Strona 4 z 6
: 15 lip 2006, o 12:08
autor: Staneq
wyglada jak jakis eksponat
piekna robota
: 15 lip 2006, o 14:25
autor: -=m&m=-
Marcin99 pisze:
Kanały ssące zakończyłem papierem 220 i lekko ręcznie wygładziłem 400.
zboczeniec
mamy juz Corsche czyzby teraz szykowało sie Corwoo
: 15 lip 2006, o 18:14
autor: Marcin99
-=m&m=- pisze:
mamy juz Corsche czyzby teraz szykowało sie Corwoo
E tam tylko głowica
a najprawdopodobniej oryginalna głowica oplowska będzie przygotowana tak samo i wykorzystana zostanie w kolejnym projekcie
. A na swoją obronę prze corwoo dodam, że ta głowica to konstrukcja oparta na bloku od c16lz z opelka (nawet niektóre takie na bloku mają nabite)
: 16 lip 2006, o 00:20
autor: -=m&m=-
Marcin99 pisze:
E tam tylko głowica
3mam kciuki :]
: 21 lip 2006, o 18:59
autor: All
przepiękna ręczna robota - to co tygryski lubią najbardziej
może dam Ci jakąś głowicę do zrobienia
? heheh
: 22 lip 2006, o 09:56
autor: Marcin99
Mam ochotę poprawić jakąś od jednopunkta (c14nz/c16nz
) - mam taką od 14nv (czyli taką jak c14nz) i w razie czego mogę ze szczegółami sprawdzić na ile sobie można pozwolić w kanałach ssących (włącznie z jej zniszczeniem hehe), po wstępnych oględzinach można na dużo ale jeszcze muszę sprawdzić kolektor ssący na ile on pozwoli powiększyć kanały. Chciałbym zrobić c14nz i zobaczyć ile z tego wyjdzie ale przydałaby się do tego celu głowica od x14sz (z uwagi na seryjnie większe zawory) jeśli ktoś ma taką i odda ją za małe pieniążki to chętnie zrobię drugi projekt (bo rodzice mają astre c14nz) o tytule ile można wycisnąś z 1.4 SPI
. Do tego jakiś wałek ale muszę rozkminić czy da się przerobić aparat zapłonowy od 1.4 żeby wszedł na wałek c16nz, przepustnica, optymalnie byłoby pomodzić coś z wydechem (włącznie z kolektorem). Myśle, że 75-80KM jest w zasięgu.
Żeby za bardzo nie schodzić z tematu to moja głowica już odebrana po szlifach i zawory dotarte - pozostaje ją złożyć. Brakuje mi jeszcze śrub do korbowodów (a z zakupem może być ciężko
i płynów). Fotke wrzuce po złożeniu.
: 28 lip 2006, o 12:50
autor: Marcin99
Głowica złożona, przylgnie przeszlifowane (lepiej niż było ale nie do końca tak jak na rysunku - tak czy siak szelina się trochę zwiększy przy samych przylgniach). Splanowana o 0.6mm co daje ok 10.5:1 na tłokach od SE.
Będzie jeszcze jeden prezencik od kozziego (jak będą fotki to będzie wiadomo - dzięki kozzi). Do tego czyszczenie i malowanie i narazie pier.... bo wakacje są i trzeba odpocząć.
Obiecane fotki: głowica złożona i poklejona, pierścienie olejowe (oczywiście są wszystkie ale zapakowane) i koło zamachowe lżejsze o 0.7kg
Edit bo podzwoniłem po szlifierzach i troszkę to co mi powiedzieli mnie zabolało. Niestety trzeba ograniczyć koszty i nowych tłoków nie będzie. ogólnie siedze i
: 29 lip 2006, o 18:30
autor: kozzi
prosze bardzo
: 10 sie 2006, o 15:05
autor: Marcin99
Z silnikiem narazie nic się nie dzieje ale to kwestia przyszłego lub następnego tygodnia
A tutaj trochę zabawy w styling hehe - Adam dziękować za pomysła
.
@ Staneq może zamiast tych twoich paskudnych 1.4Si zrób sobie takie
Tutaj rozkminka na klapie:
a tutaj na docelowym miejscu:
: 10 sie 2006, o 15:22
autor: AdamXXL
ta czcionka taka trochę za słodka
: 10 sie 2006, o 15:51
autor: -=m&m=-
Marcin99 pisze:
A tutaj trochę zabawy w styling
na klape nie pasuje ale na kolektor ok oraz to jest na jakas tasme czy magnes ??
: 10 sie 2006, o 18:46
autor: Staneq
pomysl fajny (nawet kiedys mi przelecial przez glowe) ale czcionka jakaś taka nie takaaa..
: 11 sie 2006, o 21:20
autor: kozzi
-=m&m=- pisze:Marcin99 pisze:
A tutaj trochę zabawy w styling
na klape nie pasuje ale na kolektor ok oraz to jest na jakas tasme czy magnes ??
na śline
@Marcin99
ja sobie zrobie "1.0 POWER"
: 16 sie 2006, o 23:45
autor: cursor
Co do c14nz to niemcy na gratach z 13s(wałek, głowica i kolektor wydechowy) i kolektorze ssącym z c13n(1,3 na wtrysku) wycisneli bodajże 78KM. Nie wiem tylko ile jeszcze robili z głowica i kolektorami.
Ja to chce zrobić u siebie. Chce wypolerować kolektory i głowice i założyć to do siebie(c14nz). Narazie jestem na etapie szukania kolektora z c13n(pasuje idelnie do głowicy z 13s), ma on większe kanały. Kanały ssące wyglądają podobnie jak wydechowe. Głowica wraz kolektorem wydechowym leży w piwnicy i czeka na rozbiórkę, na dniach chce się nią zająć. A w sobotę będe mieć drugą głowicę i wałek z 13s, więc będe mógł wybrać najmniej zużyte elementy.
Aha, jeszcze jedna drobna uwaga, jeżdze kadettem, ale to w końcu jedna rodzina
: 21 sie 2006, o 22:04
autor: D12
Marcin99 pisze:
Mam zapytanie co do modów. Od pokrywy zaworów poprowadzony jest gumowy wężyk zakończony filterkiem. Fabrycznie wężyk doprowadzony był do odmy.
W związku z tym moje pytanko, jaka jest zasda działa tego fabrycznego układu i co daje ten filterek. Sprawdzałem u siebie i czy razem z tym powietrzem nie są przenoszone drobiny oleju, które dają własności smarne przepustnicy.
Domyślam się, że mogłem napisać bzdure ale chciałbym wiedzieć jak to działa. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdro
: 21 sie 2006, o 23:08
autor: Marcin99
Odma ma za zadanie odpowietrzać układ korbowo-tłokowy a ze względów ekologicznych doprowadzona jest do przepustnicy bo oelj faktycznie tędy zasuwa jak nie wiem. Filterek jest po to żeby nic nie poszło w drugą strone przy puszczeniu tego do atmosfery (ten akurat jest do d... i muszę go wywalić). Co do oleju to potrafi zasyfić cały kolektor ssący, że po jakimś czasie jest cały czarny a na tłokach robi się gruba warstwa nagaru.
: 22 sie 2006, o 14:12
autor: totik
co do odprowadzania par oleju to pokaże wam takie cuś ...
moim zdaniem bardzo profi robota ... no i nie wali tak olejem w samochodzie ( wiem z własnego doświadczenia i bede przerabial )
sorki za OT
: 22 sie 2006, o 17:26
autor: -=m&m=-
totik pisze:
moim zdaniem bardzo profi robota ... no i nie wali tak olejem w samochodzie ( wiem z własnego doświadczenia i bede przerabial )
sorki za OT
przydałby sie wskażnik ilości oleju
: 22 sie 2006, o 19:58
autor: kozzi
mój znajomek w seju miał wyprowadzenie z odmy do .......bagażnika z tyłu
: 22 sie 2006, o 20:19
autor: D12
Dodatkowo chciałbym sie dopytać. W moim silniku X12SZ nie wiem jak w innych z pokrywy zaworów odprowadzone są 2 wężyki jeden wcześniej wspominany do odmy a drugi kieruje się dokąd? Jest to tzw. przelew?
Chyba wiem z jakiego projektu totik zapożyczyłeś te fotki.
Chodzi mi o po głowie jedna niewiadoma, czy takie zakończenie wężyka filterkiem odmowym prowadzi do jakiś niekorzystnych efektów, no i jakie są z tego profity. Dziękuje
: 22 sie 2006, o 20:36
autor: -=m&m=-
D12 pisze:W moim silniku X12SZ nie wiem jak w innych z pokrywy zaworów odprowadzone są 2 wężyki jeden wcześniej wspominany do odmy a drugi kieruje się dokąd?
strzelam ... do skrzyni korbowej ?
: 22 sie 2006, o 22:10
autor: AdamXXL
jeden gruby odma, drugi cienki wyrównanie ciśnienia idzie do kolektora ssącego. podobnie jest we wszystkich 8v i 16v
: 23 sie 2006, o 09:04
autor: totik
D12 pisze:Chodzi mi o po głowie jedna niewiadoma, czy takie zakończenie wężyka filterkiem odmowym prowadzi do jakiś niekorzystnych efektów, no i jakie są z tego profity. Dziękuje
no niekorzystny to jest chyba zapach i to że sie syfi zdeka silnik z wierchu ... korzyści ...hmm poza wyglądem
.. nie syfi się przepustnica
: 23 sie 2006, o 20:19
autor: radzio_gsi
a u mnie zupelnie inaczej jest, sa 2 cienkie, a mam c16se
: 24 sie 2006, o 18:47
autor: Marcin99
Jako, że przy silniku nic się nie dzieje zainspirowany waszymi pytaniami i fotką podesłaną przez mike'a poszedłem się pobawić.
Zrobiłem porządek z tym filterkiem (pokleiłem go jak trzeba) a co więcej widać na fotkach
.
Narazie w tym miejscu dopóki silikon nie stwardnieje a później przesunę go tuż za prawą lampe i w dół (tam jest sporo miejsca) żeby nie było czuć zapachu oleju w środku podczas postoju.
Fotki zwłaszcza na zbiorniczku jakieś kiepskie przez światło ale jutro przesunę tam gdzie mają być docelowo to zrobie lepszej jakości.
: 24 sie 2006, o 19:12
autor: totik
no bardzo ładne ci to wyszło .. z czego ten zbiorniczek zrobiłeś ??
: 24 sie 2006, o 20:15
autor: D12
Sorki mi to wygląda na pojemnik po albo jakimś lekarstwie albo po zmywaczu po Paznokci, wygląda jak druciarstwo ale to ma działać a nie wyglądać.
W przyszłym tygodniu też kupuje taki filterek
: 24 sie 2006, o 21:59
autor: Marcin99
D12 pisze:Sorki mi to wygląda na pojemnik po albo jakimś lekarstwie albo po zmywaczu po Paznokci, wygląda jak druciarstwo ale to ma działać a nie wyglądać.
Ja Ci powiem druciarstwo
.
D12 pisze:W przyszłym tygodniu też kupuje taki filterek
Kup i zrób jak trzeba to sobie poużywam hehe. Pamiętaj musisz dać piękne węże w stalowym oplocie i zbiorniczek metalowy przykręcony piękną polerowaną obejmą do budy bo w przeciwnym razie to będzie druciarstwo.
Tak wogóle jeśli mogę doradzić to jak kupisz z tych po 15-30zł to od razu podklej te blaszki i gumki jakimś mocnym klejem bo coś odpadnie po pewnym czasie.
A tak wogóle to temat o odmie jest z d..y
Niestety narazie poza tym nic się nie dzieje bo $$$ brak. Prawdopodobnie temat przeróbek mechanicznych zostaje przesunięty na wiosnę bo postanowiłem, że jak robić to raz a dobrze. Będzie blok przeszlifowany z nowymi tłokami i pierścieniami a do tego wyważony dół.
: 24 sie 2006, o 22:49
autor: D12
Marcin99 pisze:
A tak wogóle to temat o odmie jest z d..y
Niestety narazie poza tym nic się nie dzieje bo $$$ brak. Prawdopodobnie temat przeróbek mechanicznych zostaje przesunięty na wiosnę bo postanowiłem, że jak robić to raz a dobrze. Będzie blok przeszlifowany z nowymi tłokami i pierścieniami a do tego wyważony dół.
Żaden z temat z dupy bo rozjaśniło mi się w tej kwestii bardzo dużo. Dzięki i pozdro.
: 24 sie 2006, o 23:24
autor: Marcin99
D12 pisze:Żaden z temat z dupy bo rozjaśniło mi się w tej kwestii bardzo dużo. Dzięki i pozdro.
No to się cieszę, że komuś przydał się mój wątek
szkoda, że tylko o odmie z d..y
A o podklejeniu piszę poważnie - u mnie ta blaszka od góry poprostu odpadła i nie zauważyłem tego od razu.