Strona 3 z 5
: 17 lip 2004, o 17:45
autor: arts
Markos a nie lepiej przerobic swoje na regulowane z tego co tu widze to chyba zadna filozofia?
: 17 lip 2004, o 17:57
autor: qomo
@markos: mozesz mi lopatoligicznie wytlumaczyc na jakiej zasadzie to dziala...znaczy oglna zasade znam ale...to sie zmienia w czsei pracy silnika? tylko bez glupich docinek poprosze

: 17 lip 2004, o 18:04
autor: !markos
@arts
owszem, moge. ale kosztowac mnie to bedzie tyle samo co zakup gotowych juz przerobionych kolek (mniej wiecej). poza tym jak kupie regulowane to nie mam samochodu unieruchomionego na tydzien, albo i dluzej (czyli na czas przerobki)
@qomo
mozesz zmienic nieznacznie ulozenie walkow na kolach rozrzadu - najczesciej poprawiajac nieco przebieg mocy i momentu. powiedzmy, ze poprawiamy w ten sposob fabryczne ustawienie walkow mniej wiecej w tym samym stopniu co usuwamy niedorobki z glowicy podczas robienia gt
regulowane kolka to taki ostatni szlif przy wymianie walkow na ostrzejsze, ale mozna tez zaczac od tego dlubanie, bo w polaczeniu z gt glowicy (czy nawet na seryjnej glowce) zwyklym walkiem tez mozna ladnie wyciagnac troche mocy.
: 18 lip 2004, o 00:00
autor: AdamXXL
wow pisze:
porszak: tak jak markos powiedzial... o ile silnik zareaguje na krecenie walkami to 180 koni jest realne... tak to wyglada z wykresu... moment caly czas jest plaski (nb. glupio gada sie o wykresie ktory mam w glowie tylko ja i moze markos, no... moze adas jeszcze - bo na miedziance pokazywalem go) i gdyby nie dramatyczny spadek to moc roslaby dalej. poniewaz w calym pasmie rosnie liniowo, przy wyplaszczeniu momentu do konca latwo przewidziec co staloby sie z nia dalej - uroslaby do 180 koni wlasnie... jestem znacznie bardziej powsciagliwy i nie oczekuje wyplaszczenia momentu, ale sadze ze uda sie powstrzymac tak dramatyczny spadek i byc moze moc 170 koni uda sie zrealizowac w tym roku... oby, oby... tfu tfu... pewnie w tym momencie zapeszylem, ale co tam
tak... to jest calkiem DOBRY silnik... i tak naprawde to wcale nie potrzebuje tych koni na samym koncu uzytecznego zakresu obrotow zeby sprawnie nim jezdzic, ale... cyferki sa medialne

ten silnik naprawde daje rade, bo jest mocny od dolu samego (od momentu w ktorym otwiera sie duza przepustnica)... roznica miedzy c20rsa a wspominanym ciagle przeze mnie 206 rc jest taka ze c20rsa osiaga 157 koni przy 5600 z tego co pamietam, a rc 180 przy 7000 co przy utrzymaniu momentu w ryzach nie stanowiloby zadnego problemu rowniez i dla c20rsy zwlaszcza ze moment 208 jest ciut wyzszy od maksymalnych 202 puga (a tak aby pelniej bylo powiem, ze po elektronice moment podskoczyl o cale 10nm wiec tu jest jeszce pole do manewru) - zeby pobic malego francuza czarny lump musi sprobowac cos zatem z moca zrobic...
...i po to kombinacja mala z kolkami

cóż mogę tylko powiedzieć, że wykres wygląda jakby dostał moment po łbie przy pewnych obrotach i dalej spada, razem z mniejszą ilością qucy, w niewyjaśnionych okolicznościach
: 18 lip 2004, o 00:11
autor: =JUHol=
i ile taki bajer kosztuje +/-?
: 18 lip 2004, o 00:14
autor: AdamXXL
o ile pamiętam to koło 300
poprawiłem jeden z rysunków na bardziej odpowiadający seryjnej głowicy 8v
: 18 lip 2004, o 00:31
autor: Hiv
Może mi ktoś wyjaśnić czym różni się c20xe od c20rsa???
JAk już sobie tak wszystko tłumaczymy...

: 18 lip 2004, o 00:36
autor: AdamXXL
Hiv pisze:Może mi ktoś wyjaśnić czym różni się c20xe od c20rsa???
JAk już sobie tak wszystko tłumaczymy...

tak jak np. c16se od Bejbe

w przypadku prezesa
: 18 lip 2004, o 00:45
autor: Hiv
Czyli generalnie niczym...

: 18 lip 2004, o 01:50
autor: !markos
AdamXXL pisze:o ile pamiętam to koło 300
tyle mniej wiecej kosztuje przerobienie seryjnych kolek. o cenach "tuningowych" odpowiednikow znanych firm lepiej nie wspominac, bo wywoluja zawal serca
@ hiv
jak nietrudno wywnioskowac c20xe to silnik, a c20rsa to samochod z tym silnikiem

: 18 lip 2004, o 21:25
autor: wow
qomo: regulacja jest robiona na stale... to tak jakbys zakladajac pasek rozrzadu pomylil sie o zab - walek bedzie przesuniety wzgledem polozenia fabrycznego i moze generowac inny przebieg momentu i mocy... zakladajac ze kolo ma 40 zebow, przesunales go o +/- 9 stopni. kolko daje ci mozliwosc regulacji bardziej precyzyjnej niz tylko o krotnosc zeba na kole rozrzadu...
adamxxl: piekna poprawka!!!

wlasnie tak sie poprawia porty w glowkach...
hiv: zeby bylo jasne to taka gra slow

c20xe to silnik... corsa to samochod... c20 rsa to misz masz tychze dwoch

: 17 sie 2004, o 10:52
autor: wow
mam juz regulowane kola rozrzadu - sa bardzo fajne... bardzo podobne do osmanowych... dzis bede wydzwanial i umawial sie na ich regulacje hamowniana

: 17 sie 2004, o 12:37
autor: =JUHol=
tak trzymaj!!!!!!!!

: 17 sie 2004, o 13:48
autor: wow
wakacyjna nicosc nastala i na forum malo sie tak jakos dzieje... trzeba nieco ozywic te pustke jakims tuningiem, wszak o tym to forum jest

: 17 sie 2004, o 14:13
autor: !markos
YEAH! ozywimy trupa! ja tez licze na maly tjuning
postep i efekty prac zostana pewnie sfotografowane i zamieszczone na forumie
moze regulacja walkow tez sie zalapie na jakis malutki reportazyk

: 17 sie 2004, o 14:41
autor: wow
tylko jakiegos cyfraka musimy zlapac, zeby uwiecznic podroz po konie mechaniczne w zjadliwej dla foruma postaci
tjuning dla pas transmisyjny powered markosocorsy tez sie jakis znajdzie... jak tylko zamontujemy srebrne

: 25 sie 2004, o 09:49
autor: endo
: 25 sie 2004, o 11:30
autor: wow

cala przyjemnosc po mojej stronie - fajnie jak ktos kto jeszcze nie jezdzil corsa moze zweryfikowac to do czego juz sie troche przyzwyczailem...
bardzo fajnie bylo! gdyby tylko nie te komary ktore strasznie zarly podczas montazu strobo lampek u markosa

ciesze sie, ze moglismy pojezdzic wreszcie w pelni sprawnym samochodem...
: 26 sie 2004, o 08:56
autor: Jedrus
wow pisze:
bardzo fajnie bylo! gdyby tylko nie te komary ktore strasznie zarly podczas montazu strobo lampek u markosa

ciesze sie, ze moglismy pojezdzic wreszcie w pelni sprawnym samochodem...
To jeszcze was gdzieś poniosło ?? :0
: 26 sie 2004, o 09:59
autor: wow
Jedrus pisze:wow pisze:
bardzo fajnie bylo! gdyby tylko nie te komary ktore strasznie zarly podczas montazu strobo lampek u markosa

ciesze sie, ze moglismy pojezdzic wreszcie w pelni sprawnym samochodem...
To jeszcze was gdzieś poniosło ?? :0
przedwczoraj tak jakos, ale wczoraj to juz siup do domciu tylko

: 26 sie 2004, o 10:45
autor: endo
: 26 sie 2004, o 10:57
autor: wow
no taaaa... party czlowiek meeen
btw: wczoraj dowiedzielismy sie, ze endo i jego wielce (przymiotnik wielce mozna odebrac doslownie) ciekawy zwierzak sa slawni, przyklad ponizej...
jakies pytania?
a zeby nie bylo totalnie offtopicznie to WIADOMOSC Z ABSOLUTNIE OSTATNIEJ CHWILI brzmi... c20rsa dzis wieczorem bedzie juz po regulacji walkow, dzwonilem, slyszalem bardzo charakterystyczny dzwiek mojego lumpa na hamowni i YEAAAAAAAAAAAAH! bedzie mozna poczynic ostatni w tym roku krok pt. strojenie elektroniki!!! :)17
: 26 sie 2004, o 11:06
autor: endo
: 26 sie 2004, o 12:00
autor: satan
Wow mieliśmy jakoś razem w kilka furek jechać na hamownie i co ??
Temat poległ.....
Miałeś to zorganizować

: 26 sie 2004, o 12:20
autor: wow
: 26 sie 2004, o 12:47
autor: AdamXXL
wow pisze:co do regulacji walkow, bo jakby nie byl topic jest hamowniany to... teoria o przyspieszeniu ssania i opoznieniu wydechu okazuje sie jak najbardziej sluszna, efekty dzis na wieczor

w 8v przy sportowych wałkach, rzeczą gdzie można najwięcej uzyskać, jest dość duże współotwarcie aby wylatujące gazy powodowały lepsze "zaciąganie" mieszanki. nie wiem jak to jest przy 16V i czy tam wogulecoś podobnego zachodzi (raczej tak) ale to co napisałeś wygląda właśnie ma zwiększenie współotwarcia zaworów. powinno się poprawić napełnianie cylindrów, a zwiększy się toksyczność spalin i może jakieś marchewki z rurki będą

bo trochę mieszanki idzie też w wydech
: 26 sie 2004, o 13:31
autor: wow
chyba masz racje Adas, osobiscie nie zastanowilem sie do konca dlaczego ta teoria moze byc prawdziwa, ale Twoje wyjasnienie brzmi bardzo rozsadnie...
yeah! poprawa napelniania - bardzo wskazana zwlaszcza w zakresie powyzej 5500rpm... toksycznosc spalin

marchewki... zwlaszcza przy 2.2 calowym de-catowanym wydechu

calkiem mozliwe...
: 26 sie 2004, o 16:56
autor: arts
wyglada na to ze wow znowu bedzie puszczal marchewy :0
: 26 sie 2004, o 19:55
autor: kristo
AdamXXL pisze:wow pisze:co do regulacji walkow, bo jakby nie byl topic jest hamowniany to... teoria o przyspieszeniu ssania i opoznieniu wydechu okazuje sie jak najbardziej sluszna, efekty dzis na wieczor

w 8v przy sportowych wałkach, rzeczą gdzie można najwięcej uzyskać, jest dość duże współotwarcie aby wylatujące gazy powodowały lepsze "zaciąganie" mieszanki. nie wiem jak to jest przy 16V i czy tam wogulecoś podobnego zachodzi (raczej tak) ale to co napisałeś wygląda właśnie ma zwiększenie współotwarcia zaworów. powinno się poprawić napełnianie cylindrów, a zwiększy się toksyczność spalin i może jakieś marchewki z rurki będą

bo trochę mieszanki idzie też w wydech
Jeśli chodzi o silniki 16V to tu własnie istnieje najwieksza mozliwosc wyciagneiecia dodatkowych rezerw mocy. Pod jednym warunkiem ze sa to dwa wałki rozrządu a nie jeden tak jak to np robi Honda (16 krzywek na jednym wałku, oczywiscie nie we wszystkich silnikach). chodzi o przestawienie wałków względem siebie tak aby tzw. przedmuch (czyli współotwarcie zaworów) trwał dłuzej. jest tu wykozystywane zjawisko podcisnienia tzn. ze wylatujące gazy spalinowe zasysaja dodatkowo dawke paliwa. im dłuzszy ten proces (przedmuch) tym wiecej paliwa moze zassac. wiąze sie to z tym, ze i tez wiecej paliwa moze wyleciec rura wydechowa ale co tam ważna jest moc.

: 26 sie 2004, o 21:25
autor: wow
no i za wczesnie bylo sie cieszyc na marchewy i na wieksza moc...
efekty niestety to podniesienie momentu o 15nm w srednim zakresie 2500-4000rpm i tylko to... na mocy maksymalnej zero przyrostu niestety... co wiecej... od ostatniego hamowania c20rsa stracila az 7 koni...

byc moze cieplej bylo, inne warunki, starszy olej... ale fakt jest faktem ze ze 157 zrobilo sie 150
jutro dzien ostatniej szansy... drugie podjescie do elektroniki... ale juz pogodzilem sie z mysla ze bez lepszych walkow nie ma co myslec o dobrym wyniku, bue
zazdroszcze posiadaczom x14xe - osmanowoz tak pieknie i spontanicznie reagowal na mody, ze az sie chce robic autko!