Strona 20 z 25
Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 15 lut 2011, o 11:53
autor: Staneq
Marcin że ty masz jeszcze samozaparcie żeby w tym grzebać..
ale jak zwykle czekam na rezultaty..
Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 16 lut 2011, o 19:33
autor: -=m&m=-
porszak a kanały wodne z głowicy x18xe1 pokrywają sie z blokiem c16xe ?
Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 16 lut 2011, o 23:00
autor: pirat
Marcin, ze Ci sie chce jeszcze...

podziwiam normalnie...
I jak zwykle trzymam kciuki, zeby powstal koljny fajny bezawaryjny furex

Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 17 lut 2011, o 00:20
autor: Porszak
-=m&m=- pisze:porszak a kanały wodne z głowicy x18xe1 pokrywają sie z blokiem c16xe ?
pokrywaja, tylko ksztalty sa troche inne. sa jeszcze otwory przy scianach dzielacych cylindry, a nie ma ich w c16, ale to nieproblem
Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 28 lut 2011, o 10:29
autor: Zynio
Bradzo fajny projekt i dobrze ze nie pozostawiłeś projektu tylko dalej grzebiesz
Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 1 mar 2011, o 00:21
autor: Porszak
zyniogs. masz mniej wiecej taki silnik jak ja, pora zebys cos nim pozmienial

. jakis dolocik? mam glowice na wierzchu, moge pomoc.
Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 1 mar 2011, o 05:27
autor: Zynio
Porszak pisze:zyniogs. masz mniej wiecej taki silnik jak ja, pora zebys cos nim pozmienial

. jakis dolocik? mam glowice na wierzchu, moge pomoc.
ja szedł bym bardziej naradzie w dolot, dbilas mi się marzy lub po prostu tak jak w angli znaleść kompressor tak zwany ogolony czyli obcięta turbina i wystroić elektronikę, a silnika nie dotykając naradzie, chociaż wolał bym silnik atmosferyczny
Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 1 mar 2011, o 20:21
autor: Porszak
mysle, że ze zrobionym dolotem mozesz miec szanse na okolice 140KM, skoro w c16xe sam dolot owocuje okolicami 130KM, a Ty masz juz w serii calkiem fajna glowice po stronie dolotu. wylot wyglada tak samo slabo jak w 1.6. tyle ze nie ma kanalu od recyrkulacji spalin w kanale wylotowym 4-tego cylindra
Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 2 mar 2011, o 11:35
autor: Side-pipe
Poczytałem trochę temat i powiem, że masz trochę samozaparcia

Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 3 mar 2011, o 07:45
autor: Zynio
Porszak pisze:mysle, że ze zrobionym dolotem mozesz miec szanse na okolice 140KM, skoro w c16xe sam dolot owocuje okolicami 130KM, a Ty masz juz w serii calkiem fajna glowice po stronie dolotu. wylot wyglada tak samo slabo jak w 1.6. tyle ze nie ma kanalu od recyrkulacji spalin w kanale wylotowym 4-tego cylindra
Dbilas w tym silniku kolektorem ssacym i programem robi 32KM przyrostu ale trzeba pojechac do dbilasa bo nie wysla oprogramowania w w polsce nie m jeszcze przedstawiciela
Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 3 mar 2011, o 19:28
autor: Porszak
juz na przykladzie mantzla widac ze nie warto przeplacac za tak prosta rzecz. masz na miejscu chlopakow od ecu mastera. wcale nie musza byc gorsi od specow z dbilasa
Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 1 maja 2011, o 15:00
autor: Porszak
wymienialem rozrzad. czyscilem obudowy rozrzadu z kurzu. nie moglem sie dostac miedzy kolko pasowe walu i oslone, postanowilem zdjac kolko ....szcześliwie...
[album]3411[/album][album]3412[/album][album]3413[/album]
szczesliwie zdecydowalem sie wymienić rozrzad przed siwetami a nie po. wal ok, nowe kółko 180pln
przy odbudowie silnika polecam wymienic bo to czeste zjawisko w tych silnikach, a ja mialem niebywałe szczęście
Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 1 maja 2011, o 15:43
autor: Konik
ale masz farta Porszak. . .
i miałbyś koszty na święta:/
Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 1 maja 2011, o 15:54
autor: koza149
Koszty..? raczej głowicę w plecy i żeby tylko.. trzeba to opić , że nic się nie stało

w końcu majówka !
Znalazłeś przyczynę tego dziwnego pisku, świstu co pisałeś ?
: 24 sie 2011, o 12:05
autor: !markos
Przepraszam, a gdzie do cholery jest apdejt, ktory kosztowal mnie dziesiatki maili i telefonow?

Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 24 sie 2011, o 14:27
autor: -=m&m=-
czyżby jakieś metalowe pręty płynęły/leciały do Porszaka

Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 24 sie 2011, o 22:32
autor: Bear_
I ja nic nie wiem ?! Eeee....
Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 26 sie 2011, o 00:46
autor: Porszak
koza149 pisze:Koszty..? raczej głowicę w plecy i żeby tylko.. trzeba to opić , że nic się nie stało

w końcu majówka !
Znalazłeś przyczynę tego dziwnego pisku, świstu co pisałeś ?
piszczenie ustało samo... nie zdażyłem go zidentyfikować
!markos pisze:Przepraszam, a gdzie do cholery jest apdejt, ktory kosztowal mnie dziesiatki maili i telefonow?

mial byc wiekszy apdejt jak sie zbiorą wszystkie graty, ale jak się upominasz...

(markos dobrze ogarnął sprawe bo było troche ceregieli)
[album]3666[/album]
tył-wjedzie pewnie dopiero razem z nowymi amorkami
[album]3667[/album]
ten zakup uczyniła okazja bo nie był on planowany na teraz
dolot 280, wznios 11,43mm, w gmp 2,74mm
wydech 278, wznios 11,05mm, w gmp 2,49mm
to jest jeszcze pod hydraulike
obecne Schricki maja:
dolot 264, 9,8mm i 1,0mm
wydech 264, 9,8mm i 1,2mm
Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 26 sie 2011, o 01:07
autor: Konik
Ciekawe ile teraz
Koników wyjdzie
Porszak obstawiasz coś?
Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 26 sie 2011, o 08:07
autor: -=m&m=-
fajne graty

ciekawe co tam jeszcze planujesz skoro to nie wszystko :0 i ciekawe czy stare wałki zostaną w klubie

Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 26 sie 2011, o 09:20
autor: Bear_
E no... Bym wiedział, to bym se od razu zrobił przy remoncie kieszonki w tłokach
Gratki Marcin dobrego zakupu

Różnice z tego co podajesz dość znaczne... Ciekawe co to wypluje
Powodzenia i czekam na fotki z prac

No i na w/w "dalszy" stuff

Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 6 wrz 2011, o 15:20
autor: AdamXXL
wynik pewnie będzie, ale stawiam, że nie będziesz zadowolony z kultury pracy silnika

(wałki raczej nie do codziennej jazdy) a przy wolnym wydechu marchewki gwarantowane

Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 6 wrz 2011, o 21:42
autor: Porszak
jak te walki wjada to wolne juz nie beda potrzebne

, przede mna jeszcze pomiary czy wogole te walki beda zyc w zgodzie z tlokami i zaworami.
Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 17 paź 2011, o 20:47
autor: koza149
I jak tam byly jakies przymiarki ?
Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 18 paź 2011, o 12:56
autor: Porszak
nie bylo bo nie bylo kiedy i nie bylo jak. glowica od x18xe1, ktora mam byla na flow benchu.oto wyniki.
głowica c16xe. zawory 31mm, trzonek 6mm

głowica x18xe1. zawory 31.2mm , trzonki 5mm.

wydechowe sa takie same. tylko c16 obrabiana juz, a xe1 seria
i w sumie niby jest troche wiecej, ale nie wiem czy to troche jest warte zabawy w dopasowywanie glowicy xe1 na blok c16 i zamawiania do tego uszczelki cometica bo innej dobrej opcji nie widze.
po obrobce, kanaly z c16 mozna dosc mocno upodobnic do tych z xe1, prostujac je-jeszcze bardziej zbierajac podloge kanalu i pewnie wyklejajac gore. zawsze tez mozna wlozyc zaworki +1mm
koza zglosze sie do Ciebie w tym lub przyslzym miesiacu po fanty o ile jeszcze na zlom nie poszly

Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 18 paź 2011, o 13:45
autor: koza149
Glowica wytrzyma taka modyfikacje kanalow ? Nie bedzie nigdzie pekac ?
PS. Popraw obrazki bo nie wiem czy tylko mi , ale wykresy nie chca sie powiekszyc. Co do gratow to pisz co potrzebne to się zobaczy co zostało.

Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 17 lis 2011, o 13:07
autor: Porszak
fotki poprawione.
zeby wyprostowac kanaly trzeba zebrac naprawde niewiele materialu. mysle ze max 2mm patrzac na zdjecia, ktore kiedys robilem.
w zasadzie to chyba tylko o Twoja glowice chodzilo.takze biore ja juz niedlugo
Mantzel wyleciał na stałe, na wiosne albo późną zimą bedzie odpicowany i do sprzedania razem z dolną połówka kolektora i 60mm przpeustnica. załozony jest teraz kompletny, seryjny dolot z x16xe. od dluższego czasu trawiła mnie ciekawość jakie różnice wyjda na kreskach miedzy dolotem z 1.4 i z 1.6. nalezy tylko pamietac ze z 1.4 byla tylko gorna połowa. mysle ze gdyby byla calosc 1.4 to wynik moglby sie troszke zmienic, ale ogolna tendencje widac. zreszta po rozmowie z pewnym Panem dowiedzialem się, ze nowe "trendy" w konstrukcji dolotu ida w kierunku, że przy dlugich walkach wieksze kanały wcale nie znaczalepsze, wrecz odwrotnie. czyli głowica z xe1 lepsza pod turbo, nie pod n/a(przypomne, ze różnicą jest tylko grubośc przegrody miedzy zaworami).
[album]4119[/album]
Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 17 lis 2011, o 16:13
autor: Bear_
Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 17 lis 2011, o 16:55
autor: Porszak
w tym momencie rozwoju tego silnika to najtanszy sposob na dobry przyrost.
Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl
: 24 lis 2011, o 11:18
autor: bzland
Powitać kolegę z Bełchatowa, corse widziałem nie raz. Koło i gleba robi wrażenie niestety nie widziałem jej w akcji a moc tu drzemie widzę niezła.
Po przeczytaniu postów widzę ze projekt naprawdę w dechę

kupę czasu i kasy w nia poszło nie zostaje nic innego jak pogratulować i bezawaryjności życzyć.