Warsztat

Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

TANI SOUND :)

Jezeli ktos chce tanim sposobem poprawic dzwieki wydobywajace sie z silnika oto sposob na to.
Wyjmujemy puszke filtra powietrza, wiercimy w niej otwory wielkosci monety 5 groszowej max 1 zlotowej , po kilka otworow na scianke.
Otwory powinny znajdowac sie w dolnej czesci scianki.
Nalezy pamietac aby nie wiercic otworow w sciance od strony silnika!
Calosc montujemy spowrotem i cieszymy sie nowym dzwiekiem spod maski.

Pozdrowka.
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Nie chciałem nowego tematu zaczynać, tylko tu się pytam.... ile należy wlać oleju do C12NZ tak aby było w sam raz?? Dzięki za odpowiedź :D
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

przeciez jest wskaznik oleju na bagnecie, lejesz tyle az bedzie optymalny stan :D
c20mboT
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

3,5 litra mosz mowerfakergankster :grin: :grin: :grin:

ale tak na powaznie to 3,5 to bedzie połowa niedzy min a max
max to 3,7 litra Trzymaj sie
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

ja wlałem 3.8 ale to trochę za dużo :grin:
Obrazek
183zibi
Świeżak
Posty: 65
Rejestracja: 19 maja 2003, o 14:39
Lokalizacja: tychy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: 183zibi »

panowie pomocy nie mam pojecia co sie zaczeło dziac muj rzuczek (corsia)A zaczol sie cholernie dławic jak mu dam po gazie a na dodatek z wydeszku wydostaje sie blekitny dymek co to znaczy jest to silnik bęzynka za szybkie info dziękówa
:placz:
tynium
Świeżak
Posty: 27
Rejestracja: 8 kwie 2003, o 19:13
Lokalizacja: Piła
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

dlawienie

Post autor: tynium »

Co do dlawinie po dodaniu gazu, hm to zalezy czy masz wtrysk czy gaznik. ja mialem cos takiego (mam gaznik) i powodem okazalo sie bledne ustawienie zaplonu, zaplon ustawiony komputerowo wg danych fabrycznych okazal nardzo ekologiczny ekonomiczny tylko ze autko mi nic nie jechalo po daadaniu wiekszego gazu dlawil sie i nie chcial isc. Zmienilem ustawienie zaplonu wg wlasnych upodoban na oko(tzn nie osobiscie moj ojciec to zrobil) i autko chodzi jak mazenie, zrywne i w ogole, ale zato kopci i troszka wiecej pali.
tynium
Świeżak
Posty: 27
Rejestracja: 8 kwie 2003, o 19:13
Lokalizacja: Piła
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Deska

Post autor: tynium »

Czy ktos juz zdejmowal deske w corsie A model '87 (przed face liftingie)Chodzi o to ze chce dosatc sie do zegarow i glosnikow, moze ktos zan prostrzy sposob niz zdejmowanie calej deski, bylbym bardzo wdzieczny :)
Poli
Nowy
Posty: 236
Rejestracja: 6 wrz 2003, o 13:13
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Poli »

A ja mam pytanko za 100 punktów. W moim smigaczu niedziala srodkowy wyswietlacz /corsa B/ bo poprzedni wlasciciel jak demontowal deske to pourywal kable. Wyswietlacz niejest mi potrzebny, ale moze ktos ma pomysl albo juz ma cos zrobione w miejscu tego wyswietlacza, bo moze da sie cos fajnego z tego wykombinowac?? :D
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

se mozesz wstawic plydke i miec miejsce na soczek lub cole

a tak wogle to jak rozbiezesz i polukasz to wydaje mi sie ze
wyswietlacz tez bedzie dzialal

mozesz tam obrotomiesz zamontowac lub cisnieniomiesz

albo laleczke HULA HULA :grin: :-D
Poli
Nowy
Posty: 236
Rejestracja: 6 wrz 2003, o 13:13
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Poli »

endo pisze:
Poli pisze:gumis2000 wyswietlacz niebedzie dziala bo jak go wyciagnolem to razem z kablami byly poucinane :( a niebede przeciez ciagnal nowych po po kij mi to, zrobie sobie stojak pod piersiowke :):):):)
Przeciez kabelki mozesz polutowac.. A co do wykorzystania wyswietlacza to pogrzeb w sieci, mozna tam znalezc jak zrobic sobie obrotomierz, czujnik temp. wewnetrznej, kompas, wyswietlanie sredniego spalania itp.. Tak naprawde jak sie znasz troche na elektronice to moze wyswietlac sie tam co tylko chcesz :D
no wlasnie jak sie znam na elektronice :(
śmigaczo-fruwacz
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Deska

Post autor: Szwagier »

tynium pisze:Czy ktos juz zdejmowal deske w corsie A model '87 (przed face liftingie)Chodzi o to ze chce dosatc sie do zegarow i glosnikow, moze ktos zan prostrzy sposob niz zdejmowanie calej deski, bylbym bardzo wdzieczny :)
Deske od zegarow podwazasz srubokretem i sama wyskakuje,odlaczasz tylko linke od predkosciomierza i gotowe.
Co do glosnikow to niestety musisz wykrecac cala polke,nie znam innego sposobu
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

PYTANKO: gdzie najtaniej kupić tarcze chamulcowe do corsy 1,4 8v?
Słyszałem że pasują od lanosa czy ktoś coś wie? :-D
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

PRZESTROGA
nie kupujcie kabli WN firmy "champion"
po roku padly mi rownoczesnie 3 z nich.
NIE polecam.
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
Drewno
Świeżak
Posty: 50
Rejestracja: 8 paź 2003, o 01:06
Lokalizacja: Wa-wa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Drewno »

Zeby dostac sie do glosnikow nie trzeba demontowac calej deski. Do prawego glosnika dostaniesz sie wymontowujac zamykany schowek jesli taki posiadasz.A do lewego od dolu jest malo miejsca ale da rade.
Corsa A 1.2 83r.
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

cyberpooh pisze:adamie
a co z zuzyciem energi przez dmuchawe?
aby daja jakis efekt musi porzadnie dmuchac.... ale zeby porzadnie dmuchac musi miec duzy pobor mocy.
czy zysk nie bedzie taki jak strata ?
Jeśli pytanie do mnie, i jeśli to chodzi o pomysł z przed prawie roku, to mogę coś jeszcze dopisać.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

w pierwszych słowach muszę perzyznać ci rację, że praca dmuchawy i ogólnie każdego urządzenia elektrycznego powoduje wzrost obciążenia silnika, więc i w skrajcych przypadkach nawet zauważalne większe zużycie paliwa.
Silnik atmosferyczny zasysa powietrze, i im więcej jest w stanie go zassać, tym więcej mieszanki dostaje się do silnika, gdyż ECU odpowiednio dawkuje paliwo aby skład był odpowiedni. Każda modyfikacja wolnossąca, czy to korekta głowicy i kolektorów, czy wałek ma za zadanie właśnie zwiększyć tą ilość, poprzez zwiększenie czasów otwarcia zaworów, usunięcie przewężeń na drodze od filtra do komory spalania (najczęściej porty głowicy i przepustnica).
Turbo natomiast nie wymaga tych modyfikacji, gdyż tam powietrze jest tłoczone do cylindrów, co znacznie przewyższa ilości jakie możemy uzyskać na atmosferycznym silniku. Nie zapominajmy jednak, że turbina także stawia opór wydostającym się z silnika spalinom, ale jednak pozytywne działanie jest większe. Kompresory napędzane paskiem z wału nie mają wad turbin, jednak i one podobnie jak alternator stawiają opór silnikowi.
Jak widać nie ma róży bez kolców i każdy system doładowania powoduje pewne straty.
Powracając do tematu, jeśli chodzi o "sposoby" elektryczne, to z góry mówie, że zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest dmuchawa, którą konstrukcyjnie można nazwać siostrą turbiny. Wydatek energii jaki jest potrzebny aby nadać pęd powietrzu jest znacznie mniejszy niż w jakimś wiatraku, być może dlatego, że działa tu dodatkowo siła odśrodkowa?

Zysk odczuwalny może wystąpić już wtedy, gdy w kanałach dolotowych stworzymy ciśnienie równe z ciśnieniem poza dolotem! Jest wiele przykładów silników z małym doładowaniem (do 0,5bar), które uzyskiwały ciekawe efekty. Uzyskanie nawet tych 0,5bar'a przez dmuchawe to faktycznie ilość energii włożona może być mniejsza niż uzyskana i do tego nie nakłaniam. jadnak z ciśnieniem atmosferycznym lub minimalnie większym, możemy uzyskać mniejwięcej tyle co na modyfikacjach atmosferycznych.

Takie moje jest zdanie :oko:
Jako, że po roku człowiek trochę zmądrzał, ale widać za dużo się nie zmieniło.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

AdamXXL pisze: Powracając do tematu, jeśli chodzi o "sposoby" elektryczne, to z góry mówie, że zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest dmuchawa, którą konstrukcyjnie można nazwać siostrą turbiny.
hmmm, czyli konkretnie co to by mialo byc ? jak by to wygladalo ? jak napedzane ?
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: pirat »

Orientuje się ktoś czy zegary od Corsy C pasują do B? Bo wyglądają jakby były bardzo podobne wymiarowo...

pozdrawiam
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Pirat : pasować bez jakiejś rzeźby nie będzie

wracając do zagadnienia:
....to faktycznie ilość energii włożona może być mniejsza niż uzyskana i do tego nie nakłaniam....
sam się już zamieszałem powinno być
....to faktycznie ilość energii włożona może być większa niż uzyskana i do tego nie nakłaniam....
cyberpooh pisze:hmmm, czyli konkretnie co to by mialo byc ? jak by to wygladalo ? jak napedzane ?
najlepiej, gdyby zamontować razem ze stożkem, w miejscy puszki z foltrem. czyli stożek (inny filtr) dmuchawa i do dolotu.
Wybór dmuchaw jest ogromny, sam kiedyś przekopywałem się przez całą sterte na jednym szrocie, a ceny koło 50-100zł. Sterowanie po przemyśleniach lepiej powiązać z przepustnicą, lub linką gazu przy mocowaniu na kolektorze sterowane jakimś potenconometrem tak aby przy wolnych obtotach dmuchawa nie pracowała a wraz ze wzrostem otwarcia przepustnicy wzrastała prędkość dmuchawy.

Jaka dmuchawa, potencjometr, czy sposób montażu pozostawiam pod indywidualne wykonanie. Na razie mam, inne plany do realizacji i raczej zostanie to jako niezrealizowany pomysł, chyba, że ktoś sam się za to zabierze :D Służe podpowiedziami
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
kyniek
Weteran
Posty: 1625
Rejestracja: 2 wrz 2003, o 18:14
Lokalizacja: Jozefow (pod pruszkowem)
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kyniek »

carlo pisze:jak odkrecic galke zmiany biegow?
łap[iesz ja bardzo mocnym uchwytem i ciagnesz z calej sily do gory troche sie po pocisz ale zejdzie sama, alo poprostu ja rozpiluj :oko:
tja nastał czas spokojnego kombi...
krisso
Nowy
Posty: 208
Rejestracja: 19 wrz 2004, o 18:12
Lokalizacja: W-WA
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: krisso »

pytanie,czy moze mi ktos wyslac mi fotke gdzie znajduje sie przewod paliwowy (1.4 16V w momencie w ktorym dochodzi do silnika) bo gdzieś na necie widzialem fotke ale za cholere nie odpowiada temu co mam pod maska :( chodzi mi o zalozenie magnetyzera na paliwo a ja nie wiem gdzie jest przewod,pozdro for all
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

a co po ci to gówno - tzn magnetyzer?
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

_balt_ pisze:ciekawe czy te magnetyzery wogule cos daja chyba tylo poczucie przyrosu mocy heheheheheheeee
Zebyś wiedział! :-D Ja mam je pod maską i nic się nie zmienilo od 4000 km no chyba, że to iż pod maską widać magnetyzer.Może "MAKSOR" coś daje, ale za taki kesz?
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Słuchajcie mam pytanie jak sie dostac do pływaka w zbiorniku paliwa, czy moze przez tą dziure co jest po tylna kanapa czy jak?? Bo cały czas pokazuje mi złą ilosc paliwa, za kazdym razem jak uruchomie to jest inna wartosc :-P Czy to wina pływaka czy moze jeszcze cos innego? :oko:
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

:oko: ile wytrzymują drążki reakcyjne w Corsie C ? Chdzi mi o gumy czy coś takiego, bo pojechałem do normalnego warsztatu, nie ASO i gość stwierdził, że stuki w zawieszeniu to właśnie wina tych wyrobionych elementów.
Awatar użytkownika
czester 1
Weteran
Posty: 1911
Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
Lokalizacja: zabrze
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: czester 1 »

Obrazek
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

Temat :skrzypienie zawiasu z tyłu

Skrzypi mi juz od dłużeszgo czasu (jaieś 2 miesiące). Przy jeździe po głębszych nierównościach głównie. To pewnie skrzypi sprężyna, bo mnie nic innego do głowy nie przychodzi.

Pytanie : czy tak może być, czy taka skrzypiąca sprężyna powinna iść do wymiany ?

Ponieważ mam autko jeszcze na gwarancji to chetnie bym ją wymienił - co wy na to ?

:-?
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

Kurbat pisze:Ponieważ mam autko jeszcze na gwarancji to chetnie bym ją wymienił - co wy na to ?

:-?
masz gwarancje :) to nad czym się jeszcze zastanawiasz :-?
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

ja obstawiam, ze skrzypi dokladnie to samo co u mnie jak popada :lol:
sprezynka korektora sily hamowania. takie 5cm gowno, ktorego dzwiek przenosil sie na cala bude i doprowadzal mnie do szalu :lol:
popryskasz jakims zabezpieczajacym smarem i po sprawie. zacznie znowu - podjedz do aso, psikna sprezynke z uchwytami i z glowy.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Korzystanie z forum”