Strona 2 z 2

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 25 lut 2010, o 08:23
autor: kruszyn1
a standalone, vems czy cokolwiek innego, nie zastępuje seryjnego kompa? czy przypadkiem SA nie zibera danych z czujnika wału i nie SA steruje wtryskami?

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 25 lut 2010, o 10:25
autor: Fifo
Zastępuje i co z tego? Rozmowa tyczy się już ECU Mastera.

Wracając do Ecu Mastera to na chwilę obecna na aktualnym sofcie nie jesteś w stanie przeniesc odcinki paliwowej. Co z tego bedziesz modyfikował sygnał z kompa, który seryjny sterownik i tak odetnie. Poza tym to i tak leczenie syfa pudrem bo prawdopodobnie seryjny komp i tak ma zabezpieczenie w postaci odcinki zapłonowej około 500obr wyżej. Co do sterowania wtryskami w sposób jakbys tego sobie życzył guziq to dopiero trwaja prace nad udoskonaleniem softu do ECU Mastera DET III, żeby w kwestii paliwa powstało cos na kształt stand alone'a paliwowego. Tak aby można było wyłączyc udział seyjnego ECU w sterowaniu wtryskami.

Zresztą moim zdaniem piggy backi do "nowszych" silników opla sa troche jak pieść do nosa. Nawet wystrojenie zgodnie ze sztuka nie daje gwarancji, że auto będzie jeździc poprawnie (tyczy sie to głównie aut turbo, więc tu jest szansa) aczkolwiek zawsze w parade wpieprzy się jakas korekcja, autoadaptacja czy inny badziew.

Zreszta co tu debatować. Jeżeli dasz rade przenieśc odcinke to trzeba przenieść. Może Jadźwin nawet nie jest świadom jak świetne urzadzenie stworzył :)

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 10 mar 2010, o 18:17
autor: Gesio_CB
Czester i jak? ogarnal ci to juz ktos ?

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 11 mar 2010, o 07:31
autor: czester 1
kompletny brak czasu zeby sie za to zabrac, musze sie jakos zmobilizowac :grin: , zapewne by tak bylo jakby corsa przestala jezdzic :lol:

z tego co wiem to sa takie opcje:
1. wstawienie ecumastera - tutaj po rozmowie z guziqiem potrzebuje kompletnej wiazki (z tym nie powinno byc problemu) od silnika (4 cyl.) wraz z ecu i wszystkimi potrzebnymi czujnikami az po kosc do zegarow
2. wstawienie bardziej rozbudowanego vems'a ktory proponuje Fifo
3. zabudowa zegarow z astry, plus jakies styczniki do wspomagania
4. zabudowa na slupku nowych zegrow, a w miejsce starych moze lcd :lol: , totalnie bez sensu :-?

wiem tyle, ze prawdopodobnie nie da sie tego zrobic bez powyzszych punktow. na cos musze sie zdecydowac, najdrozsza opcja zawsze najlepsza, ale czy jest sens...

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 17 mar 2010, o 23:45
autor: -=kLaRi=-
A ja trochę nie w temacje , w tym pojekcie astry na z20leh piszecie :
"włąsciciel pojazdu zadbał o poprawe własciwosci trakcyjnych(opony i zawieszenie) jak i również możliwości zatrzymania pojazdu (wylądowały tarcze z Calibry turbo 288mm w komplecie z dwutłoczkowymi zaciskami również z tego modelu)"
Nie widziałem jeszcze w calibrze turbo dwutłoczkowych zacisków ,chyba w żadnym oplu... :zakrecony: :zakrecony:
Sam mam heble z cali turbo...

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 21 mar 2010, o 14:01
autor: Fifo
Dzieki za wyłapywanie takich błedów. Osoba zarządzająca strona to nie mechanik więc czasem takie błedy się zdarzają. Zostanie poprawione :)

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 14 lip 2010, o 08:29
autor: czester 1
pozwolilem sobie odkopac temacik, bo czas sie pomalu tym zajac :grin:
Fifo pisze:Rozwiązanie jest bardzo proste, załóż VEMS'a (stand alone) i po sprawie. W taki sposób odpalilismy silnik z20leh (ostatnia Astra OPC) w budzie Astry F. Wszystko działa: prędkościomierz
wlasnie, jak bedzie rozwiazany predkosciomierz? w 1.0 czujnik był chyba na skrzyni, a w xer odczytywal z abs'u?

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 14 lip 2010, o 10:48
autor: Fifo
Sprawdź, bo ja powiem szczerze, ze nie pamiętam, czy w tej Twojej skrzyni od xer'a nie ma przypadkiem zaślepionego wejścia pod taki najzwyczajniejszy czujnik montowany w skrzyni.

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 14 lip 2010, o 11:39
autor: -=kLaRi=-
Nie wiem jak jest w tych nowych skrzyniach ,ale w nowej F13 np. przy x10xe otwór na ślimak/impulsator jest zalany aluminium ,ale żaden problem nawiercić w tym miejscu otwór pod takie ustrojstwo.

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 15 lip 2010, o 14:48
autor: czester 1
wlasnie sie dowiedzialem ze w astrze sygnal byl brany z abs'u z lewego kola. Ja absu nie mialem i nie mam choc piasty sa juz pod abs, czyli nowa wiazka, czy mozna to inaczej obejsc?