Strona 2 z 2

: 16 sie 2006, o 20:53
autor: dago
uszaty69 pisze:znalazłem chyba:
Głowica kompletna z listwa wtryskowa
Komp
Wiązka do kompa
Kolektor dolot i wylot
Linka gazu
Filtr powietrza
Pompa paliwa
Przewód cieczy chłodzącej gruby pod rozrusznikiem
Uszczelka pod głowicę
Uszczelki do kolektorów
Uszczelniacze zaworów
Uszczelka pod dekiel zaworów
Pasta pod uszczelki
Planowanie głowicy
Imobilaizer w przypadku nowszego silnika
Wałek rozrządu
Ale to chyba nie zapowiada się na podstawową modyfikację...

Takie mody jak kolektor wycechowy, przepustnica, skrzynia i inne rzeczy bolt-on są dużo łatwiejsze, szybsze na początek. Ale w późniejszym czasie zawsze można zrobić konwersję nawet na MPI, albo DOHC :)
O to ja pisałem :) ktos dobrze doradził zostaw skrzynie w spokoju, szukaj
gratów od mpi ja taka właśnie mam, różnica kolosalna a jaka przyjemność
z jazdy
R.

: 16 sie 2006, o 20:55
autor: dago
tzn miałem X14SZ a mam C14SE na skrzyni od X14SZ

: 16 sie 2006, o 21:59
autor: Marcin99
O konwersji na 16v zapomnij - najprawdopodobniej się nie uda a jeśli tak to nie będzie tak samo. Zresztą kupić całą głowice od 16v to koszt czasem porównywalny do kopletnego silnika. Jeśli 16v to tylko kompletne c16xe i tyle (o tym silniku i robieniu 130+KM lub więcej zostało już tyyyyyyyle powiedziane - teoretycznie oczywiście, że szkoda miejsca na pisanie tutaj).
Co do skrzyni to ma sens pod warunkiem, że twoje mody poprawią dosyć znacznie "górny" zakres obrotów. A te przeróbki, które zaproponowane są jako bolt-on wiele nie poprawią. Ja na twoim miejscu nie ruszałbym tej skrzyni dopóki nie pójdziesz w jakiś konkretney wałek i obróbkę głowicy. Przy większej przepustnicy i lekkim odetkaniu wydechu za pomocą kolektora od SE i innego końcowego nie ma to najmniejszego sensu.
A pozatym ten topic jest bez sensu - wszystko zostało napisane (podjerzewam, że zjeby nie dostałeś tylko dlatego, że rozumiesz co się do Ciebie pisze i nie robisz za cfaniaka który swapy robi w 2 godz hehe - chociaż takie tematy są fajne bo można się pochwalić wiedzą ;) ), dla leniwych streszczę to tutaj.
Przeróbki dla x14sz (z innymi 8v można podobnie, dla 1.6 pomijamy rozwiert a dla 1.2 zapominamy i robimy swap)
Wersja dla ubogich lub tych którzy boją się przeróbek mechanicznych - wałek od 13s/c16se lub c14se, przepustnica od c16nz, , kolektor wydechowy od SE i dalej robimy co możemy z wydechem. Jeśli to jest c14nz to kupujemy głowice od x14sz (większe zawory). Opcjonalnie można podnieść stopień sprężania (ten silnik ma czujnik spalania stukowego więc 10.5:1 nie będzie dla nie go żadnym problemem) i obróbka głowicy (wiele zdziałać nie można czyli standard, wyrównanie powierzchnii i spasowanie do uszczelek).
Wersja dla kumających kwestie mechaniczne i mających sprzęt do dłubania oraz kase - konwersja na mpi (głowica, wałek, kolektor z przepustnicą i wtryskiwaczami, kompletna wiązka elektryczna), przy okazji obrabiamy głowice i podnosimy stopień spreżąnia.
Do tego kolektor 4-2-1 z c20xe i wydech odetkany (najlepiej 2 cale).
I na koniec rozwiert na 1.6 - potrzebujemy: wał + tłoki z korbowodami, sprzęgło większe ale obejdzie się bez tego (co ciekawe koło zamachowe jest takie samo), szlifujemy blokm wyważamy co trzeba i składamy - po doświadczeniach kolegi z forum zaznaczyć trzeba, że jeśli kupować graty do rozwiertu to tylko silniki z astry bo te z kadeta miały kilka pierdół innych (np. średnice śrub a porem jest kłopot).
Skoro mamy wszystko wywarzone to sobie możemy pozwolić przesunąć odcinke, w tym celu zagadujemy Adamaxxl, rozmawiamy z nim przekonywująco i mamy co chcemy hehe.
Oczywiście pratkycznie w każdym przypadku dobrze byłoby to wystroić (chociaż w pierwszym przypadku ECU powinno dać rade a jeśli nie to dajmey wtryskiwacz od c16nz bo jest bardziej wydajny).
To chyba wszystko :-P

: 16 sie 2006, o 23:48
autor: Porszak
emes125 pisze: Jak dobrze rozumiem: Krótka skrzynia - 3,94, 3,74, tj. o mniejszym przełożeniu, zapewnia lepsze przyspieszenia, niższe prędkości maksymalne, a o wyższym (np. 4.53) odwrotnie ?

A jeśli chodzi o ekonomiczną jazdę, na większym przełożeniu (np. 4.53) mniej spali ?
zle rozumiesz. im wieksza wartos przelzenia gl tym skrzynia robi sie krotsza. czyli najdluzsza bedzie jakas tam skrzynia z gl 3.74 a najkrotsza ta sama skrzynia z gl. 4.18 i jeszcze krotsza z 4.53

a jelsi chodzi o ekonamie jazdy to. im dluzsza skrzynia tym mniejsze spalanie

: 17 sie 2006, o 00:13
autor: !markos
kozzi pisze:
AdamXXL pisze:rozpoczynać od zmiany skrzynki = bez sensu!!!
cicho Adaś przecież Markos wie lepiej, zwłaszcza teoretycznie :-P
a ty jaka masz skrzynie, ze tak glosujesz? bo zdaje sie, ze wlasnie ja skrociles... czyz nie ten wlasnie punkt mulil ci samochod?

oraz tak - nadal twierdze, ze skracanie skrzyni to zajebisty pomysl, szczegolnie jak planuje sie dalsze mody. i nie ja to wymyslilem, a ludzie duzo madrzejsi ode mnie.

no chyba, ze ma byc superdupowoz, w ktorym jazda konczy sie na 4500rpm - wtedy prosze bardzo, wydluzajcie ile sie da, zeby na czworce ganialo 120 przy 3000rpm :lol: to bedzie ultramegaekonomiczne, bo na piatce przy tej predkosci obroty spadna do 1500rpm :lol:

: 17 sie 2006, o 00:13
autor: UhU
Porszak pisze: a jelsi chodzi o ekonamie jazdy to. im dluzsza skrzynia tym mniejsze spalanie
Tu bym polemizował :-P
Widziałem już testy w których dłuższa skrzynia wcale nie oznaczała mniejszego spalania...

Pamiętajmy że różne skrzynie były robione pod różne silniki, a silnik pali najmniej gdy pracuje w swoim optymalnym zakresie obrotów...

: 17 sie 2006, o 00:41
autor: AdamXXL
!markos pisze: oraz tak - nadal twierdze, ze skracanie skrzyni to zajebisty pomysl, szczegolnie jak planuje sie dalsze mody. i nie ja to wymyslilem, a ludzie duzo madrzejsi ode mnie.
to zerknij na przełożenia całkowite jakie wychodzą na skrzyniach i wyjdzie, że
stopniowane od najktótszej
1 bieg - WR+4,18 potem CR+3,94 potem CR+3,74
2 bieg - CR+3,94 potem WR+4,18 potem CR+3,74
3 bieg - CR+3,94 potem WR+4,18 potem CR+3,74
4 bieg - CR+3,94 potem CR+3,74 potem WR+4,18
5 bieg - CR+3,94 potem CR+3,74 potem WR+4,18
i chyba warto dodać, że znaleźć CR+3,94 będzie raczej bardzo trudno, więc zostanie CR+3,74, która jest krótsza tylko na 4 i 5 biegu (od WR+4,18 ) a gdzie biegi jednak dłuższe przydają się w tzw trasie.

a Kozzi żartując trochę ;) będzie pędził na 5 biegu na odcince z prędkością 160km/h (dzięki tym 8tyś a nie 6tyś pod 200 podciągnie),a i tak będzie łamał przepisy bo tylko 130 można :-P ale start to chyba jak mielcarek będzie miał

: 17 sie 2006, o 08:22
autor: kozzi
!markos pisze:
kozzi pisze:
AdamXXL pisze:rozpoczynać od zmiany skrzynki = bez sensu!!!
cicho Adaś przecież Markos wie lepiej, zwłaszcza teoretycznie :-P
a ty jaka masz skrzynie, ze tak glosujesz? bo zdaje sie, ze wlasnie ja skrociles... czyz nie ten wlasnie punkt mulil ci samochod?
niestety nie wiem czy ten czy nie ten, ale prawdą jest że zakładam (w zasadzie to juz załozyłem) krótszą skrzynie czyli CR ...... i zobaczymy co z tego wyjdzie :)
AdamXXL pisze:a Kozzi żartując trochę ;) będzie pędził na 5 biegu na odcince z prędkością 160km/h (dzięki tym 8tyś a nie 6tyś pod 200 podciągnie),a i tak będzie łamał przepisy bo tylko 130 można :-P ale start to chyba jak mielcarek będzie miał
hihi on jest w innym świecie nikt go niedogoni :-P (przynajmniej w tym sezonie)
oraz znaleść CR z 3.94 graniczy z cudem :oko:

: 17 sie 2006, o 09:24
autor: Marcin99
AdamXXL pisze: stopniowane od najktótszej
1 bieg - WR+4,18 potem CR+3,94 potem CR+3,74
2 bieg - CR+3,94 potem WR+4,18 potem CR+3,74
3 bieg - CR+3,94 potem WR+4,18 potem CR+3,74
4 bieg - CR+3,94 potem CR+3,74 potem WR+4,18
5 bieg - CR+3,94 potem CR+3,74 potem WR+4,18
i chyba warto dodać, że znaleźć CR+3,94 będzie raczej bardzo trudno, więc zostanie CR+3,74, która jest krótsza tylko na 4 i 5 biegu (od WR+4,18 ) a gdzie biegi jednak dłuższe przydają się w tzw trasie.
Dokładnie tak, f13WR to jedna z najkrótszych skrzyń montowanych seryjnie (krótsza będzie chba tylko wr-ka z combo). A prawda jest taka, że skrzynia musiałaby być dobrana pod konkretną charakterystyke mocy bo nie potrzebne skracanie może spowodować utrate czasu na przyśpieszeniu poprzez niepotrzebną dodtakową zmianę biegu. To zależy wszystko do czego ta skrzynia ma służyć i pod ten konkretny cel powinna być dobrana i tyle. A skracanie przy przeróbce, która być może podniesie moc o 10% poprostu się nie opłaci.

: 17 sie 2006, o 10:08
autor: uszaty69
Marcin99 pisze:skrzynia musiałaby być dobrana pod konkretną charakterystyke mocy
Święte słowa. Ja mam np strasznie długą jedynkę ...do 70km/h. Ale przy mojej mocy w stosunku do masy jest to ogromny atut. Podczas gdy inne auta zmieniają już na 2 bieg, ja dalej ciągne na 1 i wyskakuje do przodu :)

Wszystko zależy od mocy, masy, rozłożenia krzywej mocy i momentu oraz właściwości trakcyjnych danego auta. Do tego trzeba dobrać skrzynię co zazwyczaj wiąże się z metodą prób i błędów. Ale tacy wytrawni znawcy Corsy powinni już to mieć obcykane jaka skrzynia przy jakiej mocy :-D

: 17 sie 2006, o 10:41
autor: !markos
kozzi pisze:on jest w innym świecie nikt go niedogoni :-P (przynajmniej w tym sezonie)
w nastepnym tez nie i w nastepnym nadal nie. obawiam sie, ze mielcarek jest poza zasiegiem najmocniej nawet nagrzebanej hondy, bo ma know-how w temacie opla taki, jakiego nie ma w tym kraju nikt w temacie zadnej innej marki.

teraz jest 3.0. dopiero co zaczelo sie budowac i juz jest najszybsze, a na razie ztcw kreci sie tylko do ok. 7500rpm....

: 17 sie 2006, o 12:02
autor: Mihó
http://www.mielcarek-tuning.com.pl/tuning/opel.html

Skoro już o Mielcarku...

A zerknijcie też to - niby felga wyprostowana, ale też obrócona o 90° ;)

: 17 sie 2006, o 13:32
autor: uszaty69
emes125 pisze:A zerknijcie też to - niby felga wyprostowana, ale też obrócona o 90° ;)
Po wentlu widac :D

: 17 sie 2006, o 14:41
autor: kozzi
!markos pisze:
kozzi pisze:on jest w innym świecie nikt go niedogoni :-P (przynajmniej w tym sezonie)
w nastepnym tez nie i w nastepnym nadal nie. obawiam sie, ze mielcarek jest poza zasiegiem najmocniej nawet nagrzebanej hondy, bo ma know-how w temacie opla taki, jakiego nie ma w tym kraju nikt w temacie zadnej innej marki.

teraz jest 3.0. dopiero co zaczelo sie budowac i juz jest najszybsze, a na razie ztcw kreci sie tylko do ok. 7500rpm....
aż tak daleko nie wybiegam w przyszłość :D

: 17 sie 2006, o 18:11
autor: Kotlin
to jak jest z ta srednica rur wydechowych w c16xe taka sama jak w x14sz czy wieksza???

: 28 cze 2007, o 20:05
autor: vanGug
Podłączę się pod wątek.
Niedawno nabyłem Corsę B, silnik X14SZ rocznik 1998
Po przeglądzie wyszło na jaw że jest wyciek oleju. Uszczelka pod głowicą do wymiany. Mało tego - poprzedni właściciel jeździł tak dość długo - dolewał olej, ale czasem mu się zapomniało...
Efekt jest taki że wałek jest nieco zjechany. Pojeździ jeszcze, ale mechanik mówi żebym się w ciągu roku za nowym lub jakimś używanym rozejrzał.

No właśnie. Skoro mam i tak wałek wymieniać to może od razu mod
na C14Se zrobić.
Zorientowałem się że skrzynia może na razie zostać, wałek ma być od SE, przepustnica od 16NZ (?), czy głowica też?
Co więcej znalazłem na allegro cały silnik C14 SE za śmieszną kwotę 400 złociszy (?) Ponoć jest w aucie (cB) i działa - można sprawdzić.
Mam pytanie - jakie graty z tego silnika trzeba by przełożyć do mojego żeby powstał c14se ? Tylko nie mówcie że zrób swapa i już :oko:
Mechanik twierdzi że mój silnik poza tym wałkiem to jest więcej niz OK.
Doradźcie coś.

: 28 cze 2007, o 22:07
autor: Porszak
jak masz kase bierz caly silnik, jak go rozbierzesz to wyjdzie co jest w nim dobre
przede wszystkim caly wieloponkt i disa musisz miec, poszperajw archiwum bo nt konwersji na mpi bylo kilka razy

: 29 cze 2007, o 09:54
autor: Corstek