
KONI Sport Kit i... o korektorze siły hamowania
- ZEDYO
- Nowy
- Posty: 127
- Rejestracja: 4 paź 2004, o 23:07
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Near Oppeln:)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Skoro juz weszliscie na temat korektora sily hamowania, to ciekawe jak to z nim faktycznie jest przy obnizonym zawieszeniu, bo kiedys na GG Jedrus napisal mi ze wedlug niego wlasnie nieprzestawiony korektor byl przyczyna wypadku. Jak uwazacie, czy ma on tak istotne znaczenie??? 

:)17 Real Blue... Corsa Too :)17

Clarion DRX9375R + DPH9300, u-Dimension RM-V41, Xetec G10XLSG, PowerBass 2XL-6C, Eagle Cable MC90 i muzyka gra:)

Clarion DRX9375R + DPH9300, u-Dimension RM-V41, Xetec G10XLSG, PowerBass 2XL-6C, Eagle Cable MC90 i muzyka gra:)
-
- Nowy
- Posty: 448
- Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ta... tylko, ze wlasne potrzeby to zazwyczaj najlepiej, zeby bylo tak jak na poczatku, czyli przed wszystkimi modami.
Obnizasz zawieszenie, wiec tyl siada i korektor mysli, ze wieziesz pasazerow z tylu i daje wiecej mocy na tyl (nie majac abs'u i np. przednie chamulce w nie najlepszym stanie i mamy naprawde niebezpieczna sytuacje, jesli do tego
heble cokolwiek nie rowno lapia lewa-prawa strona to zarzuca cie nie tylko przy chamowaniu na zakrecie, ale nawet na prostej przy kazdym gwaltownym chamowaniu - wszystko z wlasnych doswiadczen i w zime i w lato)
W tej sytuacji zakladasz wieksze heble na przod i nagle problem znika, czyli akurat wieksza sila chamowania z tylu mniej wiecej wyrownuje sie z wieksza sila chamowania z przodu i jest git.
U mnie np. teraz jest dobrze, ale i tak bede zwiekszal moc korektora z tylu do momentu jak najpierw, beda tylne kola sie blokowaly. Wtedy, go troche popuszcze i bede pewien, ze wykozystuje sie pelni sile chamowania
wszystkich kol, a nie tylko przodu.
PS: Sytuacja nie jest taka dramatyczna
jak sie ma ABS, praktycznie wtedy wydaje mi sie, ze mozna nic nie robic.
Ale bez abs w zime jak jezdzilem to na sniegu sobie jechalem prosto, wciskam umiarkowanie chamulec, tylnie kola zablokowane, a przednie sie
kreca, a to zanczy tyle, ze przy naglym chamowaniu jest MASAKRA, to tak jak by recznym chamowac.
PSS:Co do twojego postu Markos, zeby korektor ustawiac pod wlasne potrzeby najpierw musi dzialac on prawidlowo jak w seryjnym aucie, a na to zdecydowanie ma wplyw zawieszenie i przednie chamulce.
Co u was znaczy poluzowanie korektora (zawsze zapominam czy jak sie poluzuje ta sprezynke, to mocniej czy slabiej chamuje), wiecej czy mniej mocy na tyl, domyslam sie, ze wiecej.
PSSS: Wszystko dotyczy korektora ze sprezynka mocowanego do belki.
Obnizasz zawieszenie, wiec tyl siada i korektor mysli, ze wieziesz pasazerow z tylu i daje wiecej mocy na tyl (nie majac abs'u i np. przednie chamulce w nie najlepszym stanie i mamy naprawde niebezpieczna sytuacje, jesli do tego
heble cokolwiek nie rowno lapia lewa-prawa strona to zarzuca cie nie tylko przy chamowaniu na zakrecie, ale nawet na prostej przy kazdym gwaltownym chamowaniu - wszystko z wlasnych doswiadczen i w zime i w lato)
W tej sytuacji zakladasz wieksze heble na przod i nagle problem znika, czyli akurat wieksza sila chamowania z tylu mniej wiecej wyrownuje sie z wieksza sila chamowania z przodu i jest git.
U mnie np. teraz jest dobrze, ale i tak bede zwiekszal moc korektora z tylu do momentu jak najpierw, beda tylne kola sie blokowaly. Wtedy, go troche popuszcze i bede pewien, ze wykozystuje sie pelni sile chamowania
wszystkich kol, a nie tylko przodu.
PS: Sytuacja nie jest taka dramatyczna

Ale bez abs w zime jak jezdzilem to na sniegu sobie jechalem prosto, wciskam umiarkowanie chamulec, tylnie kola zablokowane, a przednie sie
kreca, a to zanczy tyle, ze przy naglym chamowaniu jest MASAKRA, to tak jak by recznym chamowac.
PSS:Co do twojego postu Markos, zeby korektor ustawiac pod wlasne potrzeby najpierw musi dzialac on prawidlowo jak w seryjnym aucie, a na to zdecydowanie ma wplyw zawieszenie i przednie chamulce.
Co u was znaczy poluzowanie korektora (zawsze zapominam czy jak sie poluzuje ta sprezynke, to mocniej czy slabiej chamuje), wiecej czy mniej mocy na tyl, domyslam sie, ze wiecej.
PSSS: Wszystko dotyczy korektora ze sprezynka mocowanego do belki.
B x14sz
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
no nie do konaca jest tak jak mowisz. u mnie na seryjnych cheblach, gumach 195 i zjebanych korektorach hamowania -walcze z tym juz kolejny raz (po jednym korektorze na przewod) , tyl blokuje sie szybciej niz przod i posiadajac abs, ten abs zmiejsza sila hamowania na wszystkich kolach (wiec takze na przednich) i automatycznie auto hamuje jak by chcialo a nie moglo
, to samo bylo by w przypadku korektora ze sprezynka o ile byl on montowany w autach z abs-em

-
- Nowy
- Posty: 448
- Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Czyli jest jeszcze gorzej niz myslalem, nawet abs nie pomoze przy nie wyregulowanym korektorze, tyle, ze przynajmniej nie bedzie zarzucalo tak jak kiedys u mnie.Porszak pisze:no nie do konaca jest tak jak mowisz. u mnie na seryjnych cheblach, gumach 195 i zjebanych korektorach hamowania -walcze z tym juz kolejny raz (po jednym korektorze na przewod) , tyl blokuje sie szybciej niz przod i posiadajac abs, ten abs zmiejsza sila hamowania na wszystkich kolach (wiec takze na przednich) i automatycznie auto hamuje jak by chcialo a nie moglo, to samo bylo by w przypadku korektora ze sprezynka o ile byl on montowany w autach z abs-em
Sprezynka jest o tyle dobra, ze banalnie prosto ja wyregulowac, tak naprawde.
B x14sz
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
mniej. do mocnego przodu, ktory wymaga duzo glebszego wciskania pedalu MUSISZ poluzowac korektor, bo tyl lapie znacznie szybciej - dostaje wiecej cisnienia i mimo mocniejszego przodu hamuje pierwszy.Corstek pisze:Co u was znaczy poluzowanie korektora (zawsze zapominam czy jak sie poluzuje ta sprezynke, to mocniej czy slabiej chamuje), wiecej czy mniej mocy na tyl, domyslam sie, ze wiecej.
tak wiec:
masz 256x24 = luzujesz korektor, zeby slabiej lapal tyl.
do obnizonego zawieszenia = niezaleznie od jego obnizenia stawiasz samochod na podnosniku na kolach, albo na tunelu i luzujesz tak, zeby byl jak w serii.
przy samochodzie z tak lekkim tylem i tak 80-85% hamowania to przod, wiec nie ma co podciagac korektora - mozna sie pieknie wydaszyc dohamowujac na zakrecie.

-
- Nowy
- Posty: 448
- Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
A wczesniej pisales,ze "korektor ustawia sie pod wlasne potrzeby, a nie pod zawieszenie, czy przednie hamulce.."!markos pisze: do obnizonego zawieszenia = niezaleznie od jego obnizenia stawiasz samochod na podnosniku na kolach, albo na tunelu i luzujesz tak, zeby byl jak w serii.
Czyli jednak cos z nim trzeba zrobic.
ZEDYO sprawdz jak bedzie po obnizeniu, ale raczej nie obedzie sie bez poluzowania czyli oslabienia tylnich hebli. Kiedys juz o tym pisalem i Jedrus sam wtedy stwierdzil, ze najprawdopodobniej przez koretkor mial
wypadek i ja mu wieze, bo wiem co sie u niego dzialo, bo tak samo bylo u mnie.
Rozwin troche mysl z tym wydaszeniem, bo to dosc istotne moze byc i mnie zaciekawilo.przy samochodzie z tak lekkim tylem i tak 80-85% hamowania to przod, wiec nie ma co podciagac korektora - mozna sie pieknie wydaszyc dohamowujac na zakrecie.
U mnie raczej tyl lapie normalnie tzn. w zakrecie jak odpowiednio dochamujesz to stawia bokiem, ale tak czy siak bardzo fajnie sie dochamowywuje w zakretach i mozna to robic bez tego stawiania bokiem

PS: U siebie nie zauwazylem, zeby pedal jakos specjalnie glebiej wpadal, a jak jest u was co maja te heble zalozone?
B x14sz
- ZEDYO
- Nowy
- Posty: 127
- Rejestracja: 4 paź 2004, o 23:07
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Near Oppeln:)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Tak szczerze to ja nie zauwazylem specjalnie roznicy w hamowaniu po wymianie zawieszenia, ale temat korektora sily hamowania po rozmowie z Jedrusiem mnie bardzo interesuje, bo jak to mowia "nie znasz dnia, ani godziny" wiec lepiej wiedziec o co dokladnie z tym biega, zeby nie zrobic sobie jakiegos kuku.
:)17 Real Blue... Corsa Too :)17

Clarion DRX9375R + DPH9300, u-Dimension RM-V41, Xetec G10XLSG, PowerBass 2XL-6C, Eagle Cable MC90 i muzyka gra:)

Clarion DRX9375R + DPH9300, u-Dimension RM-V41, Xetec G10XLSG, PowerBass 2XL-6C, Eagle Cable MC90 i muzyka gra:)