Strona 3 z 25
: 15 maja 2007, o 16:01
autor: Porszak
-=m&m=- pisze: Mnie bardziej przekonuje metoda z pleksą, chociaż na zdjeciach widać, że olej całkowicie nie wypełnił powierzchni??
mnie tez bardziej przekonuje metoda z plexa bo wiadomo ze jest duzo bardziej dokladna i komora zawsze od gory zamknieta jest tak samo.
w 1 i 2 nie bylo pelno bo juz zdazylem troche wybrac strzykawka
: 16 maja 2007, o 11:20
autor: endo
a ja mam drobna prosbe - mozecie wrzucac foty na czyms innym niz fotosik.pl? u mnie zadne zdjecie bez proxy sie nie wczytuje w duzym rozmiarze i widze tylko miniaturki
: 16 maja 2007, o 13:24
autor: Porszak
jak tylko odkope swoje konto na imageshack'u czy jak mu tam to spoko
: 21 maja 2007, o 23:25
autor: Porszak
wykopany w garazu oil catch can made by moj ojciec do malucha jako powiekszenie ukladu dolotowego
. po malym tuninku sprawdzi sie w corsie.
zmierzylem z nudow luzy na zamkach pierscieni c16xe. mierzone 10mm od krawedzi cylindra na 1 pierscienu uszczelniajacym. wynik wszystkich 4 pomiarow zawieral sie w 0.34-0.36mm. fabryka podaje luz 0.3-0.5mm takze bardzo ladnie.
pomiary powinny byc conajmniej trzy, tzn w dmp, gmp i pomiedzy nimi. to tak dla uscislenia
: 22 maja 2007, o 00:03
autor: -=kLaRi=-
Porszak ,nie wiem jak inni ,ale ja jestem pod wielkim wrazeniem twojej wiedzy o mechanice i wogole!!!Super!
Studiujesz mechanike czy cos?? Napisz cos wiecej bo jestem w szoku!
Jestem ciekaw efektow dlubania silnika !!!
: 22 maja 2007, o 00:13
autor: Porszak
-=kLaRi=- pisze:Studiujesz mechanike czy cos??
heh dzieki wielkie Klari
. konkretnie mechanika i budowa maszyn/samochody i ciagniki (ale nie koniecznei chodzi o rolnicze-tak sie szczegolnie laska to kojarzy
)
oraz adekwate powiedzonko mi sie przypomnialo teraz do wydzialu/kierunku: lepiej chujem orac ziemie niz studiowac na BeEmie
(BudowieMaszyn). tylko zeby nie bylo ze ja taki orzel
: 22 maja 2007, o 00:18
autor: -=kLaRi=-
No to moje Gratulacje i szczerze zazdroszcze - sam mysle o mechanice ale jakos sie zebrac nie moge ...
Super miec kogos obeznanego w naszej ekipie!!
Porszak jak bede chcial cos podlubac w silniku to odezwe sie
pomozesz cos merytorycznie
: 22 maja 2007, o 01:41
autor: pirat
ja to juz nawet sie nie odzywam, bo polowy postow Porszaka nie rozumiem. I zaczynam sie czuc jak w wakach Adasia
Rowniez jestem pod wrazeniem
: 22 maja 2007, o 08:27
autor: Porszak
luzik pomoge jesli tylko bede umial
: 22 maja 2007, o 17:52
autor: Porszak
podpowiem o co chodzi bo zdjecie lipnie wyszlo: to wszystko lezy w bagazniku
. pudelko od czajnika zawiera pompe oleju, szare pudelko 8 szt tlokow z korbowodami, za nim lezy wal, a za walem tam w ciemni lezy blok
a tu dzisiejsza paczka
: 22 maja 2007, o 23:31
autor: Basista
Chodzi o silnik ktory kupiles od Markosa?. Bo po luzach na zamkach wyglada na w bardzo dobrym stanie ciekawe jak reszta pierscieni.
: 22 maja 2007, o 23:38
autor: Porszak
tak dokladnie ten Twoj silnik, wal ktory sprzedalem tez okazal sie byc w na tyle dobrym stanie ze nie byl szlifowany tylko zostal zlozony jako nominal
p.s. niestety reszty pierscieni juz nie bedzie okazji srawdzic bo cylindry zmienia wymiar
: 22 maja 2007, o 23:40
autor: Basista
No to mnie cieszy
Ale mysle ze skoro 1 uszczelniajacy mial taki maly luz to i reszta byla by w dobrym badz podobnym stanie bo sprezanie bylo ok z tego co pamietam jak mierzyles.
: 28 maja 2007, o 00:41
autor: Porszak
tak sprezanie jak na zminy silnik ktory stal prawie dwa lata bylo ok
: 29 maja 2007, o 20:45
autor: Porszak
dzis zamist ucyc sie bawilem sie w garazu, oklamujac sam sie moge stwierdzic ze byly to zajecia laboratoryjne
Tutaj złożony po rozwiercie dol z wnętrznościami
Dolozona glowica do przymiarki pod kieszonki w tlokach
I połowiczne rezultaty pomiarow
jest to jeden ze sposobow, na wymierzenie kieszonek, a dla potwierdzenia ze pierwszy sposob jest w 100% pewny wymyslilem drugi, powiedzmy geometryczny i bardzo prosty
: 29 maja 2007, o 20:51
autor: -=kLaRi=-
Jaka pojemnosc jest po rozwiecie?
: 29 maja 2007, o 20:55
autor: Porszak
prawie 1800, co ciekawe na korbowodach od 1.8 tlok nie zrownuje sie z plaszczyna bloku, na korbowodachz c16 powinno byc podobnie, a w praktyce zobaczymy
: 29 maja 2007, o 21:29
autor: kozzi
gdzie robiłeś rozwiert ?
: 29 maja 2007, o 21:41
autor: -=m&m=-
Porszak pisze:co ciekawe na korbowodach od 1.8 tlok nie zrownuje sie z plaszczyna bloku, na korbowodachz c16 powinno byc podobnie, a w praktyce zobaczymy
nie zdziwiłbym sie gdyby różnica, o której mówisz wynosiła około 0,6-0,7 mm
oraz mało mięsa zostało pomiędzy tulejami
bedzie stalowa uszczelka pod głowice ?
: 29 maja 2007, o 21:45
autor: -=kLaRi=-
Marcin ,zdradz w jaki przedzial mocowy celujesz??
Przyznam szczerze ,ze po cichu kibicuje twojemu projektowi!!!Profi robota!
: 29 maja 2007, o 21:56
autor: -=m&m=-
-=kLaRi=- pisze:Marcin ,zdradz w jaki przedzial mocowy celujesz??
Przyznam szczerze ,ze po cichu kibicuje twojemu projektowi!!!Profi robota!
ja bym obstawiał 170 km oraz jestes stracony dołaczyłes do grona wzajemnej adoracji
: 29 maja 2007, o 21:56
autor: !markos
-=m&m=- pisze:bedzie stalowa uszczelka pod głowice ?
przeciez tam nie bedzie jakiejs chorej kompresji..
strzelam, ze peknie 150 koni, a na torze dwulitrowki beda mogly schowac sie do szopy
: 29 maja 2007, o 22:01
autor: -=m&m=-
!markos pisze:-=m&m=- pisze:bedzie stalowa uszczelka pod głowice ?
przeciez tam nie bedzie jakiejs chorej kompresji..
a dorobi ci ktoś w Polsce uszczelke z klingieritu widząc tak małą odległość miedzy cylindrami ??
: 29 maja 2007, o 22:03
autor: -=kLaRi=-
: 29 maja 2007, o 23:13
autor: D12
-=m&m=- pisze:!markos pisze:-=m&m=- pisze:bedzie stalowa uszczelka pod głowice ?
przeciez tam nie bedzie jakiejs chorej kompresji..
a dorobi ci ktoś w Polsce uszczelke z klingieritu widząc tak małą odległość miedzy cylindrami ??
Porszak działa na PŁ więc podejrzewam, że tam uderzy w celu zrobienia uszczelki
ja celuje w 178 KM
: 30 maja 2007, o 00:26
autor: -=kLaRi=-
D12 pisze:
ja celuje w 178 KM
Wydaje mi sie ,ze z tym moze byc ciezko juz...
: 30 maja 2007, o 13:59
autor: GUMIS2000
: 30 maja 2007, o 15:36
autor: Porszak
po kolei:
1.rozwiert byl w lodzi
2.roznica miedzy plaszczyzna bloku a denkiem tloka wychodzi dokladnie 0.6mm, wprawdzie wal byl przykrcony na podporach do pierwszego oporu, ale chyba to 0.6 sie juz nie zmieni, miesa jest tyle co z18 u satana, uszczelka bedzie cometic'a stalowa, ale trza policzyc CR najpierw, bo cometic ma tylko 1.3mm wyska ta uszczelka
3. przedzialu mocy nie zdradzam, bo to takie wrozenie z fusow. mysle ze 150km peknie. wole byc zaskocoznym pesymista i niz zaskoczonym optymista
4. ze wstepnych obliczen robionych pol roku temu
wychodzilo Cr ok. 12:1
5. jako ciekawostka' srednica otworow w uszczelce od c16xe wynoci 80.6mm zmierzone, a tloki z fotek powyzej maja dokladnie 80.461mm, uszczelka w z18 ma otwory 81.5
6. @ gumis dawaj na kucizne plny to zakrecimy do tylu, a jak zostanie to jakies graty Arrow'a sie dokupi
, rev limit poki co nie wyzej niz 7500 bo silnik jest sporo nadkwadratowy
: 30 maja 2007, o 16:24
autor: !markos
Porszak pisze:rev limit poki co nie wyzej niz 7500 bo silnik jest sporo nadkwadratowy
b18c6: srednica 81, skok 87.2, limiter 8750
: 30 maja 2007, o 18:46
autor: Porszak
b18c6 S/D = 1.077
z18xe S/D = 1.096
niby niewiele, ale zawsze blizej mu do wymiarow amerykanskiego V8 niz b16, a poza tym markos dobrze wiesz ze to nie ta liga jesli chodzi o maretialy i technologie