Wszystko przez MIha-=m&m=- pisze: ilośc pomysłów wpadająca Ci do głowy przeraża mniegratuluje zaparcia bo frajde z dłubania to chyba masz spora



Zobaczymy jak się będzie sprawował, jak nie da rady to wróci 1.2 a po zimie poszuka się jakiegoś dołu od X16S_ _ , a co do głowicy to dzięki ale jak już napisał MIhó , dłubie tą z SE ale wcale ona nie jest taka fajna jak mi się wydawało.... ale o tym późniejandy_souwer pisze:Ten C14NZ którego ode mnie masz był docierany prze prawie 2000 km. n akoncu znieznanych mi powodow dmuchnęło mi uszczelkę pod głowicą, nagarki lekkie mial jak go rozebrałem na pól, jakbyś potrzebowal głowicę 1.4 to oddam ci za koszt przesyłki, tylko glowica jest gola kompletnie

Dawno nic nie pisałem ale pracę się posuwają dalej :
Dopasowałem listwę wtryskową z C20NE, trzeba było odciąć rurkę od powrotu od listwy (myślałem że będzie prosto bo wyglądało tylko na zgrzane w 3 miejscach a to się okazało że na kancie jest ze sobą chyba przymiedziowane no i rurka się nie dała odratować ale da się bez niej żyć )

Po ucięciu :

Wystarczyło wyciąć na środku ok. 15mm listwy, stare mocowania odciąć i przerobić je pod nowy kolektor :


Teraz listwa czeka tylko na spawanie TIGiem i będzie cacy.
Wałek 13S zagościł w nowej obudowie od X16SZ w której zmieniłem zimmering :


Z kapy zaworów zdarłem lakier a górę przeleciałem tylko szlifierką z tarczką listkową bo były jakieś dziwne plamy

Wypolerowane zostały zawory (nie wiem dlaczego na zaworach z daewoo były literki S od spodniej strony – zeszlifowałem multiszlifierką),komora spalania oraz kanały ssące wygładzone i dopasowane do uszczelki (powiększyły się z 31 do 33mm średnicy), natomiast wydechowe tylko wygładzone bo niestety zgapiłem się z kupieniem frezu

Przed i po :

Dziwne „S” na zaworach (może były wymieniane ?! ) :

Tyle zostawiło nam daewoo na zadanie domowe na ssących :

A tyle na wydechowych (spokojnie 1,5mm na stronę jak nie więcej) :

Komora spalania :

W garażu pojawił się też nowy sprzęt niezwykle potrzebny


Nie, nie – wcale nie zostałem narkomanem



Wyniki wyszły następujące :
Objętość komory spalania głowicy - 26,8 cm^3
Objętość całego cylindra - 360 cm^3
Objętość wybrania w tłoku - 10 cm^3
Objętość uszczelki (grubość 1,8mm – 10%) - 1,28 cm^3
korzystając ze wzoru podanego przez Adama :
Mamy :AdamXXL pisze: Jak obliczyć ile splanować głowicę?
Myślałem, pytałem i szukałem, aż w końcu już wiemwzór wygląda tak: Stopień sprężania = (objętość skoku tłoka + "objętość ?" ) / "objętość ?"
"objętość ?"- toobszar w którym następuje sprężanie
np: jak z 8,6 zrobić 9,8
objętość skoku tłoka 81,5xPix39,5^2=399,5
8,6=(399,5+x1)/x1 => x1=52,566
9,8=(399,5+x2)/x2 => x2=45,398
52.566-45,398=7,168cm3 - o tyle trzeba zmniejszyć obszar gdzie sprężnana jest mieszanka . Planowana głowica ma najczęćsiej kształt otworu różny od okręgu, i z tąd często zalewa się go jakimś płynem, aby zobaczyć ile należy splanować głowicę. Można też podejść do tego matematycznie i z tąd wyszło mi że myszę głowicę od c16lz splanować 1,7mm do uzyskania stopnia sprężania 9,8:1 bądz 2mm do 10:1
X = (347,144+26,8+10+1,28)/38,08 => X=10,11
Jak więc widać albo moje pomiary są niedokładne (całkiem możliwe bo błąd ze strzykawek 100ml mógł być duży), albo głowica była już wcześniej planowana.
Obliczając dalej, aby otrzymać stopień 10,5:1 należy splanować głowicę o 0,37mm i tyle będzie splanowane
Na zakończenie kilka refleksji na temat głowicy Daewoo 1,5 8V w porównaniu z oplowskim 13NB :
- muszę przyznać że głowica daewoo jest dość nieciekawym odlewem, szczególnie przy gniazdach zaworów i przy „górce” od prowadnicy jest wiele wżerów, opel wydaje mi się dużo dokładniejszy

SE :

Poza tym sposób mocowania samych prowadnic w głowicy 13NB jest dużo lepszy ze względu na brak właśnie tej „górki” oraz bardziej schowane prowadnice :
Ssący 13NB :

Ssący 1,5 8V :

Wydechowy 13NB :

Wydechowy 1,5 8V :

Podejrzewam że sprzyja to odprowadzaniu ciepła z zaworów ale z pewnością pogarsza przepływ gazów w kanale, dlatego w ssącym aż by się chciało cała tą górkę razem z prowadnicą ściąć na równo lub wersja mniej drastyczna, ściąć i potem wstawić prowadnicę krótszą która nie będzie tak wystawać
- zawory się różnią na + dla 1,5 ich średnica to S 38mm, W 31mm (wysokość obu 13,5mm) , dla 13NB S 33mm, W 29mm (wysokość obu 15mm)
Tak z czystej ciekawości zwarzyłem zawory
_____________Waga przed obróbką________|_________po obróbce
-------------------1,5----------1.3-----------------|-----------1.5----------1.3
Ssące_________60g_______?______________|________59g_______56g
Wydechowe_____?________?______________|________53g_______52g
Więc zawory od 1,5 są dużo „chudsze” niż te serii 1.2/1.3/1.4
wydechowe


Ssące :


- różnicę w kanałach ssących widać na zdjęciu : (uszczelka od 13NB nałożona na głowicę SE) :

Zdjęcie powyżej to praktyka do tego co narysował kiedyś Adam

Podsumowując gdyby do głowicy 13NB/13S/C13N założyć zawory od 1.6, dostać do tego kolektor z wtryskami i przepustnicami Irmschera to był by to naprawdę porządny zestaw podnoszący moc każdego small blocka
I ciekawostka dla wytrwałych którzy dotrwali do końca postu



I to nawet jeździło w Vectrze B X16XEL

Aha – zapomniałem dodać swap zaczynam w następny weekend
