Strona 3 z 7

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 8 paź 2012, o 20:14
autor: STELMI
Fifo pisze:Rurka fajna, aczkolwiek nie hu hu nie kminie, jak materiał nierdzewny, spawalniczy, opaski i złaczki silikonowe oraz dwa dni pracy moga byc tańsze niz 500zł...
Szczerze mówiąc wygląda to tak, że z Properem znamy się nie od dziś, nie jedną wódkę czy whisky razem wypiliśmy (w sobotę zresztą też :lol: ), nie od dziś również robimy sobie nawzajem usługi - on mi toczy, ja mu frezuję i nic od siebie nie bierzemy. Spawa nam obu mojej żony kuzyn, który również nic ode mnie nie bierze za spawanie. Silikony Proper ma w lepszej cenie jak normalnie są wystawione na fmic.pl - stąd wychodzi mnie taka cena a nie inna ;)
Dodatkowo - Proper ma już taki TIP wystawiony na allegro. Dzięki mojemu autu zrobił gotowy kit P&P, więc mógł go wrzucić do swojej oferty i na tym zarabiać.
W przyszłym miesiącu będę pewnie montować FMIC - IC w dobrej cenie znowu załatwi mi Proper, spawaniem zajmie się Jarek i znowu wyjdzie mnie FMIC + orurowanie, silikony i spawanie pewnie z 450zł ;)
Oczywiście po montażu do mnie FMIC znowu Proper będzie miał kolejny kit do TT 225KM ;)

Wracając do TIPa to mam już nieco obraną opinię na temat tego rozwiązania, zacznę może od minusów, bo będzie ich mniej:
minusy:
-TIP jest z alu, więc będzie się lekko nagrzewać w porównaniu do fabrycznego czy Forge`a, ale to nie ma znaczenia, bo i tak powietrze później się schłodzi w intercoolerach, zresztą ścianka jest na tyle cienka, ze duża ilość przepływającego powietrza powinna go schładzać
-trzeba skracać lekko silikonowe kolanko, jednak to żaden problem, nożem czy obcinaczkami do kabli bez problemu można to zrobić
plusy:
+jestem zachwycony sposobem montażu. Zrobienie tego na kolankach jest świetnym rozwiązaniem - nie ma problemu z przykręceniem opaski na muszlę turbosprężarki, bo jest miejsce na ręce, a w fabrycznym kto to wyciągał bądź zakładał wie jak tam jest z miejscem, z Forge`m na pewno jest tak samo, bo też jest w jednym kawałku.
+wszystkie króćce pasują, nic z fabrycznych wężyków nie trzeba rzeźbić
+auto zaje...e zyskało na górze obrotów dzięki braku zwężki względem fabrycznego TIPa i gładkiej powierzchni w środku dolotu. Może to subiektywne uczucie, hamownią już nie porównam, bo nie mam wykresu sprzed wymiany, ale czuję, ze auto ciągnie do końca obrotów na każdym biegu.
+nie będzie kosztować tyle co Forge, ani tym bardziej co fabryczny TIP

Zdjęcia z montażu:

Podobnie jak fabryczny TIP jeden z króćców wchodzi do środka dolotu:
Obrazek
Jak ktoś ma stożek to trochę go będzie widać:
Obrazek
wszystko pasuje, muszę tylko ten niebieski wężyk zmienić na czarny:
Obrazek
i poskładane na gotowo:
Obrazek

Podobne rozwiązanie można kupić gotowe:
http://www.bar-tek-tuning.de/1-8t+aunsa ... tcupra.htm
Cena jak widać 180euro. Na zagranicznych forach twierdzą, ze oprócz znaczącej poprawy górnego zakresu obrotów brak zwężki i równy kanał wewnątrz dodawało (widziałem kilka wykresów przed i po oraz pomiarów przepływu powietrza z VAGa) od 5-8KM.

!markos pisze:
STELMI pisze:za duże do czego?
Do Audi TT.
czy ja wiem, że za duża? :-P

Obrazek

Dystanse in progress, jak skończę to założę i wtedy zdjęcia porobię

: 8 paź 2012, o 20:53
autor: !markos
STELMI pisze:czy ja wiem, że za duża? :-P
Najmniej o jeden cal..

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 20 paź 2012, o 18:15
autor: STELMI
Najpierw zła wiadomość - OZ nie będzie, obcierają, mają idealne ET, ale po dołożeniu dystansu zmieniającego rozstaw otworów obcierają, więc z nich rezygnuję, trudno... Szukać innych nie będę, wolę coś w silniku podłubać.

W ramach pocieszenia zamówiłem:
550x230x65 FMIC
Obrazek

Pobawiłem się nieco folią 3M 3D Carbon połysk:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

i całość:

Obrazek

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 21 paź 2012, o 00:43
autor: Porszak
ta na zegarach jakos mi nie lezy, reszta git :D

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 21 paź 2012, o 18:27
autor: STELMI
Byłem dzisiaj na torze:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 4 lis 2012, o 19:48
autor: STELMI
Obrazek

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 4 lis 2012, o 22:43
autor: Bear_
Ta felga tez fajna :pig:

:grin: :-P

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 5 lis 2012, o 10:00
autor: Karczo_27
Ekstra kobieta w ekstra wozie, podoba mi sie! :-D
Masz mistrza u mnie za te fotki :oko:

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 1 gru 2012, o 20:12
autor: STELMI
znalazłem w necie TT z takimi OZtami jak będą u mnie i też w 19", tyle że srebrne, a moje są grafitowe:

Obrazek

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 1 gru 2012, o 22:29
autor: Tycjan
licznik i brecha w tej folii super wyszły!
dobre zdjecia pstrykasz ;-)

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 2 gru 2012, o 15:55
autor: Bear_
Da sie Piotrek... ? Da sie ! :)

Ty, a ta blandyna to kto ? :grin: :pig:

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 2 gru 2012, o 20:14
autor: STELMI
Bear_ pisze:Da sie Piotrek... ? Da sie ! :)

Ty, a ta blandyna to kto ? :grin: :pig:
a chętna była to ją wziąłem.... ... na zdjęcia ;)

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 2 gru 2012, o 20:21
autor: Bear_
STELMI pisze:
Bear_ pisze:Da sie Piotrek... ? Da sie ! :)

Ty, a ta blandyna to kto ? :grin: :pig:
a chętna była to ją wziąłem.... ... na zdjęcia ;)
Taaaaaaaaaaaaa... Na znaczek Opla tak nie lgną :grin:

: 3 gru 2012, o 00:36
autor: !markos
Obrazek
Obrazek

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 3 gru 2012, o 12:10
autor: master1201
Obrazek

Co do tematu, czekam na zdjecia twoich felg na twoim aucie :)2 :D

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 4 gru 2012, o 18:14
autor: koziolek
STELMI pisze:znalazłem w necie TT z takimi OZtami jak będą u mnie i też w 19", tyle że srebrne, a moje są grafitowe:

[ Obrazek ]

dobrze wyglądają :)2

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 1 sty 2013, o 20:39
autor: STELMI
Zrobiłem dystanse zmieniające rozstaw, muszę jeszcze dokupić do nich szpilki i nakrętki do kół, ale to po przymiarkach, bo obecnie dystanse są za grube, żeby dopasować idealnie koło do błotnika robiąc tzw HellaFlush ;)
Ponieważ podczas zdejmowania dystansów często łatwo je uszkodzić to zrobiłem od tyłu sześciokąty pod nakrętki M6. Można było nagwintować otwór, ale stwierdziłem, ze takie rozwiązanie sprawi, że będzie mniej kręcenia, bo gwint będzie krótszy, no i oczywiście gwint będzie mocniejszy. Wystarczy wkręcać śrubę, a ona będzie odpychać dystans od piasty.

Obrazek
Obrazek

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 1 sty 2013, o 21:55
autor: Bear_
Profi robota, a pomysl na punkty podparcia przy sciaganiu dystansu jak sie zapiecze - :)2

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 1 sty 2013, o 22:04
autor: Fifo
Wygladają extra, zazdroszczę dostepu do frezarek/obrabiarek. Od dłuższego czasu co rusz potrzebuje cos dorobić i zawsze jest z tym problem. Do tokarki mam świetny dostęp, ale juz do frezarki do bieda straszna :/

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 1 sty 2013, o 22:05
autor: STELMI
zapomniałem jeszcze dodać:
kupiłem też zegarek boost STACK :
Obrazek
który będzie zainstalowany w wencie:
Obrazek

kupiłem też nowszy grill:
zamiast takiego:
http://imageshack.us/a/img29/321/96493323.jpg
będzie taki:
http://img.pistonheads.com.s3-eu-west-1 ... 3408-1.jpg
kupiłem też tylną blendę plaster miodu od 3.2:
http://sklep.best-performance.pl/userda ... d76fc2.jpg
z czasem będę też myślał o spoilerze od 3.2 takim jak jest na powyższym zdjęciu.
No i chyba najważniejsze - TT stoi rozebrana u kumpla i jest znaleziona przyczyna braku quattro. Części mam pozamawiane, więc liczę na to, ze w tym tyg powinno auto już jeździć z napędem na 4 koła ;)

-- 1 sty 2013, o 22:08 --
Fifo pisze:Wygladają extra, zazdroszczę dostepu do frezarek/obrabiarek. Od dłuższego czasu co rusz potrzebuje cos dorobić i zawsze jest z tym problem. Do tokarki mam świetny dostęp, ale juz do frezarki do bieda straszna :/
na pewno w tak dużym mieście są frezarki ;)
Na zdjęciach nie widać, ale wystający kołnierz ma zrobione sfazowanie 3x3 mm, żeby był wytrzymalszy na ścinanie. Wielu ludzi robiąc dystanse robi błąd - tocząc tam na ostro. Zawsze w takim przypadku łatwiej o ścięcie kołnierza

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 1 sty 2013, o 22:09
autor: Fifo
I co jest ta przyczyna braku napędu na 4 kółka?

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 1 sty 2013, o 22:15
autor: STELMI
Fifo pisze:I co jest ta przyczyna braku napędu na 4 kółka?
typowa usterka Haldexów - z czasem zaczyna przeciekać zimmering przy silniczku od pompy haldexa. Następstwem tego dostaje się do niego olej i syf i jest on coraz słabszy aż przestaje działać, a dodatkowo przez syf szybko zużywają się szczotki i zabrudza kumutator, po którym pracują.
Pompa jest tylko w oryginale i w ASO nie ma żadnych części składowych do niej i trzeba kupować w całości - w ASO Audi 1800zł, a w ASO Skoda (od Octavii) - 1200zł za taką samą :)
Jednak powyższe uszkodzenie można naprawić mieszcząc się w 50zł, wystarczy kupić zimmering za 6zł i szczotki za 10zł, lub dać cały silniczek do czyszczenia z wymianą szczotek, tak jak ja to zrobiłem

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 1 sty 2013, o 22:18
autor: Fifo
Co do frezarek to jasne, ze są, tyle, że w duzych firmach, które albo tłuka coś tasmowo i detalista nie za bardzo chcą cos wykonac, albo jak juz chca to z terminem za przysłowiowe sto lat, no i zawsze, ale to zawsze chcą meeega dokładnych rysunków, w odpowiednich programach, z dokładna specyfikacja materiałowa etc. Nie robia z materiałów powierzonych a sami licza za materiał jak za woły. Tokarza mam natomiast takiego, który jak potrzebuję to nawet sam mnie na tokarke wpuszcza, ale i tak wole jak sam toczy bo ma większe doświadczenie. Ponadto robi mi zawsze wszystko szybko i jest meeega kumaty, nieraz wprowadzając drobne korekty do moich pomysłów udoskonalał produkt finalny. Tak więc porównując te dwie kwestie to pod tym względem bieda.

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 11 sty 2013, o 17:16
autor: STELMI
Zrobiłem aluminiową przejściówkę, żeby wstawić zegar i żeby wciąż działał nawiew (stąd fasolki):

Obrazek

Obrazek

i w aucie:
Obrazek

Muszę jeszcze podłączyć, ale to jak się zrobi cieplej

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 11 sty 2013, o 17:45
autor: Bear_
Tobie sie chyba nudzi w robocie co ?? ;)

Co mi zrobisz ?? :pig: :) :grin:

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 14 sty 2013, o 12:25
autor: prymasso
Świetny patent z tym nawiewem :)2

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 14 sty 2013, o 12:49
autor: Lichacsw
Dobrze prezentuje się ten zegar w tym nawiewie :)2 A ten tor to kartodrom?

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 14 sty 2013, o 17:42
autor: Porszak
fajne patent, jak sie ma glowe i dostep do narzedzi to mozna wiele fajnych rzeczy wykombinowac, a za które "slusarz" policzy grubo.
Stelmi ma zima pewnie mnie roboty to sie bawi

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 14 sty 2013, o 18:39
autor: STELMI
Porszak pisze:fajne patent, jak sie ma glowe i dostep do narzedzi to mozna wiele fajnych rzeczy wykombinowac, a za które "slusarz" policzy grubo.
Stelmi ma zima pewnie mnie roboty to sie bawi
Akurat tydzien luzny mialem,bo tak to pracy mam pelno. Szkolilem jednego goscia na cnc i trzeba bylo cos mu dac do nauki :)
Pomyslow mam jak zwykle na elementy z cnc duzo,gorzej z czasem. Do tego pogoda taka,ze w garazu sie siedziec nie chce. Jednak cieszy mnie ilosc gratow czekajacych na montaz. Wiosna TT dosc mocno sie zmieni

Re: Audi TT 8N 1.8T 225KM Quattro

: 28 sty 2013, o 20:24
autor: STELMI
w garażu całe +1,5 stopnia, dzięki dzisiejszemu upałowi, więc w końcu udało się założyć blendę:

Obrazek