Strona 2 z 3
Re: Zmiana na 256x24
: 14 wrz 2012, o 11:06
autor: Fifo
Wydra9 pisze:kazano mi spiłować rant ponieważ w tarczy w środku jest taki dystans który miał ponoć nie pasować na piaste corsy. Musze sobie kupić taki przyrząd fajna sprawa

może to być przyczyna tego że miałem dość sporo zapowietrzony hamulec z tylu nie zauważyłem i tak jeździłem musiało być już tam wcześniej powietrze.
Widzisz, Wy i wasze profi swapy. Napisz proszę, bo nie chce mi się szukać, co masz za skrzynie, z czego piasty etc.? Oczywiście, ze na tarczy z GSI jest wewnetrzny rant. Jak zakładasz skrzynie do big blocka i adoptujesz do zwrotnic Corsy piasty pod duże przeguby z Astry, Calibry (czy z czego tam przekładasz), to jednym z najczesciej popełnianych błędów przy dostosowywaniu piast jest stoczenie powierzchni czołowej piasty i nie zrobienie na niej fazki dookoła, przez co tarcza nie siada tak jak powinna i się krzywi w krótkim czasie. Inna opcja w tym przypadku jest taka, ze powierzchnia czołowa piasty wcale nie została stoczona na odpowiedni wymiar, przez to tarcza jest przesunięta względem zacisku i zacisk przy hamowaniu dociska ją mocno jednostronnie i tez się krzywi. W tym momencie nie pamiętam dokładnie czy oryginalna piasta z Corsy ma fazke, ale jeżeli nie to przy tarczach z Astry GSI będzie dokładnie ten sam problem jak pierwszy z wyzej opisanych.
A czekaj, to nie Ty pisałes m.in, że masz super zrobionego swapa i zrobiłes 10 czy 20 tyś km i nic się nie dzieje? Rozumiem, że hamulców nie traktujesz jako integralną czesc swapa...?
Re: Zmiana na 256x24
: 14 wrz 2012, o 13:45
autor: Wydra9
tarcz nie traktuje jako cześć swapa bo mogę takie Założyć sobie też do 1.2 bo piasty zostały orginalne od corsy. Mam tarcze od calibry które potrzebują takiego frezu a go nie było w mojej piascie a gościu któremu oddawałem piasty tego nie zrobił a miał zrobić wszystko na cacy... Więc musiałem szlifierka jechać ten rant ale tarcza dolega ładnie do piasty chyba ze chodzi o coś innego.
: 14 wrz 2012, o 20:05
autor: !markos
Frez to jest narzedzie.
I - jesli dobrze mysle - nie robi sie takich rzeczy recznie, tylko na tokarce.
Re: Zmiana na 256x24
: 14 wrz 2012, o 22:37
autor: Fifo
Wydra, z jaką skrzynią masz spięty ten dwulitrowy motor?
Re: Zmiana na 256x24
: 14 wrz 2012, o 23:36
autor: Wydra9
F16 pół osie krótka i łamana od calibry. Piasta toczona pod łozysko. Poza tymi cholernymi hamulcami majątek na tym strace już taniej wyszło by było założyć większe. Walczę z tym już ponad rok
Re: Zmiana na 256x24
: 15 wrz 2012, o 23:29
autor: Fifo
Wydra9 pisze: bo piasty zostały orginalne od corsy.
-- 15 wrz 2012, o 23:30 --
Wydra9 pisze:F16 pół osie krótka i łamana od calibry. Piasta toczona pod łozysko.
No to coś się tutaj przyjacielu nie zgadza. Jeżeli masz skrzynie F16 i ośki od Calibry to musisz miec także przeguby z Calibry. Jeżeli natomiast masz duze przeguby z Cali to nie masz seryjnych piast z Corsy tylko musiałes miec zaadoptowane piasty np z Calibry na duży wieloklin pasujący do przegubu z Calibry. Co za tym idzie obstawiam złe stoczenie piasty. Albowiem gdyz samo stoczenie jej na wymiar pasujacy do łozyska to dopiero 1/3 sukcesu. Zasadniczo piaste nalezy stoczyc w co najmniej kilku miejscach zeby wszystko pasowało bez problemów. Jest nawet na forum rysunek z tym gdzie i o ile stoczyć piastę. No ale trzeba poszukać! Ty w ogóle wiesz jakich czesci użyłes do tego swapa?
Re: Zmiana na 256x24
: 16 wrz 2012, o 13:28
autor: Wydra9
oczywiście ze wiem

w większym stopniu robiłem go sam piasty są od corsy stoczone pod przeguby z calibry robił to jeden z użytkowników tego forum. Robił to już ponoć wielokrotnie no i mało za to też nie chciał. Cała reszta działa jak należy

Re: Zmiana na 256x24
: 16 wrz 2012, o 14:29
autor: Fifo
Człowieku, rozmowa z Toba to tak jakby gadał głupi z głodnym. Jak ktokolwiek miałby Ci przetoczyć wewnetrzny wieloklin o innym układzie klinów tak, zeby pasował pod przegub z Calibry o diametralnie innym - większym - rozkładzie klinów???????????????????????????????????
Toczone miałes piasty z Calibry żeby pasowały pod łozysko i do zwrotnicy Corsy, inaczej się NIE DA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kminisz, czy dalej mało klarownie?
Zastanów się po jaka cholere miałbys toczyc oryginalna piastę z Corsy, pod oryginalne łożysko z Corsy zeby wsadzic do oryginalnej zwrotnicy z Corsy, gdzie to wszystko ze soba wyjechało z fabryki. No wyobraźni trochę. Dlatego niektórzy nie powinni bawic się w swapy i mechanikę a pozostać przy dotychczasowym swoim zajęciu o ile jako tako im wychodzi i nie wymaga wyobraźni.
Tak by the way, co znaczy, że mało za przetoczenie nie chciał, tzn ile?
Re: Zmiana na 256x24
: 16 wrz 2012, o 18:38
autor: Wydra9
No może i masz racje dawno to było i mogło mi się pomylić. Ceny nie pamiętam ale wiem ze malo nie było

Nie rozumiem po co ta złość

To powiedz mi na cholere mi kazano scinac piaste pod tarcze skoro piasta i tarcza jest od calibry... hmm...
Re: Zmiana na 256x24
: 16 wrz 2012, o 19:23
autor: Fifo
Fifo pisze:
Jak zakładasz skrzynie do big blocka i adoptujesz do zwrotnic Corsy piasty pod duże przeguby z Astry, Calibry (czy z czego tam przekładasz), to jednym z najczesciej popełnianych błędów przy dostosowywaniu piast jest stoczenie powierzchni czołowej piasty i nie zrobienie na niej fazki dookoła, przez co tarcza nie siada tak jak powinna i się krzywi w krótkim czasie. Inna opcja w tym przypadku jest taka, ze powierzchnia czołowa piasty wcale nie została stoczona na odpowiedni wymiar, przez to tarcza jest przesunięta względem zacisku ... itd.i
Czytamy ze zrozumieniem posty w temacie
Re: Zmiana na 256x24
: 16 wrz 2012, o 20:33
autor: Wydra9
a powiedz mi jak sprawdzić ta druga opcje? Bo ta pierwsza zakładam ze jest dobra bo "na oko" tarcza dolega po całości... Chyba ze jest też opcja sprawdzenia tak jak trzeba tej drugiej opcji bo szczerze powiedzawszy ręki za gościa nie dam pytam poważnie jak to sprawdzić? Bo może właśnie tu leży problem.
Re: Zmiana na 256x24
: 16 wrz 2012, o 23:09
autor: Fifo
Suwmiarka w dłoń i do pomiarów przystąp. Generalnie tocząc piaste z Calibry z zamiarem założenia jej do Corsy musisz uzyskac piastę, która bedzie wszelkimi wymiarami/fazami/podcięciami oraz gruboscia odpowiadac piascie Corsy. Tak więc trzeba ujać w dłoń piastę z Corsy zwymiarowac i sprawdzic czy Twoja piasta ma takie same wymiary.
Re: Zmiana na 256x24
: 17 wrz 2012, o 01:18
autor: Wydra9
kur... Tyle ze ja nie mam piasty od corsy... Nie pamietam ale chyba musiałem dac temu gościowi cała zwrotnice od corsy i od calibry i on mi już wszystko poskladał ja musiałem tylko założyć na samochód... Może był byś aż tak mgły jak do tej pory i powiedzał mi które wymiary musze sprawdzić i bym je tu zamieścił ze zdjęciami...
Re: Zmiana na 256x24
: 17 wrz 2012, o 10:55
autor: Porszak
Fifo pisze:wszelkimi wymiarami/fazami/podcięciami oraz gruboscia
Re: Zmiana na 256x24
: 17 wrz 2012, o 11:23
autor: Wydra9
no tak ale nie mam piasty żeby porównać... Stąd pytanie o istotne wymiary. Chyba ze może macie jakiś rysunek techniczny takiej piasty w swoich biblioteczkach lub dysponujecie linkiem. Google nie pomaga

Re: Zmiana na 256x24
: 17 wrz 2012, o 11:24
autor: Fifo
Wydra9 pisze:... Może był byś aż tak mgły jak do tej pory i powiedzał mi które wymiary musze sprawdzić i bym je tu zamieścił ze zdjęciami...
po 1 j.w.
po 2 czytamy w dalszym ciagu ze zrozumieniem posty w temacie:
Fifo pisze:Jest nawet na forum rysunek z tym gdzie i o ile stoczyć piastę. No ale trzeba poszukać!
Re: Zmiana na 256x24
: 18 wrz 2012, o 07:45
autor: Wydra9
widzę ze to nie ma sensu dalej... myślisz ze nie szukałem? Już 1,5 roku się z tym mecze poważne pieniądze na te tarcze wydalem które mogłem zainwestowac w co innego. Wpisuje chyba wszystko w tej szukajce i nic "piasta" "piasta corsa" "piasta calibra" "wymiary piasty" "du..a piasta"... Przypomnij sobie jak ty szukałeś i ktoś ci nagle kazał "szukaj jest przecież gdzieś tam poruszany temat 5 lat temu łatwo znaleść

" Sory ale naprawdę mam już dość tych tarcz i wstydu jak ktoś jedzie i przy hamowaniu aż całym samochodem trzesie...
Re: Zmiana na 256x24
: 18 wrz 2012, o 10:15
autor: mariusz2247
Re: Zmiana na 256x24
: 18 wrz 2012, o 11:15
autor: Wydra9
cholera dzięki wielkie naprawdę tego nie znalazłem

jest nadzieja ze corsa nie skończy w rowie

ani nie obleje jej benzyną i nie podpalę

wyobraźcie sobie jak to jest jechać 3kkm i przy każdym hamowaniu mamy turbulencje

pierdzący wydech już skończył na strychu

do rzeczy rozumiem ze u mnie może być przyczyna złe zrobienie elementu "C" poruszanego w tym poście?
Re: Zmiana na 256x24
: 18 wrz 2012, o 12:41
autor: Fifo
Wydra9 pisze:do rzeczy rozumiem ze u mnie może być przyczyna złe zrobienie elementu "C" poruszanego w tym poście?
taaaaaak
jest na forum prawda, nie kłamałem?
Nie wymagaj od ludzi, zeby dawali Ci wszystko na tacy. Miło, że ktos rzucił Ci odpowiedniego linka, ale nikt się tematów na pamięc nie uczy a tym bardziej takich sprzed paru lat. Natomiast umiejetność znajdywania potrzebnych informacji samemu jest jedna z bardziej bezcennych umiejętności przydatnych ogólnie w zyciu.
-- 18 wrz 2012, o 12:46 --
Wydra9 pisze:... myślisz ze nie szukałem?
Mysle niestety, że nie potrafisz sprecyzowac tego czego szukasz, wszak samo nasuwa się połączenie słów: swap + piasta.
Wydra9 pisze:Przypomnij sobie jak ty szukałeś i ktoś ci nagle kazał "szukaj jest przecież gdzieś tam poruszany temat 5 lat temu łatwo znaleść

"
Zazwyczaj sam znajduje to czego szukam, a tym bardziej jak ktos zawezi mi pole poszukiwań z całego internetu do np. jednego forum.
Re: Zmiana na 256x24
: 18 wrz 2012, o 14:49
autor: Wydra9
może i nie potrafie szukać po forum ale uwierz ze szukałem i dużo rzeczy które mam w aucie zmalałem lub wymyśliłem sam nie jest tak ze nie umiem nic coś umiem tylko poprostu tego znaleść nie potrafilem dziś to pomierze i zobaczę jak z tym frezem na tarcze bo pewnie nawet milimetr może dużo psuć. Gdyby to był mój post szastał bym pochwałami

naprawdę jestem wedzieczny tyle czasu się z tym mecze... Naprawdę dzięki!
Re: Zmiana na 256x24
: 15 paź 2012, o 14:42
autor: ferroz
witam zmieniłem hamulce na 256x24 z calibry ,do tego zarzuciłem felgi 15x7J z opnkami 195/45r15 ,
chcę założyć felgi stalowe 14x5,5J z oponami zimowymi
I teraz pytanie czy felgi 14" GM z każdym wymiarem ET będą pasowały do tych hamulców??

Re: Zmiana na 256x24
: 15 paź 2012, o 15:11
autor: marek-rz
ferroz pisze:witam zmieniłem hamulce na 256x24 z calibry ,do tego zarzuciłem felgi 15x7J z opnkami 195/45r15 ,
chcę założyć felgi stalowe 14x5,5J z oponami zimowymi
I teraz pytanie czy felgi 14" GM z każdym wymiarem ET będą pasowały do tych hamulców??

14 napewno pasuja kazde
Re: Zmiana na 256x24
: 15 paź 2012, o 15:40
autor: ferroz
i rozumiem że nieważne jakie ET ??
a jak jest z 13" bo rozumiem że tu już jest większy problem??
Re: Zmiana na 256x24
: 15 paź 2012, o 16:01
autor: marek-rz
13 nie wejdzie przeszkadza zacisk.
Re: Zmiana na 256x24
: 15 paź 2012, o 16:20
autor: ferroz
z każdym et?? 13 niewchodzi??
: 15 paź 2012, o 17:22
autor: !markos
Z jakims malym pewnie wejdzie jak pociagniesz szlifierka po zacisku.. Inaczej raczej nie.
Re: Zmiana na 256x24
: 21 paź 2012, o 11:02
autor: Wydra9
No więc przyszlifowałem piasty i wygląda na to że będzie dobrze. Oddałem tarcze do sprawdzenia czy są proste i okazało się że jedna jest prosta a druga mega krzywa. do tego po założeniu nowych tarcz klocki zostały stare na jednej stronie ładnie je starło na drugiej bierze klocek kawałkiem od strony wewnętrznej chyba ta strona jest winowajcą. zobaczymy jak będzie po przejechaniu paru kilometrów i po jakimś większym hamowaniu ale niezapeszając wydaje mi się że będzie dobrze

Re: Zmiana na 256x24
: 24 lis 2012, o 21:15
autor: ferroz
256x24 zamontowane i spisują się świetnie , montaż bez problemu 1godzinka dwie strony założone , felgi 14x5,5j et 49 z zimą narazie git

Re: Zmiana na 256x24
: 24 lis 2012, o 22:04
autor: Wydra9
u mnie też narazie jest dobrze choć ten dojechany klocek daje o sobie znać no niestety gdy będzie kasa będzie trzeba zmienić