Corsa B c20ne

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: Porszak »

dobrze byloby sobie sprawic czujnik temp oleju w miske, w miejscu jak podaje tis, wtedy moza latwiej porownac czy cos sie zmienia czy nie. u mnie nie lapie tak szybko jak wczesniej 110st bo 100 to normalka
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

Zaszkodzić na pewno nie zaszkodzi, zamontuję i niech sobie bedzie.
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

Porszak pisze:trasa do 3krpm, bez oalowania przy wyprzedzaniu i bez wsiekania sie do 100st
jak sie znecasz i stoisz w korku to idzie do gory, ale niezbyt szybko.
nie no przy takiej jeździe to faktycznie możesz sobie chłodniczke odpuścis, ale przy około 6tyś obrotów bez zwalniania przez 30km, to ma sie prawo olej bez chłodnicy zagotowac...
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: Porszak »

porszak na poprzedniej stronie pisze:jesli woda Ci sie znaczaca nie zagrzala to i olej nie byl zbyt goracy, ile leciales w okolicach 180-200. przeplyw powietrza jest tak duzy ze dosc mocno schladza silnik i olej. mam wskaznik temp oleju i dlatego tak twierdze. nie paluje non stop, ale 120st jeszcze mi sie nie zdarzylo osiagnac, a nawet przekroczyc 110
nawet jesli mial 130 to jeszcze do zagotowania mu daleko

przy tak duzej predkosci przpelyw powietrza przez chlodnice jest bardzo duzy, a przy wysokich obrotach woda krazy szybciej, co za tym idzie wymiana ciepla jest bardzo duza

z doswiadczenia: stoje w korku, olej lapie 110st. jak sie robi luz rozpedzam sie, ale biegi zmieniam nisko, obr nie przekraczaja przy zmianie biegu 2500(a nawet daleko im do 2500), temp oleju i wody spada prawie niezauwazalnie lub wcale.
ta sama sytuacja ale rozpedzam sie na 3-4 biegu, obr trzymam wyzsze(ok 4000 i zmiana), temp wody i oleju spada zauwazalnie szybko. wlasnie z powodu wiekszego przeplywu przez chlodnice wody i na 2 miejscu powietrza.

nie wiem byc moze w Twoim przypadku, zdecydowal olej, choc moim zdaniem to byla wada korbowodu(a moze nawet nie korbowodu tylko bardziej sruba puscila), ktory wreszcie sie zmeczyl i puscil. moim zdaniem jesli olej wogole mogl sie przyczynic do tego co Ci sie zdazylo to w minimalnym stopniu
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: -=kLaRi=- »

-=m&m=- pisze:O ile dobrze pamietam to osoba, która kupiła od Ciebie ten motor nie była zachwycona z jego komponentów obniżajacych osiągi seryjnego c20ne :)5 wiec mogles sobie tak latac :lol: a w tym przypadku to c20ne osiaga moce c20xe wiec chyba warto :oko:
Wiesz co ,ja smigalem na tym silniku mniej wiecej rok czasu i nic sie z nim specjalnie nie dzialo.
Takie cos koles napisal po ok roku od kupna wiec narzekac ,ze cos bylo nie teges to moze sobie sam do siebie i ja w cos takiego nie wierze.
Auto smigalo bez tego i nic sie nie dzialo ,po tym zrobilem 4swapy na c20ne i do teraz nikomu nic sie nie dzieje - widocznie kierowca jezdzi jak jezdzi ,ze takie rzeczy mu sie dzieja badz z jego silnikiem bylo cos nie tak.
Basista jezdzil na c20xe bez chlodnicy i nic sie nie dzialo ,Witek smiga tigra z c20xe bez chlodnicy i tez nic im nie ma !?
Przypadek? HMM
Zostaw sobie takie komentarze dla siebie...

Zgadzam sie w 100% z tym co napisal Marcin.
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: Porszak »

jeszcze mi sie cos odnosnie chlodzenia przypomnialo. w audi byc moze w vw tez sa wymienniki ciepla olej woda(nie wime czy w kazdym silniku, niewazne). sa dokladnie tam gdzie my zakladamy podstawki do chlodnicy oleju. moze warto zastanowic sie nad takim czyms?jesli wystepuje taki wymiennik to chyba nie zawsze towarzyszy mu chlodnica oleju. kumpel ma 1.8T (w serii 150 i clodnicy sie nie dopatrzylem) cos w okolicy 190KM, przy normalnej jezdzie w trasie woda ma temp 70-80st. sadze ze olej moze miec podobna wtedy.sama temp wody zalezy wiadomo od termostu, ale taki wymiennik szczegolnie zima pomaga grzac szybciej olej co jest bardzo korzystne dla silnika, a latem dziala jak chlodnica.

niestety wychodzac poza zalozenia konstruktorow, wszystko staje sie "troche" trudniejsze i nie ma juz gotowych recept.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
adm
Świeżak
Posty: 80
Rejestracja: 16 cze 2006, o 07:55
Lokalizacja: Kraków-Chorzów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: adm »

A ja w tym temacie mam inne pytanie: mianowicie czy ktoś z was ma możliwość porównania tłoków z xe do tych z ne. Chodzi o katalogowe wymiary pod kątem wsadzenia tłoków z xe do ne. Z tego co udało mi się ustalić (choć mogę się mylić) to korby w xe i ne są takie same. Pytam bo wsadzenie tłoków z xe które znoszą fabrycznie te 150ps ma chyba sens przy modzeniu z ne. A jeszcze jedno świeże przemyślenie ale chyba również tłoki z xe zwiększyłyby stopień sprężania gdy dołożyć do tego wałek rozrządu i program to wynik jak u kolegi z ne do osiągnięcia.
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

korby inne są na 100%, te z XE sa grubsze i cięższe
tloki z XE doprężą zdecydowanie, wydaje mi się ze nawet bardziej niż tloki z SEH


o tu masz róznice między NE i XE:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 cze 2008, o 14:37 przez ol3j, łącznie zmieniany 1 raz.
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
adm
Świeżak
Posty: 80
Rejestracja: 16 cze 2006, o 07:55
Lokalizacja: Kraków-Chorzów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: adm »

A katalog "intercars" mówi właśnie co innego i stąd moje pytanie. Mianowice przy sprawdzaniu korb do xe dla np. calibry kiedy wrzucisz opcje wyszukiwania innych pojazdów marki które korzystały z tego samego podzespołu to te same korby są w jeszcze kilku innych autach z właśnie między innymi c20ne na pokładzie. Twoja sugestia ol3j nakazuje w takim razie jeszcze poszperać i zweryfikować to gdzieś jeszcze.
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: -=kLaRi=- »

Katalogi IC czesto sie myla takze nie wierz we wszystko co ci powiedza :)
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

Porszak, zaciekawiłes mnie tym wymiennikiem...
Musze poszperać i pooglądać jakieś vw, czy audi.
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: Mihó »

ja37 pisze:Porszak, zaciekawiłes mnie tym wymiennikiem...
Musze poszperać i pooglądać jakieś vw, czy audi.
Myślałem już o tym. Teraz pomyśl co będzie, jak on się rozszczelni i wpuści Ci wodę do oleju
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

A o tym nie pomyslałem, już wolę chłodnicę 8)
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: -=kLaRi=- »

Gdyby sie rozszczelnialo to napewno nie montowali by tego seryjnie w VW...
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: Porszak »

a pomysl co sie stanie jak rozszczleni sie 20letni chrupek tj. chlodnica. sami zgadnijcie co gorsze.

ObrazekObrazek
na dole na pierwszeym zrzucie jest leganda, jak cos nie jasne, to mowcie
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

tak na szybko licząc, to tlok z c20ne ma komore spalania około 12,5cm3, z SEHA 7,5cm3 - z XE cięzko obliczyc, bo nie ma podstawy wgłębienia podanej, ale w przybliżeniu będzie to około 3,5cm3 (plytkie wgłebienie 0,85mm) a tłok z XEV będzie miał komore pomiędzy SEH a NE...

przy mało planowanej głowicy wybralbym tłoki z XE, przy splanowanej już bardziej wybrałbym tłoki z SEHa, wydaje mi się że dodatkowo komora w tlokach z SEH ma kształt bardziej odporny na spalanie stukowe...
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: Mihó »

XE nie ma przypadkiem podcięcia pod zawory ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

delikatne ma
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: Porszak »

przeciez wszystko jest podane i wglebienie dla tloka xe i na kieszonki w nim.
aa pewnie Tobie chodzi o srednice wglebienia. znasz srednice tloka, znajdz foto tloka z xe, policz skale i bedziesz mial srednice wglebienia. mysle ze pojemnosc zaglebien na zawory mozesz przyjac na 0.5cm^3 (w c16xe mialem 0.4, ale lepiej przyjac dla bezpieczenstwa za malo niz za duzo)
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

no więc orientacyjnie tak zrobilem i wyszło mi pi razy drzwi to co napisalem u góry, ale dokładne to dla XE nie jest, zresztą dla NE i SEh tez super dokładność to nie jest, bo dno wgłebienia jest zakrąglone i ma tez inne pole powierzchni niz góra ...ale jako tako pogląd można sobie co do różnic w objętości wyrobić...
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: Porszak »

srednice dna komory w tloku od seha moge Ci podac
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

spoko, nie fatyguj się w moim projekcie i tak wrzucam tłoki z SEHa bo glowica z 18E jest na tyle doprężona, ze tloki z XE raczej sie nie nadają... w Twoim avatarze wygląda jak przecięty tlok z SEHa..
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: Porszak »

ol3j pisze:w Twoim avatarze wygląda jak przecięty tlok z SEHa..
zgadza sie
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: -=kLaRi=- »

Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

Fajny wymiennik :D

Tak sobie pomyslałem, że jak mam rozebrany motor, to zrobię regulowane koło wałka rozrządu i potestuję :D
Obrazek
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: -=kLaRi=- »

Jak cos to mam dojscie do reg. kolek rozrzadu - 200zł szt.
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

Najpierw zobaczę jak to wyjdzie na moim.
Jak bedę zadowolony, to mi chłopaki w robocie zrobią całe nowe koło za flaszkę.
Ale dzięki za ofertę :oko:
Tak na marginesie, czego sie spodziewać po opóźnieniu rozrządu, bo tak właśnie sobie popiłowałem koło?
Szybciej dostępny będzie moment?
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: Porszak »

jakos tak mi sie zdaje ze moment bedzie wczesniej, reki uciac nie dam :-D . gora na bank oslabnie
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

No przekonam się sam, zawsze będę mógł szybko i łatwo wrócić ustawienie na fabryczne.
Awatar użytkownika
adm
Świeżak
Posty: 80
Rejestracja: 16 cze 2006, o 07:55
Lokalizacja: Kraków-Chorzów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: adm »

Pytanie 1:
Panowie co myślicie o wymianie przepustnicy na większą lub ewentualnym powiększeniu oryginalnej z "ne" wraz z jej wypolerowaniem. Obecnie mam nalot powietrza na stożek, stożek K&N, przepływke i ten ori. kawałek gumy do przepustnicy. Czy zmieniając tylko średnicę samej przepustnicy coś uda się uzyskać. Muszę się pochwalić że ostatnio zamontowałem wreszcie kolektor z xe i resztę wydechu zrobiłem z 'kwasówki" na 2 cale przelot bez kata zakończony końcowym remusa dedykowanym. Trochę głośno więc zaczynam się zastanawiać nad jakimś środkowym przelotowym ale jaki wybrać żeby nie zdławić tego co jest?
Pytanie 2:
Jeżeli powiększenie przepustnicy ma sens to idąc dalej chciałbym zmienić wałek. Na pewno niezłym rozwiązaniem byłby wałeczek od inż Świątka ale choć 730zł to nie jest jakoś bardzo wygórowana cena to wolałbym zrobić to taniej i tu wymyśliłem że wałek z seha byłby niezły. Problem stanowi to że nie mam pojęcia jak go rozpoznać i przeglądając ogłoszenia nie wiem czy to właściwy a nie chcę niepotrzebnie wydać kasy. Czy w takim razie ma on nabite jakieś oznaczenia lub można go po czymś odróżnić?
Pytanie 3:
Oczywiście po wykonaniu powyższych kompa zawirusuję. Jakich rezultatów mogę się spodziewać ? Ogólnie Panowie chodzi mi o to czy gra jest warta świeczki, bo dla przyrostu 5 ps to mi się nie chce tej zabawy nawet zaczynać.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”