Strona 4 z 7

Re: Project c16se by Seboss

: 20 sty 2009, o 17:00
autor: A-rek
fotograf pisze:A może to zwyczajnie się auto nie dogrzało w te chłodne dni i mazia wyszła pod korkiem :oko:
rowniez obstawiam ta opcje

Re: Project c16se by Seboss

: 29 sty 2009, o 09:50
autor: seboss
no i minęło jakieś 1500 km i nic się nie zjebało

niestety co do uszczelki pod głowicą to będzie zmieniona i nowe śruby też będą
niedługo zmieniam olej a potem sprawdzę kompresję
do poprawy będzie wydech a w zasadzie kolektor bo coś się obija przy hamowaniu o stabilizator

wyczytałem jakiś czas temu na astra kącik, że warto podmienić mapy i do c16se wrzucić z c14se

tak też uczyniłem i różnice są odczuwalne i wygląda to tak:
- na mapach z c14se na jałowym pracuje trochę nierówno
- na mapach z c16se na jałowym chodzi równo
- na mapach z c14se jest trochę żwawszy , szybciej przyśpiesza ale nie w pełnym zakresie -od 0 - do 4000 szybciej się wkręca natomiast góra jakby trochę siadała
- na mapach z c16se wolniej wkręca się do 3500 natomiast później wyrywa do przodu
- na mapach z c16se płynniej rozwija moc
- na mapach z c14se jest agresywniejszy w jeździe
nie wiem czemu , może mi się wydaje ale zmienił się także dźwięk c14se-->bardziej kosiarkowaty, na c16se --> tak jakby bardziej basowy pomruk
jak będę jechał na hamownię to spróbuje zrobić 2 pomiary na obu mapach i zobaczymy jak będą wykresy wyglądały

już niedługo będzie parę niespodzianek ale póki co to tajemnica


może ktoś z Was ma zderzak do sprzedania ?? nie musi być gsi ale będzie mile widziany

Re: Project c16se by Seboss

: 29 sty 2009, o 10:06
autor: -=kLaRi=-
ja mam kompletny polift ,trzeba go w 1 miejscu pospawać na odcinku 1cm ,bo przez lato wbił się w niego róg pasa przedniego ,który leży u mnie w garażu.. + jest do malowania. Cena na priv

Re: Project c16se by Seboss

: 15 lut 2009, o 16:14
autor: raffo
spore postępy widzę :) aż zaczyna mi się chcieć modzić :) ale póki co, spokojnie :( jak okradnę bank... no dobra, moze być poczta :P to zaczne modzić :) a tymczasem, czekam na nowości u Ciebie :)

Re: Project c16se by Seboss

: 15 lut 2009, o 17:33
autor: Marcin99
seboss pisze:jak będę jechał na hamownię to spróbuje zrobić 2 pomiary na obu mapach i zobaczymy jak będą wykresy wyglądały
Oj czekam z niecierpliwością na wyniki tych pomiarów :oko: mam nadzieję, że uda Ci się je przeprowadzić w jakimś niedługim czasie.

Re: Project c16se by Seboss

: 15 lut 2009, o 19:04
autor: kruszyn1
pod koniec miecha będę się widział z typkiem w pracy (ech, ta praca zmianowa ;) ) podobno ma namiar na dobrą hamownie w warszawie za pół ceny ;)
to byłyby już dwie corsy do hamowania :]

Re: Project c16se by Seboss

: 16 lut 2009, o 09:00
autor: seboss
wyniki pomiarów będą wkrótce

muszę uporać się z kilkoma niedociągnięciami-tzw chorobami wieku młodzieńczego silnika takimi jak:
- ponownie pojawił się mały wyciek z okolic miska-panewka główna-uszczelka wału - nie mam miejsca gdzie to teraz sprawdzić i zrobić
- nie działający prędkościomierz
-troszkę nierówno chodzi momentami na jałowym

pojawiło się parę rzeczy w garażu ale póki co tajemnica :-D


w planach jest parę rzeczy jeszcze tylko ta $$$

Re: Project c16se by Seboss

: 27 lut 2009, o 16:40
autor: seboss
sorry że post pod postem ale wydawało mi się że tak będzie dobrze

dziś się załamałem mianowicie od 2-3 dni jakoś tak auto strasznie się zmuliło
początkowo myślałem że to wina jakiejś kiepskiej benzyny którą zatankowałem pod Grójcem. wypałiłem całą benzynę i zatankowałem 98 i dupa nadal muł jak cholera -szczególnie na niskich obrotach
w sumie po generalce przejechałem jakieś 2-2,5 tys kilometrów bez szaleństw- max 3,5 tys obrotów i najpłynniejsza jazda jaką kiedykolwiek uskuteczniałem
dziś mnie podkusiło i postanowiłem zmierzyć kompresję na cylindrach i tu jeden wielki ZONK
rozgrzałem auto , odpiąłem wtryski, zdjąłem filtr powietrza i mierzę

pomiary:

i cylinder - 10,5
II cylinder - 11
III cylinder - 14,5
IV cylinder - 12

podkur......się i robię próbę olejową i takie oto wyniki:

i cylinder - 13,5
II cylinder - 15,5
III cylinder - 16,5(nawet nieco więcej bo mi się skala skończyła)
IV cylinder - 15,5

teraz nie wiem co robić i czemu takie wyniki i co się porobiło ?????
czyżby pierścionki na I,II, IV cylindrze źle się ułożyły a dodatkowo gdzieś "łapał przedmuch" na I cylindrze ???

pytanie do bardziej doświadczonych kolegów , co robić?? jakie macie propozycje ????
ja się troszkę podłamałem

Re: Project c16se by Seboss

: 27 lut 2009, o 23:35
autor: Porszak
jakim manometrem mierzyles? dociskanym czy wkrecanym? widac ze mimo uszczelnienia olejem zawory tez nie trzymaja chyba jak powinny. pytales tego kto robil remont o sytuacje, jak on to widzi? z Twojego opisu docierania to pierwsza moja mysle ze jezdziles zbyt delikatnie. jak wyglada zuzycie oleju

Re: Project c16se by Seboss

: 27 lut 2009, o 23:45
autor: kruszyn1
ztcw to Seboss sam to sobie wszystko składał

szkoda że nie jest idealnie... :(

Re: Project c16se by Seboss

: 28 lut 2009, o 00:04
autor: Porszak
tak tez myslalem ze sam robil, ale nie chcialo mi sie wracac :oops: . dziwne to troche. seboss czy wszystko robiles sam? zakladales pierscienie, wkladales tloki do cylindrow?

Re: Project c16se by Seboss

: 28 lut 2009, o 11:06
autor: Szwejku
Na pewno cyt. "sam... sam... , wszystko SAM " :lol:

Re: Project c16se by Seboss

: 28 lut 2009, o 11:14
autor: -=m&m=-
zamiki pierscieni układałeś co 120 stopni ? i jakie pasowanie dałes tłok-cylinder ?

Re: Project c16se by Seboss

: 28 lut 2009, o 11:49
autor: -=kLaRi=-
Szwejku pisze:Na pewno cyt. "sam... sam... , wszystko SAM " :lol:
:lol: :lol: :lol: :zakrecony:

Re: Project c16se by Seboss

: 28 lut 2009, o 14:58
autor: kerni
seboss pisze:sorry że post pod postem ale wydawało mi się że tak będzie dobrze

dziś się załamałem mianowicie od 2-3 dni jakoś tak auto strasznie się zmuliło
początkowo myślałem że to wina jakiejś kiepskiej benzyny którą zatankowałem pod Grójcem. wypałiłem całą benzynę i zatankowałem 98 i dupa nadal muł jak cholera -szczególnie na niskich obrotach
w sumie po generalce przejechałem jakieś 2-2,5 tys kilometrów bez szaleństw- max 3,5 tys obrotów i najpłynniejsza jazda jaką kiedykolwiek uskuteczniałem
dziś mnie podkusiło i postanowiłem zmierzyć kompresję na cylindrach i tu jeden wielki ZONK
rozgrzałem auto , odpiąłem wtryski, zdjąłem filtr powietrza i mierzę

pomiary:

i cylinder - 10,5
II cylinder - 11
III cylinder - 14,5
IV cylinder - 12

podkur......się i robię próbę olejową i takie oto wyniki:

i cylinder - 13,5
II cylinder - 15,5
III cylinder - 16,5(nawet nieco więcej bo mi się skala skończyła)
IV cylinder - 15,5

dokladnie mam taki objaw jak u ciebie, z tym ze ja zdarzylem pojezdzic pare razy dosc ostro w kjs


wynik:

10,1......1
12,8......2
10,6......3
12,2......4

powinno byc jakos ok 14,5 na kazdym :-?

moja corsa wciaga 1litr oleju na ok 500km, i dodatkowo czasem gasnie na swiatlach



moja odpowiedz na ten problem, to uzbierak kase, kupic nowy dol (z malym przebgiegiem, do ne mozna znalesc lz z deawo po 2000roku za fajna kase i tak pakuje w niego tloki z seh'a) ...i oddac do do zlozenia w dobrej szlifierni :zakrecony:



wczesniej zastosuje jescze ceramizera :grin:

Re: Project c16se by Seboss

: 28 lut 2009, o 15:44
autor: fotograf
kerni walnąłeś jak łysy grzywką o kant kuli :-?
Seboss zrobi kompletną kapitalkę tego silnika łacznie z nadwymiarowymi tłokami, więc silnik powinien być igła...

Re: Project c16se by Seboss

: 28 lut 2009, o 16:00
autor: seboss
Porszak pisze:jakim manometrem mierzyles? dociskanym czy wkrecanym? widac ze mimo uszczelnienia olejem zawory tez nie trzymaja chyba jak powinny. pytales tego kto robil remont o sytuacje, jak on to widzi? z Twojego opisu docierania to pierwsza moja mysle ze jezdziles zbyt delikatnie. jak wyglada zuzycie oleju
wszystko robiłem sam za wyjątkiem szlifu cylindrów i obróbki głowicy, wyważania rzeczy których sam nie byłem w stanie zrobic
kompresję sprawdzałem mierzyłem wkręcanym i dociskanym
na te 2 tys wciągnął około 0,4 litra oleju
-=m&m=- pisze:zamiki pierscieni układałeś co 120 stopni ? i jakie pasowanie dałes tłok-cylinder ?
tak zamki co 120 stopni, pasowania nie pamiętam ale było oki bo po mnie sprawdzał jeszcze tzw specjalista i mój ojciec

auto strasznie się zmuliło, nie idzie w ogóle
wzrosło spalanie paliwa
byłem u kolegi w warsztacie i stwierdził że auto jakby przytkane było, że strasznie nierówno chodzi jak na 8V
schodzi z obrotów bardzo nierówno

propozycja z jego strony była taka żeby zalać go świeżym olejem i zmienić wszystkie filtry i go ostrzej przegonić przez 2 tys km i sprawdzic kompresję a swoją drogą jeszcze sprawdzić na kompie ciśnienie paliwa
i powietrza w kolektorze ssącym

ja obstawiałem że sprężanie będzie w granicach 16 po kapitałce i szlifie bloku i głowicy i po tych innych rzeczach które były zrobione

Re: Project c16se by Seboss

: 28 lut 2009, o 17:46
autor: Porszak
0.4L na 2000km to dobry wynik, ale jednak nie na seryjny silnik po remoncie. (moj jak sie cisnie to ok 0.35L na 1000km wsunie, max dopuszczalne to 0.7L na 1000km :lol: )

a jak zlozyles zamiki pierscienia olejowego (pod warunkiem ze byl 3-czesciowy)

no i wlasnie tez bym sie zgodzil z tym zeby teraz silnik zaczac obciazac mocnije. nie od dzis do odcinki, ale stopniowo i szybko zwiekszac zakers obrotow i obciazenie silnika. tym bardziej ze zanosi sie na remont.

cisn paliwa na kompie?? oraz dlaczego po remoncie ma byc 16bar??

Re: Project c16se by Seboss

: 28 lut 2009, o 18:25
autor: seboss
pierścienie już były założone na tłokach jak je kupiłem , ustawiłem zamki co 120 stopni i wsunąłem do cylindra

ciśnienie paliwa sprawdzę manometrem podłączając pod listwę wtryskową

z kolegą z serwisu który obrabiał mi graty szacowaliśmy że docelowo będzie w granicach 16 barów ciśnienie sprężania-on jakieś tam wyliczenia robił w końcu specjalizuje się w obróbce silników

dziś do niego dzwoniłem i co ciekawe równolegle składały się 2 takie same silniki(taka sama obróbka i graty zastosowane) i w tym 2 ciśnienie sprężania wychodzi na poziomie od 15,1 do 15,4, przebieg o 2,5 tys większy niż mój

Porszak nawet mnie nie strasz kolejnym remontem :)6

Re: Project c16se by Seboss

: 28 lut 2009, o 20:13
autor: Zioo
a rozrzad juz sprawdzales ??

Re: Project c16se by Seboss

: 28 lut 2009, o 20:40
autor: seboss
rozrząd jest ustawiony dobrze

Re: Project c16se by Seboss

: 28 lut 2009, o 21:20
autor: D12
Nie wiem czy pisałeś ale czy masz wgrane 2 mapy dla tego silnika ?
Jeżeli tak może nie ta mapa i zalewa troche :( ???

Re: Project c16se by Seboss

: 28 lut 2009, o 21:29
autor: Zioo
D12 pisze:Nie wiem czy pisałeś ale czy masz wgrane 2 mapy dla tego silnika ?
Jeżeli tak może nie ta mapa i zalewa troche :( ???
mysle ze nie wystroil silnika przed dotarciem :P

Re: Project c16se by Seboss

: 28 lut 2009, o 22:19
autor: seboss
D12 pisze:Nie wiem czy pisałeś ale czy masz wgrane 2 mapy dla tego silnika ?
Jeżeli tak może nie ta mapa i zalewa troche :( ???
mam 2 kompy z różnymi mapami a póki co "śmigam" tylko na jednej
do tej pory mnie nie zalewało teraz tylko muli strasznie i nie jedzie

ostateczne strojenie będzie dopiero po dotarciu

Re: Project c16se by Seboss

: 1 mar 2009, o 00:32
autor: Porszak
zmierz afr, nie strasze Cie. dowiedz sie jak byl docierany ten drugi silnik i wrzuc program dla c16se. jesli program dla c14se i c6se rozni sie,to rozni sie z jakis powodow, jesli dobrze sie nie pozna roznic i nie zrozumie, moim zdaniem nie ma sensu zmieniac programu

Re: Project c16se by Seboss

: 1 mar 2009, o 09:42
autor: seboss
jeżdżę na programie od c16se (a program od c14se ma inne wyprzedzenie zapłonu i w niektórych miejscach podlewa więcej paliwa-takie info dostałe mod Adama jakiś czas temu)

jutro postaram się wrzucić go na kompa i zobaczyć AFR pracę sondy i wszystko co się da

Re: Project c16se by Seboss

: 2 mar 2009, o 14:53
autor: AdamXXL
skoro po próbie olejowej nadal są różnice*, które utrzymują sie, to raczej szukać powodów w górze silnika.
np. w c16nz (9,2:1) miałem 12,4 po remoncie więcej jednak jeśli masz większy stopień sprężania (np. 10:1)ale np wałek "szybszy" to i tak pomiar może pokazać mniejsze wartości.
jak więc wyglądają świece?

jeśli zalewamy silnik lub benzyna nie jest dobrze rozpylona zmywany jest film olejowy i szybciej pierścienie dostaną. jeśli przesadzimy w drugą stronę można przytopić zawory lub gniazda

*-zakładamy że dobrze zrobiona próba jak i pomiar, np wlewane te same ilości oleju nie za dużo i otwarta przepustnica

Re: Project c16se by Seboss

: 2 mar 2009, o 16:40
autor: seboss
AdamXXL pisze:skoro po próbie olejowej nadal są różnice*, które utrzymują sie, to raczej szukać powodów w górze silnika.
np. w c16nz (9,2:1) miałem 12,4 po remoncie więcej jednak jeśli masz większy stopień sprężania (np. 10:1)ale np wałek "szybszy" to i tak pomiar może pokazać mniejsze wartości.
głowica była planowana o około -0,7-0,8 mm
nowe zawory z uszczelniaczami , zawory szlifowane na 2 kąty
blok był szlifowany na równo -nie wiem ile zeszło
tłoki nad wymiarowe 81mm
wałek seryjny oplowski 282 z c16se
zostały seryjne sprężynki zaworów i popychacze- jedyne stare rzeczy w silniku
AdamXXL pisze: jak więc wyglądają świece?
świece wyglądają na dobre sprawdzałem je osobiście i na warsztacie koledzy też potwierdzili że wyglądają dobrze
AdamXXL pisze: jeśli zalewamy silnik lub benzyna nie jest dobrze rozpylona zmywany jest film olejowy i szybciej pierścienie dostaną. jeśli przesadzimy w drugą stronę można przytopić zawory lub gniazda
na moje oko i jakieś tam doświadczenie silnika nie zalewa
moim zdaniem on jest w jakiś sposób przytkany i nie ma siły się wkręcić
mechanicy stwierdzili, że jest czymś "zdławiony"
AdamXXL pisze: *-zakładamy że dobrze zrobiona próba jak i pomiar, np wlewane te same ilości oleju nie za dużo i otwarta przepustnica
zdjęty filtr powietrza, przepustnica otwarta mniej więcej tak samo przy każdym pomiarze, odpięty układ wtrysku, olej wlewany strzykawką z podziałką w identycznych proporcjach więc chyba pomiar ok.

Re: Project c16se by Seboss

: 2 mar 2009, o 20:19
autor: Porszak
seboss pisze: tłoki nad wymiarowe 81mm
wałek seryjny oplowski 282 z c16se
niestety przy takich zmianach nielatwo jest policzyc(a moze latwo tylko nigdy tego nie robilem, moze sa wzory gotwe) jakie powinno byc cisn kiedy tlok jest w gmp. dlatego powinno ono byc chociaz rowne
seboss pisze: przepustnica otwarta mniej więcej tak samo przy każdym pomiarze
a tutaj to sie troche czepne, wiec wybaczcie jesli az za bardzo, ale albo masz "pedal to the metal" za kazdym razem, albo raz tak a raz inaczej i wyniki malo prawdziwe powiedzialbym

Re: Project c16se by Seboss

: 2 mar 2009, o 20:36
autor: seboss
Porszak pisze:
seboss pisze: przepustnica otwarta mniej więcej tak samo przy każdym pomiarze
a tutaj to sie troche czepne, wiec wybaczcie jesli az za bardzo, ale albo masz "pedal to the metal" za kazdym razem, albo raz tak a raz inaczej i wyniki malo prawdziwe powiedzialbym
z ciekawości podczas pierwszego dnia pomiarów robiłem z zamkniętą przepustnicą i z pełni otwartą i wyniki różniły się 0, około 0,5 -0,7 bara na korzyść otwartej