Fioletowa Corsa Borewicz - budowa X14XE 8V

Tuning Corsy - To forum ma na celu prezentację Waszych projektów, modyfikacji i tego wszystkiego co zrobiliście przy swoich Corsach aby poprawić fabrykę.
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

blosa masz strasznie oddalowego od przepustnicym przez co cały dolot jest pełen palnej mieszanki. przesunięcie go możliwie blisko przepustnicy powinno też poprawić reakcję na pedał gazu.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
kamus
Bez listowiec ;-)
Posty: 9
Rejestracja: 15 mar 2007, o 16:10
Lokalizacja: z nikąd :)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kamus »

No właśnie, wszystkie mixery gazowe montuje jak najbliżj przepustnicy.
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fotograf »

Na pierwszej stronie tematu widać zdjęcie na którym miałem BLOSa tuż przy przepustnicy tylko że wtedy maska się nie zamykała i musiał być w pozycji leżącej a niby najlepiej jeśli jest pionowo. Dlatego jest wysunięty tak daleko od przepustnicy.

chociaż u kogoś (chyba u Marcina) widziałem BLOSa całkiem do góry nogami i widać też działał :D jak tylko przyjdą świece NGK #6 i klapka to zrobię testy z mocowaniem BLOSa bo sam jestem ciekaw :-D
Awatar użytkownika
Sław
Nowy
Posty: 286
Rejestracja: 2 paź 2006, o 12:44
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Sław »

Zgadzam się z Mefju co do tych świec, pamiętam że miał to samo (wybuchy) i poleciłem mu NGK i jak ręką odjął. Ja mam Blosa jeszcze dalej niż Fotograf i nic mi nie strzela, a wszyscy chyba wiedzą jak daleka droga jest między filtrem powietrza a przepustnicą w X14XE...
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fotograf »

Dzisiaj przyszedł kolektor ssący od 16SV i zrobiłem się taki : :bardzozly:
powód jest prosty :
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na rysunku z EPC widać wyraźnie że kanały mają kształt pół okrągły na górze i kwadratowy na dole czyli taki jak głowica od 13NB a jednak rysunki z EPC można o kant dupy roztrząsnąć bo kanały na kolektorze są kwadratowe :x
Obrazek
no nic, trudno, mam na oku kolektor od 13NB ale nie ma on takiej budowy na jakiej mi zależało (1-4) ...
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

Masz rację, to co widać na rysunku mało ma się do tego, co widać u Ciebie. Mam nadzieję, że kolektor nie kosztował cieżkich pieniędzy. Zdaje się, że C13N miał większy od C16NZ, ale tu chyba najlepiej jak by się cursor wypowiedział
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fotograf »

C13N ma tak samo kwadratowe jak ten który dostałem, jedynym rozwiązaniem jest 13NB lub 13S (ten pierwszy leży na złomie niedaleko mnie a drugi widziałem w silniku na allegro - zobaczymy czy uda mi się go kupić) heh co do ceny to faktycznie kosztował mnie 25zł + przesyłka więc tragedii nie ma ale zawsze było by chociaż na uszczelki :grin:
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

czy na ten kolektor idzie odrazu gaznik? mozna jakas podkladke wyrzezbic bedaca jednoszczenie przejsciowka miedzu jednym a drugim ksztaletem. jednak rzezba takiej podkladki (uwzgledniajac ceny tych kupowanych przez Ciebie czesci) ma sens tylko wtedy kiedy zrobisz ja sam lub masz jakies dojscie do frezera i bedziesz mial robote za free
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fotograf »

Na górę kolektora idzie podstawka z czegoś twardego grubości ok 5mm i na to przychodzi gaźnik, przerobienie tego na mocowanie przepustnicy od C18NZ jest jak najbardziej możliwe i to nawet we własnym garażowym zakresie :-) I wszystko było by cacy gdyby kształty kanałów ssących kolektora i głowicy sie zgadzały.... ten pomysł zaczerpnąłem z materiałów podesłanych przez Anala (tam przerabiali kolektor z 13S pod którąś przepustnicę od jednopunktu). Ale że kształty się nie zgadzają więc szukam dalej kolektora o przekroju kanałów na górze półokrągłych na dole kwadratowych bo są dużo większe niż te z serii CxxNZ / XxxSZ i mój nieszczęsny 16SV. :zakrecony:


EDIT
Jednak szczęście mi sprzyja :-D obserwuje już od prawie pół roku allegro pod kątem kolektorów do opli i pierwszy raz zdarzyło mi się coś takiego :grin: trafił mi się ssący od C13N (Dzięki Cursor - miałeś rację z kształtami w tym silniku :oko: ) Jak widać nie trzeba będzie dorabiać trzymania linki gazu ani czujnika cieczy na komputer, i układ wtryskowy jest na 2 śruby :D
Zobaczymy jeszcze jaka będzie średnica gardzieli pod przepustnicę ale widać że jest z czego zbierać jeśli będzie za mało :)
Obrazek
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fotograf »

Żeby nie było że nic się nie dzieje :D
W ten weekend w końcu znalazłem troszkę czasu i założyłem na puszkę wtrysku klapkę antywybuchową, narazie założona jest na tą starą poklejoną mimo że nowa już czeka ale jak ma znów zrobić BUM to niech rozerwie (lub nie - zobaczymy jak poradzi sobie klapka :) ) tą starą. Chociaż wybuchów się nie spodziewam a to dlatego że wymieniłem świece na NGK, ku mojemu zdziwieniu 2 oryginalne GM po przejechaniu może z 1500 km miały dość mocno popękaną ceramikę :0 i pewnie stąd brały się wystrzały na gazie. W tej chwili poskładane jest na poklejonych częściach i corsa śmiga w trybie testowym :grin: jak nic nie będzie strzelać to zamienię na nowe części :-P
A tak wygląda założona klapka :
Obrazek
A tak otwarta :
Obrazek

Dzisiaj zabrałem się też za czyszczenie zaworów głowicy 13NB, było na nich mnóstwo nagaru, narazie są wyczyszczone wstępnie, w przyszły weekend będzie polerowanie bo nie miałem dzisiaj pasty :(
Dla przykładu zawór wydechowy przed i po :
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

fajnie ze tak sobie dlubiesz, jesli masz jakies dojscie do zakladu gdzie maja pojacie o obrobce skrawaniem,mozesz sprobowac podtoczyc grzybki tak by zwiekszyc szczeline zaworowa, w jaki sposob to zrobic mozna znalesc na siecie albo na sr, jak cos to wal priva pomoge
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fotograf »

Dzięki Porszak :D jak by co to będe walił do Ciebie po informacje. Co do zakładu to mam doście do hali labolatoryjnej na mojej uczelni, a panowie z obsługi technicznej raczej chetni do pomocy studentom :-D w najbliższym czasie z nimi zagadam bo będę jeszcze trochę dłubania w aluminium miał.
Dzisiaj byłem w Castoramie, zaopatrzyłem się w całą gamę papierów ściernych i pastę polerską :-P jak tylko wrócę do domu w weekend zabieram się za zrobienie zaworów na lustro i zaczne obrabiać kanały w głowicy :grin:
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

Studiujesz może na PP ? Gdzie ta hala ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fotograf »

No ba że na PP :-D Mechanika I Budowa Maszyn na WBMiZ ...chociaż cały czas żałuje że nie na WMRiT, a miałem na myśli halę nr 20 (ta od strony baraniaka - tam gdzie są wszystkie laborki z obróbki skrawaniem) mają tam nawet niezły park maszynowy :D
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

To jakoś się musimy spiknąć :)
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fotograf »

Pewnie że musimy się spiknąć skoro to ta sama uczelnia :-D
Dawno nic nie pisałem więc czas najwyższy na aktualizację.
Obróbka głowicy w toku i takie są oto efekty :
kanały ssące przed i po :
Obrazek Obrazek
Zostało mi tylko obrobić miejsca przy prowadnicach - tam najgorzej dojść :
Obrazek

Wypolerowane są też na lustro zawory ssące, niestety nie mam foty. Największy problem jest z polerką komory spalania bo ciężko tam manewrować czymkolwiek nie uszkadzając przylgni :-? ale może taki stuff będzie bardziej pomocny 8-) :
Obrazek

Oczyszczony również został z całego syfu kolektor ssący i teraz prezentuje się tak :
Obrazek
Korci mnie trochę żeby przeciągnąć go srebrzanką :grin:
Na próbę wygładziłem też jeden kanał kolektora na tyle na ile starczyło mi trzpienia, zdjęcie przed i po :
Obrazek
Obrazek
Jak tylko skombinuję na nażynke 6 to będę mógł dojechać aż do głównej gardzieli :D

Zaopatrzyłem się również w trochę gratów potrzebnych do złożenia tego cacucha do kupy :
Obrazek

Do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze uszczelki pod głowicę - i tutaj mam pytanie do mądrzejszych ode mnie :oko: :

Jaką uszczelkę kupić : tą od X12SZ czy od 13NB ??

Średnica cylindra w X12SZ to 72 mm a w 13NB 75mm wiec podejrzewam że raczej tą z 1.3, domyślam się również że po założeniu tej głowicy stopień sprężania spadnie i nie bardzo wiem ile mógł bym ją splanować żeby wyjść koło 9,5 - 10 :(

Mam już też wymyślony patent na zrobienie podstawki między kolektor ssący z 13NB a przepustnicy z C18NZ -> znalazłem nawet warsztat z odpowiednim wiertłem fi 43 mm :-D teraz szukam kawałka bloku aluminiowego o wymiarach 115x80 i grubości 25-30mm :D
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

Mogę się mylić, ale słyszałem, że przy trochę niższym stopniu sprężania większy efekt daje przyspieszenie zapłonu, niż doprężenie silnika. Jeździsz a gazie, a on właśnie lepiej pracuje przy przyspieszonym zapłonie
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fotograf »

Tyle że ja mam pod maską DISa a tutaj nie można sobie przestawić kąta jak w seri C..NZ :( Chyba że jest jakiś inny sposób :zakrecony:
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

fotograf pisze:Tyle że ja mam pod maską DISa a tutaj nie można sobie przestawić kąta jak w seri C..NZ :( Chyba że jest jakiś inny sposób :zakrecony:
sposob hardcorowy to przestawienie koła pasowego tak zeby zmylić czujnik położenia wału.
sposob normalny to modyfikacja ustawien zaplonu w kompie ;)
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fotograf »

Jako że mam dosyć pisania o ciągłym polerowaniu i wygładzaniu aluminium wrzucam coś nowego :
ostatni tłumik wypalił się całkowicie w środku i trzeba było coś z tym zrobić - wybór padł na końcowy tłumik od Dużego Fiata :grin: (pomysł zaczerpnięty od Macioo z OCFC z jego CA), najdziwniejsze było to że żaden mechanior nie chciał się podjąć zrobienia tego jak by się bali migomatu :zakrecony: najlepsze tłumaczenie jednego z nich to : że jak zacznie ciąć obejmę na rurze to mi się konserwacja podwozia zacznie palić :0
Na szczęście kumpel polecił mi (dzięki Artur :D) swojego sąsiada który w garażowych warunkach z tłumika od DFa, kawałka rury od środkowego z Astry F i łącznika zrobił tłumik do CB 8-) Tak to wygląda :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tłumik mimo że przelotowy nie jest głośny, z bliska od tyłu wydaje miłe pomrukiwanie a w środku jest prawie niesłyszalny - po gwałtownym dodaniu gazu robi się głośno i powyżej 3,5 tys już hałasuje :oko:
W każdym razie całkowity koszt tłumika to 80 zł więc od 30 taniej niż oryginał :-P
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

jak na tlumik od kanta to i tak drogo, ale skonczony wyglad ajak ze sklepu. fajni ci mechanicy :lol:
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fotograf »

Czas na aktualizacje :
Coś mi strzeliło go głowy i kupiłem cały dół silnika 13NB (żeby było weselej to komplet od mojej głowicy) - stwierdziłem że wymienię pierścionki, złoże silnik 1.3 do kupy i potem tylko swapa żeby nie rozbierać mojego 1.2 ale... po czasie dopiero zmądrzałem, po pierwsze różnice konstrukcyjne obu bloków są jednak spore... po drugie silnik 13NB ma masakryczne niski stopień sprężania bo tylko 8,2 (kumpel się śmiał że rozrobię denaturatu z wodą i też pojedzie :D ) i żeby go podciągnąć do 9,5 trzeba by było splanować głowicę aż o 2,5mm a przy 10 o 3,3 mm więc wartości kosmiczne...żeby było śmieszniej załatwiłem sobie wszystkie brakujące elementy (wałek - dzięki Emes :D - niedługo się po niego zgłoszę od X16SZR, pokrywę zaworów, koło pasowe pod czujnik położenia, odmę od 1.2 i inne) aż dzisiaj mnie naszło żeby zobaczyć jak ten silnik wygląda od spodu.... no i tragedia, panewki wyglądają jak by ktoś po nich łyżwami jeździł :-? dość duże wżery i zadrapania, ale co by się można spodziewać po silniku za 120 zł :placz: nie udało mi się jeszcze wyjąć wału - może przynajmniej będę miał z tego wał do szlifu i koło zamachowe do zabawy z odchudzaniem :-D
A miałem nadzieję ze jeśli wał i panewki były by dobre to rozwiercić bym X12SZ które mam na oku na 1.3 i wtedy była by prawie fabryka :D No nic, wracam do planu założenia głowicy do mojego 1.2 chyba że coś nowego się wydarzy 8-)
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

grzeb, bedzie kolejny franki w klubie
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fotograf »

kolejna aktualizacja :
Miałem dostać od kumpla dół silnika X12SZ ze stukającą panewką w celach czysto dydaktycznych - żeby zobaczyć jak pasuje głowica, obliczyć stopień sprężania i ile da się splanować, wczoraj pojechałem po niego a tu się okazało że goście z warsztatu wydali go złomiarzowi :bardzozly:
Trudno, wszystko trzeba będzie robić po omacku a corsa będzie stała dłużej przy wymianie czapki bo pomiary będę musiał zrobić na swoim silniku.
Humor poprawił mi dzisiaj listonosz przynosząc paczuszkę a w niej :
Obrazek
Koleś rozbił Kadeta i sprzedawał silnik 13S na części tyle że zamiast literki B na wałku są zupełnie inne oznaczenia, może ktoś mnie uświadomi jaki to wałek i czy aby na pewno pochodzi z 13S ?
Obrazek
Obrazek

Rozrysowałem też komorę spalania i pojawiło się pytanie na jakiej uszczelce to złożyć??
Obrazek
Widać że jeśli na 1.2 to komora głowicy wejdzie niecałe 2mm na uszczelkę i nie wiem czy nie będzie się ona wypalać albo coś ?? Czy lepiej złożyć to na uszczelce 1.3 tyle że ona ma średnicę 75mm a 1.2 72 mm i będzie szpara między blokiem a głowicą :-?
Rozsądnym rozwiązaniem było by złożenie tego na głowicy C13N bo tam komora spalania schowa się w całości w polu uszczelki 1.2 - tylko problem jest żeby ją dostać mało tych silników jest niestety
:( była jedna na allegro ale za długo się zastanawiałem i ktoś ją kupił :(

Ale nic może coś znajdę - póki co radźcie Panowie która uszczelka będzie lepsza pod głowicę ??
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

A kupiłbyś dół silnika od 1.4 a nie takie cary odstawiasz, do tego kombinuj z głowicą od 1.3 i coś z tego wyjdzie na pewno :oko:
A jeśli iść w inny blok to od razu najlepiej w 1.6 - posłuchaj mojej rady i zrób to już teraz bo pewnie w końcu i tak na tym skończysz :P
A na razie wydajesz kase na jakieś głupoty, mogę się założyć że po podliczeniu jakieś c16nz już leżałoby w garażu.
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fotograf »

Niestety masz rację co do kosztów, sam nawet nie widziałem że tak się w to wciągnę ale zacząłem grzebać i jestem bardzo ciekaw co też z tego wyjdzie :-D bo ogólnie panuje pogląd że robienie czegokolwiek z 1.2 to dłubanie w gównie... :zakrecony:

Przypomniało mi się jeszcze coś - załatwiłem sobie drugie koło pasowe na wąski pasek z wieńcem pod czujnik położenia wału i jak to Mike określił w sposób hardcorowy chce przyspieszyć zapłon poprzez zmianę położenia koła - tylko pytanie o ile uwzględniając że jeżdżę na LPG - 10st? Czy to już za wiele ?
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fotograf »

Zajebiście dobre wieści : :bardzozly:
Przy polerowaniu komory spalania w głowicy zobaczyłem coś takiego :
Obrazek
Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 87cbc.html

Na moje głowica jest do wypier%$# na złom bo na pewno nie opłaca się jej naprawiać ...
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fotograf »

Projekt na chwilę zamarł ale raczej będę prowadził go dalej dzisiaj czysta matematyka :D :
Dzięki uprzejmości i chęci pomocy Jarka T. z OCFC (któremu bardzo dziękuję) dostałem na 2 tygodnie głowice od X12SZ do pomiarów (miał być cały dół silnika ale żule go na złom wynieśli :bardzozly:) i dzisiaj zmierzyłem objętość komory spalania samej głowicy, pomiary może niezbyt dokładne ale :
- głowica X12SZ - objętość : 18,9 cm^3
- głowica 13NB/13S - objętość : 19,9 cm^3

tak więc prawie to samo!!! Bez planowania w takim stanie jak sobie głowica leży po założeniu jej na silnik X12SZ stopień spada tylko z 10 do 9,7
objętość całej komory spalania (głowica + to co w denku tłoka) X12SZ to 33,21 cm^3 , po założeniu głowicy 13NB mamy 34,21 cm^3
Żeby uzyskać stopień 10,5 komora musi mieć objętość 31,46 cm^3 a więc z głowicy trzeba zgubić 2,75 cm^3, wg obliczeń moich i CADa pole samego dołu komory spalania głowicy 13NB ma 34,51 cm^2 więc żeby na głowicy 13NB i silniku X12SZ uzyskać 10,5 trzeba splanować głowicę o 0,8 mm!! Czyli praktycznie samo zabielenie!! Niebezpieczne 11 uzyska się po splanowaniu o 1,3mm a po planowaniu o 2mm będzie 12


Z newsów jeszcze to że całość można złożyć na uszczelce od X12SZ (tutaj zwrócił mi uwagę na to Porszak) bo ma kształt inny niż okrąg i jedynie przy zaokrągleni od zaworu ssącego będzie wystawać ok 1mm - mam nadzieje że w niczym to nie będzie przeszkadzać
Ostatnio zmieniony 16 gru 2007, o 12:13 przez fotograf, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

fotograf pisze: ...Żeby uzyskać stopień 10,5 komora musi mieć objętość 31,46 cm^3 a więc z głowicy trzeba zgubić 2,75 cm^3, wg obliczeń moich i CADa pole samego dołu komory spalania głowicy 13NB ma 34,51 cm^2 więc żeby na głowicy 13NB i silniku X12SZ uzyskać 10,5 trzeba splanować głowicę o 0,08 mm!! Czyli praktycznie samo zabielenie!! Niebezpieczne 11 uzyska się po splanowaniu o 0,13mm a po planowaniu o 0,2 będzie 12
...
bez sprawdzania i liczenia daję głowę, że się mylisz z tym planowaniem a zmianą stopnia sprężania
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fotograf »

Pewnie masz rację, przeliczę to wszystko jeszcze raz na spokojnie dzisiaj, opierając się o wzory które zamieściłeś w temacie "Modyfikację silników 8V"
A teraz kilka zdjęć z przymiarki uszczelki od 1.2 do głowicy 1.3 :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

EDIT :

Aż wstyd że się takie błędy robi :oops: Walnęła mi się skala - przy wielkościach do planowania zamiast w mm było podane w cm (już poprawiłem) czyli do 10,5 trzeba zebrać 0,8mm a więc wartość normalna :-D
Dzięki AdamXXl - zachęcam do częstszego wypowiadania się w moim wątku bo Twoja krytyka jest niezwykle konstruktywna i dla mnie pomocna :oko:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Projekty”