Strona 2 z 7

Re: Project c14se/c16se by Seboss

: 3 lis 2008, o 08:41
autor: seboss
myślałem o rozwiercie do 1.8
początkowo dawcą miał być c18se lub c18ne ale średnica tłoka wynosi 84,80 mm więc rozwiert z 79 mm jakie ma c16se raczej odpada bo to aż 5 mm trzeba powiększyć gniazda tłoków

później myślałem sobie o zapożyczeniu tłoków z c18xe, c18xel i x18xe bo mają po 81,6 mm przez co rozwiert był by mniejszy
ale jeśli piszę głupoty to mnie wyprostujcie, pierwszy raz próbuje rozkminić taki temat


-=m&m=- pisze:
seboss pisze:- gniazda tłoków trzeba by było powiększyć o 2,6 mm lub 3,1 mm w zależności od tłoka jaki dostanę do c18xe, c18xel i x18xe ma tłok o średnicy 81,6 mm lub 82 mm a tłok c16se ma 79mm- nie wiem natomiast jaki skok ma wał z 1.8 jest i czy nic nie będzie przeszkadzać, wadzić przy starym bloku
ale o czym Ty piszesz :0 o wsadzeniu tłoków i wału z dużego bloku do małego :)5

Re: Project c14se/c16se by Seboss

: 3 lis 2008, o 09:36
autor: nolack
Chłopie kombinujesz jak koń pod górkę :-D :D . Mam pytanie czy koszty tej przeróbki nie będą zbyt wysokie w stosunku do tego co ci mówiłem o CC i dieslu :) Porównując moc i osiągi do wydanej kasy ??. W mojej opcji 15 koła i temat zamknięty a projekcik tez byłby zacny :D

Re: Project c14se/c16se by Seboss

: 3 lis 2008, o 11:48
autor: seboss
nolack to zrób taki projekcik z cc to pogadamy póki co to była tylko Twoja teoria i tyle


koszty grzebania tego mojego c16se nie wychodzą takie straszne, póki co robię graty częściowo sam a częściowo u ojca znajomych którzy mają odpowiedni sprzęt i wiedzę
co do osiągów po grzebnięciu to się nie wypowiadam bo nie wiem ile wskoczy i jak będzie -się zobaczy

rozwiertu nie będzie zmieniam tylko tłoki na 80mm i wymieniam panewki na nowe

Re: Project c14se/c16se by Seboss

: 4 lis 2008, o 19:47
autor: seboss
sorry za post pod postem ale wydawało mi się że tak będzie lepiej

właśnie przed chwilą skończyłem to coś poniżej :-D prace były wykonane dość szybko bo Letisik złapał minusa i przyśpieszył produkcję co w zasadzie wyszło na duży plus

zostało tylko obrobić spawy ale to już jutro dziś się chwalę :-D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

troszkę go podrasuję wizualnie i będzie ok :-D

Re: Project c14se/c16se by Seboss

: 5 lis 2008, o 11:03
autor: seboss
a dziś kupiłem tłoki z pierścionkami i sworzniami i komplet panewek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

zakupiłem też zaciski od astry 256/24 ale nie zdążyłem zrobić zdjęcia bo pojechały do piaskowania i malowania proszkowego :-D

Re: Project c14se/c16se by Seboss

: 5 lis 2008, o 13:14
autor: -=m&m=-
tempo piorunujące :oko: co za firma jest tych tłoków ?

Re: Project c14se/c16se by Seboss

: 5 lis 2008, o 15:08
autor: seboss
- tłoki Mahle
- panewki wału Mahle
- panewki korbowodów KS
- dziś jeszcze dokupiłem zawory GM

- koło zamachowe zostało dziś odchudzone o 15 %



wszystkie graty odbieram w przyszłym tygodniu i zaczynam składanie a szczerze mówiąc to tego najbardziej się boję a w zasadzie spięcia góry z dołem i spięcia rozrządu żeby tam niczegovnie pop.........

Re: Project c14se/c16se by Seboss

: 5 lis 2008, o 15:39
autor: fotograf
Widzę że silnik będzie zupełnie jak nówka z fabryki :0 to będzie najzdrowsze C16SE jakie znam :-D
I nie bój się - ja też się bałem głowice składać a potem rozrząd ale się udało i puki co jeździ :-P
A jeśli aż tak się boisz to podjedź do mechaniki i zrobi to w 30min bo wszystko jest ba wierzchu

A tłoki aż się proszą o polerkę denek tym bardziej że masz do nich nieograniczony dostęp :)

Re: Project c14se/c16se by Seboss

: 5 lis 2008, o 23:31
autor: RotkiV
ja swojego skladalem pod chmurka i dalem rade... silniki 8v sa banalnie proste pod tym wzgledem... pewnie i tak zakladasz nowa pompe wody wiec prosta sprawa bedzie... u mnie z bezpieczenstwa naciaglem bardziej pasek bo mi przeskakiwał jak krecilem walem.. i teraz mi bardzo silnik mialczy...

dodaj fotke jak wyglada teraz twoje kolo zamochowe..
gratki pannie i super gruby-ekonomiczny projekcik

Re: Project c14se/c16se by Seboss

: 6 lis 2008, o 12:48
autor: seboss
wszystkie zdjęcia po obróbce wrzucę jak przyjadą w przyszłym tygodniu

Re: Project c14se/c16se by Seboss

: 6 lis 2008, o 15:40
autor: Mazur
seboss śledzę temat na bierząco, fajnie by było, żebyś tych wszystkich gratów dokładne firmy podawał, cenę. Jak nie będziesz tego pisał to jak zacznę swój dłubać to cię na gg zamęczę :D Tak więc proszę dla twojego spokoju i mojego, pisz od razu w postach o co proszę bo mnie znienawidzisz :pig:

P.S. Dobrze ci idzie i tempo dość szybkie chwilowo :-D

Re: Project c16se by Seboss

: 11 lis 2008, o 20:19
autor: seboss
Obrazek

znalazłem w końcu ten gadżet w domu i tym będę stroił wszystko

Wojtek wszytko dodam tylko troszkę poźniej

Re: Project c16se by Seboss

: 13 lis 2008, o 00:16
autor: Zioo
seboss pisze:Obrazek

znalazłem w końcu ten gadżet w domu i tym będę stroił wszystko

Wojtek wszytko dodam tylko troszkę poźniej
nie widze przejscowki z SMT6 na seryjnego kompa :> (taka wtyczka z 24 pinami plytka ze ścieżkami, diodą i opornikiem ) JAK NIE MASZ TO SIE ZAOPATRZ !! bez tego wypiecie akumulatora grozi zjebaniem mapy jak u mnie sie to stało... ja niestety przejsciowki nie mam (na pozyczonej jezdze) i szukam takiego gniazda 24 pin zeby sobie "podrobic" ...

Re: Project c16se by Seboss

: 23 lis 2008, o 12:31
autor: seboss
wszystkie graty wróciły do mnie

dól silnika .

- honowanie gniazd tłoków pod nowe tłoki z 79 na 80mm
- planowanie bloku
- szlif wału
- wymiana tłoków
- wymiana panewek
- wyważenie tłoków, korbowodów, wału z kołem zamachowym z dociskiem
- wyważanie statycznie i dynamiczne
- odchudzenie koła zamachowego z 7355g na 6225g czyli 15,36 %

głowica:
wymiana zaworów,prowadnic, talerzyków na nowe
szlifowanie zaworów na 2 kąty
powiększenie kanałów dolotowych
powiększenie kanałów wydechowych
profilowanie kanałów przy użyciu flowbench-później wrzucę wykresik z obróbki
porting, optymalizacja komory spalania
planowanie,szlif głowicy

w zasadzie czekam tylko na obudowę walka rozrządu od klarego i będzie całość poskładana

szukam kogoś, kto potrafi podłączyć SMT6 w rozsądnej cenie i kogoś kto przerobi mi skrzynię z imupsatora na linkę

Re: Project c16se by Seboss

: 23 lis 2008, o 13:50
autor: raffo
a ja powiem, wszystko fajnie, tylko co daje każda z tych zmian? :P hehe i drugie pytanie - kiedy cholera w końcu to poskładasz :D ??

Re: Project c16se by Seboss

: 23 lis 2008, o 18:13
autor: seboss
raffo pisze:a ja powiem, wszystko fajnie, tylko co daje każda z tych zmian? :P hehe

przywrócenie silnikowi pełni życia :-D :-D
raffo pisze:drugie pytanie - kiedy cholera w końcu to poskładasz :D ??
jak pisałem wyżej czekam na przesyłkę od klarego i wsadzam silnik do budy

Re: Project c16se by Seboss

: 23 lis 2008, o 21:55
autor: raffo
jasne jasne :) przywrócenie pełni życia ze sporym GIFtem :P hehe
OT: a ja dziś zawiozłem tłoki do mechanika (naprawia wózek siostry :P)

Re: Project c16se by Seboss

: 24 lis 2008, o 12:08
autor: Fifo
Zdecydowanie lepszy od SMT6 jest ECU Master DET2, nie potrzeba żadnych przejściówek, nic się nie kasuje po odpięciu aku a i samo strojenie jest duzo, duzo przyjemniejsze, istnieje opcja prostego pozbycia się przepływki, a znając mase samochodu mamy całkiem dokładną hamownie drogową. I co by tu nie mówić nowy ECU Master jest tańszy w zakupie niż nowe SMT6 - o ile takie uda się znaleźć.

Re: Project c16se by Seboss

: 24 lis 2008, o 12:28
autor: seboss
SMT6 zostało mi po starej corsie i tylko dlatego chcę go użyć.Fakt o ecu masterze słyszałem same dobre rzeczy natomiast nie widzę sensu zakupu go skoro już mam smt.
chyba że kupisz ode mnie SMT po to żebym kupił ecumastera :-D :grin:

Re: Project c16se by Seboss

: 24 lis 2008, o 13:53
autor: -=m&m=-
seboss pisze:wszystkie graty wróciły do mnie
fajnie, że robisz motorownie z głowa a nie wsadzasz na pałe :)2

Re: Project c16se by Seboss

: 24 lis 2008, o 16:12
autor: Fifo
seboss pisze:SMT6 zostało mi po starej corsie i tylko dlatego chcę go użyć.Fakt o ecu masterze słyszałem same dobre rzeczy natomiast nie widzę sensu zakupu go skoro już mam smt.
chyba że kupisz ode mnie SMT po to żebym kupił ecumastera :-D :grin:
Kupić SMT nie kupie, ale za to moge Ci sprzedać ECU Mastera :)

Re: Project c16se by Seboss

: 25 lis 2008, o 00:02
autor: kruszyn1
-=m&m=- pisze: fajnie, że robisz motorownie z głowa a nie wsadzasz na pałe :)2
a jak można robić inaczej niż Seboss? w sensie że nie odstawia komuś żeby ktoś mu to zrobił od a do z czy co?
Sebek zna sie na rzeczy i sam sobie powoli poskłada ;)

Re: Project c16se by Seboss

: 25 lis 2008, o 10:08
autor: endo
kruszyn1 pisze:
-=m&m=- pisze: fajnie, że robisz motorownie z głowa a nie wsadzasz na pałe :)2
a jak można robić inaczej niż Seboss?
ekhm, ostatnie wydarzenia kieruja cien podejrzenia, ze mozna wsadzac silnik bez remontu, z duzym przebiegiem, jezdzony na gazie.. na sluch. ale ja tam nie wiem, tylko tak slyszalem.. :lol: :oko:

Re: Project c16se by Seboss

: 25 lis 2008, o 14:24
autor: seboss
zobaczymy co z tego mojego składania wyjdzie
niestety paczka od klarego się opóźni ale na pierwsze odpalenie przygotowałem inną obudowę - przeróbka z nz

Re: Project c16se by Seboss

: 25 lis 2008, o 14:52
autor: fotograf
tylko czy warto kombinować? będziesz zdejmował znowu głowicę jak przyjdzie nowa obudowa i znowu do planowania, nowa uszczelka, nowy olej, śruby itd... szkoda roboty bo obudowa wałka w końcu na jednych śrubach z głowicą siedzi :zakrecony:

Re: Project c16se by Seboss

: 26 lis 2008, o 20:05
autor: seboss
dziś udało się złożyć silnik i wrzucić do auta
niestety na koniec po zamontowaniu go w aucie okazało się że coś nie tak jest, pedał sprzęgła wpadł w podłogę a wodzik od napinania linki nie stawia żadnego oporu i nie naciąga linki wcale- fuck , dziś nie mam już pomysłu co jest nie tak

Re: Project c16se by Seboss

: 27 lis 2008, o 01:07
autor: Fifo
może zapomniałes założyć łożyska wyciskowego, albo w jakiś sposób spadło podczas zakładania skrzyni...

Re: Project c16se by Seboss

: 27 lis 2008, o 08:31
autor: fotograf
Przez ostatnie 4 dni ćwiczyłem podobną sytuację - pękła sprężyna docisku, odkręć dolną blachę montażową od skrzyni i zobaczysz co nie tak :oko:

Re: Project c16se by Seboss

: 27 lis 2008, o 19:33
autor: seboss
problem ze sprzęgłem sie rozwiązał - okazało się że linka zahaczyła się w jednej pozycji
zanim się zorientowałem silnik wyjąłem z budy i rozpiąłem skrzynię żeby wszystko sprawdzić

potem ponownie wszystko skręciłem i silnik w budzie

o godzinie 19 był wsadzony i większość gratów podpięta i wyglądało to tak :

Obrazek

koniec pracy i do domu

niestety jutro kolektor wydechowy wędruje do poprawki ponieważ 1 rurka od strony pompy wspomagania zahacza o łapę i nie wchodzi na miejsce

Re: Project c16se by Seboss

: 29 lis 2008, o 19:42
autor: -=kLaRi=-
go go go!!
dobre dlubanie!!