Corsa B c20ne
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
dobrze byloby sobie sprawic czujnik temp oleju w miske, w miejscu jak podaje tis, wtedy moza latwiej porownac czy cos sie zmienia czy nie. u mnie nie lapie tak szybko jak wczesniej 110st bo 100 to normalka
Re: Corsa B c20ne
nie no przy takiej jeździe to faktycznie możesz sobie chłodniczke odpuścis, ale przy około 6tyś obrotów bez zwalniania przez 30km, to ma sie prawo olej bez chłodnicy zagotowac...Porszak pisze:trasa do 3krpm, bez oalowania przy wyprzedzaniu i bez wsiekania sie do 100st
jak sie znecasz i stoisz w korku to idzie do gory, ale niezbyt szybko.
ol3j (CT) david (CG)


- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
nawet jesli mial 130 to jeszcze do zagotowania mu dalekoporszak na poprzedniej stronie pisze:jesli woda Ci sie znaczaca nie zagrzala to i olej nie byl zbyt goracy, ile leciales w okolicach 180-200. przeplyw powietrza jest tak duzy ze dosc mocno schladza silnik i olej. mam wskaznik temp oleju i dlatego tak twierdze. nie paluje non stop, ale 120st jeszcze mi sie nie zdarzylo osiagnac, a nawet przekroczyc 110
przy tak duzej predkosci przpelyw powietrza przez chlodnice jest bardzo duzy, a przy wysokich obrotach woda krazy szybciej, co za tym idzie wymiana ciepla jest bardzo duza
z doswiadczenia: stoje w korku, olej lapie 110st. jak sie robi luz rozpedzam sie, ale biegi zmieniam nisko, obr nie przekraczaja przy zmianie biegu 2500(a nawet daleko im do 2500), temp oleju i wody spada prawie niezauwazalnie lub wcale.
ta sama sytuacja ale rozpedzam sie na 3-4 biegu, obr trzymam wyzsze(ok 4000 i zmiana), temp wody i oleju spada zauwazalnie szybko. wlasnie z powodu wiekszego przeplywu przez chlodnice wody i na 2 miejscu powietrza.
nie wiem byc moze w Twoim przypadku, zdecydowal olej, choc moim zdaniem to byla wada korbowodu(a moze nawet nie korbowodu tylko bardziej sruba puscila), ktory wreszcie sie zmeczyl i puscil. moim zdaniem jesli olej wogole mogl sie przyczynic do tego co Ci sie zdazylo to w minimalnym stopniu
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
Wiesz co ,ja smigalem na tym silniku mniej wiecej rok czasu i nic sie z nim specjalnie nie dzialo.-=m&m=- pisze:O ile dobrze pamietam to osoba, która kupiła od Ciebie ten motor nie była zachwycona z jego komponentów obniżajacych osiągi seryjnego c20newiec mogles sobie tak latac
a w tym przypadku to c20ne osiaga moce c20xe wiec chyba warto
Takie cos koles napisal po ok roku od kupna wiec narzekac ,ze cos bylo nie teges to moze sobie sam do siebie i ja w cos takiego nie wierze.
Auto smigalo bez tego i nic sie nie dzialo ,po tym zrobilem 4swapy na c20ne i do teraz nikomu nic sie nie dzieje - widocznie kierowca jezdzi jak jezdzi ,ze takie rzeczy mu sie dzieja badz z jego silnikiem bylo cos nie tak.
Basista jezdzil na c20xe bez chlodnicy i nic sie nie dzialo ,Witek smiga tigra z c20xe bez chlodnicy i tez nic im nie ma !?
Przypadek? HMM
Zostaw sobie takie komentarze dla siebie...
Zgadzam sie w 100% z tym co napisal Marcin.
Kiedyś CORSCHE
Corsa B 1994 c20xe... 
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/


Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy

https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
jeszcze mi sie cos odnosnie chlodzenia przypomnialo. w audi byc moze w vw tez sa wymienniki ciepla olej woda(nie wime czy w kazdym silniku, niewazne). sa dokladnie tam gdzie my zakladamy podstawki do chlodnicy oleju. moze warto zastanowic sie nad takim czyms?jesli wystepuje taki wymiennik to chyba nie zawsze towarzyszy mu chlodnica oleju. kumpel ma 1.8T (w serii 150 i clodnicy sie nie dopatrzylem) cos w okolicy 190KM, przy normalnej jezdzie w trasie woda ma temp 70-80st. sadze ze olej moze miec podobna wtedy.sama temp wody zalezy wiadomo od termostu, ale taki wymiennik szczegolnie zima pomaga grzac szybciej olej co jest bardzo korzystne dla silnika, a latem dziala jak chlodnica.
niestety wychodzac poza zalozenia konstruktorow, wszystko staje sie "troche" trudniejsze i nie ma juz gotowych recept.
niestety wychodzac poza zalozenia konstruktorow, wszystko staje sie "troche" trudniejsze i nie ma juz gotowych recept.
- adm
- Świeżak
- Posty: 80
- Rejestracja: 16 cze 2006, o 07:55
- Lokalizacja: Kraków-Chorzów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
A ja w tym temacie mam inne pytanie: mianowicie czy ktoś z was ma możliwość porównania tłoków z xe do tych z ne. Chodzi o katalogowe wymiary pod kątem wsadzenia tłoków z xe do ne. Z tego co udało mi się ustalić (choć mogę się mylić) to korby w xe i ne są takie same. Pytam bo wsadzenie tłoków z xe które znoszą fabrycznie te 150ps ma chyba sens przy modzeniu z ne. A jeszcze jedno świeże przemyślenie ale chyba również tłoki z xe zwiększyłyby stopień sprężania gdy dołożyć do tego wałek rozrządu i program to wynik jak u kolegi z ne do osiągnięcia.
Re: Corsa B c20ne
korby inne są na 100%, te z XE sa grubsze i cięższe
tloki z XE doprężą zdecydowanie, wydaje mi się ze nawet bardziej niż tloki z SEH
o tu masz róznice między NE i XE:

tloki z XE doprężą zdecydowanie, wydaje mi się ze nawet bardziej niż tloki z SEH
o tu masz róznice między NE i XE:

Ostatnio zmieniony 16 cze 2008, o 14:37 przez ol3j, łącznie zmieniany 1 raz.
ol3j (CT) david (CG)


- adm
- Świeżak
- Posty: 80
- Rejestracja: 16 cze 2006, o 07:55
- Lokalizacja: Kraków-Chorzów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
A katalog "intercars" mówi właśnie co innego i stąd moje pytanie. Mianowice przy sprawdzaniu korb do xe dla np. calibry kiedy wrzucisz opcje wyszukiwania innych pojazdów marki które korzystały z tego samego podzespołu to te same korby są w jeszcze kilku innych autach z właśnie między innymi c20ne na pokładzie. Twoja sugestia ol3j nakazuje w takim razie jeszcze poszperać i zweryfikować to gdzieś jeszcze.
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
Katalogi IC czesto sie myla takze nie wierz we wszystko co ci powiedza 

Kiedyś CORSCHE
Corsa B 1994 c20xe... 
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/


Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy

https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Corsa B c20ne
Porszak, zaciekawiłes mnie tym wymiennikiem...
Musze poszperać i pooglądać jakieś vw, czy audi.
Musze poszperać i pooglądać jakieś vw, czy audi.
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
Myślałem już o tym. Teraz pomyśl co będzie, jak on się rozszczelni i wpuści Ci wodę do olejuja37 pisze:Porszak, zaciekawiłes mnie tym wymiennikiem...
Musze poszperać i pooglądać jakieś vw, czy audi.
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
Gdyby sie rozszczelnialo to napewno nie montowali by tego seryjnie w VW...
Kiedyś CORSCHE
Corsa B 1994 c20xe... 
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/


Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy

https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
a pomysl co sie stanie jak rozszczleni sie 20letni chrupek tj. chlodnica. sami zgadnijcie co gorsze.


na dole na pierwszeym zrzucie jest leganda, jak cos nie jasne, to mowcie


na dole na pierwszeym zrzucie jest leganda, jak cos nie jasne, to mowcie
Re: Corsa B c20ne
tak na szybko licząc, to tlok z c20ne ma komore spalania około 12,5cm3, z SEHA 7,5cm3 - z XE cięzko obliczyc, bo nie ma podstawy wgłębienia podanej, ale w przybliżeniu będzie to około 3,5cm3 (plytkie wgłebienie 0,85mm) a tłok z XEV będzie miał komore pomiędzy SEH a NE...
przy mało planowanej głowicy wybralbym tłoki z XE, przy splanowanej już bardziej wybrałbym tłoki z SEHa, wydaje mi się że dodatkowo komora w tlokach z SEH ma kształt bardziej odporny na spalanie stukowe...
przy mało planowanej głowicy wybralbym tłoki z XE, przy splanowanej już bardziej wybrałbym tłoki z SEHa, wydaje mi się że dodatkowo komora w tlokach z SEH ma kształt bardziej odporny na spalanie stukowe...
ol3j (CT) david (CG)


- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
XE nie ma przypadkiem podcięcia pod zawory ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
przeciez wszystko jest podane i wglebienie dla tloka xe i na kieszonki w nim.
aa pewnie Tobie chodzi o srednice wglebienia. znasz srednice tloka, znajdz foto tloka z xe, policz skale i bedziesz mial srednice wglebienia. mysle ze pojemnosc zaglebien na zawory mozesz przyjac na 0.5cm^3 (w c16xe mialem 0.4, ale lepiej przyjac dla bezpieczenstwa za malo niz za duzo)
aa pewnie Tobie chodzi o srednice wglebienia. znasz srednice tloka, znajdz foto tloka z xe, policz skale i bedziesz mial srednice wglebienia. mysle ze pojemnosc zaglebien na zawory mozesz przyjac na 0.5cm^3 (w c16xe mialem 0.4, ale lepiej przyjac dla bezpieczenstwa za malo niz za duzo)
Re: Corsa B c20ne
no więc orientacyjnie tak zrobilem i wyszło mi pi razy drzwi to co napisalem u góry, ale dokładne to dla XE nie jest, zresztą dla NE i SEh tez super dokładność to nie jest, bo dno wgłebienia jest zakrąglone i ma tez inne pole powierzchni niz góra ...ale jako tako pogląd można sobie co do różnic w objętości wyrobić...
ol3j (CT) david (CG)


- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
spoko, nie fatyguj się w moim projekcie i tak wrzucam tłoki z SEHa bo glowica z 18E jest na tyle doprężona, ze tloki z XE raczej sie nie nadają... w Twoim avatarze wygląda jak przecięty tlok z SEHa..
ol3j (CT) david (CG)


- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
Kiedyś CORSCHE
Corsa B 1994 c20xe... 
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/


Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy

https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Corsa B c20ne
Fajny wymiennik
Tak sobie pomyslałem, że jak mam rozebrany motor, to zrobię regulowane koło wałka rozrządu i potestuję


Tak sobie pomyslałem, że jak mam rozebrany motor, to zrobię regulowane koło wałka rozrządu i potestuję


- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
Jak cos to mam dojscie do reg. kolek rozrzadu - 200zł szt.
Kiedyś CORSCHE
Corsa B 1994 c20xe... 
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/


Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy

https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Corsa B c20ne
Najpierw zobaczę jak to wyjdzie na moim.
Jak bedę zadowolony, to mi chłopaki w robocie zrobią całe nowe koło za flaszkę.
Ale dzięki za ofertę
Tak na marginesie, czego sie spodziewać po opóźnieniu rozrządu, bo tak właśnie sobie popiłowałem koło?
Szybciej dostępny będzie moment?
Jak bedę zadowolony, to mi chłopaki w robocie zrobią całe nowe koło za flaszkę.
Ale dzięki za ofertę

Tak na marginesie, czego sie spodziewać po opóźnieniu rozrządu, bo tak właśnie sobie popiłowałem koło?
Szybciej dostępny będzie moment?
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
jakos tak mi sie zdaje ze moment bedzie wczesniej, reki uciac nie dam
. gora na bank oslabnie

- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Corsa B c20ne
No przekonam się sam, zawsze będę mógł szybko i łatwo wrócić ustawienie na fabryczne.
- adm
- Świeżak
- Posty: 80
- Rejestracja: 16 cze 2006, o 07:55
- Lokalizacja: Kraków-Chorzów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
Pytanie 1:
Panowie co myślicie o wymianie przepustnicy na większą lub ewentualnym powiększeniu oryginalnej z "ne" wraz z jej wypolerowaniem. Obecnie mam nalot powietrza na stożek, stożek K&N, przepływke i ten ori. kawałek gumy do przepustnicy. Czy zmieniając tylko średnicę samej przepustnicy coś uda się uzyskać. Muszę się pochwalić że ostatnio zamontowałem wreszcie kolektor z xe i resztę wydechu zrobiłem z 'kwasówki" na 2 cale przelot bez kata zakończony końcowym remusa dedykowanym. Trochę głośno więc zaczynam się zastanawiać nad jakimś środkowym przelotowym ale jaki wybrać żeby nie zdławić tego co jest?
Pytanie 2:
Jeżeli powiększenie przepustnicy ma sens to idąc dalej chciałbym zmienić wałek. Na pewno niezłym rozwiązaniem byłby wałeczek od inż Świątka ale choć 730zł to nie jest jakoś bardzo wygórowana cena to wolałbym zrobić to taniej i tu wymyśliłem że wałek z seha byłby niezły. Problem stanowi to że nie mam pojęcia jak go rozpoznać i przeglądając ogłoszenia nie wiem czy to właściwy a nie chcę niepotrzebnie wydać kasy. Czy w takim razie ma on nabite jakieś oznaczenia lub można go po czymś odróżnić?
Pytanie 3:
Oczywiście po wykonaniu powyższych kompa zawirusuję. Jakich rezultatów mogę się spodziewać ? Ogólnie Panowie chodzi mi o to czy gra jest warta świeczki, bo dla przyrostu 5 ps to mi się nie chce tej zabawy nawet zaczynać.
Panowie co myślicie o wymianie przepustnicy na większą lub ewentualnym powiększeniu oryginalnej z "ne" wraz z jej wypolerowaniem. Obecnie mam nalot powietrza na stożek, stożek K&N, przepływke i ten ori. kawałek gumy do przepustnicy. Czy zmieniając tylko średnicę samej przepustnicy coś uda się uzyskać. Muszę się pochwalić że ostatnio zamontowałem wreszcie kolektor z xe i resztę wydechu zrobiłem z 'kwasówki" na 2 cale przelot bez kata zakończony końcowym remusa dedykowanym. Trochę głośno więc zaczynam się zastanawiać nad jakimś środkowym przelotowym ale jaki wybrać żeby nie zdławić tego co jest?
Pytanie 2:
Jeżeli powiększenie przepustnicy ma sens to idąc dalej chciałbym zmienić wałek. Na pewno niezłym rozwiązaniem byłby wałeczek od inż Świątka ale choć 730zł to nie jest jakoś bardzo wygórowana cena to wolałbym zrobić to taniej i tu wymyśliłem że wałek z seha byłby niezły. Problem stanowi to że nie mam pojęcia jak go rozpoznać i przeglądając ogłoszenia nie wiem czy to właściwy a nie chcę niepotrzebnie wydać kasy. Czy w takim razie ma on nabite jakieś oznaczenia lub można go po czymś odróżnić?
Pytanie 3:
Oczywiście po wykonaniu powyższych kompa zawirusuję. Jakich rezultatów mogę się spodziewać ? Ogólnie Panowie chodzi mi o to czy gra jest warta świeczki, bo dla przyrostu 5 ps to mi się nie chce tej zabawy nawet zaczynać.