Poniewaz jestem tu nowy, to na wstepie chialbym sie z Wami serdecznie przywitac. Nie mam Corsy
... ale mam hOpla Astre F i wlasnie przymierzam sie do odbudowania C16SE. Trafilem do Was szukajac w sieci informacji na ten temat.
Silnik kupiony razem z wiazka, komputerem i skrzynia F13. Podobno kilka k km temu po remoncie, a stal sie niepotrzebny, bo koles przelozyl na 2.0. Oczywiscie jak to z takimi naprawami glownymi... w glowicy cos tam bylo robione, bo komora spalania czysta. Ale... glowica nieplanowana (to dobrze), uszczelka pod glowica stara, tloki luzne, pasek rozrzadu stary itd. itp.
Na razie jezdze na starym silniku 71KM, ktory mam moze z 50 bo nie trzyma kompresji na jednym cylindrze
a ten na spokojnie odbuduje. Zastosowanie - RC Slomczyn, Nowe Miasto nad Pilica, Ulez, kiedys RC w Toruniu ale zlikwidowali
Znaczy sie kreto i syfiasto. Plus tloczenie sie po miescie.
Zakladam prace na dosc czeroka skale, nie chce jednak wpakowac sie w jakas glupote. Wywazanie otwartych drzwi tez mnie nie kreci. Ten watek przeczytalem z uwaga i sporo sie dowiedzialem - dziekuje. Chcialbym Was jeszcze popytac o troche spraw, bo w sumie z GM jestem cienki.
Do malego bloku 1.6 mieszcza sie po rozwiercie tloki od 1.8. Ale od 1.8 16V, nie te duzo wieksze z 1.8 8V?
Czy jesli zostawie na wale i korbowodach od C16SE to komora spalania przy tlokach 1.8 16V bedzie miala taka sama wysokosc, liczac od denka tloka w GMP? Czy tez tlok od 1.8 ma inna wysokosc i trzeba bedzie szukac jakichs doprezajacych?
Wieksze zawory do glowicy sie nie zmieszcza? W planie jest m.in. porting plus nowe sprezynki, popychacze, prowadnice, uszczelniacze itp.
Z tego co juz obejrzalem to walek rozrzadu nie wyglada najlepiej. Poczytalem ze dosc trudno go dostac, ze mozna szukac z Kadetta GSI. No i ze seryjnie jest juz bardzo 'ostry' (282 st.). Orientujecie sie czy ktos probowal walkow (nieseryjnych) o jeszcze wiekszych czasach otwarcia?
Kolektor wydechowy mam od 2.0. Przespawam flansze, zaizoluje termicznie, pozniej jeden przelotowy tlumik 2" i koncowy ten co jest seryjnie (z servicemanuala wychodzi, ze od 1.4 do 2.0 jezdza z taka sama puszka, GSI ma inna). A co z dolotowym? Wspominaliscie o takim?
Czy przy takiej modyfikacji wystarcza seryjne wtryski z C16SE, czy szukac czegos troszke wiekszego?
Wiem, wiem, duzo know-how chce wyciagnac. W zamian chetnie sie zrewanzuje, gdyby ktos z Was w jakies stare Subaru chcial sie wpakowac
do witania sie mamy odpowiedni watek, do zadawania pytan odpowiedni dzial. troche slaby poczatek, ale My tez Cie wietamy/Porszak