Fioletowa Corsa Borewicz - budowa X14XE 8V
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
blosa masz strasznie oddalowego od przepustnicym przez co cały dolot jest pełen palnej mieszanki. przesunięcie go możliwie blisko przepustnicy powinno też poprawić reakcję na pedał gazu.
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Na pierwszej stronie tematu widać zdjęcie na którym miałem BLOSa tuż przy przepustnicy tylko że wtedy maska się nie zamykała i musiał być w pozycji leżącej a niby najlepiej jeśli jest pionowo. Dlatego jest wysunięty tak daleko od przepustnicy.
chociaż u kogoś (chyba u Marcina) widziałem BLOSa całkiem do góry nogami i widać też działał jak tylko przyjdą świece NGK #6 i klapka to zrobię testy z mocowaniem BLOSa bo sam jestem ciekaw
chociaż u kogoś (chyba u Marcina) widziałem BLOSa całkiem do góry nogami i widać też działał jak tylko przyjdą świece NGK #6 i klapka to zrobię testy z mocowaniem BLOSa bo sam jestem ciekaw
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Dzisiaj przyszedł kolektor ssący od 16SV i zrobiłem się taki :
powód jest prosty :
Na rysunku z EPC widać wyraźnie że kanały mają kształt pół okrągły na górze i kwadratowy na dole czyli taki jak głowica od 13NB a jednak rysunki z EPC można o kant dupy roztrząsnąć bo kanały na kolektorze są kwadratowe
no nic, trudno, mam na oku kolektor od 13NB ale nie ma on takiej budowy na jakiej mi zależało (1-4) ...
powód jest prosty :
Na rysunku z EPC widać wyraźnie że kanały mają kształt pół okrągły na górze i kwadratowy na dole czyli taki jak głowica od 13NB a jednak rysunki z EPC można o kant dupy roztrząsnąć bo kanały na kolektorze są kwadratowe
no nic, trudno, mam na oku kolektor od 13NB ale nie ma on takiej budowy na jakiej mi zależało (1-4) ...
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Masz rację, to co widać na rysunku mało ma się do tego, co widać u Ciebie. Mam nadzieję, że kolektor nie kosztował cieżkich pieniędzy. Zdaje się, że C13N miał większy od C16NZ, ale tu chyba najlepiej jak by się cursor wypowiedział
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
C13N ma tak samo kwadratowe jak ten który dostałem, jedynym rozwiązaniem jest 13NB lub 13S (ten pierwszy leży na złomie niedaleko mnie a drugi widziałem w silniku na allegro - zobaczymy czy uda mi się go kupić) heh co do ceny to faktycznie kosztował mnie 25zł + przesyłka więc tragedii nie ma ale zawsze było by chociaż na uszczelki
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
czy na ten kolektor idzie odrazu gaznik? mozna jakas podkladke wyrzezbic bedaca jednoszczenie przejsciowka miedzu jednym a drugim ksztaletem. jednak rzezba takiej podkladki (uwzgledniajac ceny tych kupowanych przez Ciebie czesci) ma sens tylko wtedy kiedy zrobisz ja sam lub masz jakies dojscie do frezera i bedziesz mial robote za free
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Na górę kolektora idzie podstawka z czegoś twardego grubości ok 5mm i na to przychodzi gaźnik, przerobienie tego na mocowanie przepustnicy od C18NZ jest jak najbardziej możliwe i to nawet we własnym garażowym zakresie I wszystko było by cacy gdyby kształty kanałów ssących kolektora i głowicy sie zgadzały.... ten pomysł zaczerpnąłem z materiałów podesłanych przez Anala (tam przerabiali kolektor z 13S pod którąś przepustnicę od jednopunktu). Ale że kształty się nie zgadzają więc szukam dalej kolektora o przekroju kanałów na górze półokrągłych na dole kwadratowych bo są dużo większe niż te z serii CxxNZ / XxxSZ i mój nieszczęsny 16SV.
EDIT
Jednak szczęście mi sprzyja obserwuje już od prawie pół roku allegro pod kątem kolektorów do opli i pierwszy raz zdarzyło mi się coś takiego trafił mi się ssący od C13N (Dzięki Cursor - miałeś rację z kształtami w tym silniku ) Jak widać nie trzeba będzie dorabiać trzymania linki gazu ani czujnika cieczy na komputer, i układ wtryskowy jest na 2 śruby
Zobaczymy jeszcze jaka będzie średnica gardzieli pod przepustnicę ale widać że jest z czego zbierać jeśli będzie za mało
EDIT
Jednak szczęście mi sprzyja obserwuje już od prawie pół roku allegro pod kątem kolektorów do opli i pierwszy raz zdarzyło mi się coś takiego trafił mi się ssący od C13N (Dzięki Cursor - miałeś rację z kształtami w tym silniku ) Jak widać nie trzeba będzie dorabiać trzymania linki gazu ani czujnika cieczy na komputer, i układ wtryskowy jest na 2 śruby
Zobaczymy jeszcze jaka będzie średnica gardzieli pod przepustnicę ale widać że jest z czego zbierać jeśli będzie za mało
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Żeby nie było że nic się nie dzieje
W ten weekend w końcu znalazłem troszkę czasu i założyłem na puszkę wtrysku klapkę antywybuchową, narazie założona jest na tą starą poklejoną mimo że nowa już czeka ale jak ma znów zrobić BUM to niech rozerwie (lub nie - zobaczymy jak poradzi sobie klapka ) tą starą. Chociaż wybuchów się nie spodziewam a to dlatego że wymieniłem świece na NGK, ku mojemu zdziwieniu 2 oryginalne GM po przejechaniu może z 1500 km miały dość mocno popękaną ceramikę :0 i pewnie stąd brały się wystrzały na gazie. W tej chwili poskładane jest na poklejonych częściach i corsa śmiga w trybie testowym jak nic nie będzie strzelać to zamienię na nowe części
A tak wygląda założona klapka :
A tak otwarta :
Dzisiaj zabrałem się też za czyszczenie zaworów głowicy 13NB, było na nich mnóstwo nagaru, narazie są wyczyszczone wstępnie, w przyszły weekend będzie polerowanie bo nie miałem dzisiaj pasty
Dla przykładu zawór wydechowy przed i po :
W ten weekend w końcu znalazłem troszkę czasu i założyłem na puszkę wtrysku klapkę antywybuchową, narazie założona jest na tą starą poklejoną mimo że nowa już czeka ale jak ma znów zrobić BUM to niech rozerwie (lub nie - zobaczymy jak poradzi sobie klapka ) tą starą. Chociaż wybuchów się nie spodziewam a to dlatego że wymieniłem świece na NGK, ku mojemu zdziwieniu 2 oryginalne GM po przejechaniu może z 1500 km miały dość mocno popękaną ceramikę :0 i pewnie stąd brały się wystrzały na gazie. W tej chwili poskładane jest na poklejonych częściach i corsa śmiga w trybie testowym jak nic nie będzie strzelać to zamienię na nowe części
A tak wygląda założona klapka :
A tak otwarta :
Dzisiaj zabrałem się też za czyszczenie zaworów głowicy 13NB, było na nich mnóstwo nagaru, narazie są wyczyszczone wstępnie, w przyszły weekend będzie polerowanie bo nie miałem dzisiaj pasty
Dla przykładu zawór wydechowy przed i po :
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Dzięki Porszak jak by co to będe walił do Ciebie po informacje. Co do zakładu to mam doście do hali labolatoryjnej na mojej uczelni, a panowie z obsługi technicznej raczej chetni do pomocy studentom w najbliższym czasie z nimi zagadam bo będę jeszcze trochę dłubania w aluminium miał.
Dzisiaj byłem w Castoramie, zaopatrzyłem się w całą gamę papierów ściernych i pastę polerską jak tylko wrócę do domu w weekend zabieram się za zrobienie zaworów na lustro i zaczne obrabiać kanały w głowicy
Dzisiaj byłem w Castoramie, zaopatrzyłem się w całą gamę papierów ściernych i pastę polerską jak tylko wrócę do domu w weekend zabieram się za zrobienie zaworów na lustro i zaczne obrabiać kanały w głowicy
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Pewnie że musimy się spiknąć skoro to ta sama uczelnia
Dawno nic nie pisałem więc czas najwyższy na aktualizację.
Obróbka głowicy w toku i takie są oto efekty :
kanały ssące przed i po :
Zostało mi tylko obrobić miejsca przy prowadnicach - tam najgorzej dojść :
Wypolerowane są też na lustro zawory ssące, niestety nie mam foty. Największy problem jest z polerką komory spalania bo ciężko tam manewrować czymkolwiek nie uszkadzając przylgni ale może taki stuff będzie bardziej pomocny :
Oczyszczony również został z całego syfu kolektor ssący i teraz prezentuje się tak :
Korci mnie trochę żeby przeciągnąć go srebrzanką
Na próbę wygładziłem też jeden kanał kolektora na tyle na ile starczyło mi trzpienia, zdjęcie przed i po :
Jak tylko skombinuję na nażynke 6 to będę mógł dojechać aż do głównej gardzieli
Zaopatrzyłem się również w trochę gratów potrzebnych do złożenia tego cacucha do kupy :
Do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze uszczelki pod głowicę - i tutaj mam pytanie do mądrzejszych ode mnie :
Jaką uszczelkę kupić : tą od X12SZ czy od 13NB ??
Średnica cylindra w X12SZ to 72 mm a w 13NB 75mm wiec podejrzewam że raczej tą z 1.3, domyślam się również że po założeniu tej głowicy stopień sprężania spadnie i nie bardzo wiem ile mógł bym ją splanować żeby wyjść koło 9,5 - 10
Mam już też wymyślony patent na zrobienie podstawki między kolektor ssący z 13NB a przepustnicy z C18NZ -> znalazłem nawet warsztat z odpowiednim wiertłem fi 43 mm teraz szukam kawałka bloku aluminiowego o wymiarach 115x80 i grubości 25-30mm
Dawno nic nie pisałem więc czas najwyższy na aktualizację.
Obróbka głowicy w toku i takie są oto efekty :
kanały ssące przed i po :
Zostało mi tylko obrobić miejsca przy prowadnicach - tam najgorzej dojść :
Wypolerowane są też na lustro zawory ssące, niestety nie mam foty. Największy problem jest z polerką komory spalania bo ciężko tam manewrować czymkolwiek nie uszkadzając przylgni ale może taki stuff będzie bardziej pomocny :
Oczyszczony również został z całego syfu kolektor ssący i teraz prezentuje się tak :
Korci mnie trochę żeby przeciągnąć go srebrzanką
Na próbę wygładziłem też jeden kanał kolektora na tyle na ile starczyło mi trzpienia, zdjęcie przed i po :
Jak tylko skombinuję na nażynke 6 to będę mógł dojechać aż do głównej gardzieli
Zaopatrzyłem się również w trochę gratów potrzebnych do złożenia tego cacucha do kupy :
Do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze uszczelki pod głowicę - i tutaj mam pytanie do mądrzejszych ode mnie :
Jaką uszczelkę kupić : tą od X12SZ czy od 13NB ??
Średnica cylindra w X12SZ to 72 mm a w 13NB 75mm wiec podejrzewam że raczej tą z 1.3, domyślam się również że po założeniu tej głowicy stopień sprężania spadnie i nie bardzo wiem ile mógł bym ją splanować żeby wyjść koło 9,5 - 10
Mam już też wymyślony patent na zrobienie podstawki między kolektor ssący z 13NB a przepustnicy z C18NZ -> znalazłem nawet warsztat z odpowiednim wiertłem fi 43 mm teraz szukam kawałka bloku aluminiowego o wymiarach 115x80 i grubości 25-30mm
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Mogę się mylić, ale słyszałem, że przy trochę niższym stopniu sprężania większy efekt daje przyspieszenie zapłonu, niż doprężenie silnika. Jeździsz a gazie, a on właśnie lepiej pracuje przy przyspieszonym zapłonie
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
sposob hardcorowy to przestawienie koła pasowego tak zeby zmylić czujnik położenia wału.fotograf pisze:Tyle że ja mam pod maską DISa a tutaj nie można sobie przestawić kąta jak w seri C..NZ Chyba że jest jakiś inny sposób
sposob normalny to modyfikacja ustawien zaplonu w kompie
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Jako że mam dosyć pisania o ciągłym polerowaniu i wygładzaniu aluminium wrzucam coś nowego :
ostatni tłumik wypalił się całkowicie w środku i trzeba było coś z tym zrobić - wybór padł na końcowy tłumik od Dużego Fiata (pomysł zaczerpnięty od Macioo z OCFC z jego CA), najdziwniejsze było to że żaden mechanior nie chciał się podjąć zrobienia tego jak by się bali migomatu najlepsze tłumaczenie jednego z nich to : że jak zacznie ciąć obejmę na rurze to mi się konserwacja podwozia zacznie palić :0
Na szczęście kumpel polecił mi (dzięki Artur ) swojego sąsiada który w garażowych warunkach z tłumika od DFa, kawałka rury od środkowego z Astry F i łącznika zrobił tłumik do CB Tak to wygląda :
Tłumik mimo że przelotowy nie jest głośny, z bliska od tyłu wydaje miłe pomrukiwanie a w środku jest prawie niesłyszalny - po gwałtownym dodaniu gazu robi się głośno i powyżej 3,5 tys już hałasuje
W każdym razie całkowity koszt tłumika to 80 zł więc od 30 taniej niż oryginał
ostatni tłumik wypalił się całkowicie w środku i trzeba było coś z tym zrobić - wybór padł na końcowy tłumik od Dużego Fiata (pomysł zaczerpnięty od Macioo z OCFC z jego CA), najdziwniejsze było to że żaden mechanior nie chciał się podjąć zrobienia tego jak by się bali migomatu najlepsze tłumaczenie jednego z nich to : że jak zacznie ciąć obejmę na rurze to mi się konserwacja podwozia zacznie palić :0
Na szczęście kumpel polecił mi (dzięki Artur ) swojego sąsiada który w garażowych warunkach z tłumika od DFa, kawałka rury od środkowego z Astry F i łącznika zrobił tłumik do CB Tak to wygląda :
Tłumik mimo że przelotowy nie jest głośny, z bliska od tyłu wydaje miłe pomrukiwanie a w środku jest prawie niesłyszalny - po gwałtownym dodaniu gazu robi się głośno i powyżej 3,5 tys już hałasuje
W każdym razie całkowity koszt tłumika to 80 zł więc od 30 taniej niż oryginał
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Czas na aktualizacje :
Coś mi strzeliło go głowy i kupiłem cały dół silnika 13NB (żeby było weselej to komplet od mojej głowicy) - stwierdziłem że wymienię pierścionki, złoże silnik 1.3 do kupy i potem tylko swapa żeby nie rozbierać mojego 1.2 ale... po czasie dopiero zmądrzałem, po pierwsze różnice konstrukcyjne obu bloków są jednak spore... po drugie silnik 13NB ma masakryczne niski stopień sprężania bo tylko 8,2 (kumpel się śmiał że rozrobię denaturatu z wodą i też pojedzie ) i żeby go podciągnąć do 9,5 trzeba by było splanować głowicę aż o 2,5mm a przy 10 o 3,3 mm więc wartości kosmiczne...żeby było śmieszniej załatwiłem sobie wszystkie brakujące elementy (wałek - dzięki Emes - niedługo się po niego zgłoszę od X16SZR, pokrywę zaworów, koło pasowe pod czujnik położenia, odmę od 1.2 i inne) aż dzisiaj mnie naszło żeby zobaczyć jak ten silnik wygląda od spodu.... no i tragedia, panewki wyglądają jak by ktoś po nich łyżwami jeździł dość duże wżery i zadrapania, ale co by się można spodziewać po silniku za 120 zł nie udało mi się jeszcze wyjąć wału - może przynajmniej będę miał z tego wał do szlifu i koło zamachowe do zabawy z odchudzaniem
A miałem nadzieję ze jeśli wał i panewki były by dobre to rozwiercić bym X12SZ które mam na oku na 1.3 i wtedy była by prawie fabryka No nic, wracam do planu założenia głowicy do mojego 1.2 chyba że coś nowego się wydarzy
Coś mi strzeliło go głowy i kupiłem cały dół silnika 13NB (żeby było weselej to komplet od mojej głowicy) - stwierdziłem że wymienię pierścionki, złoże silnik 1.3 do kupy i potem tylko swapa żeby nie rozbierać mojego 1.2 ale... po czasie dopiero zmądrzałem, po pierwsze różnice konstrukcyjne obu bloków są jednak spore... po drugie silnik 13NB ma masakryczne niski stopień sprężania bo tylko 8,2 (kumpel się śmiał że rozrobię denaturatu z wodą i też pojedzie ) i żeby go podciągnąć do 9,5 trzeba by było splanować głowicę aż o 2,5mm a przy 10 o 3,3 mm więc wartości kosmiczne...żeby było śmieszniej załatwiłem sobie wszystkie brakujące elementy (wałek - dzięki Emes - niedługo się po niego zgłoszę od X16SZR, pokrywę zaworów, koło pasowe pod czujnik położenia, odmę od 1.2 i inne) aż dzisiaj mnie naszło żeby zobaczyć jak ten silnik wygląda od spodu.... no i tragedia, panewki wyglądają jak by ktoś po nich łyżwami jeździł dość duże wżery i zadrapania, ale co by się można spodziewać po silniku za 120 zł nie udało mi się jeszcze wyjąć wału - może przynajmniej będę miał z tego wał do szlifu i koło zamachowe do zabawy z odchudzaniem
A miałem nadzieję ze jeśli wał i panewki były by dobre to rozwiercić bym X12SZ które mam na oku na 1.3 i wtedy była by prawie fabryka No nic, wracam do planu założenia głowicy do mojego 1.2 chyba że coś nowego się wydarzy
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
kolejna aktualizacja :
Miałem dostać od kumpla dół silnika X12SZ ze stukającą panewką w celach czysto dydaktycznych - żeby zobaczyć jak pasuje głowica, obliczyć stopień sprężania i ile da się splanować, wczoraj pojechałem po niego a tu się okazało że goście z warsztatu wydali go złomiarzowi
Trudno, wszystko trzeba będzie robić po omacku a corsa będzie stała dłużej przy wymianie czapki bo pomiary będę musiał zrobić na swoim silniku.
Humor poprawił mi dzisiaj listonosz przynosząc paczuszkę a w niej :
Koleś rozbił Kadeta i sprzedawał silnik 13S na części tyle że zamiast literki B na wałku są zupełnie inne oznaczenia, może ktoś mnie uświadomi jaki to wałek i czy aby na pewno pochodzi z 13S ?
Rozrysowałem też komorę spalania i pojawiło się pytanie na jakiej uszczelce to złożyć??
Widać że jeśli na 1.2 to komora głowicy wejdzie niecałe 2mm na uszczelkę i nie wiem czy nie będzie się ona wypalać albo coś ?? Czy lepiej złożyć to na uszczelce 1.3 tyle że ona ma średnicę 75mm a 1.2 72 mm i będzie szpara między blokiem a głowicą
Rozsądnym rozwiązaniem było by złożenie tego na głowicy C13N bo tam komora spalania schowa się w całości w polu uszczelki 1.2 - tylko problem jest żeby ją dostać mało tych silników jest niestety
była jedna na allegro ale za długo się zastanawiałem i ktoś ją kupił
Ale nic może coś znajdę - póki co radźcie Panowie która uszczelka będzie lepsza pod głowicę ??
Miałem dostać od kumpla dół silnika X12SZ ze stukającą panewką w celach czysto dydaktycznych - żeby zobaczyć jak pasuje głowica, obliczyć stopień sprężania i ile da się splanować, wczoraj pojechałem po niego a tu się okazało że goście z warsztatu wydali go złomiarzowi
Trudno, wszystko trzeba będzie robić po omacku a corsa będzie stała dłużej przy wymianie czapki bo pomiary będę musiał zrobić na swoim silniku.
Humor poprawił mi dzisiaj listonosz przynosząc paczuszkę a w niej :
Koleś rozbił Kadeta i sprzedawał silnik 13S na części tyle że zamiast literki B na wałku są zupełnie inne oznaczenia, może ktoś mnie uświadomi jaki to wałek i czy aby na pewno pochodzi z 13S ?
Rozrysowałem też komorę spalania i pojawiło się pytanie na jakiej uszczelce to złożyć??
Widać że jeśli na 1.2 to komora głowicy wejdzie niecałe 2mm na uszczelkę i nie wiem czy nie będzie się ona wypalać albo coś ?? Czy lepiej złożyć to na uszczelce 1.3 tyle że ona ma średnicę 75mm a 1.2 72 mm i będzie szpara między blokiem a głowicą
Rozsądnym rozwiązaniem było by złożenie tego na głowicy C13N bo tam komora spalania schowa się w całości w polu uszczelki 1.2 - tylko problem jest żeby ją dostać mało tych silników jest niestety
była jedna na allegro ale za długo się zastanawiałem i ktoś ją kupił
Ale nic może coś znajdę - póki co radźcie Panowie która uszczelka będzie lepsza pod głowicę ??
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
A kupiłbyś dół silnika od 1.4 a nie takie cary odstawiasz, do tego kombinuj z głowicą od 1.3 i coś z tego wyjdzie na pewno
A jeśli iść w inny blok to od razu najlepiej w 1.6 - posłuchaj mojej rady i zrób to już teraz bo pewnie w końcu i tak na tym skończysz
A na razie wydajesz kase na jakieś głupoty, mogę się założyć że po podliczeniu jakieś c16nz już leżałoby w garażu.
A jeśli iść w inny blok to od razu najlepiej w 1.6 - posłuchaj mojej rady i zrób to już teraz bo pewnie w końcu i tak na tym skończysz
A na razie wydajesz kase na jakieś głupoty, mogę się założyć że po podliczeniu jakieś c16nz już leżałoby w garażu.
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Niestety masz rację co do kosztów, sam nawet nie widziałem że tak się w to wciągnę ale zacząłem grzebać i jestem bardzo ciekaw co też z tego wyjdzie bo ogólnie panuje pogląd że robienie czegokolwiek z 1.2 to dłubanie w gównie...
Przypomniało mi się jeszcze coś - załatwiłem sobie drugie koło pasowe na wąski pasek z wieńcem pod czujnik położenia wału i jak to Mike określił w sposób hardcorowy chce przyspieszyć zapłon poprzez zmianę położenia koła - tylko pytanie o ile uwzględniając że jeżdżę na LPG - 10st? Czy to już za wiele ?
Przypomniało mi się jeszcze coś - załatwiłem sobie drugie koło pasowe na wąski pasek z wieńcem pod czujnik położenia wału i jak to Mike określił w sposób hardcorowy chce przyspieszyć zapłon poprzez zmianę położenia koła - tylko pytanie o ile uwzględniając że jeżdżę na LPG - 10st? Czy to już za wiele ?
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Zajebiście dobre wieści :
Przy polerowaniu komory spalania w głowicy zobaczyłem coś takiego :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 87cbc.html
Na moje głowica jest do wypier%$# na złom bo na pewno nie opłaca się jej naprawiać ...
Przy polerowaniu komory spalania w głowicy zobaczyłem coś takiego :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 87cbc.html
Na moje głowica jest do wypier%$# na złom bo na pewno nie opłaca się jej naprawiać ...
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Projekt na chwilę zamarł ale raczej będę prowadził go dalej dzisiaj czysta matematyka :
Dzięki uprzejmości i chęci pomocy Jarka T. z OCFC (któremu bardzo dziękuję) dostałem na 2 tygodnie głowice od X12SZ do pomiarów (miał być cały dół silnika ale żule go na złom wynieśli ) i dzisiaj zmierzyłem objętość komory spalania samej głowicy, pomiary może niezbyt dokładne ale :
- głowica X12SZ - objętość : 18,9 cm^3
- głowica 13NB/13S - objętość : 19,9 cm^3
tak więc prawie to samo!!! Bez planowania w takim stanie jak sobie głowica leży po założeniu jej na silnik X12SZ stopień spada tylko z 10 do 9,7
objętość całej komory spalania (głowica + to co w denku tłoka) X12SZ to 33,21 cm^3 , po założeniu głowicy 13NB mamy 34,21 cm^3
Żeby uzyskać stopień 10,5 komora musi mieć objętość 31,46 cm^3 a więc z głowicy trzeba zgubić 2,75 cm^3, wg obliczeń moich i CADa pole samego dołu komory spalania głowicy 13NB ma 34,51 cm^2 więc żeby na głowicy 13NB i silniku X12SZ uzyskać 10,5 trzeba splanować głowicę o 0,8 mm!! Czyli praktycznie samo zabielenie!! Niebezpieczne 11 uzyska się po splanowaniu o 1,3mm a po planowaniu o 2mm będzie 12
Z newsów jeszcze to że całość można złożyć na uszczelce od X12SZ (tutaj zwrócił mi uwagę na to Porszak) bo ma kształt inny niż okrąg i jedynie przy zaokrągleni od zaworu ssącego będzie wystawać ok 1mm - mam nadzieje że w niczym to nie będzie przeszkadzać
Dzięki uprzejmości i chęci pomocy Jarka T. z OCFC (któremu bardzo dziękuję) dostałem na 2 tygodnie głowice od X12SZ do pomiarów (miał być cały dół silnika ale żule go na złom wynieśli ) i dzisiaj zmierzyłem objętość komory spalania samej głowicy, pomiary może niezbyt dokładne ale :
- głowica X12SZ - objętość : 18,9 cm^3
- głowica 13NB/13S - objętość : 19,9 cm^3
tak więc prawie to samo!!! Bez planowania w takim stanie jak sobie głowica leży po założeniu jej na silnik X12SZ stopień spada tylko z 10 do 9,7
objętość całej komory spalania (głowica + to co w denku tłoka) X12SZ to 33,21 cm^3 , po założeniu głowicy 13NB mamy 34,21 cm^3
Żeby uzyskać stopień 10,5 komora musi mieć objętość 31,46 cm^3 a więc z głowicy trzeba zgubić 2,75 cm^3, wg obliczeń moich i CADa pole samego dołu komory spalania głowicy 13NB ma 34,51 cm^2 więc żeby na głowicy 13NB i silniku X12SZ uzyskać 10,5 trzeba splanować głowicę o 0,8 mm!! Czyli praktycznie samo zabielenie!! Niebezpieczne 11 uzyska się po splanowaniu o 1,3mm a po planowaniu o 2mm będzie 12
Z newsów jeszcze to że całość można złożyć na uszczelce od X12SZ (tutaj zwrócił mi uwagę na to Porszak) bo ma kształt inny niż okrąg i jedynie przy zaokrągleni od zaworu ssącego będzie wystawać ok 1mm - mam nadzieje że w niczym to nie będzie przeszkadzać
Ostatnio zmieniony 16 gru 2007, o 12:13 przez fotograf, łącznie zmieniany 1 raz.
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
bez sprawdzania i liczenia daję głowę, że się mylisz z tym planowaniem a zmianą stopnia sprężaniafotograf pisze: ...Żeby uzyskać stopień 10,5 komora musi mieć objętość 31,46 cm^3 a więc z głowicy trzeba zgubić 2,75 cm^3, wg obliczeń moich i CADa pole samego dołu komory spalania głowicy 13NB ma 34,51 cm^2 więc żeby na głowicy 13NB i silniku X12SZ uzyskać 10,5 trzeba splanować głowicę o 0,08 mm!! Czyli praktycznie samo zabielenie!! Niebezpieczne 11 uzyska się po splanowaniu o 0,13mm a po planowaniu o 0,2 będzie 12
...
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Pewnie masz rację, przeliczę to wszystko jeszcze raz na spokojnie dzisiaj, opierając się o wzory które zamieściłeś w temacie "Modyfikację silników 8V"
A teraz kilka zdjęć z przymiarki uszczelki od 1.2 do głowicy 1.3 :
EDIT :
Aż wstyd że się takie błędy robi Walnęła mi się skala - przy wielkościach do planowania zamiast w mm było podane w cm (już poprawiłem) czyli do 10,5 trzeba zebrać 0,8mm a więc wartość normalna
Dzięki AdamXXl - zachęcam do częstszego wypowiadania się w moim wątku bo Twoja krytyka jest niezwykle konstruktywna i dla mnie pomocna
A teraz kilka zdjęć z przymiarki uszczelki od 1.2 do głowicy 1.3 :
EDIT :
Aż wstyd że się takie błędy robi Walnęła mi się skala - przy wielkościach do planowania zamiast w mm było podane w cm (już poprawiłem) czyli do 10,5 trzeba zebrać 0,8mm a więc wartość normalna
Dzięki AdamXXl - zachęcam do częstszego wypowiadania się w moim wątku bo Twoja krytyka jest niezwykle konstruktywna i dla mnie pomocna