Strona 4 z 12

Re: Corsa B c20ne

: 20 lip 2008, o 10:10
autor: ja37
Ja płaciłem 500zł + koszt dojazdu do Wrocławia.
Różnica odczuwalna, nawet spalanie spadło.

Re: Corsa B c20ne

: 20 lip 2008, o 13:14
autor: kerni
a jeszcze takie pytanie, jak bym spilowal lekko otwor na kole rozrzadu i troche go przyspieszyl??

powinno to oslabic troche dol, i podciagnac gore, czy sie myle ...albo czy jakis to bedzie mialo sens przy serynej mapie??


edit, ja37 jaka masz srednice wydechu?? moze ja przesadzilem z fi54 ...bo ogryginalnie mattig zakonczony byl fi 42 albo 44 (nie pamitam juz)

Re: Corsa B c20ne

: 20 lip 2008, o 16:17
autor: ja37
Jak masz zamiar chipować, to nic nie piłuj, to pogarsza sprawę.
Niedawno własnie to robiłem.
Wydech mam 2".

Re: Corsa B c20ne

: 20 lip 2008, o 18:27
autor: cursor
Przeczytałem cały topic i mam jedną uwagę.
Wałek z 18e to najostrzejszy(bodajże 297*) fabrycznie montowany wałek w bigblokowych 8V w oplach. Ten z 16sh jest zaraz za nim.

Tłoki z xe pasować będą(odwrotnie jest gorzej, trzeba robić podcięcia pod zawory), ale uwzględnijcie stopień sprężania i ryzyko spalania stukowego. Trzeba pamiętać o tym, że c20ne nie ma fizycznej możliwości regulucji kopułką. Jedyna opcja to zabawa korektorem oktanów, o którym tak na prawdę wszyscy zapomnieli.

To powinno was zainteresować:
http://www.topbuzz.co.uk/info/ron_plugs/ron_plugs.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Zakładając tłoki z xe, warto pokombinować i zamontować wiązkę z xe. Zyskujemy wtedy na dzień dobry 2 rzeczy:
- pełną sekcwencję, a przy chipie może daje to większe pole do manewru
- czujnika spalania stukowego, dzięki któremu zmniejszamy ryzyko stuku.


Co do przepustnicy to ta z c30ne(30le, 30e i x25xe) ma talerzyk większy o 10mm na średnicy od ten z ne/seh.

Re: Corsa B c20ne

: 20 lip 2008, o 21:45
autor: ja37
To ja tyle się naczytałem, że 1,6SH jest najostrzejszy.....
18E sprzedałem.....

Re: Corsa B c20ne

: 14 sie 2008, o 13:10
autor: ja37
Chłopaki, ratunku :0
Znów mi poleciała uszczelka pod głowicą.
To pikuś, już się przyzwyczaiłem.
Obrazek
Ale co TO JEST??????
Obrazek
Obrazek

Od czego TO się narobiło??
Da się to zaspawać?

Re: Corsa B c20ne

: 14 sie 2008, o 13:20
autor: Porszak
na slaskiej jest zkalad spawania chlodnic i wogole od klimatyzacji. poszukaj Pana edwarda, jak cos to chyba mam nr do niego, wiec sluze. wiem ze koles robi dobrze. naprawial glowice od dizli, wiec i benzyna powinna wytrzymac.

Re: Corsa B c20ne

: 14 sie 2008, o 13:24
autor: -=m&m=-
W tym miejsu wygwizdało Ci uszczelke i spaliny sobie znalazły miejsce ;)

Re: Corsa B c20ne

: 14 sie 2008, o 16:02
autor: ja37
Poproszę numer do pana Edzia :D
Spaliny znalazły sobie ujście, hihi, ale ciekawi mnie dlaczego?
Że az wytopiło głowice?
Mieszanka uboga , czy jak?

Re: Corsa B c20ne

: 15 sie 2008, o 00:06
autor: Porszak
afr prawde Ci powie, uderzaj na nagaz. sam afr bedzie kosztowla z 50zl chyba, wyniki hamowni na kolo i mahy okazuja sie dosc zblizone, weic nie ma sensu moze hamowac dodatkowo

Re: Corsa B c20ne

: 5 wrz 2008, o 17:31
autor: kerni
Podejrzewam ze padla mi pompa wody,
objawow jest kilka:

1) rzezenie z pod maski, na biegu jalowym niewystepuje wiec nie moge go zlokalizowac jak stoje, na poczatku myslalem ze to alternator sie sypie ale pojawily sie kolejne objawy;

2)po odpaleniu auta temperatura wody szybko rosnie i osiaga maximum, po czym opada do polowy skali

3)w trakcie szybkiej jazdy (ciagle wysoki obroty) temperatura momentalnie podskakuje do koncowki skali

4)w trakcie powolnej jazdy i w korkach temperatura utrzymuje sie w polowie skali


pompe wymienie i tak na nowa, bo koszt jest niewielki ...pytanie jednak tyczy sie tego, czy objawy wskazuja definintywnie na taka usterke czy moze dzieje sie cos innego


chlodnica jest od corsy b gsi z klima, buda to cA, scianka gordziowa wycieta

Re: Corsa B c20ne

: 5 wrz 2008, o 18:32
autor: ja37
Kurde, obawiam się, że uszczelka pod głowica ci płata figle....

Re: Corsa B c20ne

: 5 wrz 2008, o 18:36
autor: D12
ja37 pisze:Kurde, obawiam się, że uszczelka pod głowica ci płata figle....
Dobra dobra, co z białym potworkiem, jak głowica i reszta...

Re: Corsa B c20ne

: 5 wrz 2008, o 18:52
autor: kerni
ja37 pisze:Kurde, obawiam się, że uszczelka pod głowica ci płata figle....


o tym to nawet nie chce myslec :-? kurna, obys sie mylil ...wymienie pompe i termostat (mam pomysl na 82stopniowy :oko: ) i jesli nic sie nie zminie to sie zalamie

ile mozna grzebac w silniku :( ah te swapy ...uszczelka to w sumie nie problem, ale to juz 3raz glowica bedzie ruszana na tych srobach wiec przydalo by sie nowe dac ...a to kolejne koszta :-(

Re: Corsa B c20ne

: 5 wrz 2008, o 19:42
autor: ja37
Ja bym zajrzał, podobne objawy miałem w poldku, tu u mnie było bardziej drastycznie :-D
Ano swapy kosztują niestety....może nie same swapy, ale mody silników.
Jakbym zostawił zwykłe ne, to pewnie bym jeździł, jeździł i jeździł.
Nie wiem, czy termostat 82*C, to dobry pomysł, opel lubi ciepło.
Moje na razie stoi i czeka na kompa.
Bo (chyba tu jeszcze nie pisałem :-D ) jest juz załozona wiazka z xe, aparat zapłonowy z xe, stukowy, przepływka, ale trafiłem wysypanego kompa, więc czekam na sprawny.
Będzie chyba pierwszy motronic 2.5 w ne :D
No i znów chips, znów koszty....

Ale to było wymuszone, po zmianie tłoków na sehowe pojawiło sie spalanie stukowe, zmiana selektora oktanów trochę pomogła, ale nie do końca, więc jak miałem jechać poprawiać znów program, to pojadę już z lepszym kompem :D

Jeszcze jedno, sruby kosztują 7zł sztuka, mysle, że warto zmienic, ja zmieniłem.

Re: Corsa B c20ne

: 5 wrz 2008, o 19:58
autor: kerni
ja37 pisze: Nie wiem, czy termostat 82*C, to dobry pomysł, opel lubi ciepło.

Jeszcze jedno, sruby kosztują 7zł sztuka, mysle, że warto zmienic, ja zmieniłem.
M-tech taki ma w ofercie do swapowanych cors A, u nas troche mniej miejsca pod maska wiec cieplo sie kumuluje

ja placilem za sroby 12,5pln/szt, bo bralem takie "najlepsze" z danego sklepu ...w sumie nie robilem rozeznania czy gdzies tanije nie znajde ...cos czuje ze pod koniec wrzesnia zamiast ecumastera, zafunduje silnikowi porzadny przeglad :-?

Re: Corsa B c20ne

: 5 wrz 2008, o 20:18
autor: ja37
Lepiej owiń wydech bandażem, zamiast tego termostatu.
U mnie temperatura pod maską wyraźnie spadła.
Przegląd zawsze sie przyda, u mnie remont kosztował koło 1000zł, ale bez szlifu wału i cylindrów, no i sam robiłem.
W sumie kwota do przebolenia, a silnik ma się lepiej :D

Re: Corsa B c20ne

: 5 wrz 2008, o 20:49
autor: kerni
jakies 7tys temu silniczek zlorzylem po remoncie wykonanym wlasnorecznie... tez bez szlifu bo calkowity przebieg to obecnie ok 147tys i wszystko prawie w fabrycznym stanie bylo ...jedyne czego nie wymienilem to pierscienie, i ta pompa wody ...tak to wszystkie czesci eksplatacyjne nowe lub "tuningowe"


a bandarz kolego wiezie mi juz 2miesiac :oko: i cos dowiesc nie moze

Re: Corsa B c20ne

: 5 wrz 2008, o 21:07
autor: ja37
Bandaż fajna sprawa, Porszak mnie zaraził.
Sama pompa by nie robiła takich jaj.....
Ja musiałem pierścienie zmienic, w sumie 3 razy przegrzał się silnik.....
A przy okazji zapakowałem tłoki z seha :D

Re: Corsa B c20ne

: 5 wrz 2008, o 21:42
autor: ol3j
@ja37 wiązka z XE w sumie niezła sprawa, głównie ze względu na przepływke (pozbywasz sie klapki z dolotu), ale z tym czujnikiem spalania stukowego..hm biorą pod uwagę że chcesz zwiększać moc - nie jestem pewien czy do końca to trafiony pomysł... o ile sie nie myle w przypadku wykrcia stuków komp opóźnia zapłon, a w parze z mocą to nie idzie.... próbowałbym na Twoim miejscu wpakować grubsza uszczelke, skoro stukowe sie pojawia....

jakie masz ciśnienie sprężania na cylindrach?

głowice zostawiłes z 18E i wpakowałes tłoki z Seha (też mam taki plan, wszystko czeka na poskładanie) i czy przy tym setupie wystąpiło spalanie stukowe? na Benzynie 98? na gazie? czy planowałes tą głowice 18E?

Re: Corsa B c20ne

: 5 wrz 2008, o 21:50
autor: ja37
Zostawiłem głowice 18E, tłoki seh.
Głowica w sumie planowana 0,9mm.
Właśnie była zatankowana benzyna 95...gazu nie mam już.
Sprężanie zmierzę, jak komp mi przyjdzie.
Powiem ci, że jak kontrolnie odpalałem silnik na starej wiazce i kompie, to stukowe znikło.
Silnik złożyłem w czwartek, a w piątek już trasa, może się wszystko ułożyło dopiero?
Postaram sie znów podłączyć starą wiązkę na pajaka w niedzielę i zmierze kompresje, to napisze.
A stukowy, to nie kłopot, można go przyjkręcić gdzieś indziej, albo zamiast 37Nm chyba przykręcić 120Nm i po sprawie :-D

Re: Corsa B c20ne

: 5 wrz 2008, o 22:04
autor: ol3j
biorąc pod uwage różnice w głowicy seryjnej z SEha a tej z 18E to jak ją jeszcze splanowales o 0,9mm to mogło stukowe wystąpić... ale bąźmy dobrej mysli, czekam na pomiar kompresji DAJ ZNAĆ!
ja mialem glowice seryjną (SEH, NE) splanowaną o 1,4mm i przy tłokach z seha o żadnym spalaniu stukowym nie było mowy...(ale jeździłem tylko na 98)

z tym że mam pewne informacje teoretyczne, jeszcze sam osobiście nie mierzyłem tego, że różnica w głębokości komory spalania w głowicy 18E i SEh (NE) jest 3mm, ale za to seryjnie głowica z NE jest o 0,5mm niższa niż 18E w związku z tym komora spalania w głowicy 18E byłaby płytsza o 2,5mm a Ty ja jeszcze zeszlifowałeś o 0,9mm :lol: - więc może stukowe wystąpić....

daj znać jake masz ciśnienie sprężania na cylindrach pomoże mi to bardzo w podjęciu decyzji o ewentualnym planowaniu mojej glowicy z 18E do tłoków z Seha..

Re: Corsa B c20ne

: 6 wrz 2008, o 01:28
autor: Porszak
cisnienie to bedzie zalezalo od walka rozrzadu wiec tym bym sie bardzo nie sugerowal. tym bardziej ze rozne oplowskie lementy sa pomieszane. zeby sprawdzic stopien sprezania to trzeba bylo mierzyc objetosc komory spalania.

Grzesiek, po co ci wizka do krecenia rozrusznikiem?? mozesz na krotko to 1, a 2 u mnie np wiazka do rozrusznika i alternatora nie byla polaczona z ta od kompa. poprostu sa 2 "mala" i duza". tak smo bylo w 1.0 i chyba tak smao jest u ciebie. wiazki lacza sie chyba tylko jedna wtyczka

Re: Corsa B c20ne

: 6 wrz 2008, o 09:13
autor: ol3j
własnie o tym samym chcialem napisać, wykręć świece, gaz na maxa i kręć rozrusznikiem - wiązka nie jest potrzebna, przeciez go nie będziesz odpalał.. czekam na wyniki

Re: Corsa B c20ne

: 6 wrz 2008, o 14:21
autor: kerni
przejechalem sie dzis do castroamy corsa (remont mieszkania), zeby jeszcze dokladni przyjzec sie objawa ...silniczek rozgrzalem i ogien tam gdzie mozna bylo :oko:


na parkingu pod casto po zgaszeniu silnika slychac bylo wyrazny swist z pod uszczelki ...a wiec wysralo uszczelke ...tylko teraz pytanie czemu, i dlaczego tak szybko :)11

Re: Corsa B c20ne

: 6 wrz 2008, o 14:53
autor: ol3j
może krzywa głowica, albo blok...

Re: Corsa B c20ne

: 6 wrz 2008, o 14:57
autor: kerni
glowica byla robiona calutka ...blok sprawdzany

glowice dokrecalem wedlog tabelki w ksiazce sam naprawiam ...napisali tam ze po dokreceniu w prezentowany sposob niewymaga sie, a raczej nie potrzebne jest dokrecenie po 1000km ...tak wiec zapomnialem zupelnie o tym i w sumie moze to jest przyczyna

Re: Corsa B c20ne

: 6 wrz 2008, o 15:13
autor: ja37
A jak dokręcałeś?
25Nm, 60*, 60*, 60*, nagrzać i 15*?

Chciałem pomiar zrobić na ciepłym, ale jak chcecie zrobię na zimnym.
Też mam 2 osobne wiazki :-D

Re: Corsa B c20ne

: 6 wrz 2008, o 15:23
autor: kerni
teraz juz nie pamietam, to prawie rok temu bylo ;] ...ksiazke ta mam u rodzicow, ale startowalo sie od 25niutonow i puzniej jakos roznie z obrotami ...90 90 60 / 60 60 90czy jakos tak, wiem ze napewno bylo 90 na ktoryms etapie

edit;
cos przez mgle pamietam o 45, wiec moglo byc 90 60 45

Re: Corsa B c20ne

: 6 wrz 2008, o 15:54
autor: ja37
A widzisz, 90* jest przy 16V, przy 8V jest tak, jak napisałem.

Chcieliscie to macie na zimnym, skala kończy się na 15
Obrazek

Na ciepłym chyba nie zmierzę.....braknie skali......

Jeszcze jedno, wyczytałem, ze głowica 18E nie ma 96mm wysokości jako nówka, tylko 95,5mm.
Więc planowaną mam o 0,4mm.