Strona 4 z 5

: 26 sie 2004, o 21:31
autor: kristo
Szkoda, może być tylko lepiej....

: 26 sie 2004, o 21:41
autor: wow
dziekowka kristo...

no coz... kiedys powiedzialem ze silnik pozostawie seryjny i teraz jest to nade mna jak jakies fatum - silnik chce byc madrzejszy ode mnie i pozostac taki jakim go fabryka zrobila :placz:

: 26 sie 2004, o 21:50
autor: arts
wow jeszce bedzie dobrze, tylko moze wstrzymaj sie z ta elektronika do momentu gdy wejdziesz w posiadanie walkow, po co popadac w koszty :oops:

: 26 sie 2004, o 22:13
autor: wow
elektronika to moja ostatnia szansa... jesli sie okaze ze przyrostu nie bedzie to zasada jest taka, ze placi sie tylko za hamownie i jesli by tak bylo to tfu tfu... zaplace tylko za hamownie :(

a przyszly rok swoja droga... zobaczymy ;)

: 26 sie 2004, o 22:28
autor: Budzio
hehe mowilem ze dlugo nie pozostaniesz "nienormalny" :oko: :-D

: 26 sie 2004, o 22:30
autor: AdamXXL
scotty coś wspominał o kapturku domowej roboty .. może już coś zrobił i warto byłoby potestować :zakrecony:

: 26 sie 2004, o 22:37
autor: wow
kapturek mialem... sprzedalem... rurka od ecoteca jest sprawdzonym sposobem na dobry moment w srednim zakresie obrotow...

: 26 sie 2004, o 22:39
autor: wow
Budzio pisze:hehe mowilem ze dlugo nie pozostaniesz "nienormalny" :oko: :-D
do przyszlego roku daaaaleko... wiele sie jeszcze moze zmienic, natomiast tego roczne ruchy to kosmetyka, ktora jak widac nie przynosi efektow :(

: 26 sie 2004, o 23:07
autor: osman14
kurde dziwaczna sprawa


caly czas mysle nad tym i czemu on nie chce sie w koncu obudzic :0
(c20xe ) oczywiscie ;/

jesli to u mnie posuwalo sie w takim tepie to az strach pomyslec co by sie dzialo gdyby byly te walki ktore ogladalismy i jakby odcina byla na 7500
:0 :0 :0

co 500obr/min 8 koni przyrostu :lol:

: 26 sie 2004, o 23:10
autor: !markos
ale fajnie, ze mam x14xe :grin:

jak dla mnie to c20rsa potrzebuje dobrych walkow.. i napelnianie na gorze sie poprawi i silnik odzyje i w koncu zobaczymy ile warta a-grupowa glowica.. bo narazie.. hmm.. jakby wcale tego nie widac :zakrecony:

: 27 sie 2004, o 00:36
autor: AdamXXL
wow pisze:elektronika to moja ostatnia szansa... jesli sie okaze ze przyrostu nie bedzie to zasada jest taka, ze placi sie tylko za hamownie i jesli by tak bylo to tfu tfu... zaplace tylko za hamownie :(
to jeszcze takie pytanko, czy na ostatnich próbach potworek był hamowany również ze sprawdzeniem AFR?
bo:
- jeśli tak i AFR cały czas był dobry to strojenie może nie dać oczekiwanych efektów -> jakaś przeszkoda fizyczna
- jeśli tak i AFR pozostawał nie do końca taki jak powinien -> szanse na strojenie z efektami!! może jak u osmana
- jeśli AFR nie był mierzony to bardzo szkoda :( bo nawet są metody modyfikacji map opierające się właśnie na tym odczycie
wprawdzie przy pełnym otwarciu przepustnicy AFR może być olany bo i tak silnik daje więcej paliwa ale te wskazania mogą powiedzieć czy tak w istocie jest

oczywiście to tylko moje domysły i gdybanie, i może ni jak mieć się do rzeczywistości -> autor nie ponosi odpowiedzialności za swoje wypowiedzi :lol: :oko:

: 27 sie 2004, o 10:40
autor: REN
ja mysle wow ze powinienes zalozyc turbo a silnik spontanicznie podwoi swoja moc :D

PS. ja juz jestem po strojeniu na modlin :grin: nie wiem ile mam mocy ale cisnienie doladowania zostalo podniesione i szacuje sie teraz na jakies 320KM

: 27 sie 2004, o 11:00
autor: arts
REN pisze:ja mysle wow ze powinienes zalozyc turbo a silnik spontanicznie podwoi swoja moc :D

PS. ja juz jestem po strojeniu na modlin :grin: nie wiem ile mam mocy ale cisnienie doladowania zostalo podniesione i szacuje sie teraz na jakies 320KM
ten silnik nigdy nie mowi ta moc jest dla mnie za duza :0
powodzenia w Modlinie :oko:

: 27 sie 2004, o 11:11
autor: AdamXXL
tak jak to Ren napisałeś gdzieś, że w takim ustawieniu co roku remont...
oby nie powiedział silnik, że dość :oko: i żeby czasy w końcu cię zadowoliły :zakrecony:

: 27 sie 2004, o 12:41
autor: pirat
REN pisze: PS. ja juz jestem po strojeniu na modlin :grin: nie wiem ile mam mocy ale cisnienie doladowania zostalo podniesione i szacuje sie teraz na jakies 320KM
:0 :0 :0 sporo tego :-D zeby tylko kierownik Combolota byl w formie, to bedzie miodzio

Powodzenia REN

: 27 sie 2004, o 12:55
autor: !markos
kierownik combolota jest ostatnio w doskonalej formie - najlepszy swoj czas wykrecil na oponach 215 z tylu :grin:

: 27 sie 2004, o 20:56
autor: wow
dzieki za posty chlopaki - ren jest mistrzem w konsekwentym wbijaniu mi do glowy turbo, co oczywiscie nei jest glupie...

odpowiem krotko, bo zmeczony dosc jestem a jutro modlin: 163.5 ps i jeszcze pewna szansa na przyrost ale o tym innym razem ;)

: 27 sie 2004, o 21:23
autor: kristo
wow pisze:dzieki za posty chlopaki - ren jest mistrzem w konsekwentym wbijaniu mi do glowy turbo, co oczywiscie nei jest glupie...

odpowiem krotko, bo zmeczony dosc jestem a jutro modlin: 163.5 ps i jeszcze pewna szansa na przyrost ale o tym innym razem ;)

Stawiam ET na 14.8 -15.1 :oko:

: 27 sie 2004, o 23:17
autor: Porszak
wow pisze: odpowiem krotko, bo zmeczony dosc jestem a jutro modlin: 163.5 ps i jeszcze pewna szansa na przyrost ale o tym innym razem ;)
wiec jednak cos z siebie dala c20rsa. bardzo super, powodzenia jutro wszystkim scigantom z CTM

: 30 sie 2004, o 14:33
autor: wow
widac bylo jak na modlinie poszlo... nie jest zle...

natomiast co do modyfikacji to:

- regulacja walkow niewiele dala - na pewno przy porzadnych walkach bylby wiekszy efekt - byc moze sprawdzimy to kiedys. tak czy inaczej chce jeszcze zrobic jeden eksperyment tzn. wyzerowac walek wydechowy, a co za tym idzie zaplon i zobaczyc jak zareaguje wtedy silnik na tym n-grupowym kompie

- po elektronice poczulem faktycznie poprawe zwlaszcza na 3cim biegu jest dosc wyraznie odczuwalna, jest jeden minus ktory jest do poprawienia. idle ktore jest na 1000rpm jest jednak ciut za wysokie. fakt, obroty mialem mniej rowne po przestawieniu walkow i nalezalo wyrownac je ale 1000rpm to za duzo - trzeba bedzie to poprawic.

no i to tyle... wracaja mi mysli zwiazane z modami n/a, gdzie non-stop sa klopoty klopoty problemy i problemy i dopiero po setce zabiegow uzyskuje sie cos fajnego. ale to jest wlasnie ta ciemna strona mocy...

: 30 sie 2004, o 23:25
autor: !markos
wow pisze:wracaja mi mysli zwiazane z modami n/a, gdzie non-stop sa klopoty klopoty problemy i problemy i dopiero po setce zabiegow uzyskuje sie cos fajnego. ale to jest wlasnie ta ciemna strona mocy...
ja nieprzerwanie odnosze wrazenie, ze silniki, ktore dlubiesz, jak na zlosc, robia ci psikusa. zagorzaly zwolennik psucia wolnossacych silnikow i tak paskudne jednostki, ktore nie daja sie zrobic tak jak by sie tego chcialo..

jezoo.. mam nadzieje, ze u mnie ta strona mocy nie bedzie tak ciemna :-?

patrzac z drugiej strony - 163.5 konia z silnika, ktory ma zrobiona glowice (pokazujaca pazury dopiero na innych walkach..), wydech (na seryjnym kolektorze - tu ZAWSZE mozna cos poprawic..), dolot na jakims suchym stozku greena i zrobiona elektronike - to i tak niezly wynik :oko:
na moje oko to ten silnik poprostu nie chce trzymac seryjnych parametrow.. 151 koni na a-grupowej glowicy, wydechu i dolocie to.. hmm.. chyba troche malo :zakrecony:

: 31 sie 2004, o 12:04
autor: wow
!markos pisze:ja nieprzerwanie odnosze wrazenie, ze silniki, ktore dlubiesz, jak na zlosc, robia ci psikusa. zagorzaly zwolennik psucia wolnossacych silnikow i tak paskudne jednostki, ktore nie daja sie zrobic tak jak by sie tego chcialo..
wiesz ze tez mam takie wrazenie, hmmm... i juz mi sie przypomina dlaczego tak kategorycznie zapowiadalem ze silnik pozostanie seryjny... i wale sie w glowe mocno jak znow mnie nachodza mysli... nie mam cos farta :bardzozly: anyway... prawdopodobnie kolka ktore tak pieknie mi mialy pomoc wywale z silnika i wyzeruje ustawienia walkow i zaplonu, komp ktory mam teraz nie powinien na tym stracic, a co do programu to tez trzeba go poprawic bo to idle na 1000rpm troche mnie wkurza...

musze pamietac o tym wszystkim kiedy znow zaczne myslec o walkach, o doprezaniu glowicy i robieniu unichipa...

moze turbo to jest droga dla mnie... zreszta policzmy to na spokojnie: walki + doprezenie + regulacja + unichip wyjda mnie jakies kolejne 5000... i wcale nie jest powiedziane ze bede mial 190koni ktorych moglbym sie spodziewac, a za jakies 9000 moze mniej bede mial na pewno 220 - 240 koni z turbo. w kazdym razie zanim zaczne sie ladowac w kolejne n/a mody musze troche podumac...
!markos pisze:jezoo.. mam nadzieje, ze u mnie ta strona mocy nie bedzie tak ciemna :-?
o meeen, obys powtorzyl to co u osmana... bo dla mnie to nie jest pisane...
!markos pisze:patrzac z drugiej strony - 163.5 konia z silnika, ktory ma zrobiona glowice (pokazujaca pazury dopiero na innych walkach..), wydech (na seryjnym kolektorze - tu ZAWSZE mozna cos poprawic..), dolot na jakims suchym stozku greena i zrobiona elektronike - to i tak niezly wynik :oko:
jakos tak w necie szukalem roznych rzeczy i znalazlem m.in. taki cytat (napisal to ktos kto nad c20xe troche pracowal):
ktos kto pracowal nad c20xe pisze:Wrew krazacym opiniom i potencjalowi c20xe wcale, nie jest w nim wcale tak "latwo" podniesc moc...

poprawa a'la GT dala u mnie w silniku 2KM (dwa) + strojenie UNIchipa +12KM
wiec zaczynam wierzyc ze po prostu mam trzymajaca parametry serie (co nie jest tez do konca takie oczywiste w tych nastoletnich silnikach) i tak ma po prostu byc ;) inni maja podobnie :zakrecony: czlowiek od xe ktorego juz tutaj cytowalem uzyskal ostatecznie wynik 163.2ps@6000rpm i 201nm@4500rpm, co jest calkiem podobne do moich: 163.5 ps@6075rpm i 201 nm@4210rpm. generalnie wniosek jest taki, ze mody n/a nie sa dla mnie...

: 31 sie 2004, o 13:17
autor: AdamXXL
to co poszło w c20xe włożone w 8v dało by pewnie podobne efekty :oko: .
czasem cieszę się, że tak długo grzebie w swoim bagienku bo koncepcje zmieniają się jeszcze szybciej.

markosowi pokazałem taki "cudaczny" kolektor .. zrób coś podobnego :grin:

ps. może masz jakiś wykresik dla pokrzepienia serc :oko:

: 31 sie 2004, o 18:22
autor: wow
AdamXXL pisze:to co poszło w c20xe włożone w 8v dało by pewnie podobne efekty :oko: .
czasem cieszę się, że tak długo grzebie w swoim bagienku bo koncepcje zmieniają się jeszcze szybciej.

markosowi pokazałem taki "cudaczny" kolektor .. zrób coś podobnego :grin:

ps. może masz jakiś wykresik dla pokrzepienia serc :oko:
widzialem kolektorek, jest faktycznie fajny... znalazlem tez podobna wydumke od znanego nam dbilasa ktory daje rzekomo +25ps i kosztuje 'jedyne' 7000 zl :zakrecony:

przejrzalem tez stage ktore proponuja rozni tunerzy i prawie zawsze jzu w pierwszym stage'u proponuja wymiane walkow, wiec pewnie tu jest pies pogrzebany i nie odkrywam ameryki twierdzac ze fabrycznie c20xe jest slabo napelniany na gorze wlasnie z powodu walkow.

tak czy inaczej zblizam sie coraz bardziej do mysli o turbo... gdybym jeszcze jakis promocyjny offer dostal :lol:

: 31 sie 2004, o 19:24
autor: =JUHol=
a jak by to wszystko wplynelo na 8V?

: 31 sie 2004, o 19:39
autor: arts
chyba 2.0 8v nie jest toporne w dlubaniu, widac po doswiadczeniach pokle :oko:

: 31 sie 2004, o 19:42
autor: =JUHol=
no tam moc jest tylko szacowana bo nie byl na rolkach nigdy tym autem... poza tym nie chce inwestowac we wtryski lexmaula czy tego typu czesci, wolalbym wlasnie dac silnik do obrobienia komus... co na zasadzie jak Wow robi...

: 31 sie 2004, o 20:33
autor: endo
Wow, nie poznaje Cie, jakie turbo? Chyba Cie mocno wkurzyl ten silnik jak siegasz po tak drastyczne w Twoim wypadku (sadzac nawet po naszej ostatniej rozmowie i wszystkich poprzednich tez :grin: ) srodki.. No, ale wiesz duzo lepiej co Tobie bedzie pasowalo, ja tam turbo lubie :oko: :-D

: 31 sie 2004, o 22:18
autor: !markos
wow pisze:
AdamXXL pisze:markosowi pokazałem taki "cudaczny" kolektor .. zrób coś podobnego :grin:
widzialem kolektorek, jest faktycznie fajny... znalazlem tez podobna wydumke od znanego nam dbilasa ktory daje rzekomo +25ps i kosztuje 'jedyne' 7000 zl :zakrecony:
ja powiem tak.. wszystkie silniki, ktore widzialem i ktore koncza sie na XE maja pojebany dolot.. jakies wydumane, porabane, za dlugie i za cienkie kolektory dolotowe, ktore nie wiedziec czemu sluza.. jestem za tym, zeby poeksperymentowac troche i zrobic do Ciebie wow wlasnie taki kolektor jak widziales na zdjeciu od adasia.. ja wiem, ze ktoregos pieknego dnia taki kolektor znajdzie sie u mnie pod maska. nie zapominaj, ze to aplikacja typu high-rpm, bo krotka, ale za to wide-torque, bo grube rurki.. wydech masz duzy - samochod powinien zajebiscie jechac juz od samego dolu..

ps. nie wspomne nawet o tym, ze ren powinien taki kolektor zrobic do swojego turbo juz BARDZO DAWNO.. obstawiam, ze na seryjnym dolocie traci spokojnie jakies 10-15 koni.. cisnienie cisnieniem, ale restrykcje seryjnego dolotu nadal istnieja.

: 31 sie 2004, o 23:06
autor: wow
=JUHol= pisze:a jak by to wszystko wplynelo na 8V?
z pewnoscia ciut bardziej, bo 8v znacznie radosniej zareagowaloby na sama obrobke glowicy, po regulacji walka nie spodziewalbym sie duzo - moze nawet mniej niz u mnie, natomiast elektronika na pewno tez pozwolilaby cos skorygowac.. mysle ze po tych zabiegach 8v mialoby jakies 135-140 koni, przy zalozeniu ze trzymaloby seryjne 115 koni co nie zdaza sie czesto...