Strona 2 z 2
Re: Wymiana zegarów
: 29 gru 2012, o 12:15
autor: maksio
bez przesady z tą cieżko dostępnością, sam 2 tygodnie temu na alledrogo wyrwałem za 40 zł z przesyłką.... jest ich kilka, wystarczy poszukać. większość niestety w cenie 100zł z przesyłką.
BTW. też masz cewkę i normalną kopułkę?? czy elektronic?
Re: Wymiana zegarów
: 29 gru 2012, o 19:21
autor: toms
mam elektroniczny
-- 2 sty 2013, o 22:01 --
jak wygląda oświetlenie licznika z obrotomierzem? czekam na jego dostawę i nie wiem czy kupować ledy tj. zamienniki w5w bo nie chce sie bawić w jakieś przeróbki a w obecnym liczniku bez obrotomierza mam ciemnice straszną. światło dociera do tarcz tak z pod spodu i słabo świeci. w wersji z obrotomierzem są może normalnie podświetlane tarcze czy tak samo tylko wokół?
Re: Wymiana zegarów
: 25 lut 2013, o 08:30
autor: dawidczaju
Witojcie,
wybaczcie za odkopanie tematu ale mam mały problem związany z licznikiem i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.
Chciałbym zmienić licznik i tu jest problem ponieważ mam wstawione białe tarcze na których nie ma wybitych numerów co do rodzaju licznika. Obecnie mam licznik z obrotomierzem, wyskalowany 20-220.
Wsadzony jest zapewne zły ponieważ sporo przekłamuje (120km/h - GPS 104km/h). Jak jeszcze mogę się dowiedzieć jaki licznik dobrać, żeby dobrze zagadał?
Corsa B, 95r, 1.4 kat.
Re: Wymiana zegarów
: 25 lut 2013, o 09:21
autor: mehes
Witaj
Przekłamanie licznika może być spowodowane też używaniem innych opon
Jakie masz opony (rozmiar)
Re: Wymiana zegarów
: 25 lut 2013, o 09:23
autor: dawidczaju
Ta, wiem ale wg "kalkulatora" nie powinno być aż takich przekłamań. Opony to 185/60 R14.
Re: Wymiana zegarów
: 25 lut 2013, o 16:11
autor: Tycjan
ktoś po zmianie tarcz zamontowal wskazówkę na 20 zamiast niżej (na ori tarczy jest specjalny znacznik) poprostu przeloz wsakzowke przez boleć niech swobodnie opadnie, zdejmij ja w tej pozycji i zaloz cofnieta o cm, potem porownaj z gps, może będzie trzeba kilka razy poprobowac zanim trafisz ale skoro nie masz znacznika to nie masz wyjścia

Re: Wymiana zegarów
: 26 lut 2013, o 00:08
autor: dawidczaju
Hmm jesli by tak bylo to wstawała by dosyć szybko przy ruszaniu. Z tego co widzę to wstaje dosyc późno więc niby ok. Rzecz w tym, że chciałem wymienić na ori zegary. Ale skoro taki problem to nie mam innego wyjścia.
A jesli bym wymienił na zegary bez linki i wstawił impulsator w skrzyni to byłoby to miarodajne?
Re: Wymiana zegarów
: 14 lut 2014, o 20:14
autor: Miles
Witam,
postanowiłem również odgrzebać na chwilkę ten temat, zamiast zakładać nowy, ponieważ chciałbym się tylko upewnić, czy dobrze wszystko zrozumiałem (zanim zakupię nowe zegary)
Moja Corsa posiada silnik
X10XE, czyli 1.0 i 3 cylindry, natomiast na liczniku mam oznaczenie
K=16676 - niestety, licznik jest bez obrotomierza
No i sedno sprawy:
W poszukiwaniu wersji z obrotkiem muszę się tylko kierować tym oznaczeniem K=16676 i silnikiem 1.0? (Rozumiem, że wszystkie silniki 1.0 były 3-cylindrowe?).
Czy jest jeszcze coś, o czym powinienem wiedzieć, czy po prostu każdy licznik który ma wybite K=16676 i był w Corsie 1.0 będzie pasować?
Re: Wymiana zegarów
: 14 lut 2014, o 22:46
autor: czerwo
Silnik 1.0 na rynek europejski był 3-cylindrowy (X10XE). Szukaj licznika o oznaczeniu K=16676, który pochodzi z Corsy z X10XE pod maską, gdyż liczniki z innych wersji silnikowych będą źle wskazywać obroty (wszystkie pozostałe silniki były 4-cylindrowe).
Pozdrawiam, Robert
Re: Wymiana zegarów
: 15 lut 2014, o 10:16
autor: !rafi
Miles, mam takie zegary z obrotkiem. Jakbyś był zainteresowany to priv.
Re: Wymiana zegarów
: 15 lut 2014, o 15:55
autor: Miles
czerwo pisze:Silnik 1.0 na rynek europejski był 3-cylindrowy (X10XE). Szukaj licznika o oznaczeniu K=16676, który pochodzi z Corsy z X10XE pod maską, gdyż liczniki z innych wersji silnikowych będą źle wskazywać obroty (wszystkie pozostałe silniki były 4-cylindrowe).
Dziękuję za odpowiedź, już wszystko jasne
!rafi pisze:Miles, mam takie zegary z obrotkiem. Jakbyś był zainteresowany to priv.
Poszedł priv.
Re: Wymiana zegarów
: 3 mar 2014, o 15:03
autor: booski94
Witam Chciałbym odgrzebać temat . Posiadam opla corsa 1.4 benzyna 1998rok i mam aktualnie licznik bez obrotomierza k-16676 i chce zamontowac sobie licznik z obrotomierzem to rozumiem ze musze zalozyc o tym samym współczynniku k-16676 ale chcialbym sie dowiedziec czy wazne jest od jakiego to bedzie silnika? bo jak kupie od jakiegos 1.0 (3 cylindry) o tych samych wspolczynnikach k 16676 to bedzie przeklamywal? bo o ile wiem to moja corsa jest 4 cylindrowa . Prosze o ODpowiedz
Re: Wymiana zegarów
: 3 mar 2014, o 22:21
autor: wojtason
witam. mam corse B 1.7D 2000rok licznik bez obrotka elektroniczny. czy jak kupie na allegro licznik z tym samym indeksem K, dizel z obrotomierzem to wszystko bedzie smigac bez przerobek???
Re: Wymiana zegarów
: 3 mar 2014, o 23:45
autor: czerwo
booski94: Szukaj z takim samym oznaczeniem K=16676, koniecznie z silnika 4 cylindrowego (jeśli założysz z 3 cylindrowego, obrotomierz będzie oszukiwał).
wojtason: Będzie śmigać pod warunkiem, że masz podciągniętą instalację do kostki licznika (PIN nr 9) Tutaj masz foto kostki:

Foto zaczerpnięte z: forum.opel24.com.
Pozdrawiam, Robert
Re: Wymiana zegarów
: 5 mar 2014, o 22:56
autor: wojtason
ok dzieki. a jeszcze sie zapytam czy w przypadku licznika elektronicznego (bez linki) wspolczynnik K musi byc taki sam w zakupionych zegarach czy tylko przy lince ma znaczenie K. i czy od benzyniaka bedzie smigal licznik z obrotkiem w dizlu jesli K jest akie samo w obu licznikach
Re: Wymiana zegarów
: 6 mar 2014, o 00:23
autor: wolga85
K też ma znaczenie.
Re: Wymiana zegarów
: 6 mar 2014, o 00:30
autor: czerwo
Witam, współczynnik K występuje w licznikach elektronicznych, współczynnik W występuje w licznikach na linkę. Cyferki po znaku równości określają rozmiar opon dla jakich licznik będzie pokazywał prawidłowe wskazania. W Corsie seryjnie montowano różne rozmiary opon (a co za tym idzie i felg), więc istnieje wiele różnych indeksów takich jak 16676, 17251 (dla elektronicznych) czy 1150, 1134 (na linkę), itd. Jeśli założysz inny rozmiar opon niż fabryczny, licznik będzie oszukiwał, jeśli założysz inny licznik do fabrycznych osób również będzie oszukiwał. Co prawda błąd nie będzie bardzo duży, jednak będzie występował.
Licznik z benzyny nie będzie pasował do diesla, nawet jeśli współczynnik się zgadza, gdyż obrotomierze są inaczej wyskalowane, benzyna do 7tys. obr./min, a diesel do 6tys. obr./min. Musisz szukać licznika o odpowiednim oznaczeniu K do diesla.
Pozdrawiam, Robert
Re: Wymiana zegarów
: 6 mar 2014, o 20:08
autor: wojtason
dziekuje za szczegolowe wyjasnienie tematu. Ja sprawdzam czy mi licznik nie przeklamuje za pomoca TIDa (wciskam obydwa przyciski na raz i po chwili pokazuje predkosc) nie wiem czy to dobra metoda czy lepiej wg GPSu sprawdzac. Opony mam w rozmiarze seryjnym:)
Re: Wymiana zegarów
: 6 mar 2014, o 20:52
autor: czerwo
Wynik pomiaru prędkości będzie najbardziej prawdopodobny jeśli użyjesz GPSu.