Corsa B c20ne

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

1) przepustnice możesz zamontowac od c30ne z senatora, rozwiercanie seryjnej mija się z celem bo rozszczelnisz ją poprostu... jednak po takiej wymianie nadal wąskim gardłem będize przepływka klapkowa, której pole powierzchni przelotu powietrza jest około 25cm2 (prawie tyle samo co przepustnicy seryjnej)

2) wąłek SEH rozpoznasz po nabitej literce K, bez wyjęcia z obudowy wałka ciężko ją wychwycić, ja w zeszłym tygodniu rozmonotwałem SEHa i literka K namierzyłem w tym miejscu:
Obrazek

3) ja bez wirusa, z tym wałkiem i konkretnie obrobioną głowicą + kolektor z Xe i wtryski z XE, objeżdzałem x20xev (oba silniki w calibrze) ale ile Tobie wyjdzie to wróżenie z fusów...
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
adm
Świeżak
Posty: 80
Rejestracja: 16 cze 2006, o 07:55
Lokalizacja: Kraków-Chorzów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: adm »

Dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Z tego co doczytałem to ty masz też szklanki z seha. Rozumiem że taki wałeczek z seha będzie plug&play działał z ne na fabrycznych bebechach. Wracając do przepustnicy to właśnie dlatego pytałem czy ma sens ją wymieniać gdyż w układzie pozostają nadal inne elementy o wąskim przekroju. Co do wtrysków to jak na planowane mody u mnie nie widzę potrzeby zmiany ich na te z xe bo dobrze zrobiony program powinien zagwarantować odpowiednią mieszankę przy ich wydajności. Poza tematem to i tak muszę dorwać skądś przepływke do ne i podmienić z moją na próbę bo czasem odczuwam takie lekkie zamulenie autka tzn. czasem potrafi się jakoś tak chętniej, i z lekkością rozpędzać. Ewentualnie zastanawiam się też nad tym czy aby nie mam przy obecnym wydechu i dolocie za ubogiej mieszanki w paliwo bo zaraz po odpaleniu kiedy jak sądzę włączone jest przez chwilę automatyczne ssanie (choć mogę się mylić bo to takie moje skromne teorie) to idzie odczuwalnie lepiej.
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

tak jak mówisz wtryski przy dobrym programie stykną te z NE

tak, ja miałem tłoki z Seha tez (ale mi korba bokiem wyszła), ale juz mam rozebranego kolejnego SEHa i takie tłoki będe wkładał

po zastosowaniu większej przepustnicy mozna sie pokusić o: 1)przeplywke z senatora, 2) konwersje z MAF -> MAP przy pomocy ecumastera
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
adm
Świeżak
Posty: 80
Rejestracja: 16 cze 2006, o 07:55
Lokalizacja: Kraków-Chorzów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: adm »

Co do tej przepustnicy z 30ne w czym to jeździło? Bo taką pojedyńczą to widziałem z motoru MV6 ale widziałem też z jakiś innych 3,0 taką podwójną zsynchronizowaną. Co do tego co napisałeś o rozbiórce drugiego seha czy może szanowny kolega ma aby dwa wałeczki z seha.
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

z mV6 sie nie nadaje, to jest przepustnica z rzędowego silnika wystepującego w senatorze i/lub omedze..
coś takiego: http://www.allegro.pl/item382368441_sil ... 80_km.html" onclick="window.open(this.href);return false;

tak mam 2 wałki seha...
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
adm
Świeżak
Posty: 80
Rejestracja: 16 cze 2006, o 07:55
Lokalizacja: Kraków-Chorzów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: adm »

Wszystko już elegancko mam wyjaśnione. Ewentualnie jeszcze jedna wątpliwość czy ten wałek z seha bez niczego podejdzie mi do ne w 100% fabrycznego (głowica, tłoki, korby) tzn. czy jest poprostu montażowo plug&play. Ciekawi mnie jeszcze o ile jest on ostrzejszy od oryginału z ne np. jak sie będzie zachowywać na luzie, itp. Wysłałem ci też na priva wiadomość zajrzyj tam potem koniecznie.
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

pasuje plug&play, na luzie zachowuje się bardzo poprawnie, nie ma praktycznie różnicy w seryjnym z NE - róznice zaczynasz czuć powyżej 3-3,5tyś tam gdzie seryjny z NE już krzyczy żebyś zmienił bieg ten dopiero się rozkręca...
tu jest filmik porównujący seryjne NE z moim SEHem - ja jade po lewej, kolega z seryjnym NE po prawej a za nami jedzie i nagrywa kolega w XE.

Ja jechalem na kołach 18 calowych a kumpel na 14-to calowych i troche spóźniłem start:

" onclick="window.open(this.href);return false;
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: fotograf »

A ja czytałem że wałek z SEHa nie wiele rożni się od tego z NE i najostrzejszy jest wałek z 16SH :-?
Przynajmniej takie wnioski wysunąłem po lekturze forum KTK bo tam chyba już wszystko było powiedziane na temat C20NE :oko:
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

tak stosowane wałki to jeszcze 16SH oraz 18E oraz wspomniany 20SEH, ale to że niewiele sie różni od C20NE to chyba z pobieżnej lektury forum ktk wywnioskowałes, juz na oko widać że wałek z SEHa ma pełniejsze krzywki przez co dłużej są zawory otwarte = lepsze napełnianie i opróżnianie komór, co nei zmienia faktu że wałki z 18E i 16SH są bardziej hardcorowe, no ale tam juz występują problemy z biegiem jałowym + dodatkowo należy samodzielnie nawiercać otwory pod palec rozdzielacza zapłonu
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: Porszak »

ADM przeciez na 1 stronie jest przpeis na zrobienie 150+KM z ne. ja37 napisal wszstko chyba???

wg. mnie placenie 700pln za jakis tam walek swiatka mija sie z celem jesli mozna znalesc walek z 18E 16SH lub chyba trudniej z seha i to kilka razy taniej od swiatkowego
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
kerni
Nowy
Posty: 237
Rejestracja: 8 cze 2008, o 16:40
Lokalizacja: kernigarage.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: kerni »

przeczytalem z ciekawoscia caly temat

...ciekawy jestem ile moje ne wypluje na hamowni ;]


patent z kolem rozrzadu dziala?, sam myslalem kiedys nad takim czyms ale jakos nigdy nie bylo okazji
Obrazek
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

Cofnąłem rozrząd o pół ząbka.
Niestety zrobił się muł do 1500 obrotów, wyżej nawet ciekawie się zbiera.
Wracam do standardowego ustawienia.
Awatar użytkownika
kerni
Nowy
Posty: 237
Rejestracja: 8 cze 2008, o 16:40
Lokalizacja: kernigarage.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: kerni »

a przepustnica z 3.0 r6?? jak to dziala, jakis odczuwalny przyrost. Z czego masz wtryski, bo ja daje do siebie od xe razem z ta zabaweczka :-D

niestety wlasnie przepedzil mnie deszcz ...tak to jest jak sie garagu nie ma wlasnego :lol:


Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

Moje na razie są od x20xev, ale mam już fioletowe, nie mam pojęcia od czego są, ale będa lepsze.
Chyba sa od Viki B 2000
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

@ja37 słuchaj ty tych wtrysków nie zmieniaj jak miałes strojone auto.... jeżeli czas twrysku pozostanie ten sam ,a zapodasz wtryski o większej przepustowości to niestety zalejesz silnik i moc spadnie...
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
kerni
Nowy
Posty: 237
Rejestracja: 8 cze 2008, o 16:40
Lokalizacja: kernigarage.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: kerni »

lex'sik przetestowany ;] ...odrazu musze powiedziec ze do efektow bylem nastawiony nadwyraz optymistycznie szczegolnie patrzac na wykresy jake lexmaul zalanczal do kolektora


po przejazdzce musze powiedziec ze jestem w szoku, nie sadzilem ze samym kolektroem mozna tyle osiagnac

auto do 3000 jest bardziej ospale niz bylo, czuc lekki spadek mocy, za to miedzy 3000-4000 dostaje niesamowitego kopa, cos jak vtec w hondzie z tym ze znacznie nizej ...od 4000 do odcinki poprostu ciska cialem w fotel a wskazowka obrotomierza znacznie szybciej przesowa sie pod odcinke

...obecnie na niskich obratach ostry walek jakby bardzij daje o sobie znac, na biegu jalowym praca silnika jest znacznie bardziej nierowna ....musze sie temu przyjzec ...po wstapnych ogledzinach wyglada ze tak poprostu ma byc :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: Porszak »

ja37 dowiedz sie jaka wydajnosc maja te z xev. mysle ze 150Km dla nich to nic strasznego, i kolejny powod to to co mowi ol3j
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: -=kLaRi=- »

Gratulacje Kerni !!! Ciekawe co bedzie po zalezeniu nowego dolotu u mnie :D
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

Myslicie, że z tymi wtryskami może być nie halo?
Ja myslałem, że wieksze moga byc, przecież jest jeszcze sonda na końcu łańcucha spalania....
Komp chyba sobie skróci czasy otwarcia?

Aha, jeszcze zbudowałem sobie teorie na temat regulowanych kół rozrzadu.
Nadaje się to w 16V i niedłubanych 8V, a w takich jak mój nie zdaje egzaminu.
Dobrze mysle?
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: Porszak »

lambda skoryguje przy czesciowych uchyleniach przepustnicy, a przy gazie w podlodze kiedy lambda nie jest brana pod uwage moze przelewac
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

To takie buty......o tym nie pomyslałem.....
Kurde, jak znaleźć te wydajności?

Najwyżej poleżą sobie w garażu razem z turbiną i będą czekać.....
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

odczytaj numery z wtrysków - są z boku "wtyczki" składają sie z 10 znaków 0 xxx xxx xxx, tu masz numery i wydajności, może coś dopasujesz:

C20NE
0 280 150 725 - 189 ccm
0 280 150 747 - 192 ccm

C20XE
0 280 150 427 - 241 ccm
0 280 150 744 - 235 ccm

C20LET
0 280 150 420 - 346 ccm

C25XE
0 28- 150 428 - 196 ccm

X20XEV, X25XE, X30XE
0 280 155 712 - 204 ccm
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: Porszak »

ten temat robi sie moco pozyteczny, podzielimy go i do faq'u

ol3j a moze jeszcze masz wydajnosc wtryskow w x14xe, x16xe i c16xe??

oraz powiedz gdzie to znalazles esli mozesz, ja kiedys dlugo szukalem ale znalazlem tylko dla c20xe i ne, te z c20xe sa dla jakich cisnien 2.5 czy 3 bar?
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

podejrzewam że dla 3 Barów, bo mam jeszcze takie dane:
XE 214ccm @ 2.5 bara, 240ccm @ 3 bary



niestety, ale dla x14xe, x16xe i c16xe nie posiadam danych bo się poprostu tymi silnikami nie interesowałem, a te info, które posiadam są wynikiem wielomiesięcznych (jak nie wieloletnich) poszukiwań informacji na temat tuningu silników c20ne-seh z różnych forum i stron, powyższe dane dotyczące wtrysków akurat pochodza z forum calibra-team..

Bardzo dużo informacji znajduje sie również na stronie: http://www.tomstickland.co.uk/astra/mod ... engine.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: Marcin99 »

Porszak pisze:ten temat robi sie moco pozyteczny, podzielimy go i do faq'u

ol3j a moze jeszcze masz wydajnosc wtryskow w x14xe, x16xe i c16xe??

oraz powiedz gdzie to znalazles esli mozesz, ja kiedys dlugo szukalem ale znalazlem tylko dla c20xe i ne, te z c20xe sa dla jakich cisnien 2.5 czy 3 bar?
Daj numery (bosch) wtryskiwacza to coś się znajdzie :)2

A tak w ogóle to proszę tutaj mnóstwo informacji na ten tamat:
http://www.migweb.co.uk/forums/vauxhall ... 64008.html
http://www.sbdev.co.uk/Info_sheets/Fuel ... ssures.htm -> tutaj o ile te dane ktoś zweryfikuje są numery 1.4 i 1.6 16v
http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm -> a tutaj meeega tabela z danymi wtrsykiwaczy bosch

Wszystkie linki zapożyczone z forum KTK.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

To te moje są jakieś inne chyba....
Są na nich 3 numery:
GM 904II552
078G
5WK90531
Awatar użytkownika
kerni
Nowy
Posty: 237
Rejestracja: 8 cze 2008, o 16:40
Lokalizacja: kernigarage.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: kerni »

jak widac z jakiegos powodu cos blokuje moc, co to moze byc?? ...ja obstawiam ze to seryjny komp, lub za mala dawka benzyny (pompa, sr. przewodow paliwowych) ??

o przyblokowanym potencjale moze swiadczyc moment jaki uzyskuje auto w przedziale 1150 do 2000, przy 2000 osiaga 140NM a przy 2300 jest ich juz 150. tosz to jak ropniak, puzniej widac ze cos jak by dlawi auto ...momnet leci w dol a jego przebieg jest bardzo nierowny (swoja droga taki jego przebieg odpowiada za niesamowita elastycznosc, jaka corsa ma obecnie i blyskawicze rozpedzanie od 80 do 220 na 5biegu)

panowie moze ktos bedzie wiedzial jak odetkac ten silnik??


Obrazek


specyfikacja

dolot LEXMAUL RAM, storzek jacky (duzy)
glowica c20ne, obrobione kanaly dolotowy, wylotowe,
zawory o zwiekszonej srednicy przepuszczalnosci (obrobione telerzyki/grzybki i wypolerowane)
planowana glowica
walek od swiatke 286stopni
kolo zamachowe 5kg
kolektro wydechowy mattig + wydech fi 54 (wew 50) z tlumikiem srodkowym przelotowym tej samej srednicy i koncowym fi 58
seryjny komp
Obrazek
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

Też uważam, że to komp.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: Porszak »

wiesz jaki masz stopien sprezania? moza za maly jeszcze pod ten walek.
moim zdaniem to tez moze byc komp bo poiwetrza chyba mu nie brakuje :oko:
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
kerni
Nowy
Posty: 237
Rejestracja: 8 cze 2008, o 16:40
Lokalizacja: kernigarage.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: kerni »

stopien powinien byc dos wysoki, ale jeszcze to sprawdze

...tez wydaje mi sie ze porblemem jest brak wysterowania tego pod mody

i teraz pytanie, bo ja jakos w tym nie siedzie, jak najlepiej to zrobic (efekty/koszty)

odkladac kase na jakis zewnetrzny sterownik czy wystarczy zrobienie chipa pod ten silnik

i o jakich pieniadzach orientacyjnie mowimy (wiadomo ze kazda firma sie inaczej ceni) ale tak w przyblizeniu
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”