rowniez obstawiam ta opcjefotograf pisze:A może to zwyczajnie się auto nie dogrzało w te chłodne dni i mazia wyszła pod korkiem
Mała rajdówka c14se/c16se by Seboss
-
- Nowy
- Posty: 226
- Rejestracja: 13 lut 2008, o 21:04
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
no i minęło jakieś 1500 km i nic się nie zjebało
niestety co do uszczelki pod głowicą to będzie zmieniona i nowe śruby też będą
niedługo zmieniam olej a potem sprawdzę kompresję
do poprawy będzie wydech a w zasadzie kolektor bo coś się obija przy hamowaniu o stabilizator
wyczytałem jakiś czas temu na astra kącik, że warto podmienić mapy i do c16se wrzucić z c14se
tak też uczyniłem i różnice są odczuwalne i wygląda to tak:
- na mapach z c14se na jałowym pracuje trochę nierówno
- na mapach z c16se na jałowym chodzi równo
- na mapach z c14se jest trochę żwawszy , szybciej przyśpiesza ale nie w pełnym zakresie -od 0 - do 4000 szybciej się wkręca natomiast góra jakby trochę siadała
- na mapach z c16se wolniej wkręca się do 3500 natomiast później wyrywa do przodu
- na mapach z c16se płynniej rozwija moc
- na mapach z c14se jest agresywniejszy w jeździe
nie wiem czemu , może mi się wydaje ale zmienił się także dźwięk c14se-->bardziej kosiarkowaty, na c16se --> tak jakby bardziej basowy pomruk
jak będę jechał na hamownię to spróbuje zrobić 2 pomiary na obu mapach i zobaczymy jak będą wykresy wyglądały
już niedługo będzie parę niespodzianek ale póki co to tajemnica
może ktoś z Was ma zderzak do sprzedania ?? nie musi być gsi ale będzie mile widziany
niestety co do uszczelki pod głowicą to będzie zmieniona i nowe śruby też będą
niedługo zmieniam olej a potem sprawdzę kompresję
do poprawy będzie wydech a w zasadzie kolektor bo coś się obija przy hamowaniu o stabilizator
wyczytałem jakiś czas temu na astra kącik, że warto podmienić mapy i do c16se wrzucić z c14se
tak też uczyniłem i różnice są odczuwalne i wygląda to tak:
- na mapach z c14se na jałowym pracuje trochę nierówno
- na mapach z c16se na jałowym chodzi równo
- na mapach z c14se jest trochę żwawszy , szybciej przyśpiesza ale nie w pełnym zakresie -od 0 - do 4000 szybciej się wkręca natomiast góra jakby trochę siadała
- na mapach z c16se wolniej wkręca się do 3500 natomiast później wyrywa do przodu
- na mapach z c16se płynniej rozwija moc
- na mapach z c14se jest agresywniejszy w jeździe
nie wiem czemu , może mi się wydaje ale zmienił się także dźwięk c14se-->bardziej kosiarkowaty, na c16se --> tak jakby bardziej basowy pomruk
jak będę jechał na hamownię to spróbuje zrobić 2 pomiary na obu mapach i zobaczymy jak będą wykresy wyglądały
już niedługo będzie parę niespodzianek ale póki co to tajemnica
może ktoś z Was ma zderzak do sprzedania ?? nie musi być gsi ale będzie mile widziany
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
ja mam kompletny polift ,trzeba go w 1 miejscu pospawać na odcinku 1cm ,bo przez lato wbił się w niego róg pasa przedniego ,który leży u mnie w garażu.. + jest do malowania. Cena na priv
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- raffo
- Świeżak
- Posty: 72
- Rejestracja: 22 mar 2008, o 14:00
- Lokalizacja: WWL
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
spore postępy widzę aż zaczyna mi się chcieć modzić ale póki co, spokojnie jak okradnę bank... no dobra, moze być poczta to zaczne modzić a tymczasem, czekam na nowości u Ciebie
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
Oj czekam z niecierpliwością na wyniki tych pomiarów mam nadzieję, że uda Ci się je przeprowadzić w jakimś niedługim czasie.seboss pisze:jak będę jechał na hamownię to spróbuje zrobić 2 pomiary na obu mapach i zobaczymy jak będą wykresy wyglądały
-
- Swój
- Posty: 992
- Rejestracja: 22 sie 2006, o 19:02
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: wawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Project c16se by Seboss
pod koniec miecha będę się widział z typkiem w pracy (ech, ta praca zmianowa ) podobno ma namiar na dobrą hamownie w warszawie za pół ceny
to byłyby już dwie corsy do hamowania :]
to byłyby już dwie corsy do hamowania :]
Kadett 2.0 8v aktualna zbawka
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
wyniki pomiarów będą wkrótce
muszę uporać się z kilkoma niedociągnięciami-tzw chorobami wieku młodzieńczego silnika takimi jak:
- ponownie pojawił się mały wyciek z okolic miska-panewka główna-uszczelka wału - nie mam miejsca gdzie to teraz sprawdzić i zrobić
- nie działający prędkościomierz
-troszkę nierówno chodzi momentami na jałowym
pojawiło się parę rzeczy w garażu ale póki co tajemnica
w planach jest parę rzeczy jeszcze tylko ta $$$
muszę uporać się z kilkoma niedociągnięciami-tzw chorobami wieku młodzieńczego silnika takimi jak:
- ponownie pojawił się mały wyciek z okolic miska-panewka główna-uszczelka wału - nie mam miejsca gdzie to teraz sprawdzić i zrobić
- nie działający prędkościomierz
-troszkę nierówno chodzi momentami na jałowym
pojawiło się parę rzeczy w garażu ale póki co tajemnica
w planach jest parę rzeczy jeszcze tylko ta $$$
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
sorry że post pod postem ale wydawało mi się że tak będzie dobrze
dziś się załamałem mianowicie od 2-3 dni jakoś tak auto strasznie się zmuliło
początkowo myślałem że to wina jakiejś kiepskiej benzyny którą zatankowałem pod Grójcem. wypałiłem całą benzynę i zatankowałem 98 i dupa nadal muł jak cholera -szczególnie na niskich obrotach
w sumie po generalce przejechałem jakieś 2-2,5 tys kilometrów bez szaleństw- max 3,5 tys obrotów i najpłynniejsza jazda jaką kiedykolwiek uskuteczniałem
dziś mnie podkusiło i postanowiłem zmierzyć kompresję na cylindrach i tu jeden wielki ZONK
rozgrzałem auto , odpiąłem wtryski, zdjąłem filtr powietrza i mierzę
pomiary:
i cylinder - 10,5
II cylinder - 11
III cylinder - 14,5
IV cylinder - 12
podkur......się i robię próbę olejową i takie oto wyniki:
i cylinder - 13,5
II cylinder - 15,5
III cylinder - 16,5(nawet nieco więcej bo mi się skala skończyła)
IV cylinder - 15,5
teraz nie wiem co robić i czemu takie wyniki i co się porobiło ?????
czyżby pierścionki na I,II, IV cylindrze źle się ułożyły a dodatkowo gdzieś "łapał przedmuch" na I cylindrze ???
pytanie do bardziej doświadczonych kolegów , co robić?? jakie macie propozycje ????
ja się troszkę podłamałem
dziś się załamałem mianowicie od 2-3 dni jakoś tak auto strasznie się zmuliło
początkowo myślałem że to wina jakiejś kiepskiej benzyny którą zatankowałem pod Grójcem. wypałiłem całą benzynę i zatankowałem 98 i dupa nadal muł jak cholera -szczególnie na niskich obrotach
w sumie po generalce przejechałem jakieś 2-2,5 tys kilometrów bez szaleństw- max 3,5 tys obrotów i najpłynniejsza jazda jaką kiedykolwiek uskuteczniałem
dziś mnie podkusiło i postanowiłem zmierzyć kompresję na cylindrach i tu jeden wielki ZONK
rozgrzałem auto , odpiąłem wtryski, zdjąłem filtr powietrza i mierzę
pomiary:
i cylinder - 10,5
II cylinder - 11
III cylinder - 14,5
IV cylinder - 12
podkur......się i robię próbę olejową i takie oto wyniki:
i cylinder - 13,5
II cylinder - 15,5
III cylinder - 16,5(nawet nieco więcej bo mi się skala skończyła)
IV cylinder - 15,5
teraz nie wiem co robić i czemu takie wyniki i co się porobiło ?????
czyżby pierścionki na I,II, IV cylindrze źle się ułożyły a dodatkowo gdzieś "łapał przedmuch" na I cylindrze ???
pytanie do bardziej doświadczonych kolegów , co robić?? jakie macie propozycje ????
ja się troszkę podłamałem
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
jakim manometrem mierzyles? dociskanym czy wkrecanym? widac ze mimo uszczelnienia olejem zawory tez nie trzymaja chyba jak powinny. pytales tego kto robil remont o sytuacje, jak on to widzi? z Twojego opisu docierania to pierwsza moja mysle ze jezdziles zbyt delikatnie. jak wyglada zuzycie oleju
-
- Swój
- Posty: 992
- Rejestracja: 22 sie 2006, o 19:02
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: wawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Project c16se by Seboss
ztcw to Seboss sam to sobie wszystko składał
szkoda że nie jest idealnie...
szkoda że nie jest idealnie...
Kadett 2.0 8v aktualna zbawka
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
tak tez myslalem ze sam robil, ale nie chcialo mi sie wracac . dziwne to troche. seboss czy wszystko robiles sam? zakladales pierscienie, wkladales tloki do cylindrow?
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
zamiki pierscieni układałeś co 120 stopni ? i jakie pasowanie dałes tłok-cylinder ?
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
Szwejku pisze:Na pewno cyt. "sam... sam... , wszystko SAM "
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- kerni
- Nowy
- Posty: 237
- Rejestracja: 8 cze 2008, o 16:40
- Lokalizacja: kernigarage.pl
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
seboss pisze:sorry że post pod postem ale wydawało mi się że tak będzie dobrze
dziś się załamałem mianowicie od 2-3 dni jakoś tak auto strasznie się zmuliło
początkowo myślałem że to wina jakiejś kiepskiej benzyny którą zatankowałem pod Grójcem. wypałiłem całą benzynę i zatankowałem 98 i dupa nadal muł jak cholera -szczególnie na niskich obrotach
w sumie po generalce przejechałem jakieś 2-2,5 tys kilometrów bez szaleństw- max 3,5 tys obrotów i najpłynniejsza jazda jaką kiedykolwiek uskuteczniałem
dziś mnie podkusiło i postanowiłem zmierzyć kompresję na cylindrach i tu jeden wielki ZONK
rozgrzałem auto , odpiąłem wtryski, zdjąłem filtr powietrza i mierzę
pomiary:
i cylinder - 10,5
II cylinder - 11
III cylinder - 14,5
IV cylinder - 12
podkur......się i robię próbę olejową i takie oto wyniki:
i cylinder - 13,5
II cylinder - 15,5
III cylinder - 16,5(nawet nieco więcej bo mi się skala skończyła)
IV cylinder - 15,5
dokladnie mam taki objaw jak u ciebie, z tym ze ja zdarzylem pojezdzic pare razy dosc ostro w kjs
wynik:
10,1......1
12,8......2
10,6......3
12,2......4
powinno byc jakos ok 14,5 na kazdym
moja corsa wciaga 1litr oleju na ok 500km, i dodatkowo czasem gasnie na swiatlach
moja odpowiedz na ten problem, to uzbierak kase, kupic nowy dol (z malym przebgiegiem, do ne mozna znalesc lz z deawo po 2000roku za fajna kase i tak pakuje w niego tloki z seh'a) ...i oddac do do zlozenia w dobrej szlifierni
wczesniej zastosuje jescze ceramizera
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
kerni walnąłeś jak łysy grzywką o kant kuli
Seboss zrobi kompletną kapitalkę tego silnika łacznie z nadwymiarowymi tłokami, więc silnik powinien być igła...
Seboss zrobi kompletną kapitalkę tego silnika łacznie z nadwymiarowymi tłokami, więc silnik powinien być igła...
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
wszystko robiłem sam za wyjątkiem szlifu cylindrów i obróbki głowicy, wyważania rzeczy których sam nie byłem w stanie zrobicPorszak pisze:jakim manometrem mierzyles? dociskanym czy wkrecanym? widac ze mimo uszczelnienia olejem zawory tez nie trzymaja chyba jak powinny. pytales tego kto robil remont o sytuacje, jak on to widzi? z Twojego opisu docierania to pierwsza moja mysle ze jezdziles zbyt delikatnie. jak wyglada zuzycie oleju
kompresję sprawdzałem mierzyłem wkręcanym i dociskanym
na te 2 tys wciągnął około 0,4 litra oleju
tak zamki co 120 stopni, pasowania nie pamiętam ale było oki bo po mnie sprawdzał jeszcze tzw specjalista i mój ojciec-=m&m=- pisze:zamiki pierscieni układałeś co 120 stopni ? i jakie pasowanie dałes tłok-cylinder ?
auto strasznie się zmuliło, nie idzie w ogóle
wzrosło spalanie paliwa
byłem u kolegi w warsztacie i stwierdził że auto jakby przytkane było, że strasznie nierówno chodzi jak na 8V
schodzi z obrotów bardzo nierówno
propozycja z jego strony była taka żeby zalać go świeżym olejem i zmienić wszystkie filtry i go ostrzej przegonić przez 2 tys km i sprawdzic kompresję a swoją drogą jeszcze sprawdzić na kompie ciśnienie paliwa
i powietrza w kolektorze ssącym
ja obstawiałem że sprężanie będzie w granicach 16 po kapitałce i szlifie bloku i głowicy i po tych innych rzeczach które były zrobione
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
0.4L na 2000km to dobry wynik, ale jednak nie na seryjny silnik po remoncie. (moj jak sie cisnie to ok 0.35L na 1000km wsunie, max dopuszczalne to 0.7L na 1000km )
a jak zlozyles zamiki pierscienia olejowego (pod warunkiem ze byl 3-czesciowy)
no i wlasnie tez bym sie zgodzil z tym zeby teraz silnik zaczac obciazac mocnije. nie od dzis do odcinki, ale stopniowo i szybko zwiekszac zakers obrotow i obciazenie silnika. tym bardziej ze zanosi sie na remont.
cisn paliwa na kompie?? oraz dlaczego po remoncie ma byc 16bar??
a jak zlozyles zamiki pierscienia olejowego (pod warunkiem ze byl 3-czesciowy)
no i wlasnie tez bym sie zgodzil z tym zeby teraz silnik zaczac obciazac mocnije. nie od dzis do odcinki, ale stopniowo i szybko zwiekszac zakers obrotow i obciazenie silnika. tym bardziej ze zanosi sie na remont.
cisn paliwa na kompie?? oraz dlaczego po remoncie ma byc 16bar??
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
pierścienie już były założone na tłokach jak je kupiłem , ustawiłem zamki co 120 stopni i wsunąłem do cylindra
ciśnienie paliwa sprawdzę manometrem podłączając pod listwę wtryskową
z kolegą z serwisu który obrabiał mi graty szacowaliśmy że docelowo będzie w granicach 16 barów ciśnienie sprężania-on jakieś tam wyliczenia robił w końcu specjalizuje się w obróbce silników
dziś do niego dzwoniłem i co ciekawe równolegle składały się 2 takie same silniki(taka sama obróbka i graty zastosowane) i w tym 2 ciśnienie sprężania wychodzi na poziomie od 15,1 do 15,4, przebieg o 2,5 tys większy niż mój
Porszak nawet mnie nie strasz kolejnym remontem
ciśnienie paliwa sprawdzę manometrem podłączając pod listwę wtryskową
z kolegą z serwisu który obrabiał mi graty szacowaliśmy że docelowo będzie w granicach 16 barów ciśnienie sprężania-on jakieś tam wyliczenia robił w końcu specjalizuje się w obróbce silników
dziś do niego dzwoniłem i co ciekawe równolegle składały się 2 takie same silniki(taka sama obróbka i graty zastosowane) i w tym 2 ciśnienie sprężania wychodzi na poziomie od 15,1 do 15,4, przebieg o 2,5 tys większy niż mój
Porszak nawet mnie nie strasz kolejnym remontem
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- Zioo
- Nowy
- Posty: 499
- Rejestracja: 9 sie 2008, o 21:44
- Imię: Adam
- Lokalizacja: ŁDZ
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Project c16se by Seboss
a rozrzad juz sprawdzales ??
Morette bitch !! ZłooGarage - elektryka/mechanika pojazdowa 883 969 504
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
rozrząd jest ustawiony dobrze
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- D12
- Weteran
- Posty: 1835
- Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
- Imię: Daniel
- Model auta: Corsa B
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
Nie wiem czy pisałeś ale czy masz wgrane 2 mapy dla tego silnika ?
Jeżeli tak może nie ta mapa i zalewa troche ???
Jeżeli tak może nie ta mapa i zalewa troche ???
STOP Pijanym kierowcom
- Zioo
- Nowy
- Posty: 499
- Rejestracja: 9 sie 2008, o 21:44
- Imię: Adam
- Lokalizacja: ŁDZ
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Project c16se by Seboss
mysle ze nie wystroil silnika przed dotarciemD12 pisze:Nie wiem czy pisałeś ale czy masz wgrane 2 mapy dla tego silnika ?
Jeżeli tak może nie ta mapa i zalewa troche ???
Morette bitch !! ZłooGarage - elektryka/mechanika pojazdowa 883 969 504
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
mam 2 kompy z różnymi mapami a póki co "śmigam" tylko na jednejD12 pisze:Nie wiem czy pisałeś ale czy masz wgrane 2 mapy dla tego silnika ?
Jeżeli tak może nie ta mapa i zalewa troche ???
do tej pory mnie nie zalewało teraz tylko muli strasznie i nie jedzie
ostateczne strojenie będzie dopiero po dotarciu
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
zmierz afr, nie strasze Cie. dowiedz sie jak byl docierany ten drugi silnik i wrzuc program dla c16se. jesli program dla c14se i c6se rozni sie,to rozni sie z jakis powodow, jesli dobrze sie nie pozna roznic i nie zrozumie, moim zdaniem nie ma sensu zmieniac programu
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
jeżdżę na programie od c16se (a program od c14se ma inne wyprzedzenie zapłonu i w niektórych miejscach podlewa więcej paliwa-takie info dostałe mod Adama jakiś czas temu)
jutro postaram się wrzucić go na kompa i zobaczyć AFR pracę sondy i wszystko co się da
jutro postaram się wrzucić go na kompa i zobaczyć AFR pracę sondy i wszystko co się da
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
skoro po próbie olejowej nadal są różnice*, które utrzymują sie, to raczej szukać powodów w górze silnika.
np. w c16nz (9,2:1) miałem 12,4 po remoncie więcej jednak jeśli masz większy stopień sprężania (np. 10:1)ale np wałek "szybszy" to i tak pomiar może pokazać mniejsze wartości.
jak więc wyglądają świece?
jeśli zalewamy silnik lub benzyna nie jest dobrze rozpylona zmywany jest film olejowy i szybciej pierścienie dostaną. jeśli przesadzimy w drugą stronę można przytopić zawory lub gniazda
*-zakładamy że dobrze zrobiona próba jak i pomiar, np wlewane te same ilości oleju nie za dużo i otwarta przepustnica
np. w c16nz (9,2:1) miałem 12,4 po remoncie więcej jednak jeśli masz większy stopień sprężania (np. 10:1)ale np wałek "szybszy" to i tak pomiar może pokazać mniejsze wartości.
jak więc wyglądają świece?
jeśli zalewamy silnik lub benzyna nie jest dobrze rozpylona zmywany jest film olejowy i szybciej pierścienie dostaną. jeśli przesadzimy w drugą stronę można przytopić zawory lub gniazda
*-zakładamy że dobrze zrobiona próba jak i pomiar, np wlewane te same ilości oleju nie za dużo i otwarta przepustnica
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
głowica była planowana o około -0,7-0,8 mmAdamXXL pisze:skoro po próbie olejowej nadal są różnice*, które utrzymują sie, to raczej szukać powodów w górze silnika.
np. w c16nz (9,2:1) miałem 12,4 po remoncie więcej jednak jeśli masz większy stopień sprężania (np. 10:1)ale np wałek "szybszy" to i tak pomiar może pokazać mniejsze wartości.
nowe zawory z uszczelniaczami , zawory szlifowane na 2 kąty
blok był szlifowany na równo -nie wiem ile zeszło
tłoki nad wymiarowe 81mm
wałek seryjny oplowski 282 z c16se
zostały seryjne sprężynki zaworów i popychacze- jedyne stare rzeczy w silniku
świece wyglądają na dobre sprawdzałem je osobiście i na warsztacie koledzy też potwierdzili że wyglądają dobrzeAdamXXL pisze: jak więc wyglądają świece?
na moje oko i jakieś tam doświadczenie silnika nie zalewaAdamXXL pisze: jeśli zalewamy silnik lub benzyna nie jest dobrze rozpylona zmywany jest film olejowy i szybciej pierścienie dostaną. jeśli przesadzimy w drugą stronę można przytopić zawory lub gniazda
moim zdaniem on jest w jakiś sposób przytkany i nie ma siły się wkręcić
mechanicy stwierdzili, że jest czymś "zdławiony"
zdjęty filtr powietrza, przepustnica otwarta mniej więcej tak samo przy każdym pomiarze, odpięty układ wtrysku, olej wlewany strzykawką z podziałką w identycznych proporcjach więc chyba pomiar ok.AdamXXL pisze: *-zakładamy że dobrze zrobiona próba jak i pomiar, np wlewane te same ilości oleju nie za dużo i otwarta przepustnica
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
niestety przy takich zmianach nielatwo jest policzyc(a moze latwo tylko nigdy tego nie robilem, moze sa wzory gotwe) jakie powinno byc cisn kiedy tlok jest w gmp. dlatego powinno ono byc chociaz rowneseboss pisze: tłoki nad wymiarowe 81mm
wałek seryjny oplowski 282 z c16se
a tutaj to sie troche czepne, wiec wybaczcie jesli az za bardzo, ale albo masz "pedal to the metal" za kazdym razem, albo raz tak a raz inaczej i wyniki malo prawdziwe powiedzialbymseboss pisze: przepustnica otwarta mniej więcej tak samo przy każdym pomiarze
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c16se by Seboss
z ciekawości podczas pierwszego dnia pomiarów robiłem z zamkniętą przepustnicą i z pełni otwartą i wyniki różniły się 0, około 0,5 -0,7 bara na korzyść otwartejPorszak pisze:a tutaj to sie troche czepne, wiec wybaczcie jesli az za bardzo, ale albo masz "pedal to the metal" za kazdym razem, albo raz tak a raz inaczej i wyniki malo prawdziwe powiedzialbymseboss pisze: przepustnica otwarta mniej więcej tak samo przy każdym pomiarze
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz