Strona 1 z 1
OPONY BIEŻNIKOWANE- OPINIE
: 6 lis 2002, o 09:17
autor: gabson
No właśnie. Jaka jest wasza opinia na temat opon bierznikowanych.
Przykładowo nie macie kaski na nowe - jeździć na czymś trzeba więc co wybieracie ????? Używka czy bieżnikowana????
Swego czasu mając golfa zakupiłem na zime bieżnikowane nówki i po 1 jeździło mi się na nich znakomicie , naprawdę rewelacja, nie biły ni wykazywały oznak przyśpieszonego zużycia a jeździłem na nich dwa pełne sezony łącznie z latem

tak jakoś zeszło

Po dwóch latach jak sprzedawałem autko to się jeszce gostek cieszył że opony są w niezłym stanie

.
W tym roku mam zamiar założyć

lub
Też oczywiście bieżnikowane.
Czytałem kiedyś artykuł o zalewie używek z zachodu i aż mi się włosy zjeżyły na głowie.
Powiedzcie co o tym sądzicie.
Tzn. ja i tak juz postanowiłem

tak jak z kowalem

ale chciałbym znać Wasze zdanie.
Stronka producenta
http://targum.com.pl
Pozdrooofka
Gabson
: 6 lis 2002, o 09:22
autor: cyberpooh
jesli nie mialbym kasy to raczej poszukalbym uzywanych w dobrym stanie. kumpel wlasnie sie rozglada i za komplet zimowek po 1 sezonie srednia cena to 300pln.
: 6 lis 2002, o 09:35
autor: - beny -
A ja też bym wolał używki... sam zresztą takie nabyłem. Strach przed bieżnikowanymi to chyba jakieś skrzywienie po tym co widać czasami w rowach - zerwany bieżnik, choć głównie z opon samochodów ciężarowych.
: 6 lis 2002, o 09:44
autor: gabson
ja osobiście zerwanego bieżnika z osobowego nie widziałem, a opona używana mi wyszczeliła. Oprócz tego roczną gwarancje dają.
: 6 lis 2002, o 09:57
autor: Nowy_zg
ja również jestem za używanymi. Rzeczywiście z zachodu sprowadzają masę opon. ALE . Używane można kupić już od 50 zł za sztukę. Ja na takich jeżdże i jestem bardzo zadowolony. A podrugie jak kupujesz używki to można dostać prawie nówki , ja takie dorwałem to miały jeszcze 'pypcie' z opony wystające. Lepiej zastanów się nad kupnem używanych: zachodni producent (markowe) i guma w całości
: 6 lis 2002, o 10:03
autor: gabson
No tak ale właśnie czytałem dlaczego można trafić takie dobre z zachodu.
Podobno jedno gwałtowne hamowanie z dużej prędkości dyskwalifikuje opone do dalszego użytku. Zostaje naruszony kord, osnowa(nadwyrężenie materiału) i taka opona może wystrzelić (mi to sie przytrafiło)Dlatego gebelsy oddają dakie prawie nówki.
Nie wiem ile w tym prawdy ale pisze Wam to co przeczytałem w jakiejś gazecie motoryzacyjnej.
: 6 lis 2002, o 12:46
autor: losiu_KTP
gabson pisze:No tak ale właśnie czytałem dlaczego można trafić takie dobre z zachodu.
Podobno jedno gwałtowne hamowanie z dużej prędkości dyskwalifikuje opone do dalszego użytku. Zostaje naruszony kord, osnowa(nadwyrężenie materiału) i taka opona może wystrzelić (mi to sie przytrafiło)Dlatego gebelsy oddają dakie prawie nówki.
Nie wiem ile w tym prawdy ale pisze Wam to co przeczytałem w jakiejś gazecie motoryzacyjnej.
Nie no nie mozna przesadzac. To prawda ze opona po hamowaniu z duzej predkosci z zablokowanymi kolami sie niszczy - chodzi o to ze wtedy ta czesc bieznika ktora trze o asfalt sie zdziera i opona nie jest wtedy idelanym kolem. Ale nawet jesli kupisz nowa opone i tak zahamujesz to bedzie to samo. Wiec na to nie mozna tak patrzec. A jesli chodzi o nadwyrezenie materialu to raczej dochodzi do tego w przypadkach jesli podczas gwaltownego hamowania opona uderzy w jakas ostra krawedz bo tak samo hamowanie nie moze jej nadwyrezaca bo wtedy w ogole nie mozna by hamowac ani przyspieszac
Kup zdecydowanie uzywane dobrej firmy. Jak sie zakrecisz to znajdziesz za 45zl szt. Ja wlasnie kupilem niedawno na przod 145/80 i na tyl 155/70 za 45zl + felgi 45zl/szt.
Przy zakupie zwroc uwage na date produkcji i czy nie byly przeciete.
Nigdy nie bierz bieznikowych - na nich nie powinno sie przekraczac 90km/h...

: 6 lis 2002, o 14:15
autor: PABLO
wolał bym uzywane.ale nigdy bieznikowane.
: 6 lis 2002, o 14:25
autor: gabson
Dzięki wszystkim za opinie.
Tak jak pisałem jestem uparty i na przekór....
Tak jak ze sprężynkami.
Jak zwykle po założeniu będę opisywał zachowanie się oponki i autka.
Zobaczymy co z tego wyjdzie.
: 6 lis 2002, o 14:51
autor: Jedrus
gabson - siedzę w opononach i w felgach i w felgach od przynajmniej 10 lat. Moje zdanie jest takie że bieżnikowana opona (pod warunkiem że zrobiona profesjonalnie) może wcale nie być zła. Rzeczywistość jest taka że firma TRAGUM (znam) zajmuje sie tym tematem od wielu wielu lat (słyszałem że ostatnio bardzo inwestowali w maszyny i poprawienie jakości) - natomiast musisz się przygotować że będzie sporo cięższa od normalnej opony. Ja miałem do czynienia z bieżnikowanymi oponami firmy CONDOR sprzedawanymi w Polsce przez firmę RTEC Polska. Nawet założyłem na chwilę do CC przed sprzedażą (ja kupiłem kpl. za 95 ZL

) więc dla mnie były super. Jest bardzo wiele firm zachodnich które zajmują sie bieżnikowaniem choć nikt o tym nie mówi (Conti ma np. swoją własną markę TEAMSTAR, jest włoskie MARANGONI - ostatnio w promocji w marketach OBI), wracając do tematu to chyba wolę bieżnikowaną z gwarancją niż używkę z którą nie wiadomo co się działo (przeciętny użytkownik samochodu nie wie na co patrzeć i co sprawdzać).
Rany ale się rozpisałem
Pozdrawiam
: 6 lis 2002, o 19:59
autor: !markos
siedzę w opononach i w felgach i w felgach od przynajmniej 10 lat
Jedrus, to moze podpowiesz mi jakie dobre felgi mozna kupic
nie wydajac worka pieniedzy? ja rozumiem, ze dobre=drogie,
ale powiedzmy, ze nie chce placic 700pln za sztuke, tylko troszke mniej.
a moze jestes w stanie podsunac mi jakies dobre zrodlo felg, hmm?
bede wdzieczny za jakiekolwiek informacje

: 6 lis 2002, o 22:05
autor: losiu_KTP
A ja juz sobie kupuje letnie oponki na kjsy i na tor.
Yukohamy 175/50/13

z takim super sportowym bieznikiem do tego felgi ATS 6 cali i et 30.
Czy ktos moze mi powiedziec czy takie felgi pasuja do corsy A obnizonej o 4cm - chodzi mi o to czy nie bedzie trzeba podwijac blotnikow i czy sie zmiesci w nadkolu z takim et??? Ktos to umial policzyc chyba AdamXXL
: 7 lis 2002, o 01:41
autor: REN
ja jezdzilem na bierznikowanych oponach firmy PROFIL, starly sie po 10tys.
: 7 lis 2002, o 20:40
autor: gabson
u mnie profile wytrzymały dwa pełne sezony łącznie z latem ok 40.000 i jeszcze na nich sprzedałem auto.

: 7 lis 2002, o 22:27
autor: AdamXXL
Wpakowałem mały pliczek na stronke
http://www.adamxxl.republika.pl/tools/felgaopona.xls
co do opon i felg.
PS. losiu_KTP u ciebie powinno wejść bez problemów ale na tych gumach będziesz miał spore przekłamania na liczniku

: 7 lis 2002, o 23:12
autor: losiu_KTP
dzieki adam.
Czy moglbys mi wytlumaczyc ta tabelke bo nie do konca ja kumam. Ale skoro mowisze wejda to biore.
A co do przeklaman to sie nie przejmuje bo to bede tylko opny na kjsy i na tor - na lato jak bedzie cieplo.
A oczywiscie mi chodzilo o yokahomy a nie yukahomy

: 7 lis 2002, o 23:29
autor: AdamXXL
górna to do dobierania opon dla średnicy zbliżonej do 561mm jak w oryginalnych kółkach (165/70R13 lub 145/80R13)
środkowa - najczęściej spotykane gumy (zawsze kupuje urzywane) z szerokościami felg zalecanymi (ale nie konieczność

)
dół porównanie felg do standardu, czyli 5"x13" ET49- każda wartość jest odnoszona do takiej felgi
: 8 lis 2002, o 07:20
autor: !markos