W związku z zbliżającym się terminem opłat za hosting oraz domenę prosimy chętne osoby o dokonanie wpłaty w wysokości 20 pln na konto podane w dalszej części tego ogłoszenia.
Dalsza część dyskusji

Warsztat

Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

!markos pisze:ja obstawiam, ze skrzypi dokladnie to samo co u mnie jak popada :lol:
sprezynka korektora sily hamowania. takie 5cm gowno, ktorego dzwiek przenosil sie na cala bude i doprowadzal mnie do szalu :lol:
popryskasz jakims zabezpieczajacym smarem i po sprawie. zacznie znowu - podjedz do aso, psikna sprezynke z uchwytami i z glowy.
dzięki, tylko gdzie to małe gówienko jest ? :oko:
Poza tym dlatego myślę, że to sprężyna zawiasu ponieważ hm... skrzypi jak np wjadę w jakąś dziure głębszą i samochód kiwnie się "głęboko". Np przy jeździe po gruntowej drodze z wyjeżdżonymi dziuro-koleino-kałużami.

Ale, oki, podjade do ASO i niech sie oni pogłowią (choć nie jest to ich najmocniejsza strona)
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

Kurbat pisze:dzięki, tylko gdzie to małe gówienko jest ?
na belce tylnego zawieszenia, po prawej stronie, jak spojrzysz pod samochod to ciezko jej nie zauwazyc :oko:
(chyba, ze w corsie c jest to inaczej rozwiazane, ale nie podejrzewam..)
Kurbat pisze:myślę, że to sprężyna zawiasu ponieważ hm... skrzypi jak np wjadę w jakąś dziure głębszą i samochód kiwnie się "głęboko"
dokladnie wtedy skrzypi korektor :grin:
co moze sie popsuc w sprezynie zawieszenia..? nic :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

Aro83 pisze:jeżeli to sprężyna korektora siły hamowania to mam nadzieje że to nie przez zaciąganie ręcznego na prostej drodze? :-?
imho to na 90% sprezynka korektora... i raczej nie z tego powodu..

ps. men.. a po co ciagniesz rekaw na prostej drodze??? :0 zeby opony byly kwadratowe i bily niezaleznie od wywazenia?!? :-?
Aro83 pisze:pokazało mi się "Strona 8 z 7":-?
ROTFL! :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
Aro
Weteran
Posty: 1282
Rejestracja: 18 mar 2004, o 19:03
Imię: Arek
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Aro »

markos pisze:ps. men.. a po co ciagniesz rekaw na prostej drodze??? zeby opony byly kwadratowe i bily niezaleznie od wywazenia?!?
nie, nie dlatego ;) robie tak chwile przed zatrzymaniem, a właściwie dłuższym postojem, wtedy tył ładnie przysiada i pozbywam się kompleksu seryjnego zawieszenia :-P

myślałem że może od tego wyrabia się ta sprężynka - bo wtedy nie zostaje ona w spoczynku tylko jest naciągnięta/ściśnięta, nie wiem...
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

nieeee, luz :oko: ta sprezynka jest od tego, zeby pracowala, z czasem poprostu wycieraja sie jej uchwyty i wszystko zaczyna skrzypiec.

kompleks seryjnego zawiasu mowisz? dobre :lol:

u mnie problem ustapil na 100% dopiero po wymianie zawieszenia na takie, ktore z tylu nie ugina sie wcale :grin:
Obrazek
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

!markos pisze:u mnie problem ustapil na 100% dopiero po wymianie zawieszenia na takie, ktore z tylu nie ugina sie wcale :grin:
ja sprezyne wogole zdemontowalem
c20mboT
grzywaczewski
Bez listowiec ;-)
Posty: 6
Rejestracja: 7 sty 2011, o 15:02
Imię: Witek
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallbl

Post autor: grzywaczewski »

Poniewaz jestem tu nowy, to na wstepie chialbym sie z Wami serdecznie przywitac. Nie mam Corsy :oops: ... ale mam hOpla Astre F i wlasnie przymierzam sie do odbudowania C16SE. Trafilem do Was szukajac w sieci informacji na ten temat.

Silnik kupiony razem z wiazka, komputerem i skrzynia F13. Podobno kilka k km temu po remoncie, a stal sie niepotrzebny, bo koles przelozyl na 2.0. Oczywiscie jak to z takimi naprawami glownymi... w glowicy cos tam bylo robione, bo komora spalania czysta. Ale... glowica nieplanowana (to dobrze), uszczelka pod glowica stara, tloki luzne, pasek rozrzadu stary itd. itp.

Na razie jezdze na starym silniku 71KM, ktory mam moze z 50 bo nie trzyma kompresji na jednym cylindrze :lol: a ten na spokojnie odbuduje. Zastosowanie - RC Slomczyn, Nowe Miasto nad Pilica, Ulez, kiedys RC w Toruniu ale zlikwidowali :)11 Znaczy sie kreto i syfiasto. Plus tloczenie sie po miescie.

Zakladam prace na dosc czeroka skale, nie chce jednak wpakowac sie w jakas glupote. Wywazanie otwartych drzwi tez mnie nie kreci. Ten watek przeczytalem z uwaga i sporo sie dowiedzialem - dziekuje. Chcialbym Was jeszcze popytac o troche spraw, bo w sumie z GM jestem cienki.

Do malego bloku 1.6 mieszcza sie po rozwiercie tloki od 1.8. Ale od 1.8 16V, nie te duzo wieksze z 1.8 8V?

Czy jesli zostawie na wale i korbowodach od C16SE to komora spalania przy tlokach 1.8 16V bedzie miala taka sama wysokosc, liczac od denka tloka w GMP? Czy tez tlok od 1.8 ma inna wysokosc i trzeba bedzie szukac jakichs doprezajacych?

Wieksze zawory do glowicy sie nie zmieszcza? W planie jest m.in. porting plus nowe sprezynki, popychacze, prowadnice, uszczelniacze itp.

Z tego co juz obejrzalem to walek rozrzadu nie wyglada najlepiej. Poczytalem ze dosc trudno go dostac, ze mozna szukac z Kadetta GSI. No i ze seryjnie jest juz bardzo 'ostry' (282 st.). Orientujecie sie czy ktos probowal walkow (nieseryjnych) o jeszcze wiekszych czasach otwarcia?

Kolektor wydechowy mam od 2.0. Przespawam flansze, zaizoluje termicznie, pozniej jeden przelotowy tlumik 2" i koncowy ten co jest seryjnie (z servicemanuala wychodzi, ze od 1.4 do 2.0 jezdza z taka sama puszka, GSI ma inna). A co z dolotowym? Wspominaliscie o takim?

Obrazek

Czy przy takiej modyfikacji wystarcza seryjne wtryski z C16SE, czy szukac czegos troszke wiekszego?

Wiem, wiem, duzo know-how chce wyciagnac. W zamian chetnie sie zrewanzuje, gdyby ktos z Was w jakies stare Subaru chcial sie wpakowac :pig:

Obrazek

do witania sie mamy odpowiedni watek, do zadawania pytan odpowiedni dzial. troche slaby poczatek, ale My tez Cie wietamy/Porszak
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5662
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Warsztat

Post autor: Porszak »

skoro to kupione 1.6 i tak nadaje sie do remontu, to sprzedaj je i kup 2.0 8v, a najlepiej 16v i nic w nim nie dlub. bedziesz najbardziej zadowolony.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
grzywaczewski
Bez listowiec ;-)
Posty: 6
Rejestracja: 7 sty 2011, o 15:02
Imię: Witek
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Warsztat

Post autor: grzywaczewski »

Przepraszam za bledy formalne :oops:

Chce zostac przy 1.6 zeby sie w klasie miescil. Natomista 16V jakos mnie nie kreca, konserwa jestem. Moze dlatego ze sporo sie nasluchalem o delikatnosci tych silnikow :zakrecony: Nawet jesli sa 'normalne' to 8V pod wzgledem idiotoodpornosci jest bezkonkurencyjny.

Bigblock plus inna skrzynia plus inne zawieszenie przednie plus mocniejsze hamulce przednie i bedzie z przodu dobre 50kg wiecej :( Do mojego upalania wiecej mocy w tym aucie sie nie przyda, beda tylko problemy z trakcja. Juz teraz z tym padnietym silnikiem nie chce odchodzic z szutrowych zakretow, hehehe. Oczywiscie mozna zakladac szpere, ale dobry quaife to polowa wartosci tego aua (albo wiecej). Mam dwie F13, musze tylko zmienic przelozenie na 4,18.

Aaaaa... zeby nie bylo watpliwosc, w aucie niewiele zostalo juz do zdemontowania. Nawet tylne szyby sa z poliweglanu. Zrobi sie cieplo, to wylaminuje nowa maske ;) 110 - 120KM i 150Nm i bedzie malina.
Awatar użytkownika
seboss
Nowy
Posty: 449
Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
Imię: Sebastian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Warsztat

Post autor: seboss »

poczytaj wątek: Mała rajdówka c14se/c16se by Seboss tam ja dłubałem c16se i wyszło 120+ bez strojenia

niestety okazało się u mnie niestety honowanie cylindrów na maxa jest błędem i ryzykowne bo poprostu nie wytrzymał blok

teraz siedzi dół z c14se na pierwszym szlifie i wynik jest niewiele gorszy tyle że już wystrojone na pół gwizdka i dało 110 PS i mi sie wydaje że śmiga porównywalnie dobrze a może nawet trochę lepiej
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
grzywaczewski
Bez listowiec ;-)
Posty: 6
Rejestracja: 7 sty 2011, o 15:02
Imię: Witek
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Warsztat

Post autor: grzywaczewski »

seboss, Twoj watek czytalem dawno temu. Uzeralem sie wtedy z roznymi druciarzami i jak go przeczytalem to sobie powiedzialem "ten gosc tez nie ma lekko".

Czy to jest pewna diagnoza, ze rozwiert cylindra do 80mm byl przyczyna problemow? Niezaleznie od cwaniaczka od geometrii? Z tego co przeczytalem (i chyba zrozumialem) to Porszak do swojego zalozyl tloki 81,6mm. To w sumie zeliwny blok, a silnik nie bedzie mial doladowania. Czym konkretnie sie to u Ciebie skonczylo? Wydmuchiwaniem uszczelki pod glowica? Czytalem watek ponownie, ale nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi...
Awatar użytkownika
seboss
Nowy
Posty: 449
Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
Imię: Sebastian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Warsztat

Post autor: seboss »

tego nie ma w opisie projektu

pękła ścianka między cylindrem i kanałem wodnym - czemu nie wiem, może wada materiałowa i w wyniku honowania jeszcze bardziej się osłabiła. dla mnie to była zagadka i chyba pozostanie bo blok poszedł na śmietnik

dla mnie najważniejsze jest to, że już zrobione ponownie. efekt jest zadowalający i to że jestem w stanie dogonić swifta w klasie 2 do 1400cm bez większych problemów

reszta pozostała bez zmian
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
grzywaczewski
Bez listowiec ;-)
Posty: 6
Rejestracja: 7 sty 2011, o 15:02
Imię: Witek
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Warsztat

Post autor: grzywaczewski »

No to grubo. Zwlaszcza ze na uzywanym, wygrzanym bloku nie powinno byc takich niespodzianek.

Fajnie gdyby Porszak sie odezwal i wyjasnil lopatologicznie zielonemu ludkowi ktore, tloki siedza/siedzialy u niego i jak sie sprawdzaja.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5662
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Warsztat

Post autor: Porszak »

moje maja 80.5mm. tak na prawde mozesz sobie wlozyc kazde tloki, ktre beda mialy, plaske denko lub nawet wklesle, odpowiednia srednice i in pozostale wymiary. trzeba poprostu wziac katalog, troche poszukac i poglowkowac.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
grzywaczewski
Bez listowiec ;-)
Posty: 6
Rejestracja: 7 sty 2011, o 15:02
Imię: Witek
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Warsztat

Post autor: grzywaczewski »

Porszak, dzieki za odpowiedz. Wiem ze trzeba sie samemu wysilic, nie o to mi chodzi zebyscie rozwiazali mi wszystkie problemy. Ale jest pewna 'wiedza tajemna' o ktorej sie malo gdzie wspomina, ktora nielatwo zdobyc, i czesto trudno liczyc ze posiada ja ten co podejmie sie skladania silnika. Jak nawet z Waszych watkow widac w Polsce jest wielu wspanialych mechanikow ktorzy zrobia nam bardzo dobrze i 'na tym to juz zeby zjedli'.

Nie sadze zeby gdzies bylo napisane do jakiej srednicy mozna rozwiercac te bloki. Tak jak nigdzie nie jest napisane, ze w Subaru nie powinno sie robic szlifu walu, mimo ze sa dostepne nadwymiarowe panewki, alebo ze wymiana plynu chlodzacego co max. dwa lata daje prawie spokojna glowe ze 2.5T nie straci uszczelki pod glowica...
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5662
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Warsztat

Post autor: Porszak »

anglicy wsadzaja kute 81mm. nie pamietam czy nawet nie wiecej, ale 81 na bank
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
grzywaczewski
Bez listowiec ;-)
Posty: 6
Rejestracja: 7 sty 2011, o 15:02
Imię: Witek
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Warsztat

Post autor: grzywaczewski »

Porszak pisze:moje maja 80.5mm.
Czy to te od X18XE1 / Z18XE? Z plaskim denkiem, chyba teflonowanym?
Dobrze mi sie zdaje ze ten tlok jest nizszy od seryjnego C16SE (odleglosc od srodka sworznia korbowodu do gornej powierzchni denka tloka)?
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5662
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Warsztat

Post autor: Porszak »

jest nizszy, teflon na plaszczu, sciagnij katalog tlokow np kolben & schmidt bedzie jasnosc.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5662
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Warsztat

Post autor: Porszak »

jakies postepy? jak bedziesz mial 1.8 to bedziesz dalej w klasie? jesli tak to kup jakies x18xe1 i wkladaj do astry wazy tyle smao co 1.6
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Korzystanie z forum”