Szczerze mówiąc wygląda to tak, że z Properem znamy się nie od dziś, nie jedną wódkę czy whisky razem wypiliśmy (w sobotę zresztą też ), nie od dziś również robimy sobie nawzajem usługi - on mi toczy, ja mu frezuję i nic od siebie nie bierzemy. Spawa nam obu mojej żony kuzyn, który również nic ode mnie nie bierze za spawanie. Silikony Proper ma w lepszej cenie jak normalnie są wystawione na fmic.pl - stąd wychodzi mnie taka cena a nie innaFifo pisze:Rurka fajna, aczkolwiek nie hu hu nie kminie, jak materiał nierdzewny, spawalniczy, opaski i złaczki silikonowe oraz dwa dni pracy moga byc tańsze niz 500zł...
Dodatkowo - Proper ma już taki TIP wystawiony na allegro. Dzięki mojemu autu zrobił gotowy kit P&P, więc mógł go wrzucić do swojej oferty i na tym zarabiać.
W przyszłym miesiącu będę pewnie montować FMIC - IC w dobrej cenie znowu załatwi mi Proper, spawaniem zajmie się Jarek i znowu wyjdzie mnie FMIC + orurowanie, silikony i spawanie pewnie z 450zł
Oczywiście po montażu do mnie FMIC znowu Proper będzie miał kolejny kit do TT 225KM
Wracając do TIPa to mam już nieco obraną opinię na temat tego rozwiązania, zacznę może od minusów, bo będzie ich mniej:
minusy:
-TIP jest z alu, więc będzie się lekko nagrzewać w porównaniu do fabrycznego czy Forge`a, ale to nie ma znaczenia, bo i tak powietrze później się schłodzi w intercoolerach, zresztą ścianka jest na tyle cienka, ze duża ilość przepływającego powietrza powinna go schładzać
-trzeba skracać lekko silikonowe kolanko, jednak to żaden problem, nożem czy obcinaczkami do kabli bez problemu można to zrobić
plusy:
+jestem zachwycony sposobem montażu. Zrobienie tego na kolankach jest świetnym rozwiązaniem - nie ma problemu z przykręceniem opaski na muszlę turbosprężarki, bo jest miejsce na ręce, a w fabrycznym kto to wyciągał bądź zakładał wie jak tam jest z miejscem, z Forge`m na pewno jest tak samo, bo też jest w jednym kawałku.
+wszystkie króćce pasują, nic z fabrycznych wężyków nie trzeba rzeźbić
+auto zaje...e zyskało na górze obrotów dzięki braku zwężki względem fabrycznego TIPa i gładkiej powierzchni w środku dolotu. Może to subiektywne uczucie, hamownią już nie porównam, bo nie mam wykresu sprzed wymiany, ale czuję, ze auto ciągnie do końca obrotów na każdym biegu.
+nie będzie kosztować tyle co Forge, ani tym bardziej co fabryczny TIP
Zdjęcia z montażu:
Podobnie jak fabryczny TIP jeden z króćców wchodzi do środka dolotu:
Jak ktoś ma stożek to trochę go będzie widać:
wszystko pasuje, muszę tylko ten niebieski wężyk zmienić na czarny:
i poskładane na gotowo:
Podobne rozwiązanie można kupić gotowe:
http://www.bar-tek-tuning.de/1-8t+aunsa ... tcupra.htm
Cena jak widać 180euro. Na zagranicznych forach twierdzą, ze oprócz znaczącej poprawy górnego zakresu obrotów brak zwężki i równy kanał wewnątrz dodawało (widziałem kilka wykresów przed i po oraz pomiarów przepływu powietrza z VAGa) od 5-8KM.
czy ja wiem, że za duża?!markos pisze:Do Audi TT.STELMI pisze:za duże do czego?
Dystanse in progress, jak skończę to założę i wtedy zdjęcia porobię