Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallblock
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
przy wymianie oleju, wymienilem stozek, na seryjna puche z papierowa wkladka. puszka ma wycieta ok. polowe scianki od str blotnika.
moje subiektywne odczucia sa takie ze auto jest glosniejsze na srednich i niskich obrotach, nie jedzie tak jak wczesniej, a juz na pewno nie ciagnie do odcieica, plusem jest to ze przy naglym wcisnieciu pedalu do konca nie ma takiego powiedzmy... przydlawienia
wg mnie za to ze lepiej bylo na stozku odpowiedzialna jest zwezka na poczatku dolotu, ktora jest poczatek rury dolotowej w deklu puszki filtra. poczatek rurki jest strasznie waski, i ma chyba polowe srednicy reszty dolotu
info dot c16xe:robia sie pewne rzeczy, jak sie zrobia to pokaze
moje subiektywne odczucia sa takie ze auto jest glosniejsze na srednich i niskich obrotach, nie jedzie tak jak wczesniej, a juz na pewno nie ciagnie do odcieica, plusem jest to ze przy naglym wcisnieciu pedalu do konca nie ma takiego powiedzmy... przydlawienia
wg mnie za to ze lepiej bylo na stozku odpowiedzialna jest zwezka na poczatku dolotu, ktora jest poczatek rury dolotowej w deklu puszki filtra. poczatek rurki jest strasznie waski, i ma chyba polowe srednicy reszty dolotu
info dot c16xe:robia sie pewne rzeczy, jak sie zrobia to pokaze
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
ostatni zakup, tasma ceramiczna termoizolacyjna, na pol z majkiem, 8zl za metr, 1200*C, tutaj rolka 25m
oraz zestaw mlodego mechanika
tloki ktore maja byc w silniku zwazylem ze sworzniami, bez pierscieni i ich masy przedstawily sie nastepujaco; 307g, 307,6g, 307,2g i 306. tloki beda wywazone takze trza bedzie rownac w dol a juz mialem nadzieje ze beda tak idealne ze wszystkie sie zmieszcza w 307g.
dla porownania zwazylem tlok od c16xe rowniez ze sworzniem i bez pierscieni i jemu wyszlo 347g takze roznica jest spora
oraz zestaw mlodego mechanika
tloki ktore maja byc w silniku zwazylem ze sworzniami, bez pierscieni i ich masy przedstawily sie nastepujaco; 307g, 307,6g, 307,2g i 306. tloki beda wywazone takze trza bedzie rownac w dol a juz mialem nadzieje ze beda tak idealne ze wszystkie sie zmieszcza w 307g.
dla porownania zwazylem tlok od c16xe rowniez ze sworzniem i bez pierscieni i jemu wyszlo 347g takze roznica jest spora
Ostatnio zmieniony 21 cze 2007, o 08:25 przez Porszak, łącznie zmieniany 2 razy.
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
no to kolejny maly updajcik:
najpierw mantzel, wreszcie wyrzezbiony tylko wymaga drobnego liftingu
moj oil catch can-moglby byc wiekszy, ale mam nadzieje ze ten bedzie ok. odma chyba jednak bedzie otwarta, ale to zalezy od stopnia komplikacji zapiecia podcisnienia sprzed przepustnicy w polaczeniu z dolotem na mantzlu
kolejne czesci do silnika. brakuje jeszcze paru srubek bo servis dziala jak dziala
sruba do walu o innym niz normalnie skoku, ktora prawie przyprawila mnie o zawal, a wlasciwie ten nietypowy skok gwintu, jednak dzieki Adasiowi wsio sie wyprostowalo
p.s. spy info jest takie ze kolo zamachowe udalo sie odchudzic o tylko 700g z uwagi na jego konstrukcje, moze dojdzie jeszcze ze 100 przy dobrych wiatrach
najpierw mantzel, wreszcie wyrzezbiony tylko wymaga drobnego liftingu
moj oil catch can-moglby byc wiekszy, ale mam nadzieje ze ten bedzie ok. odma chyba jednak bedzie otwarta, ale to zalezy od stopnia komplikacji zapiecia podcisnienia sprzed przepustnicy w polaczeniu z dolotem na mantzlu
kolejne czesci do silnika. brakuje jeszcze paru srubek bo servis dziala jak dziala
sruba do walu o innym niz normalnie skoku, ktora prawie przyprawila mnie o zawal, a wlasciwie ten nietypowy skok gwintu, jednak dzieki Adasiowi wsio sie wyprostowalo
p.s. spy info jest takie ze kolo zamachowe udalo sie odchudzic o tylko 700g z uwagi na jego konstrukcje, moze dojdzie jeszcze ze 100 przy dobrych wiatrach
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
puszka ma zbyt cieniutkie scianki i chyba w deklu zrobi is eotworek ze srubka, a syf bedzie wyjezdzal ze strzykawka. to jesli odma byla by zamknieta bo dla otwartej to moze jakis spust w denku by sie dalo zrobic.
nie musisz sie bac, nie bedzie chyba jeszcze regulowanych kolek rozrzadu, a tloki nie beda mialy kiesoznek, wiec tym bardziej nie bedzie jak krecic poki co walkami
nie musisz sie bac, nie bedzie chyba jeszcze regulowanych kolek rozrzadu, a tloki nie beda mialy kiesoznek, wiec tym bardziej nie bedzie jak krecic poki co walkami
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
nie wiem jak to sie stało, że nie zauwazyłem wczorajszego posta (edit: juz wiem czemu nie zauwazyłem )
różnica miedzy korbami olbrzymia z tego co widze to nie ma natrysku na denko tłoka a zawsze myslałem, że c16xe jako jedyne w małym bloku miało ? jeśli nie będzie jakiś hard corowych wałków to nawet podciecia na zawory nie beda potrzrebne taśma na 100% sie przyda ja swojego jeszcze nie owinałem bo jest szansa na owiniecie lexmaula
co do boxa to z tej perspektywy cięzko ocenić załamanie flanszy do przepustnicy ale pewnikiem przed spawaniem liczyles wszystko i silniczek krokowy spokojnie sie zmiesci
catch-can ma jakies ujscie nagromadzonego oleju ??
co do koła zamachowego to dobrze, że nie wsadzałeś lżejszego z x14xe bo o ile dobrze pamietam to nie zapniesz do niego sprzegła z x18xe1
Ps. coś mi sie jeszzce zdaje, że kanały wydechowe zostały zmodyfikowane, co sie nie chwalisz
różnica miedzy korbami olbrzymia z tego co widze to nie ma natrysku na denko tłoka a zawsze myslałem, że c16xe jako jedyne w małym bloku miało ? jeśli nie będzie jakiś hard corowych wałków to nawet podciecia na zawory nie beda potrzrebne taśma na 100% sie przyda ja swojego jeszcze nie owinałem bo jest szansa na owiniecie lexmaula
co do boxa to z tej perspektywy cięzko ocenić załamanie flanszy do przepustnicy ale pewnikiem przed spawaniem liczyles wszystko i silniczek krokowy spokojnie sie zmiesci
catch-can ma jakies ujscie nagromadzonego oleju ??
co do koła zamachowego to dobrze, że nie wsadzałeś lżejszego z x14xe bo o ile dobrze pamietam to nie zapniesz do niego sprzegła z x18xe1
Ps. coś mi sie jeszzce zdaje, że kanały wydechowe zostały zmodyfikowane, co sie nie chwalisz
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Porszak - Gratki!!! trzymam mocno kciuki za Ciebie i Twoj projekt!!!!!
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
kiedyś miałem sprzęgło i docisk od x16xe (docisk inny niż obecnie mam przy "zabawce") i z tego co pamiętam mozna było wpakować sprzęgło 205mm. na obecnej zabawce (x16xe) w koło zamachowe wejdzie też 205mm ale docisk jest do tarczy 200mm
ogólnie nie powinno być większych problemów z wpakowaniem sprzęgła od x18xe1/z18xe nawet za jakiś czas.
ogólnie nie powinno być większych problemów z wpakowaniem sprzęgła od x18xe1/z18xe nawet za jakiś czas.
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
w sumie u mnie tego momentu nie bedzie przeciez nie wiadomo ile i nie bralem wczesniej pod uwage wzmacniania sprzegla w jaki kolwiek sopsob, czy to przez wieksza tarcze czy prze mocniejszy docisk.
mysle ze nic sie nie bedzie slizgac na serii, ale w zaleznosci od stanu portfela mozna pomyslec nad wieksza tarcza
gratulacje bede przyjmowal po pierwszym 1000km
mysle ze nic sie nie bedzie slizgac na serii, ale w zaleznosci od stanu portfela mozna pomyslec nad wieksza tarcza
gratulacje bede przyjmowal po pierwszym 1000km
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Marcin sprzeglo z 1.2 pod F13 wytrzymalo z c20ne wiec to z c16xe wytrzyma bez problemu wieksza moc i moment!
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
piszesz o tym c20ne, w którym okazało sie, że nie było kompresji bo siedzial wał od 1,8 ??-=kLaRi=- pisze:Marcin sprzeglo z 1.2 pod F13 wytrzymalo z c20ne wiec to z c16xe wytrzyma bez problemu wieksza moc i moment!
oraz pamietam, że osmanowi sprzegło zaczęło sie slizgac i wsadzil wlasnie to od x18xe1 ale nie bede gdybał czy było to ze starości czy nie ... parafrazujac, nie wytrzymało większej mocy i momentu !
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Co do walu od 1.8 to nie jestem do konca o tym przekonany ,gdyz auto przyspieszalo bardzo dobrze i do 200dochodzilo na 4ce bez problemow.
Ja jezdzilem na tym zestawie i bylo wszystko ok , sprzeglo wytrzymalo moc prawie 3krotnie wieksza i nie bylo problemow...
Juhol jezdzi do teraz i tez chyba nie narzekal.
Widocznie osman mial juz dojechane sprzeglo lub palil je co start...
Nie wiem ,wiem napewno ,ze sprzeglo od c16 wytrzyma spokojnie.
Aha dodam jeszcze ze po swapie na c20ne nie zakladalem nowego sprzegla tylko zostawilem te stare po dokladnie 109tys km i dalo rade przez nastepne 20tys... to chyba o czyms swiadczy...
Gdyby bylo tak slabe po prawie 110tys to po zalozeniu tak mocnego silnika rozsypalo by sie w popiol...
Widocznie umiem normalnie je uzytkowac ,stad jego wytrzymalosc
Wy mozecie znow sie zgrac i gdybac i gdybac... ja sam to sprawdzilem i wiem jak jest...
Porszak zaloz sprzeglo od let-a w dodatku spiek- chociaz i to moze nie wytrzymac
Ja jezdzilem na tym zestawie i bylo wszystko ok , sprzeglo wytrzymalo moc prawie 3krotnie wieksza i nie bylo problemow...
Juhol jezdzi do teraz i tez chyba nie narzekal.
Widocznie osman mial juz dojechane sprzeglo lub palil je co start...
Nie wiem ,wiem napewno ,ze sprzeglo od c16 wytrzyma spokojnie.
Aha dodam jeszcze ze po swapie na c20ne nie zakladalem nowego sprzegla tylko zostawilem te stare po dokladnie 109tys km i dalo rade przez nastepne 20tys... to chyba o czyms swiadczy...
Gdyby bylo tak slabe po prawie 110tys to po zalozeniu tak mocnego silnika rozsypalo by sie w popiol...
Widocznie umiem normalnie je uzytkowac ,stad jego wytrzymalosc
Wy mozecie znow sie zgrac i gdybac i gdybac... ja sam to sprawdzilem i wiem jak jest...
Porszak zaloz sprzeglo od let-a w dodatku spiek- chociaz i to moze nie wytrzymac
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
zasadniczo tylko o tym, ze sprzeglo nie wytrzymalo - z jakiegos powodu, korego okreslic nie potrafisz, bo nie wiesz czy padlo ze starosci, czy zarznal je mocniejszy motor. moje padlo po 104000 i tez nie wiem dlaczego.-=kLaRi=- pisze:po swapie na c20ne nie zakladalem nowego sprzegla tylko zostawilem te stare po dokladnie 109tys km i dalo rade przez nastepne 20tys... to chyba o czyms swiadczy...
to, ze dziala, nie znaczy, ze jest superek i nie mozna zrobic lepiej. naucz sie wreszczie robic najlepiej jak sie da, a nie najtaniej na zasadzie moze-sie-nie-wysra-a-jak-nie-da-rady-to-zmienimy-na-lepsze.
ps.
tez moge do siebie wlozyc po taniosci uzywana nabita na nowo tarcze i docisk "w bardzo dobrym stanie", ale jakos nie jestem pewien jak dlugo na tym pojezdze, wiec kupuje calkiem nowe sprzeglo konkretnie pod moj silnik, bo takie rozwiazania sa najtrwalsze.
Ostatnio zmieniony 19 lip 2007, o 22:45 przez !markos, łącznie zmieniany 1 raz.
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
-=kLaRi=- pisze: Wy mozecie znow sie zgrac i gdybac i gdybac... ja sam to sprawdzilem i wiem jak jest...
wybacz ale zaczynasz mnie juz smieszyc doszukujesz sie jakis teorii spiskowych, których nie ma, wiesz jak taka choroba sie nazywa ...
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
!markos pisze:naucz sie wreszczie robic najlepiej jak sie da, a nie najtaniej na zasadzie moze-sie-nie-wysra-a-jak-nie-da-rady-to-zmienimy-na-lepsze.
Markos przeciez ja corse zrobilem najtaniej jak sie dalo ,silnik zlozylem na starch tlokach ,ktore wykorzystalem jeszcze ze starego 1.2 -blok jest z duzego fiata -rozwiert... , pierscienie zrobilem z gumek do wlosow ,pompe oleju zrobilem z polaczenia mlynka do miesa i melaksera, glowica to polaczenie 2 glowic z malucha + dodatkowe 8 zaworow ,ktore woze w bagazniku (jak ktos sie pyta ile auto ma zaworow to mowie ze 16),zawias podpasowalem z syreny - stare dobre resory to jest to ,xenony -to dopiero cos - zamiast zarowek wpuscilem do lamp po 100 robaczkow swietojanskich... daja chyba 180.000k i wszystkie rzeczy ktore wlozylem tez jakos przerzezbilem ale to moja tajemnica...
Generalnie wszystko zostalo zrobione po taniemu -szkoda tylko ,ze z kieszeniu ubylo mi ze 20patykow... !?
Ps: Zeby tradycji stalo sie za dosc to wlozylem wal od 1.8
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- Kotlin
- Swój
- Posty: 936
- Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
dobre dobre
Mimo iz wisi mi jak kto zrobil swoja fure i za ile, to narodzie kochany macie PW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Juz sie czytac nie da tego forum zero tresci tylko przepychanki Klari ma fajna corse ty markos masz fajnego cifa i nie mozna na tym zakonczyc
To ze dzialalo u ciebie klari to nie znaczy ze u innych tez bedzie dobrze, raczej o to chodzilo.
Markos u ciebie to juz starcza upierdliwos zaczyna dzialac
Mimo iz wisi mi jak kto zrobil swoja fure i za ile, to narodzie kochany macie PW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Juz sie czytac nie da tego forum zero tresci tylko przepychanki Klari ma fajna corse ty markos masz fajnego cifa i nie mozna na tym zakonczyc
To ze dzialalo u ciebie klari to nie znaczy ze u innych tez bedzie dobrze, raczej o to chodzilo.
Markos u ciebie to juz starcza upierdliwos zaczyna dzialac
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
kotlin, pozwolisz, ze dokonam pewnej korekty tego co napisales - klari ma bardzo fajna corse, a moj civic jest prawie seryjny, bo to byl tylko prosty swap silnika, a w dodatku bolt-on, ktory mozna samemu ogarnac pod blokiem.
serdeczne pozdrowienia dla niezmiennie najlepszego mechanika ctm i nieocenionego specjalisty od swapow dla tigra-team.
ku*wa, czy ktos mi kiedys da jakies ostrzezenie?
serdeczne pozdrowienia dla niezmiennie najlepszego mechanika ctm i nieocenionego specjalisty od swapow dla tigra-team.
ku*wa, czy ktos mi kiedys da jakies ostrzezenie?
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
no no no niedobry ... idź pod ścianę i stój 5 minut twarzą do niej. nie rób OT więcej!markos pisze: ku*wa, czy ktos mi kiedys da jakies ostrzezenie?
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd