Montaż listw GSI które wyglądają tak
[zdjęcie zapożyczone z neta]
Potrzebne rzeczy:
listwy GSI
klej do szyb, bądź inny szybkowiążący
pistolet do wyciskania w/w
[jeżeli masz oryginalne spinki do mocowania listew na progach pomijasz te rzeczy]
taśma srebrna lub inna, która dobrze trzyma.
papier wodny 1500
benzyna ekstrakcyjna
Dodatkowo jeżeli będziecie robić to sami , doza cierpliwości :p
W moim przypadku wyglądało to w ten sposób:
-zmycie środka do konserwacji podwozia z progów za pomocą pędzla i benzyny lakowej.
Jest lepsza niżeli ekstrakcyjna gdyż nie paruje tak szybko.
-następnie przyłożono próg do auta celem przypasowania go do sierpu błotnika przedniego.
Zaznaczono kredą linię cięcia dla piłki ręcznej na sierpie.
Po wstępnym odcięciu kawałka sierpa, ponowne przypasowanie.
-następnie przyłożono próg z złożonym tylnym elementem listwy GSI do auta celem przypasowania go do sierpu błotnika tylniego.
Zaznaczono kredą linię cięcia dla piłki ręcznej na sierpie.
-Gdy stwierdzimy iż listwa lepiej już leżeć nie będzie, przykładamy jeszcze raz całą listwę do progu auta wkomponowując ją w sierpy.[muszą nachodzić na listwę GSI]
By idealnie spasować z zwykłymi sierpami trzeba pilniczkiem lekko zeszlifować zaczepy do sierpów z GSI wkomponowane z progi.
Następnie zmatowić papierem wodnym 1500 lekko miejsce przylegania listwy progowej, po tym procesie odtłuścić.
Pomoże to klejowi związać listwę z autem.
Przystępujemy do klejenia listwy.
Po całej długości górnej części listwy nanosimy klej i dociskamy do auta dopasowując możliwie najlepiej próg GSI.
Nanosimy także klej na miejsca mocowania sierpów by skleić je z progiem GSI.
Całość dociskamy starając się spasować.
Przyklejamy listwę z pomocą taśmy srebrnej.
Pomoże to klejowi związać listwę, uniemożliwi ew. jej przesunięcie.
Ja listwę przykręciłem do progu w 2 miejscach z pomocą samowiertów
Miejsca te wcześniej zabezpieczyłem gumą do konserwacji.
Całość zostawić aż wyschnie
Ja mocowanie listew wzmocniłem dodatkowo wstawiając po 2 blaszki w kształcie L mocujące listwę do progu.
To by było na tyle.
-------/////-------
W temacie drzwi, ciężko byłoby znaleźć dobre drzwi w kolorze :p
Poza tym nie chciałoby mi się ponownie przeciągać instalacji do podświetlenia pod drzwiami oraz elektrycznego opuszczania czy domykania szyb pilotem.
Nie zapominajmy także o instalacji elektrycznych lusterek :p
W mojej Corsie przekaźnik z elektroniką znajduje się drzwiach kierowcy..
----////----
W temacie zderzaka GSI.
Kiedyś chciałem ale... musiałbym przerobić zderzak GSI by wyglądał jak mój obecny.
Chodzi mi o czarny pas w górnej części zderzaka.
Ori GSI zderzak zepsułby koncepcję auta.
Mówię o czarnych sierpach wraz progami GSI oraz czarnym skaju na masce i błotnikach, które to fajnie komponują się z wyklejonymi słupkami oraz owiewkami.
BTW..
kolega, który sprzedawał mi progi miał zderzak GSi.
W jego miejsce jednak zakupiłem amory FK oraz sprężyny GSi tył.[ także od niego
]