Strona 2 z 3
: 30 sty 2008, o 07:52
autor: adm
No Stelmi gratuluje. Już dawno oglądałem twoją vectre i muszę powiedzieć że stylistycznie jest elegancko, a teraz i pod maską będzie jak należy. Życzę szybkiego i bez problemowego swapa, a potem już tylko a lot of fun.
: 30 sty 2008, o 11:27
autor: fotograf
Nooo od słów do czynów

widzę że pracę idą w słusznym kierunku ! Tylko gratulować
A jak wygląda dół po rozkręceniu? Bo z tego co czytałem w tych silniczkach chłopaki z A-Team mają problem z panewkami

Oby Twój służył bezawaryjnie

: 30 sty 2008, o 11:41
autor: kyniek
kurcze az zazdroszcze , teraz wsumie zaluje ze nie kupilem 2,5 ale mysle ze z skoro takie słoneczko swieci to czas powaznie pomyslec o malych optycznych zmianach
: 30 sty 2008, o 18:09
autor: STELMI
arts pisze:ile 203?? :0 tyle zdaje sie to juz na super hiper walkach i po mocno dofinansowanej motorowni w tjjjuningowe gadzety jest
skad ten fachman? daj jakies info co to za typ
To mój kumpel, który był uczniem Świątka przez kilka lat i u niego robił. Teraz robi sam, raczej jako mechanik, ale modernizacjami też się zajmuje jak ktoś do niego z tym przyjedzie. Jest mechanikiem już w 3 pokoleniu. Cenowo za takie rzeczy wiadomo, że za darmo nie będzie robić, ale w porównaniu do Gagackiego, czy Świątka to i tak promocyjnie wszystkim się zajmuje. Z innych jego aut, to robił np Tigrę 1.6 106KM, która na hamowni robiąc wykres "przed" wypluła tylko 98KM, z wałkami Świątkowymi, wysterowaniem, obróbką głowicy, kolektorem wydechowym, który sam robił, całym układem dolotowym zrobionym od zera wypluło na wykresie "po" 138KM.
Silnik dzisiaj dopiero zacząłem rozbierać, ale w garażu nie mam prądu i praktycznie nic nie zdążyłem jeszcze zrobić, tymbardziej, że po pracy trzeba było do żony na obiadek iść i musiałem jechać jeszcze po narzędzia, bo w tym silniku wszystkie śruby są na nasadowe Torxy, których nie miałem. Po wyglądzie i przebiegu silnika (115tys) spodziewam się, że będzie w dobrym stanie. Jestem pewny, że nie były ściągane głowice od wyjazdu z fabryki.
Co do wyglądu auta, żeby go nieco uatrakcyjnić to mam w planach wypolerowanie całego kolektora ssącego z odejściami, żeby biło po oczach po otwarciu maski

i pasowało do wypolerowanych Borbet

: 30 sty 2008, o 23:55
autor: szajboos
STELMI pisze: Ostatnio np robił głowicę w C20XE, gdzie bez wałków i strojenia, czyli dzięki samej poprawce głowic, tłoków (poler denek) i komory spalania (również poler) uzyskał 203KM (aaa, no i jeszcze zrobił sam wydech i dolot, razem z kolektorami)
Nie wierzę że bez wałków i strojenia zrobił 203 KM w C20XE

: 31 sty 2008, o 00:10
autor: !markos
jak z calkowicie od podstaw wydlubanym dolotem i wydechem to w sumie czemu nie.. 50 koni to bardzo duzo, ale jesli jest tam itb i na maxa zoptymalizowane napelnianie i oproznianie komory spalania, to jest to mozliwe.. co nie zmienia faktu, ze wynik wrecz fenomenalny :0
: 31 sty 2008, o 00:35
autor: Porszak
ja wierze w te 203 bez walkow.
gratuluje Stelmi. nie wkladaj walkow od 3.0 tylko zbieraj na jakies aftermarketowe fajne, tak zeby peklo te 200

Re: Vectra
: 10 lut 2008, o 19:20
autor: STELMI
dopiero trafiłem na to forum. Nie będę kopiował zdjęć, ale dodam, że silnik jest rozebrany, wewnątrz miłe zaskoczenie, bo wszystko jest jak nowe. Głowice poszły do obróbki, a ja zajmuję się obecnie podstawką pod kolektor ssący:
przed:

po:
dodam, iż kupiłem poraz 3 corsę B

Tym razem 1.4

Re: Vectra
: 29 lut 2008, o 16:25
autor: STELMI
Re: Vectra
: 12 mar 2008, o 18:55
autor: STELMI
takie małe domowe zabawy z przepustnicą

zmiana kół (wkońcu) + większa gleba (wyregulowana wysokość zawieszenia, jak zmienię silnik i obniżę bardziej tył, to całe auto pewnie z 2-3cm jeszcze w dół pójdzie, chociaż już się praktycznie nie nadaje do jeżdżenia :hahaha: )

zmieniłem też tarcze na nowe zimermanny nawiercane + nowe klocki i płyn Ferodo
W firmie SAudio zamontowali i obszyli mi skórą słupki, słupek kierowcy jest z firmy carzone

brakuje jeszcze jednego zegara, ale niedługo powinien zawitać
w domu bawię się w polerkę kolektorów ssących - to jest zdjęcie jednej z 4 części (największej) w trakcie prac:
no i żeby było bardziej mechanicznie to kupiłem wszystkie niezbędne uszczelki do silnika
Dodam, że dałem też progi do malowania

Re: Vectra
: 12 mar 2008, o 19:11
autor: -=m&m=-
idziesz jak burza

przepustnica byla polerowana czy jeszcze cos bylo robione ? kiedy planowany swap ?
Re: Vectra
: 12 mar 2008, o 20:42
autor: czester 1
coś mi sie wydaje ze dlugo z tą doklatka nie pojeździsz...
Re: Vectra
: 12 mar 2008, o 22:34
autor: STELMI
-=m&m=- pisze: przepustnica byla polerowana czy jeszcze cos bylo robione ? kiedy planowany swap ?
przepustnica narazie była tylko polerowana. Jak wszystko złożę to kupię drugą i powiększę jej średnicę i motylka. Narazie boję się to robić, bo jest taki celowy fabryczny szlif wewnątrz, który celowo wprowadza zawirowanie i nie wiem czy zrobienie tulejowo przepustnicy nie wpłynie niekorzystkie na pracę silnika. Swap chce jakoś na początku czerwca robić jak już silnik będzie złożony, półosie przerobione i będzie kasa na strojenie
A dokładka przetrwała cały zeszły sezon, jest nieco oszlifowana od dołu, ale nie ma z nią problemów, bo to nie sztywna szpachtla z żywicą, tylko elastyczny Irmscher.
Re: Vectra
: 13 mar 2008, o 00:35
autor: Porszak
STELMI pisze: Narazie boję się to robić, bo jest taki celowy fabryczny szlif wewnątrz, który celowo wprowadza zawirowanie i nie wiem czy zrobienie tulejowo przepustnicy nie wpłynie niekorzystkie na pracę silnika.
pewnie mowisz o takim malym niesymetrycznym garbiku, ktory jest tylko po jednej stronie? to nie chodzi o zawirowanie tylko o lagodniejsza reakcje silnika przy malych wychyleniach/otwarciach przepustnicy. latwiej utrzymac np. 1500 obr po to by ruszyc, innymi slowy przepustnica jest mniej wrazliwa przy malych katach otwarcia
Re: Vectra
: 13 mar 2008, o 07:13
autor: STELMI
możliwe. Garbik jest po jednej stronie tulei przepustnicy, a po przeciwnej jest jeszcze zrobiony szlif. Narazie zostawiam to, później wrócę do przepustnicy. Zresztą zwiększyć mogę tylko jakieś 3-4mm na średnicy, bo mało mięsa do skrawania jest.
Re: Vectra
: 16 mar 2008, o 15:58
autor: -=kLaRi=-
Jak tam ida prace Stelmi!?
Jaka jest srednica wewnetrzna tej przepustnicy!?
Re: Vectra
: 17 mar 2008, o 20:50
autor: STELMI
narazie prace czekają do wypłaty

Przepustnica ma ok (z pamięci piszę) 67mm i powiększyć mógłbym ją do 70mm, tyle, że tulejowo, na garbach nieco więcej bym zebrał. Ale narazie zostawiam ją w spokoju, dopóki silnik nie będzie w aucie. Teraz zajmuję cię pierdołami jak podłączanie zegarów w słupku, na koniec miesiąca pójdzie przykaz do obróbki wkońcu głowic, bo nie miałem kasy na to. Oprócz tego mam jeszcze inne wydatki jak kupno biletów do Irlandii dla mnie i żony (bo brata trzeba by wkońcu odwiedzić), więc prace nieco zwolnią. Ale jestem dobrej myśli i w czerwcu powinienem już mieć ten silnik pod maską. W sobotę będę frezował sobie flansze pod kolektory wydechowe, bo rurowe będę robić. Jak zrobię flansze to wrzucę jakieś foto. Narazie będą jednak zrobione bez otworów do rur od kolektorów, bo nie wiem na jaką średnicę będę miał powiększone kanały
Re: Vectra
: 18 mar 2008, o 02:05
autor: -=kLaRi=-
A gdzie brat mieszka, bo ja akurat pod Belfastem mieszkam (do 10maja) ,wiec moze bedzie okazja sie spotkac na obczyznie

...
Re: Vectra
: 18 mar 2008, o 16:30
autor: STELMI
ja się tam wybieram dopiero pod koniec sierpnia - początek września, a teraz chce już bilety lotnicze kupić. A mieszka w Sligo
Re: Vectra
: 18 mar 2008, o 19:02
autor: -=kLaRi=-
AAhha

spoko ,kup teraz bo duzo taniej

...
Re: Vectra
: 4 kwie 2008, o 21:05
autor: STELMI
chwila zabawy Frezarką CNC
i mamy oto takie cudo
chyba nie muszę pisać która jest przed obróbką a która po?
W poniedziałek będę robił jeszcze kółko do motylka pod wymiar 70mm, czyli taki jaki ma w tej chwili przepustnica. Wcześniej miała w największym miejscu ok 67,8mm. Pozbyłem się zwężek i jest teraz tuleją. To jest przepustnica kolegi,jak ją skończę to mi zrobi wykres z hamowni z porównaniem fabrycznej i tej przepustnicy to też go wrzucę. Sprawdzi też jak silnik chodzi na niskich obrotach. Jak przepustnica przejdzie pozytywnie wszystkie testy to zrobie tak samo swoją.
Re: Vectra
: 4 kwie 2008, o 21:32
autor: -=kLaRi=-
noooo ogien panie!!!!! :0 :0 :0 :0 masz dostep do takich urzadzen? jak kwotowo to wyglada?
Re: Vectra
: 4 kwie 2008, o 21:42
autor: STELMI
-=kLaRi=- pisze:noooo ogien panie!!!!! :0 :0 :0 :0 masz dostep do takich urzadzen? jak kwotowo to wyglada?
ja robię na czymś takim
http://www.stelmach.net.pl" onclick="window.open(this.href);return false; (nie traktujcie tego jak reklamę, bo podejżewam, że i tak tego asortymentu tu nikt nie kupuje

)
Re: Vectra
: 4 kwie 2008, o 22:50
autor: fotograf
Cholera zaczynam żałować że na praktyki po 8 semestrze wybieram się do firmy produkującej centra obróbcze do drewna a nie do Stelmiego
To były by najciekawsze praktyki z całego roku

Re: Vectra
: 5 kwie 2008, o 00:07
autor: -=kLaRi=-
Dobrze wiedziec Stelmi ,ja mam jeszcze Simsona takze bede wiedzial gdzie sie zglosic po lampy

Re: Vectra
: 5 kwie 2008, o 12:33
autor: STELMI
-=kLaRi=- pisze:Dobrze wiedziec Stelmi ,ja mam jeszcze Simsona takze bede wiedzial gdzie sie zglosic po lampy

zero problemu

Re: Vectra
: 19 kwie 2008, o 18:40
autor: STELMI
Re: Vectra
: 21 kwie 2008, o 22:06
autor: -=m&m=-
Jedna z ladniejszych vectr jakie widzialem

Re: Vectra
: 22 kwie 2008, o 01:08
autor: Porszak
zmienilbym szczegoly, ale to oczywiscie kwestia gustu, super i zewnetrznie, i pod maska bedzie super
Re: Vectra
: 22 kwie 2008, o 09:18
autor: Basista
Bardzo fajnie i z gustem zrobione autko

:D:D Brawo Stelmi
