Strona 2 z 3

Re: Hamulce 280x25

: 6 sty 2013, o 14:31
autor: Zynio
Marcin '2F' pisze:Panowie, jako ze siedzicie w temacie hebli,
jakie serwo (i ew pompe hamulcowa) polecacie, chodzi mi o najwieksza/najbardziej wydajna pompe i serwo do CB, co by sie obyło bez ciecia i spawania blachy :pig: . Bo moje obecne serwo jest cale zerdzewiale i obawiam sie ze dzialac tez najlepiej juz nie dziala.
silnik c20xe i jest ABS
pozdro
Pompa w corsie b ma średnicę tłoczyska jednej sekcji zależy od producenta 20,68 do 20,98mm niestety po wyliczeniu pompa dobrze radzi sobie tylko z seryjnymi układami, czyli po założeniu zacisków 256 o średnicy tłoczka 52mm zaczyna pedał robić się gumiasty
Z naszych wyliczeń np. dla zacisków przód 256/52 oraz tarcz tylnych 240/34 czyli zestaw jak u mnie pompa musi mieć średnice tłoczyska 22mm.
Zaciskach 288/57 oraz tył 240/34 lub 264/36 potrzebna jest pompa o średnicy tłoczyska 24mm

Takie małe info. Np. 288/57 oznaczenie fabryczne zacisków oznacza średnica tarczy/średnica tłoczka

Re: Hamulce 280x25

: 6 sty 2013, o 15:30
autor: Marcin '2F'
ok dzieki za info ;D u mnie z tylu sa bebny jbc.
teraz tak dla mnie po chłopsku, z czego wziac (z jakiego innego opla) taka pompe+serwo z tloczyskiem 22mm do corsy co by nie trzeba było przerabiac jakos tragicznie mocowan??

Re: Hamulce 280x25

: 27 sty 2013, o 20:18
autor: mehes
Pompa+ serwo CB
Obrazek
Marcin '2F' pisze: teraz tak dla mnie po chłopsku, z czego wziac (z jakiego innego opla) taka pompe+serwo z tloczyskiem 22mm do corsy co by nie trzeba było przerabiac jakos tragicznie mocowan??
Serwo Cb ma mocowanie na cztery śruby do ściany grodziowej, natomiast tą którą chcemy "wpasować" ma mocowanie tylko na dwie i o innym rozstawie.
Problemu nie będzie mamy pare rozwiązań wybierzemy najlepsze...
Co do rodzaju pompy jeszcze raz powtarzam

Nie podamy parametrów do kiedy projekt nie będzie skończony.

Nadmienię tylko że na dniach serwo z pompą przejdzie ostatnie próby wydajności.

zyniogs pisze:Takie małe info. Np. 288/57 oznaczenie fabryczne zacisków oznacza średnica tarczy/średnica tłoczka
i nie z opla? a może z opla :zakrecony:

Re: Hamulce 280x25

: 27 sty 2013, o 23:37
autor: Marcin '2F'
panowie moglibyście zmierzyć rozstaw tych śrub w serwie CB oraz długość trzpienia serwo-pedał?
trochę grzebałem w tym temacie i jest np taki zestaw:
vectra B sri 2.2 serwo oznaczenie ma - 9 127 248 (ono obsługiwało 288??)
Obrazek
Obrazek
rozstaw śrub w tym serwie wynosi około 72-73mm (jakby nie pasował, łatwo je przerobić), czekam na info odnośnie tego trzpienia od serwa do pedału ile ma mm.
sadząc po zdjeciach jest w miare zbliżony , a jakby było za dużo to jest z czego zbierać.
Ciekawe czy da sie z tego coś wymodzić sensownego

Re: Hamulce 280x25

: 28 sty 2013, o 10:33
autor: mehes
Obrazek

"książkowa" długość trzpienia popychacza wynosi 141,5 mm u mnie na foto jest 145 mm

Re: Hamulce 280x25

: 31 sty 2013, o 18:33
autor: Peter
Ja mam pytanie takie trochę z innej beczki czy corsa B i C są zawieszeniowo-hamulcowo bliźniacze ??

Re: Hamulce 280x25

: 9 lut 2013, o 10:33
autor: Zynio
Peter pisze:Ja mam pytanie takie trochę z innej beczki czy corsa B i C są zawieszeniowo-hamulcowo bliźniacze ??
Witaj zawieszenie i hamulce nawet układ kierowniczy różni się miedzy C a B

Wracając do tematu hamulców dla bezpieczeństwa i wygody zamontowania nowego zestawu zmieniliśmy piasty na grubsze i z podtoczeniem do centrowania tarcz hamulcowych gdyż w Corsie B piasta centruje tarcze po obwodzie całej piasty na zdjęciu piasta po prawej stronie należy do Corsy B po lewej nowa piasta

Obrazek

Mamy już zrobiony przymiar do Serwa z corsy B żeby szukać najlepszego odpowiednika, który zmieści się bez problemu można zamontować do Serwa dwie pompy 22 mm oraz 24 mm wszystko będzie zmierzone manometrami jak niżej

Obrazek

Obrazek

O to narzędzie do sprawdzania działania układu hamulcowego wraz z potrzebnymi złączami będziemy sprawdzać, jakie jest ciśnienie na pompie i w każdy zacisku oraz gdy działa abs i co się dzieje w układzie

Obrazek

Tarcze 288x25 4x100

: 18 kwie 2013, o 19:24
autor: szymi870
Panowie, przecież to zwykła tarcza od astry H , dostępna od ręki :D

Re: Tarcze 288x25 4x100

: 18 kwie 2013, o 20:28
autor: Zynio
szymi870 pisze:Panowie, przecież to zwykła tarcza od astry H , dostępna od ręki :D
Brawo pięknie się wygłupiłeś ja na to czekałem :lol: , trzeba było sprawdzić najpierw a potem pisać, tarcze w astrze H jak i combo i innych modelach opla jest to tarcza 280/25mm, która po założeniu na zwrotnice do corsy A/B wystają klocki o 4mm poza obrys tarczy :oko:

My proponujemy Tarcze 288mm z Vectry B, które w serii maja 5x110 i osadzenia piasty 70mm, a firma Mikoda zrobiła nam tarcze 288/25mm 4x100 i osadzenie 60mm

Re: Tarcze 288x25 4x100

: 18 kwie 2013, o 23:43
autor: szymi870
Dziwna sprawa, bo jeździ już kilka takich kompletów i nic nie wystaje :oko:

Re: Tarcze 288x25 4x100

: 19 kwie 2013, o 16:29
autor: Zynio
szymi870 pisze:Dziwna sprawa, bo jeździ już kilka takich kompletów i nic nie wystaje :oko:
udowodnij mi ze masz 280mm tarcze combo/meriva/astra g/h i nic ci nie wystaje bo z tego co wiem to te zestawy co macie to nic innego ja rozwiercane tarcze 288mm czytajac posty z twoim udziałem na innych forach, a ja jutro ci pokaże na foto ile wystaja klocki po za tarcze

Obrazek

Re: Hamulce 280x25

: 19 kwie 2013, o 17:50
autor: mehes
Pomiary układu w jadącym samochodzie = mehes z manometrem w bagażniku :-D :lol: :lol: :lol:

Re: Tarcze 288x25 4x100

: 19 kwie 2013, o 17:53
autor: mehes
Chcieliśmy uniknąć wiercenia/rozwiercania w tarczy pięcio-otworowej i robienia z niej druszlaka,
nie wiem czy to osłabia tarcze nie ma możliwości sprawdzenia.Nie przemawia za mną robienie z otworów fasolek zwłaszcza w tarczy.

Rozwiercenie to najprostsza/najtańsza metoda poprawienia hamulcy , my jednak postanowiliśmy zrobić profi z części z seryjnych samochodów. Fakt koszty są większe ....

Re: Hamulce 280x25, 288x25

: 19 kwie 2013, o 18:42
autor: master1201
@50%offtopic
Dajcie zdjecia :lol: :lol: :lol:

Re: Hamulce 280x25, 288x25

: 20 kwie 2013, o 19:03
autor: Zynio
O to Foto tarcza 280/25mm z zaciskiem FN3 57/25

Obrazek

tarcza 280/25 klocki nowe meriva/astra/combo

Obrazek

tarcza 280/25 klocki Vectra b

Obrazek

Re: Hamulce 280x25, 288x25

: 26 kwie 2013, o 18:34
autor: Porszak
Pany, a wazyliście moze zaciski z klockami? bez klocków tez przyjme takie info.

Re: Hamulce 280x25, 288x25

: 3 maja 2013, o 16:50
autor: mehes
Zwarzone
zacisk FN3 57/25 4,98 kg
klocki nowe meriva/astra/combo 2 szt. (na jeden zacisk) 1,048 kg
tarcza 280/25 mm 6,58 kg
:D

Re: Hamulce 280x25, 288x25

: 3 maja 2013, o 19:50
autor: Porszak
mam ostatnio na tapecie lanosa, i wychodzi na to ze jego pompa o srednicy 22,6, pasuje do serva corsy. wymiary zewnetrzne pomp sa takie same. sworzeń w servie, pchajacy tlok pompy ma 14mm, rozstaw srub mocujacych pompe do serva jest taki sam.
zastanawiam sie czy wieksza pompa nie bedzie miała złego wpływu na tylnie heble?
dzieki mehes., teraz pozostaje mi dowiedziec sie ile waza zaciski brembo+ adaptery, ale pewnie wyjdzie podobnie co "Wasz" zestaw.

Re: Hamulce 280x25, 288x25

: 7 maja 2013, o 23:04
autor: Porszak
Panowie to na piszcie jeszcze w jakich autach te zaciski wystepowały bo pewnie macie to dobrz eobczajone, a jak ktoś bedzie szukał to jeden moze chciec nowsze inny starsze zaciski do odnowienia.
Ja z góry dziekuje

Re: Hamulce 280x25, 288x25

: 8 maja 2013, o 04:55
autor: Zynio
Porszak pisze:Panowie to na piszcie jeszcze w jakich autach te zaciski wystepowały bo pewnie macie to dobrz eobczajone, a jak ktoś bedzie szukał to jeden moze chciec nowsze inny starsze zaciski do odnowienia.
Ja z góry dziekuje
Zaciski szukać trzeba od Vectry B poliftowej wszystkie modele miały w tedy z przodu 288mm

Re: Hamulce 280x25, 288x25

: 8 maja 2013, o 18:15
autor: Porszak
ok, myslałem, że "wybór jest szerszy", dzieki

Re: Hamulce 280x25, 288x25

: 8 maja 2013, o 19:38
autor: Konik
Grzeeś a Cali T? mówiłeś ze ok :[

Re: Hamulce 280x25, 288x25

: 12 maja 2013, o 20:15
autor: mehes
Tańsza wersja bez wymiany piast
-pierścienie centrujące tarcze

Obrazek

Re: Hamulce 280x25, 288x25

: 13 maja 2013, o 04:43
autor: Zynio
Konik pisze:Grzeeś a Cali T? mówiłeś ze ok :[
trzeba sprawdzić jaki masz były dwa rodzaje

Re: Hamulce 280x25, 288x25

: 13 maja 2013, o 12:14
autor: Porszak
mam ciekawostke, a moze nasi hamulcowi mnie naprostuja. otóż w cd opc zaciski rowniez maja oznaczenie fn3 57/25(a tam jest 305mm), nie jestem przekonany czy jarzmo musi byc identyczne wiec zierzylem rozstaw jego srub i jest to ok 100mm, nie bylo dojscia na dokladny pomiar

Re: Hamulce 280x25, 288x25

: 13 maja 2013, o 22:22
autor: Zynio
Porszak pisze:mam ciekawostke, a moze nasi hamulcowi mnie naprostuja. otóż w cd opc zaciski rowniez maja oznaczenie fn3 57/25(a tam jest 305mm), nie jestem przekonany czy jarzmo musi byc identyczne wiec zierzylem rozstaw jego srub i jest to ok 100mm, nie bylo dojscia na dokladny pomiar
dobrze widziałes ten sam zacisk jest 280/288/305mm :-D tylko jazmo sie różni

Re: Hamulce 280x25, 288x25

: 14 maja 2013, o 00:07
autor: Fifo
Panowie, cieszę się, ze tak ambitnie podeszliście do tematu i nie chcę się czepiac, ale wydaje mi się, ze mocno przekombinowaliscie cała sprawe nadajac jej otoczkę jakiejś hiper rozkminy. Generalnie birzemy zacisk z VB lub CaliT, który pasuje bolt-on na zwrotnice z corsy. Dalej kupujemy do tego ori klocki - zadna wydumka. Teraz tarcza. Chcemy cos w okolicach 280mm, no to fiat Coupe 16VT 284mm, lub jak mamy ochote na cos wicej niz 300mm, to Fiat Coupe 20VT i 305mm. Wysokosc tarczy (odsadzenie) pasuje. Problemy sa dwa, ze fiat ma większy otwór centrujacy niz opel (no ale rozwiązanie tego problemu pokazał mehes powyżej - pierścień centrujacy tarcze), drugi problem, ze fiat ma 4x98 roztraw srub. Przy czym to w zasadzie tez zaden problem, bo rozwiercamy otwory na średnicy o 2mm, centrowanie pierścieniem załatwia sprawę i absolutnie w niczym to nie przeszkadza. Tak więc znalexc zaciski, udac się do sklepu z tarczami i klockami, potem godzinka u tokarza i mamy wieksze heble.

Re: Hamulce 280x25, 288x25

: 14 maja 2013, o 08:46
autor: Konik
A Nie sądzisz ze tarcza bedzie miała luz na szpilkach? o 2 mm? W sumie koszty takie same jak z patentem z fiata. "+" czy "-" fiat ma tarcze dostępną od reki z półki a tu zamówic trzeba od Mikody w sumie to te zaden problem. a Heble PEWNE ;)

Re: Hamulce 280x25, 288x25

: 14 maja 2013, o 13:14
autor: Porszak
ale to to nie szpilki/sruby blokuja tarcze przed obracaniem sie(wtedy byłby scinane przez tarcze) tylko docisk i siła tarcia miedzy piasta, felga i tarcza. ta małastozkowa srubka M6 trzymajaca tarcze przy piascie byłaby za kazdym razem do wymiany bo sruby(te duze 4 lub 5) i tak sa luzno w tarczy, a tak nie jest.

Fifo mysle,ze tu nie tyle chodziło o rozkminke z heblami, a bardziej z pompami i serwem przy 4 tarczowych hamulcach, bo tarcz faktycznie troche jest pasujacych rozstawem i osadzeniem m.in fiat, ale pomp nikt nie rozkminiał.

Re: Hamulce 280x25, 288x25

: 15 maja 2013, o 09:03
autor: mehes
Chodzi nam o pełny profesjonalizm chcemy uniknąć rozwiercania otworów śrub mocujących tarcze i
jak wiadomo angole i nie tylko ładują tarcze 5-cio otworowe z rozwierceniem
Każdy/a szanujący się warsztat np. WG MotorWorks nie wypuścił by od siebie w ten sposób zmodyfikowanych tarcz. w/w firma daje nam inspiracje,natchnienie i motywacje.

Co do pompy/serwa to faktycznie (chyba) nikt nie rozkminiał do końca.W tym przypadku walka jest ostra pare modyfikacji (przeróbek) a wszystko na dobrej drodze.

Nie nadajemy sprawie jakiejś super rozkminki,my tylko opisujemy nasze poczynania dzielimy się naszymi postępami prac a do tego mamy prawo.