c25xe project

Tuning Corsy - To forum ma na celu prezentację Waszych projektów, modyfikacji i tego wszystkiego co zrobiliście przy swoich Corsach aby poprawić fabrykę.
Awatar użytkownika
kamiloooo
Post Mistrz
Posty: 2168
Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:45
Imię: Kamil
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: kamiloooo »

STELMI pisze:
c20xe turbo pisze:Bo i tak by musiał z 2,5 zakładać miskę, smoka i układ ssący, więc i tak musiał 2,5 najpierw kupić, żeby mieć te części
uklad ssacy da sie z 3.0 wcisnac :oko: przynajmniej do A wiec do B tym bardziej :-P
Obrazek
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: STELMI »

kamiloooo pisze:
STELMI pisze:
c20xe turbo pisze:Bo i tak by musiał z 2,5 zakładać miskę, smoka i układ ssący, więc i tak musiał 2,5 najpierw kupić, żeby mieć te części
uklad ssacy da sie z 3.0 wcisnac :oko: przynajmniej do A wiec do B tym bardziej :-P
zapomniałem dodać kolektory wydechowe ;)
Corsa20xe
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 31 sty 2010, o 21:28
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: c25xe project

Post autor: Corsa20xe »

Pełen ogień :D
luke86
Świeżak
Posty: 58
Rejestracja: 25 sie 2012, o 15:31
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: c25xe project

Post autor: luke86 »

A ja mam takie pytanie dlaczego akurat wybór padł na skrzynię F18?
Ja w swojej CB mam skrzynię F25 i z tym silnikiem wydaje się trochę krótka.
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: yosh »

luke86 pisze:A ja mam takie pytanie dlaczego akurat wybór padł na skrzynię F18?
Ja w swojej CB mam skrzynię F25 i z tym silnikiem wydaje się trochę krótka.
Jak udało ci się zmieścić taką dużą skrzynię :0
Skrzynie f16, f18, f20 i f28 są gabarytowo krótsze więc po złożeniu jest łatwy dostęp do rozrządu, co do przełożeń to
1: brak trakcji
2:100
3: około 150 może troszkę więcej
4:195
5: V max nie testowane :oko:
luke86
Świeżak
Posty: 58
Rejestracja: 25 sie 2012, o 15:31
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: c25xe project

Post autor: luke86 »

Miejsce to nie problem. U mnie problemem jest brak wskazań prędkości. Skrzynia F25 nie ma wyjścia linki prędkości a ja w CB mam licznik na linkę.
Dlatego zastanawiam się nad wymianą skrzyni na jakąś z linką.
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: STELMI »

F25 to trochę przesada, bo waży prawie tyle co 2 F16
luke86
Świeżak
Posty: 58
Rejestracja: 25 sie 2012, o 15:31
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: c25xe project

Post autor: luke86 »

Aby nie zaśmiecać tematu kolegi zakładam własny. Dodatkowo może ktoś pomoże rozwiązać mój problem.
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: yosh »

luke86 pisze:U mnie problemem jest brak wskazań prędkości. Skrzynia F25 nie ma wyjścia linki prędkości a ja w CB mam licznik na linkę.
U mnie prędkościomierz bierze sygnał z sterownika ABS tak więc w moim wypadku wyjście na linkę zostaje niewykorzystane.
Co do zastosowania skrzyni f25, sama v-ka jest już ciężka więc jak pisał "Stelmi" na wadze skrzyni urywa się sporo wagi, no i garnkowy zamach waży jakieś 15 kilo , ja mam zamach lekki od c20xe.
Niestety wymiana skrzyni na którąkolwiek z tych wymienionych wyżej w tym przypadku wiązała by się z modernizacją wszystkich łap bo f25 jest zawieszona inaczej :-?
luke86 pisze:Aby nie zaśmiecać tematu kolegi zakładam własny. Dodatkowo może ktoś pomoże rozwiązać mój problem.

Kto pyta, nie błądzi :oko:
Każdy zapewne chętnie pomoże :)
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: yosh »

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Pani z punto postanowiła sprawdzić wytrzymałość mojej corsy :-? :bardzozly:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Po widocznym innym odcieniu lakieru na odpryskach sądzę że pani testowała swoje auto nie pierwszy raz :lol:

Niestety nie obyło się bez lawety, bo strzelił drążek listwy kierowniczej, wygląda też na to że przez weekend nic nie podziałam bo będę zmuszony poczekać na przyjazd eksperta :bardzozly:
Mam tylko nadzieję że uda mi się wyjąć listwę bez większej demolki auta :zakrecony:
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: Porszak »

mało przyjemnie, jak zwykle kiedy ktos nam kasuje auto....
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

Slicznie ulepione Punto :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: -=m&m=- »

nie wyglada tragicznie ale wspólczuje :(
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: yosh »

Tydzień wolnego udziela się twórczo więc czas na update :-D
Kolizja niestety poczyniła dosyć spore spustoszenie w zawieszeniu dla tego przy wykonywaniu napraw postanowiłem wszystko trochę odświeżyć, i wyszło to tak:
Obrazek

Na silniku pojawił się spory wyciek płynu chłodzącego, więc szykuje się sporo prac związanych z uszczelnieniem głowic , a poniżej graty które nieco osłodzą mi prace przy wymianie uszczelek :oko:
ObrazekObrazek

Znalazłem też przyczynę denerwującego tykania na podwyższonych obrotach:
Obrazek
i w końcu pod maską słychać tylko mruczenie v-ki :D
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: Porszak »

bedzie atak na 200KM?

ten regulator ciśnienia to jakis chinol, da sie manometr do niego dokrecić bezposrednio czy coś trzeba kombinować?
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: yosh »

Porszak pisze:bedzie atak na 200KM?
Będzie 8) tym bardziej że jakiś czas temu do corsy wleciał DET3
Porszak pisze:ten regulator ciśnienia to jakis chinol, da sie manometr do niego dokrecić bezposrednio czy coś trzeba kombinować?
Listwa wtryskowa ma typowe przyłącze manometru, więc obyło się bez kombinacji.
Niestety dosyć szybko wróciłem do regulatora oryginalnego 3bar. , chinol zaczął szwankować i tak przepuszcza, że przy otwartej na maxa przepustnicy ciśnienie spada prawie do 2bar :-?
Awatar użytkownika
kamiloooo
Post Mistrz
Posty: 2168
Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:45
Imię: Kamil
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: kamiloooo »

puszka mantzla, walki, wiazka, komp z x30xe i 200 pyka jak nic :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: STELMI »

trochę szkoda, ze kupiłeś same walki wydechowe, a nie wszystkie 4, bo wszystkie mają o 1mm większy wznios. Ktoś kiedyś chlapnął, żeby zmieniać wydechowe, a faktycznie najlepiej jest zmienić cały komplet. Żeby było ciekawiej - każdy wałek w V-ce jest dokładnie taki sam, jedyne różnice są w kołach pasowych.
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: yosh »

Mam cały komplet , i faktycznie wzniosy na wydechowych też są wyższe.
Poszperałem trochę w necie i znalazłem ciekawą tabelę
Obrazek

Nie jestem pewien , ale wydaje mi się że w x25xei był montowany komplet wałków od 3litrówki , MSD miały tylko ssące z wzniosem 10mm.
Awatar użytkownika
kamiloooo
Post Mistrz
Posty: 2168
Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:45
Imię: Kamil
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: kamiloooo »

yosh pisze:Mam cały komplet , i faktycznie wzniosy na wydechowych też są wyższe.
Poszperałem trochę w necie i znalazłem ciekawą tabelę
[ Obrazek ]

Nie jestem pewien , ale wydaje mi się że w x25xei był montowany komplet wałków od 3litrówki , MSD miały tylko ssące z wzniosem 10mm.
a co to jest x25xei?? i500??
bo msd wersja i500 tyle ze angielska
Obrazek
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: STELMI »

kamiloooo pisze:
yosh pisze:Mam cały komplet , i faktycznie wzniosy na wydechowych też są wyższe.
Poszperałem trochę w necie i znalazłem ciekawą tabelę
[ Obrazek ]

Nie jestem pewien , ale wydaje mi się że w x25xei był montowany komplet wałków od 3litrówki , MSD miały tylko ssące z wzniosem 10mm.
a co to jest x25xei?? i500??
bo msd wersja i500 tyle ze angielska
Tak, x25xei to i500,czy MSD. Pamietaj o zmianie reglatora cisnienia paliwa,bo nawet przy obecnym setupie jest za malyi masz za ubogo. Z tego co pamietam przy walkach z 3.0 przydalby sie 4-ro barowy
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: yosh »

kamiloooo pisze:a co to jest x25xei?? i500??
bo msd wersja i500 tyle ze angielska
W sieci jest sporo informacji , niestety większość to bzdury , a jak się czyta to wszystko to nie wiadomo komu wierzyć :zakrecony:
Jeśli dobrze rozumiem to obydwie konfiguracje modyfikowanych silników miały wałki wydechowe od 3.0 :)5
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: Porszak »

STELMI pisze: Pamietaj o zmianie reglatora cisnienia paliwa,bo nawet przy obecnym setupie jest za malyi masz za ubogo. Z tego co pamietam przy walkach z 3.0 przydalby sie 4-ro barowy
jka ma deta to chyba nie jest konieczne wyzsze cisnienie? ja jesli miałbym cisnienie podnosić to szukałbym regulatora seryjnego na 3,5bar, oczywiscie jesli tyle wystarczy. seria tania i wiadomo ze bedzie działać.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: STELMI »

Porszak pisze:
STELMI pisze: Pamietaj o zmianie reglatora cisnienia paliwa,bo nawet przy obecnym setupie jest za malyi masz za ubogo. Z tego co pamietam przy walkach z 3.0 przydalby sie 4-ro barowy
jka ma deta to chyba nie jest konieczne wyzsze cisnienie? ja jesli miałbym cisnienie podnosić to szukałbym regulatora seryjnego na 3,5bar, oczywiscie jesli tyle wystarczy. seria tania i wiadomo ze bedzie działać.
i500 ma fabrycznie większy regulator od zwykłego x25xe, więc to nie mój wymysł. Do tego - 100% fabrycznych V-ek ma za ubogo.
SąsiadYosh'iego
Bez listowiec ;-)
Posty: 4
Rejestracja: 24 sie 2013, o 23:25
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: c25xe project

Post autor: SąsiadYosh'iego »

Witam,
chciałem Wam tylko powiedzieć że ten jego biały pierdziel od 0-160km/h pożarł na 10metrów moją S8 d2 340hp. Powyżej już moc i moment wzięły górę, Ale i tak szacun Yoshiński za auto i wykonanie projektu;]

Twój ulubiony sąsiad;]
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: yosh »

Corsa dostała ostatnio wałki ssące G i wydechowe A , muszę przyznać że charakterystyka pracy silnika zmieniła się diametralnie , w zakresie od 1000 do 3500 zrobiło się nieco słabiej ale już od 4000 ciągnie jak opętane aż do odcinki :D
Przy okazji , porównałem wszystkie wałki z 2.5 i 3.0 v6 i jest nieco więcej różnic niż tylko wysokość wzniosu.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: Porszak »

no to jesli masz ochote się tym podzielić to zakladaj wątek w technicznym. ciekawy jestem co tam wymierzyles fajnego :D
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: STELMI »

różnica we wzniosie na każdym wałku to 1mm. Wszystkie wałki z danego kompletu są dokładnie takie same, a jedyne różnice są w kołach pasowych.

Zmień regulator ciśnienia paliwa na 4 barowy jeszcze ;)
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: c25xe project

Post autor: yosh »

STELMI pisze:różnica we wzniosie na każdym wałku to 1mm. Wszystkie wałki z danego kompletu są dokładnie takie same, a jedyne różnice są w kołach pasowych.
W tym cała rzecz , wałki nie są takie same , wszystkie ssące różnią się fazą rozrządu.
Koła występują w dwóch wersjach czyli na lewą i prawą głowicę , oprócz swoich założonych kół z x25xe mam jeszcze dwa komplety kół od x30xe i wszystkie mają te same numery katalogowe więc z całą pewnością mogę powiedzieć że są takie same .
Na dniach postaram się zrobić fotki wszystkich wałków ( 2.5 i 3.0) i dokładnie pokarzę wszystkie różnice.
STELMI pisze:Zmień regulator ciśnienia paliwa na 4 barowy jeszcze ;)
Regulator ciśnienia trzeba zmienić i to koniecznie , po korekcji co prawda wszystko chodzi ale przy 5tyś komp wywala błąd zbyt wysokiego napięcia przepływki ,
po wymianie na 4bar będzie można zdjąć trochę dawki to i napięcie wróci do normy :oko:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Projekty”