Strona 1 z 1

15' czy 16' ze wszystkimi wadami i zaletami

: 20 lis 2002, o 15:44
autor: wow
dylematy moje nie maja konca... zapraszam do glosowania ;)

15' to rozsadny rozmiar na polskie drogi, dobry wyglad, mozliwosc zachowania rozsadnego profilu opony biorac pod uwage zachowanie tej samej srednicy kola co w oryginale, ale...

16' to jeszcze nie najwiekszy, nie ekstremalny rozmiar zakladany na corsy, bardzo dobry wyglad, REN ma juz 16' :-D - to tez argument(!!!), ale niestety zwiekszenie o 20mm srednicy kola w stosunku do oryginalu przy uzyciu opony o rozsadnym profilu i niemozliwosc zastosowania gumy mniejszej od 195 (maly, ale pewien minusik)

: 20 lis 2002, o 16:54
autor: AdamXXL
Przyznaje się dałem na 15" . choćby dlatego, że Ren dość szybko musiał swoje prostować, a jechać i patrzeć ciągle pod koła.. to żadna frajda :-D

: 20 lis 2002, o 17:14
autor: Adam_x
Rozsądek podpowiada mi zeby oddać głos na 15'', ale biorąc pod uwagę aspekt czysto estetyczny wybrałbym 16" :lol:

Pod względem estetyki 16'' zostawia daleko w tyle popularną w większości samochodów 15tkę... Żeby można było w Corsę zapakować 16" przy profilu nie 45 a np 50 to napewno wybrałbym 16"!!! :zakrecony:


DUŻA FELGA=PIĘKNA FELGA :lol:

Sam śmigam na 14" :)

: 20 lis 2002, o 18:15
autor: !markos
kurde, przeciez corsa ma generalnie rzecz biorac malutkie koleczka.
ja wiem, ze 16" to szou i w ogole ach i och. mnie tez sie cholernie podobaja.
taka np. ats mira na 16" bylaby miodzio. ale i tak biore 15".
i zupelnie nie obchodzi mnie wynik glosowania :-D :-D :-D

: 20 lis 2002, o 19:49
autor: UcHO
Ja również się przyznam WoW do tego iż oddałem głos na 15'. Czemu? Otóż gdybyśmy mieszkali w Niemczech czy coś w tym stylu, to by połowa samochodów smigała 16-17'. Niestety to nasz szara polaska rzeczywistość, polskie drogi. 16' jak wszyscy wiedzą są droższe, opony również, ale nie wolno zapomnieć o prostowaniu które również kosztuje. Więc nie można kierować się tylko i wyłącznie stanem portfela na dzień dzisiejszy, popatrzmy lekko w przyszłość. Decyzja należy do Ciebie, jakiej byś nie podjoł na pewno będziesz z niej zadowolony :-P Życze powodzenia, i niech Cię więcej głowa nie boli :-P :-P :-P
p.s. byłem kilkanaście razy za naszą zachodnią granicą i zauważyłem że jadąc autostradą podczas deszczu samochód się myje :-D to jest dopiero kraj :grin:

: 20 lis 2002, o 20:37
autor: wow
dzieki, dzieki i jeszcze raz dzieki za podpowiedzi - burza mozgow to niesamowita sprawa, mozna wymyslic o wiele wiele wiecej niz samemu... a zeby jeszcze troche utrudnic sprawe to pokomentuje:

1. adamxxl: powiedzmy sobie szczerze dotz'e to nie jest najwyzsza polka w dziedzinie jakosci (ktora utozsamiam z twardoscia). lepsze 16' moglyby sie spisywac znacznie lepiej... wiadomo, ze praw fizyki sie nie oszuka, ale pomyslmy... ren smiga na 195/45/16, taki sam profil bo 195/45/15 ma basista i nie slyszymy zeby narzekal na felgi... moze nie przejmuje sie tym zbytnio, a moze ma twardsze felgi...

2. adam_x: co fakt, to fakt... rozsadek podpowiada... a serce ciagnie ku innym rzeczom... dzieki za glos!

3. markos: corsa ma generalnie za male koleczka - tak bym powiedzial. podwijanie sie gumy nawet na 165/60/14 jest straszne, a do tego przyczepnosc w zakretach na suchym pozostawia jednak sporo do zyczenia (conti sportcontact)... przynajmniej w moich kategoriach. clio tez ma male koleczka, a widzialem clio na 18' - naprawde ciezko to zapomniec. pooh ostatnio podeslal corse na 17' i sam myslales ze to 16' wiec 17' to tez nie jest extreme. wynik glosowania mnie bardzo obchodzi, bo ja naprawde mam dylemat i jestem gotow dac sie przekonac ;) Ty decyzje juz podjales... moze to i lepiej i jestes spokojnym szczesciarzem ;)

4. ucho: kupujac samochod kierowalem sie stanem portwela na dzien dzisiejszy i jezdze corsa (gdyby tak nie bylo, jezdzilbym pewnie megank'a coupe'tka, albo czym drozszym - gwoli sprostowania: bynajmniej nie zaluje wyboru :) ). martwia mnie nasze drogi, bo troche jezdze... srednio okolo 45kkm rocznie i wykorzystuje autko w pracy po warszawie. dlatego mam duze szanse giac felgi. puch tym argumentem mnie przekonywal do 15', ale potem dlugo nie gadalem z puch'em na ten temat i oto znow mam dylemat, heh...

dzieki za glosy chlopaki - dajcie jeszcze wiecej :)

: 20 lis 2002, o 20:44
autor: REN
ja pokrzywilem swoje felgi w na krawezniku lezacym w poprzek drogi! pokrzywil bym pewnie tez 15", 14" albo stalowe 13", to byla ekstremalna sytuacja! jak pojade sobie kontrolnie sprawdzic na wiosne czy pokrzywily mi sie fele podczas jezdzenia po warszawie wtedy bede mogl obiektywnie stwierdzic czy taki diabel straszny jak go maluja

moj glos oddaje na 16", troche komfort jazdy jest mniejszy ale za to jest olbrzymia frajda z posiadania :D no i te spojrzenia przechodniow :D

: 20 lis 2002, o 23:22
autor: arts
Ja oddalem glos na 16 zecz jasna, wyglad i jeszcze raz wyglad, jak bedzie to oz to nie ma sily zebys zaraz pogiol, takie moje zdanie, po co sobie pluc po tem w brode ze sobie kupilem 15 a nie 16 ???

: 21 lis 2002, o 08:56
autor: Jedrus
Ja oddałem na 16. Co prawda sam mam 14 ale jest to spowadowane brakiem wspomagania 8) . Często autem jeździ żona i parkowanie autka na 15 czy 16 bez wspomagania to dramat (dla niej). Mój szef nie może mi darować takich małych felg (sam ma w Vectrze 18), ja też trochę żałuję bo jak napisał Adam Duża felga =Piekna felga - ja się przyzwyczaiłem do dużych kół (albo szefa Vectra albo moja Nubira na 17). Powiem tak jak postawiliśmy Clio I na moich 17 z Nubiry to mi dech zaparło.
Ech jak kupię inne auto (Corsa ma u mojej żony dożywocie :grin: ) to sobie założę 18.

: 21 lis 2002, o 10:24
autor: cyberpooh
a ja dalej 15
za duzo jezdze po polskich bezdrozach ;)

: 21 lis 2002, o 13:30
autor: wow
Ren: co fakt, to fakt - felgi skrzywiles w ekstremalnej sytuacji... i nadal zyja i jezdza :) dzieki za glos... ojoj, roznice sie wyrownuja...

arts: dzieki :) wiedzialem, ze dasz glos na 16' wlasnie o to mi chodzi... zebym sobie nie plul w brode, bo felgi musze kupic i tak nowki sztuki za mnostwo $$$, wiec potem rozczarowanie i zmiana po raz kolejny to bylby chory pomysl...

Jedrus: dzieki, dzieki :) wyobrazilem sobie clio na 17' i chyba wiem jakie mieliscie miny!!! :0 dzieki za glos - bardzo wazny w sprawie. jestes moim ekspertem od felg ;)

Puch: konserwatysta :-P ale rozumiem Cie i szacuneczek, ze trzymasz sie ciagle tych 15', sam wiem jak dziurawe potrafia byc drogi...

UWAGA O/T: kto ma zajawki photoshop'owe bo przed kolejna ankieta chce przygotowac materialy szkoleniowe... konkretnie chodzi mi o "zalozenie" dwoch konkretnych felg na zdjecie boczne corsi...

: 21 lis 2002, o 15:12
autor: sierak
wow: ja swój głos oddałem na 16'' bo uważam, że jeżeli już kupować to na całego .. na pewno będziesz zadowolony jak je tylko zobaczysz na swoim bolidzie i nie będziesz chciał słyszec o jakiś tam 15''. Sam mam 15'' ale to tylko z tego powodu, iż takie już były a poza tym to skoro dysponujesz odpowiednimi srodkami finansowymi (ja nie) to wydaje mi się, że lepiej się skusić na 16'' choć to tylko taka moja mała sugestia. Z drugiej jednak strony stan naszych dróg jest rzeczywiscie (ech lepiej nie mówić) więc może i lepiej 15''.

Ale reasumując jestem za 16'' :-D

: 21 lis 2002, o 15:24
autor: wow
sierak: :D i ;) - powoli czuje jakbym juz byl na 16'... hehe...

: 21 lis 2002, o 15:32
autor: Jedrus
Wow jaki stan dróg już pisałem kiedyś większe ciśnienie i jazda. Na prawdę pamiętam że jeżeli przyjeżdżały felgi (Steinmetz, Lorinser itd) to za do każdej z nich była dołączona tabelka z ciśnieniami (im mniejszy profil tym większe ciśnienie) ja też tak robię i do tej pory na prawdę skasoweałem dopiero jedną felgę.

: 21 lis 2002, o 17:48
autor: wow
czyli ile powinienem pompowac do 195/45 jesli przy 165/70 pompowalem 2,0 albo 2,2... dobra sugestia - dzieki :) kolejny plusik dla 16' :)

: 22 lis 2002, o 08:23
autor: REN
ja mam 2.5bara

: 25 lis 2002, o 15:49
autor: regus
witam nie bylo mnie pare miesiecy na forum widze ze dylemat wow masz 15 czy 16
ja oczywiscie moowie ze 16 jezdzilem tyle czasu i nic wszystko oko teraz zdjalem no bo podobno zima idzie a co do silnika ja u siebie mam 1.2 a opony wszystkie cztery 215 wiec nie widze problemu bo u ciebie silnik 1,4 o ile dobrze pamietam

: 25 lis 2002, o 16:00
autor: losiu_KTP
A ja proponuje 13, 6 calowe et30. do tego opony np. 175/50/13 Wyglada to bardzo fajnie bo felga wystaje pozaobrys auta. A przy tym zyskasz na przyspieszeniach... ja moge na mokrym zamielic na dwojce a mam 1.2 :grin: :grin:
Dlatego nie 16, nie 15, nie 14, a 13 z jak najmniejszym profilem.

: 25 lis 2002, o 19:10
autor: UcHO
losiu_KTP pisze:A ja proponuje 13, 6 calowe et30. do tego opony np. 175/50/13 Wyglada to bardzo fajnie bo felga wystaje pozaobrys auta. A przy tym zyskasz na przyspieszeniach... ja moge na mokrym zamielic na dwojce a mam 1.2 :grin: :grin:
Dlatego nie 16, nie 15, nie 14, a 13 z jak najmniejszym profilem.
losiu_KTP: ja mam takie felgi tylko et 32. I wiem jak się na nich jeździ ;] Jednak postanowiłem je zmienić i będę dążył do tego aby założyć 15", no może ewentualnie 16" jak do tego czasu poprawi się stan polskich dróg (czyli jest to raczej praktycznie i technicznie nie możliwe :-P).

: 25 lis 2002, o 21:56
autor: wow
witaj regus - faktycznie, dawno Cie nie bylo tutaj widac... dzieki za glos... jestem juz prawie przekonany tyle ze teraz zaczyna sie walka z offsetem... wszystko wydaje sie byc nie takie jak potrzeba... por. watek jakie et? dzieki za glos jeszcze raz... tak, tak u mnie 1,4.

losiu: mala felga, niski profil i duza gleba to kwintesencja niemieckiego patentu, ale mnie to tak nie bardzo kreci... wole raczej angielski styl duzej felgi tak wiec odpada pomysl z mala felga... fakt, ze zyskam na przyspieszeniach jest oczywisty, ale dla mnie na codzien i na trasy zupelnie nie praktyczny... mielic na 2 tez moge na oponach w standardzie... chce isc w strone lepszej trakcji w suchym zakrecie na szerokiej gumce... male felgi to nie dla mnie...