Mała rajdówka c14se/c16se by Seboss

Tuning Corsy - To forum ma na celu prezentację Waszych projektów, modyfikacji i tego wszystkiego co zrobiliście przy swoich Corsach aby poprawić fabrykę.
A-rek
Nowy
Posty: 226
Rejestracja: 13 lut 2008, o 21:04
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: A-rek »

fotograf pisze:A może to zwyczajnie się auto nie dogrzało w te chłodne dni i mazia wyszła pod korkiem :oko:
rowniez obstawiam ta opcje
Obrazek
Awatar użytkownika
seboss
Nowy
Posty: 449
Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
Imię: Sebastian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: seboss »

no i minęło jakieś 1500 km i nic się nie zjebało

niestety co do uszczelki pod głowicą to będzie zmieniona i nowe śruby też będą
niedługo zmieniam olej a potem sprawdzę kompresję
do poprawy będzie wydech a w zasadzie kolektor bo coś się obija przy hamowaniu o stabilizator

wyczytałem jakiś czas temu na astra kącik, że warto podmienić mapy i do c16se wrzucić z c14se

tak też uczyniłem i różnice są odczuwalne i wygląda to tak:
- na mapach z c14se na jałowym pracuje trochę nierówno
- na mapach z c16se na jałowym chodzi równo
- na mapach z c14se jest trochę żwawszy , szybciej przyśpiesza ale nie w pełnym zakresie -od 0 - do 4000 szybciej się wkręca natomiast góra jakby trochę siadała
- na mapach z c16se wolniej wkręca się do 3500 natomiast później wyrywa do przodu
- na mapach z c16se płynniej rozwija moc
- na mapach z c14se jest agresywniejszy w jeździe
nie wiem czemu , może mi się wydaje ale zmienił się także dźwięk c14se-->bardziej kosiarkowaty, na c16se --> tak jakby bardziej basowy pomruk
jak będę jechał na hamownię to spróbuje zrobić 2 pomiary na obu mapach i zobaczymy jak będą wykresy wyglądały

już niedługo będzie parę niespodzianek ale póki co to tajemnica


może ktoś z Was ma zderzak do sprzedania ?? nie musi być gsi ale będzie mile widziany
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: -=kLaRi=- »

ja mam kompletny polift ,trzeba go w 1 miejscu pospawać na odcinku 1cm ,bo przez lato wbił się w niego róg pasa przedniego ,który leży u mnie w garażu.. + jest do malowania. Cena na priv
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
raffo
Świeżak
Posty: 72
Rejestracja: 22 mar 2008, o 14:00
Lokalizacja: WWL
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: raffo »

spore postępy widzę :) aż zaczyna mi się chcieć modzić :) ale póki co, spokojnie :( jak okradnę bank... no dobra, moze być poczta :P to zaczne modzić :) a tymczasem, czekam na nowości u Ciebie :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: Marcin99 »

seboss pisze:jak będę jechał na hamownię to spróbuje zrobić 2 pomiary na obu mapach i zobaczymy jak będą wykresy wyglądały
Oj czekam z niecierpliwością na wyniki tych pomiarów :oko: mam nadzieję, że uda Ci się je przeprowadzić w jakimś niedługim czasie.
kruszyn1
Swój
Posty: 992
Rejestracja: 22 sie 2006, o 19:02
Imię: Mateusz
Lokalizacja: wawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: kruszyn1 »

pod koniec miecha będę się widział z typkiem w pracy (ech, ta praca zmianowa ;) ) podobno ma namiar na dobrą hamownie w warszawie za pół ceny ;)
to byłyby już dwie corsy do hamowania :]
Kadett 2.0 8v aktualna zbawka
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
Awatar użytkownika
seboss
Nowy
Posty: 449
Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
Imię: Sebastian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: seboss »

wyniki pomiarów będą wkrótce

muszę uporać się z kilkoma niedociągnięciami-tzw chorobami wieku młodzieńczego silnika takimi jak:
- ponownie pojawił się mały wyciek z okolic miska-panewka główna-uszczelka wału - nie mam miejsca gdzie to teraz sprawdzić i zrobić
- nie działający prędkościomierz
-troszkę nierówno chodzi momentami na jałowym

pojawiło się parę rzeczy w garażu ale póki co tajemnica :-D


w planach jest parę rzeczy jeszcze tylko ta $$$
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
Awatar użytkownika
seboss
Nowy
Posty: 449
Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
Imię: Sebastian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: seboss »

sorry że post pod postem ale wydawało mi się że tak będzie dobrze

dziś się załamałem mianowicie od 2-3 dni jakoś tak auto strasznie się zmuliło
początkowo myślałem że to wina jakiejś kiepskiej benzyny którą zatankowałem pod Grójcem. wypałiłem całą benzynę i zatankowałem 98 i dupa nadal muł jak cholera -szczególnie na niskich obrotach
w sumie po generalce przejechałem jakieś 2-2,5 tys kilometrów bez szaleństw- max 3,5 tys obrotów i najpłynniejsza jazda jaką kiedykolwiek uskuteczniałem
dziś mnie podkusiło i postanowiłem zmierzyć kompresję na cylindrach i tu jeden wielki ZONK
rozgrzałem auto , odpiąłem wtryski, zdjąłem filtr powietrza i mierzę

pomiary:

i cylinder - 10,5
II cylinder - 11
III cylinder - 14,5
IV cylinder - 12

podkur......się i robię próbę olejową i takie oto wyniki:

i cylinder - 13,5
II cylinder - 15,5
III cylinder - 16,5(nawet nieco więcej bo mi się skala skończyła)
IV cylinder - 15,5

teraz nie wiem co robić i czemu takie wyniki i co się porobiło ?????
czyżby pierścionki na I,II, IV cylindrze źle się ułożyły a dodatkowo gdzieś "łapał przedmuch" na I cylindrze ???

pytanie do bardziej doświadczonych kolegów , co robić?? jakie macie propozycje ????
ja się troszkę podłamałem
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: Porszak »

jakim manometrem mierzyles? dociskanym czy wkrecanym? widac ze mimo uszczelnienia olejem zawory tez nie trzymaja chyba jak powinny. pytales tego kto robil remont o sytuacje, jak on to widzi? z Twojego opisu docierania to pierwsza moja mysle ze jezdziles zbyt delikatnie. jak wyglada zuzycie oleju
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
kruszyn1
Swój
Posty: 992
Rejestracja: 22 sie 2006, o 19:02
Imię: Mateusz
Lokalizacja: wawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: kruszyn1 »

ztcw to Seboss sam to sobie wszystko składał

szkoda że nie jest idealnie... :(
Kadett 2.0 8v aktualna zbawka
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: Porszak »

tak tez myslalem ze sam robil, ale nie chcialo mi sie wracac :oops: . dziwne to troche. seboss czy wszystko robiles sam? zakladales pierscienie, wkladales tloki do cylindrow?
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Szwejku
Świeżak
Posty: 38
Rejestracja: 20 gru 2008, o 20:01
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: Szwejku »

Na pewno cyt. "sam... sam... , wszystko SAM " :lol:
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: -=m&m=- »

zamiki pierscieni układałeś co 120 stopni ? i jakie pasowanie dałes tłok-cylinder ?
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: -=kLaRi=- »

Szwejku pisze:Na pewno cyt. "sam... sam... , wszystko SAM " :lol:
:lol: :lol: :lol: :zakrecony:
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
kerni
Nowy
Posty: 237
Rejestracja: 8 cze 2008, o 16:40
Lokalizacja: kernigarage.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: kerni »

seboss pisze:sorry że post pod postem ale wydawało mi się że tak będzie dobrze

dziś się załamałem mianowicie od 2-3 dni jakoś tak auto strasznie się zmuliło
początkowo myślałem że to wina jakiejś kiepskiej benzyny którą zatankowałem pod Grójcem. wypałiłem całą benzynę i zatankowałem 98 i dupa nadal muł jak cholera -szczególnie na niskich obrotach
w sumie po generalce przejechałem jakieś 2-2,5 tys kilometrów bez szaleństw- max 3,5 tys obrotów i najpłynniejsza jazda jaką kiedykolwiek uskuteczniałem
dziś mnie podkusiło i postanowiłem zmierzyć kompresję na cylindrach i tu jeden wielki ZONK
rozgrzałem auto , odpiąłem wtryski, zdjąłem filtr powietrza i mierzę

pomiary:

i cylinder - 10,5
II cylinder - 11
III cylinder - 14,5
IV cylinder - 12

podkur......się i robię próbę olejową i takie oto wyniki:

i cylinder - 13,5
II cylinder - 15,5
III cylinder - 16,5(nawet nieco więcej bo mi się skala skończyła)
IV cylinder - 15,5

dokladnie mam taki objaw jak u ciebie, z tym ze ja zdarzylem pojezdzic pare razy dosc ostro w kjs


wynik:

10,1......1
12,8......2
10,6......3
12,2......4

powinno byc jakos ok 14,5 na kazdym :-?

moja corsa wciaga 1litr oleju na ok 500km, i dodatkowo czasem gasnie na swiatlach



moja odpowiedz na ten problem, to uzbierak kase, kupic nowy dol (z malym przebgiegiem, do ne mozna znalesc lz z deawo po 2000roku za fajna kase i tak pakuje w niego tloki z seh'a) ...i oddac do do zlozenia w dobrej szlifierni :zakrecony:



wczesniej zastosuje jescze ceramizera :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: fotograf »

kerni walnąłeś jak łysy grzywką o kant kuli :-?
Seboss zrobi kompletną kapitalkę tego silnika łacznie z nadwymiarowymi tłokami, więc silnik powinien być igła...
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
seboss
Nowy
Posty: 449
Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
Imię: Sebastian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: seboss »

Porszak pisze:jakim manometrem mierzyles? dociskanym czy wkrecanym? widac ze mimo uszczelnienia olejem zawory tez nie trzymaja chyba jak powinny. pytales tego kto robil remont o sytuacje, jak on to widzi? z Twojego opisu docierania to pierwsza moja mysle ze jezdziles zbyt delikatnie. jak wyglada zuzycie oleju
wszystko robiłem sam za wyjątkiem szlifu cylindrów i obróbki głowicy, wyważania rzeczy których sam nie byłem w stanie zrobic
kompresję sprawdzałem mierzyłem wkręcanym i dociskanym
na te 2 tys wciągnął około 0,4 litra oleju
-=m&m=- pisze:zamiki pierscieni układałeś co 120 stopni ? i jakie pasowanie dałes tłok-cylinder ?
tak zamki co 120 stopni, pasowania nie pamiętam ale było oki bo po mnie sprawdzał jeszcze tzw specjalista i mój ojciec

auto strasznie się zmuliło, nie idzie w ogóle
wzrosło spalanie paliwa
byłem u kolegi w warsztacie i stwierdził że auto jakby przytkane było, że strasznie nierówno chodzi jak na 8V
schodzi z obrotów bardzo nierówno

propozycja z jego strony była taka żeby zalać go świeżym olejem i zmienić wszystkie filtry i go ostrzej przegonić przez 2 tys km i sprawdzic kompresję a swoją drogą jeszcze sprawdzić na kompie ciśnienie paliwa
i powietrza w kolektorze ssącym

ja obstawiałem że sprężanie będzie w granicach 16 po kapitałce i szlifie bloku i głowicy i po tych innych rzeczach które były zrobione
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: Porszak »

0.4L na 2000km to dobry wynik, ale jednak nie na seryjny silnik po remoncie. (moj jak sie cisnie to ok 0.35L na 1000km wsunie, max dopuszczalne to 0.7L na 1000km :lol: )

a jak zlozyles zamiki pierscienia olejowego (pod warunkiem ze byl 3-czesciowy)

no i wlasnie tez bym sie zgodzil z tym zeby teraz silnik zaczac obciazac mocnije. nie od dzis do odcinki, ale stopniowo i szybko zwiekszac zakers obrotow i obciazenie silnika. tym bardziej ze zanosi sie na remont.

cisn paliwa na kompie?? oraz dlaczego po remoncie ma byc 16bar??
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
seboss
Nowy
Posty: 449
Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
Imię: Sebastian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: seboss »

pierścienie już były założone na tłokach jak je kupiłem , ustawiłem zamki co 120 stopni i wsunąłem do cylindra

ciśnienie paliwa sprawdzę manometrem podłączając pod listwę wtryskową

z kolegą z serwisu który obrabiał mi graty szacowaliśmy że docelowo będzie w granicach 16 barów ciśnienie sprężania-on jakieś tam wyliczenia robił w końcu specjalizuje się w obróbce silników

dziś do niego dzwoniłem i co ciekawe równolegle składały się 2 takie same silniki(taka sama obróbka i graty zastosowane) i w tym 2 ciśnienie sprężania wychodzi na poziomie od 15,1 do 15,4, przebieg o 2,5 tys większy niż mój

Porszak nawet mnie nie strasz kolejnym remontem :)6
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
Awatar użytkownika
Zioo
Nowy
Posty: 499
Rejestracja: 9 sie 2008, o 21:44
Imię: Adam
Lokalizacja: ŁDZ
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: Zioo »

a rozrzad juz sprawdzales ??
Morette bitch !! ZłooGarage - elektryka/mechanika pojazdowa 883 969 504
Awatar użytkownika
seboss
Nowy
Posty: 449
Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
Imię: Sebastian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: seboss »

rozrząd jest ustawiony dobrze
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: D12 »

Nie wiem czy pisałeś ale czy masz wgrane 2 mapy dla tego silnika ?
Jeżeli tak może nie ta mapa i zalewa troche :( ???
STOP Pijanym kierowcom
Awatar użytkownika
Zioo
Nowy
Posty: 499
Rejestracja: 9 sie 2008, o 21:44
Imię: Adam
Lokalizacja: ŁDZ
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: Zioo »

D12 pisze:Nie wiem czy pisałeś ale czy masz wgrane 2 mapy dla tego silnika ?
Jeżeli tak może nie ta mapa i zalewa troche :( ???
mysle ze nie wystroil silnika przed dotarciem :P
Morette bitch !! ZłooGarage - elektryka/mechanika pojazdowa 883 969 504
Awatar użytkownika
seboss
Nowy
Posty: 449
Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
Imię: Sebastian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: seboss »

D12 pisze:Nie wiem czy pisałeś ale czy masz wgrane 2 mapy dla tego silnika ?
Jeżeli tak może nie ta mapa i zalewa troche :( ???
mam 2 kompy z różnymi mapami a póki co "śmigam" tylko na jednej
do tej pory mnie nie zalewało teraz tylko muli strasznie i nie jedzie

ostateczne strojenie będzie dopiero po dotarciu
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: Porszak »

zmierz afr, nie strasze Cie. dowiedz sie jak byl docierany ten drugi silnik i wrzuc program dla c16se. jesli program dla c14se i c6se rozni sie,to rozni sie z jakis powodow, jesli dobrze sie nie pozna roznic i nie zrozumie, moim zdaniem nie ma sensu zmieniac programu
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
seboss
Nowy
Posty: 449
Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
Imię: Sebastian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: seboss »

jeżdżę na programie od c16se (a program od c14se ma inne wyprzedzenie zapłonu i w niektórych miejscach podlewa więcej paliwa-takie info dostałe mod Adama jakiś czas temu)

jutro postaram się wrzucić go na kompa i zobaczyć AFR pracę sondy i wszystko co się da
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: AdamXXL »

skoro po próbie olejowej nadal są różnice*, które utrzymują sie, to raczej szukać powodów w górze silnika.
np. w c16nz (9,2:1) miałem 12,4 po remoncie więcej jednak jeśli masz większy stopień sprężania (np. 10:1)ale np wałek "szybszy" to i tak pomiar może pokazać mniejsze wartości.
jak więc wyglądają świece?

jeśli zalewamy silnik lub benzyna nie jest dobrze rozpylona zmywany jest film olejowy i szybciej pierścienie dostaną. jeśli przesadzimy w drugą stronę można przytopić zawory lub gniazda

*-zakładamy że dobrze zrobiona próba jak i pomiar, np wlewane te same ilości oleju nie za dużo i otwarta przepustnica
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
seboss
Nowy
Posty: 449
Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
Imię: Sebastian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: seboss »

AdamXXL pisze:skoro po próbie olejowej nadal są różnice*, które utrzymują sie, to raczej szukać powodów w górze silnika.
np. w c16nz (9,2:1) miałem 12,4 po remoncie więcej jednak jeśli masz większy stopień sprężania (np. 10:1)ale np wałek "szybszy" to i tak pomiar może pokazać mniejsze wartości.
głowica była planowana o około -0,7-0,8 mm
nowe zawory z uszczelniaczami , zawory szlifowane na 2 kąty
blok był szlifowany na równo -nie wiem ile zeszło
tłoki nad wymiarowe 81mm
wałek seryjny oplowski 282 z c16se
zostały seryjne sprężynki zaworów i popychacze- jedyne stare rzeczy w silniku
AdamXXL pisze: jak więc wyglądają świece?
świece wyglądają na dobre sprawdzałem je osobiście i na warsztacie koledzy też potwierdzili że wyglądają dobrze
AdamXXL pisze: jeśli zalewamy silnik lub benzyna nie jest dobrze rozpylona zmywany jest film olejowy i szybciej pierścienie dostaną. jeśli przesadzimy w drugą stronę można przytopić zawory lub gniazda
na moje oko i jakieś tam doświadczenie silnika nie zalewa
moim zdaniem on jest w jakiś sposób przytkany i nie ma siły się wkręcić
mechanicy stwierdzili, że jest czymś "zdławiony"
AdamXXL pisze: *-zakładamy że dobrze zrobiona próba jak i pomiar, np wlewane te same ilości oleju nie za dużo i otwarta przepustnica
zdjęty filtr powietrza, przepustnica otwarta mniej więcej tak samo przy każdym pomiarze, odpięty układ wtrysku, olej wlewany strzykawką z podziałką w identycznych proporcjach więc chyba pomiar ok.
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: Porszak »

seboss pisze: tłoki nad wymiarowe 81mm
wałek seryjny oplowski 282 z c16se
niestety przy takich zmianach nielatwo jest policzyc(a moze latwo tylko nigdy tego nie robilem, moze sa wzory gotwe) jakie powinno byc cisn kiedy tlok jest w gmp. dlatego powinno ono byc chociaz rowne
seboss pisze: przepustnica otwarta mniej więcej tak samo przy każdym pomiarze
a tutaj to sie troche czepne, wiec wybaczcie jesli az za bardzo, ale albo masz "pedal to the metal" za kazdym razem, albo raz tak a raz inaczej i wyniki malo prawdziwe powiedzialbym
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
seboss
Nowy
Posty: 449
Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
Imię: Sebastian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Project c16se by Seboss

Post autor: seboss »

Porszak pisze:
seboss pisze: przepustnica otwarta mniej więcej tak samo przy każdym pomiarze
a tutaj to sie troche czepne, wiec wybaczcie jesli az za bardzo, ale albo masz "pedal to the metal" za kazdym razem, albo raz tak a raz inaczej i wyniki malo prawdziwe powiedzialbym
z ciekawości podczas pierwszego dnia pomiarów robiłem z zamkniętą przepustnicą i z pełni otwartą i wyniki różniły się 0, około 0,5 -0,7 bara na korzyść otwartej
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
Zablokowany

Wróć do „Nasze Projekty”