Witam po dłuższym nie pisaniu we własnym wątku.

Dużo się zmieniło i będzie się działo jeszcze więcej i to w najbliższym czasie.
Ale po kolei :
Corsa (nie z mojej winy) musiała trafić do lakiernika w celu wymalowania całej prawej strony autka, dostała też polerkę całości i znów wygląda jak by wyjechała z fabryki :
Przy okazji konieczności wymiany wspornika trafiło do Corsy coś z czym powinna wyjechać już z fabryki ale nie pozwoliły jej względy ekonomiczne
Wrażenia z jazy ze stabilizatorem bardzo pozytywne chyba trzeba będzie się zaopatrzyć w ich większą ilość
Jak już miałem koła zdjęte to założyłem też chlapacze na przód żeby nie niszczyć nowego lakieru.
A teraz silnik – trafiła mi się okazja kupienia za dobre pieniądze dołu C14NZ po wymianie pierścieni, miałem po niego jechać sam ale pewnego wieczoru dostałem wiadomość od Miha że nazajutrz jedzie do Szczecina i po drodze mi go odbierze – biedak w środku nocy musiał się tłuc po polnych drogach żeby go odebrać ale się udało i dzięki Mihowi stałem się posiadaczem silnika 1.4
Kilka zdjęć z założoną głowicą z 13NB, obudową i wałkiem z C14NZ którą dostałem do silnika i kolektorem rurowym – nie mogłem się oprzeć żeby nie złożyć sobie tych klocków

:
A tu już po czyszczeniu i przy polerowaniu denek tłoków :
Wtedy jeszcze byłą opcja zrobienia silnika na gratach z 13NB i na wzór Niemców zrobiłem projekcik przejścia ssący 13NB – układ wtryskowy C18NZ i wykonałem model niestety tylko ergonomiczny metodą 3D Printing który okazał się pasować idealnie i jedynie był za wysoki o 10mm :
Ale plan zrobienia hybrydy 1.3 z 1.4 padł nagle kiedy pewnego dnia zadzwonił do mnie Mihó w środku dnia że właśnie licytuje zestaw do do MPI z Lanosa 1.5 za małą kasę i czy chce bo on woli dłubać SPI – długo się nie zastanawiałem, odpowiedź była TAK
I trafiła do mnie głowica, kolektor ssący i przepustnica Daewoo :
Kolektor jest o tyle ciekawy że nie jest to odlew ale składa się z wielu pospawanych ze sobą elementów i ma troszkę inny kształt niż te oplowskie. A tak swoją drogą to najbardziej nie technologiczna rzecz jaką w życiu widziałem
Również mocowanie np. linki gazu jest inne niż w oplu ale na wszystko znajdzie się patent
Do pełnie szczęścia brakowało mi kilku elementów całej układanki : TPSa bo jest inny niż w SPI, wtyczek do wtryskiwaczy i listwy z wtryskiwaczami, i te ostatnie trafiły się zupełnie przypadkowo za całe 25 zł
Co prawda pochodzą z Calibry z C20NE ale są to te mniejsze o wydajności 189 ccm, więc może nie będą za mocno zalewać silnika (i tak jeżdżę na gazie) a dowiedziałem się że te z Daewoo 1.5 8V mają tą samą wydajność jak oplowskie 2.0
Sama listwa nie pasuje (wtryski są rozłożone dosłownie o kilka milimetrów od siebie za szeroko) ale chwila zabawy z MIGomatem i wszystko będzie pasować.
W tej chwili brakuje mi tylko uszczelki pod głowicę i nie wiem czy brać z opla C14SE czy Daewoo 1.5 8V
Wałek miał być w obudowie od starego NZ z przerobionym aparatem pod trzymanie DIS’a ale jak zwykle pojawił się Mihó z propozycją możliwości zakupu obudowy od X16SZ i będzie teraz wszystko jak należy
Od tego tygodnia dopiero zaczęły się wakacje dla mnie ale ostro zabieram się za wszystkie klocki i mam nadzieję że w przeciągu miesiąca silnik już zawarczy pod maską Corsiaka
Z newsów jeszcze to że 2 dni temu w baku pojawiła się 3 barowa pompa z Corsy X12XE
A na koniec chciał bym ogromnie podziękować Mihowi który z poświęceniem załatwiał mi tajle (wyszło na to że dzięki niemu mam cały silnik

), służył radą, z cierpliwością odpowiadał na lamerskie pytania i znosił najazdy na chatę. Więc jeszcze raz mu dziękuję za wszystko i mam nadzieję że jeszcze nie raz posłuży mi swoją wiedzą podczas swapa
PS.A wiecie dlaczego Corsa Borwicz

Bo dopalony tłumik od gangstera brzmi jak polonez z epoki 07 zgłoś się
