przesunąć odcinke, w tym celu zagadujemy Adamaxxl, rozmawiamy z nim przekonywująco i mamy co chcemy hehe.
Oczywiście pratkycznie w każdym przypadku dobrze byłoby to wystroić (chociaż w pierwszym przypadku ECU powinno dać rade a jeśli nie to dajmey wtryskiwacz od c16nz bo jest bardziej wydajny).
To chyba wszystko
