To dałem trochę ciała
bo już go kupiłem, myśle że jutro przyjdzie i będę kombinował
masz na myśli że nie ma wgranej mapy wtrysku ?? bo jeżeli tak to przerzuce kość eprom z mojego sterownika o ile będzie white lub po prostu wgram nową, kasmarkos mówił że posiada to może jak się uśmiechnę to za dobre piwko użyczy
wiem że sterowniki kosztują sporo ale udało mi się kupić o wiele taniej na znanym portalu aukcyjnym, a mianowicie 140 zł z przesyłką
http://allegro.pl/show_item.php?item=3978439579 tylko też wspominano że immo nie znajduje się w kości eprom wiec może ten sterownik bedzie z immo off, mam taką nadzieje
-- 15 mar 2014, o 10:36 --
Dłużą chwile się nie odzywałem, ponieważ praca szkołą itd. Wracając do tematu to w końcu otrzymałem sterownik silnika i chyba to on był winny, sterownik przyszedł bez wsadu eprom więc przełożyłem z poprzedniego. Wrażenia : zdecydowanie lepiej ale jeszcze nie idealnie już nie gaśnie przy dojeżdżaniu do świateł oraz podczas zmiany biegów i ogólnie obroty przestały falować, już tak strasznie nie szarpi dość płynnie jeździ. a nie jest idealnie ponieważ czasem po odpaleniu wskoczy na 2 tyś obr i nie ma zamiaru zejść dopiero jak się ruszy bez gazu to wtedy wraca do normy, kolejny problem to czasem jak by ma muła do 2 tyś obr tak jakby nie palił na 2 gary albo jak by było za mało paliwa, powyżej 2 tyś leci ładnie zaobserwowałem to głównie podczas ruszania, oraz na koniec pozostał tylko jeden błąd a mianowicie 22 myślę że to będzie rozwiązaniem reszty problemów ponieważ na podmianę wziąłem z silnika x12sz a podobno są inne.
-- 22 mar 2014, o 10:09 --
No niestety nadal jest problem
a mianowicie po wymianie potencjometru przepustnicy mniej więcej było ok po za obrotami, chodzi o to że podczas zmiany biegu zawieszają się na ułamek sekundy i dopiero spadają, jak szybko zmieniam biegi to tak jak bym nogi z gazu nie spuszczał, a jak spokojnie to zdążą opaść, to jest pierwszy problem, drugi to błąd 24 u mnie objawia się że gdy jadę dynamicznie i hamuje silnikiem to wywali błąd, oraz po wysprzegleniu gaśnie, jak jadę spokojnie to ok, sprawdziłem impulsator przy liczniku napięcie skacze 0 następnie 12 jak minimalnie ruszę samochodem, pod czas jazdy jest około 5,6 v i zmienia się proporcjonalnie do prędkości czyli jest ok według info z netu, mierzyłem to z kostki przy liczniku przewód niebiesko-czerwony, jak również wyczytałem to sygnał z zegarów powinien iść do ecu oraz radia i tida zlokalizowałem przewód od radia jest tak samo jak na zegarach, tid też wskazuje prędkość, a według tisa jest to pin D10 przy ecu przewód niebiesko-czerwony ale tam jest stałe 10,7 jak wcisnę hamulec to 10,4 i nie ma przejścia pomiędzy zegarami a ecu w tym pinie i nie wiem gdzie idzie ten kable z ecu wydaje mi się że do impulsatora w skrzyni bo tam jest przewód niebiesko-czerwony idzie on wiązką pod deską rozdzielczą zlokalizowałem go w wiązce za radiem są tam dwa niebiesko czerwone jen połączony z tidem i zegarami oraz radiem a drugi idzie do ecu a dalej nie wiem bo nie mam się jak dostać.
czy ktoś może wie czy powinno być przejście między zegarami a ecu pin D10?? w astrach f w ten sposób leczyli dokładając przewód pomiędzy zegarami a ecu, ja nie chce próbować na ślepo żeby nowego ecu nie spalić, bo są dwa rożne napięcia. i jeszcze jedno pytanie czy możliwe że w nowym ecu nie można kasować błędów odpinając aku na noc ?? bo odpiąłem żeby skanować błędy na 12 godz następnie podłączyłem nie zapalając samochodu sprawdziłem błędy i nadal są te same 22,35,24 check się nie świeci dopóki nie hamuję silnikiem
-- 22 mar 2014, o 10:16 --
kasmarkos pisze:ma byc komputer bez fabrycznego immo.
takie info na przyszłość
fabrycznie nowe sterowniki nie mają immo
może się komuś przyda