Strona 1 z 1

Za duże obroty na jałowym E16SE

: 14 gru 2002, o 10:57
autor: sierak
Panowie ... wiem że ten temt był już przerabiany na forum ale jakoś nie moge wyszukać więc ponawiam pytanie. Mam jakoś dziwnie za duze obroty. Na początku myślałem, że to przez to że silnik cały czas zimny ale jak wymieniłem termostat i jest już ciepło to to samo jest. Co więcej te obroty czasami na chwile ustają i są w normie a potem znowu tak na jałowym to 1100-1300. I dziwnie mi się wydaję, że nasila się to jak konczy mi się benzyna. Czy może to być też wuna że leje 95 a nie 98 a silnik (na zworce) jest ustawiony na 98. Jeszcze togo nie sprawdziłem ale kurcze jakoś nie do końca widzę związek. Coś kiedyś pisaliście o silniczku skokowym - czy to ta bajka.

A tak poza tym to jak w mojej Czarnulce nie było wcale termostatu to teraz już chyba nic mnie nie zdziwi. Piszcie co wiecie.

: 14 gru 2002, o 16:16
autor: wow
przypuszczam, ze to moze byc wlasnie silniczek krokowy - na biegu jalowym on bocznikuje Ci przepustnice i w zaleznosci od tego ile uchyli na takie obroty wchodzi silnik - dlatego przypuszczenie ze to silnik moze byc uzasadnione.

a jesli tankujesz 95 majac zaplon przesawiony na 98 i w dodatku jesli wezmiemy pod uwage kiepska jakosc polskiego paliwa to niedobrze, moze zdarzyc Ci sie ze bedzie Ci spalal detonacyjnie, co jest bardzo szkodliwe...

: 15 gru 2002, o 00:38
autor: sierak
No dobra to teraz jeszcze poprosze cene takiego silniczka i czym to się je - czy to dużo zachodu aby go wynienić.

A jeżeli chodzi o to na jaką bezynę jest ustawina zworka to na 95 z tego co widnieje na niej ale zawsze lepiej wziać miernik i zmierzyć a tego jeszcze nie zrobiłem.

: 16 gru 2002, o 13:05
autor: gabson
a gdzie mozna znaleźć tą zworke ?????????
Ja czesto jezdze na V-pover 99 lub standart 98 i o ile w golfie zmiana byla odczuwalna to w corsie juz nie tak bardzo........

: 16 gru 2002, o 13:28
autor: sierak
U mnie jest po przeciwnej stronie akumulatora ... na zworce jest naklejka (ja mam 95). Jak się dobrze przypatrzysz to powinienes zobaczyc.

Mniej więcej tak jak na fotce (sorry za kiepsą jakość)

Obrazek

: 16 gru 2002, o 13:34
autor: gabson
a cha, czyli zeby jezdzic np na 98 to trzeba kupic inna zworke czy ja po prostu przestawic w inne miejsce????

: 16 gru 2002, o 13:52
autor: sierak
Z tego co Flipp mówił to trzeba ja po prostu obrócić ale można też miernikiem sprawdzić jaka wartość na niej jest ale nie mam na razie katalogowych danych bo naklejce to patrząc na wiek naszych furek to nie ma co ufać.

: 16 gru 2002, o 14:04
autor: gabson
dokladnie.
jak cos zalatwisz to bardzo prosze zebys dal znac.

: 16 gru 2002, o 14:06
autor: - beny -
Co do zworki to seria jest najprawdopodobniej 95/91... zworke sie po prostu odwraca i wklada innymi pinami. Tak wiec aby przestawic zaplon na 98 trzeba nabyc nowa zwore, ale w ASO gosc nie byl mi w stanie odpowiedziec czy zwora 95/98 zagra zamiast 95/91 (amatory jedne).

: 16 gru 2002, o 14:52
autor: gabson
Z tego co Flipp mówił to trzeba ja po prostu obrócić ale można też miernikiem sprawdzić jaka wartość na niej jest ale nie mam na razie katalogowych danych bo naklejce to patrząc na wiek naszych furek to nie ma co ufać.
Silnik ten występuje w dwóch odmianach: C16SE i X16XEL.
C16SE jest to silnik 8-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Multec.M firmy Delco-Remy. Był stosowany w okresie luty 1993-sierpień 1994 w Astrach o oznaczeniu 100MPI (naklejka z tyłu samochodu).
Silnik ten nie ma czujnika spalania stukowego i posiada ręczny korektor oktanowy. Dla przewidywanej liczby oktanowej benzyny należy odpowiednio dobrać rezystancję na złączu kodowania: 220 Ohm dla LO95 lub 470 Ohm dla LO98.


Na pierwszy rzut oka wydaje sie ze ten c16SE to jest bardzo podobny do naszego E16SE[/b]

: 16 gru 2002, o 14:59
autor: sierak
No i chyba mamy odpowiedz ... Flipper ma Bejbe kilka miesięcy młodszą od mojej Czarnulki i trafiło mu się C16SE ale wydaje mi się że ta wartości rezystancji są takie same. Jak będę miał wolną chwilkę to zmierze.

: 24 gru 2002, o 00:47
autor: sierak
Prosze jeszcze o jakieś info związane z tymi obrotami bo cały czas jest to samo. Czasami jest dobrze a czasami mam za duże. I to nie mam znaczenia kiedy. Jade sobie jade jest na jałowym z 1500 załóżmy a za chwilę już jest wszystko okej. Jeszcze nie wykumałem jak to jest ale zdaje mi się że sie pogarsza jak rezerwa sie zaczyna świecic ale może to być tylko moje mysle wrażenia.

: 24 gru 2002, o 08:09
autor: gabson
A ja nie mam rezerwy :-(
A tak w temaCie to u mojego kumpla w innym aucie niz Opel, dawal popalic silniczek krokowy czy jakos tak. Podobno trzeba to ustrojstwo od czasu do czasu przeczyscic.....

: 24 gru 2002, o 16:16
autor: sierak
To jeszcze poprosze o info gdzie ten silniczek jest ... i ile kosztuje (to do wow'a) zebym był lepiej zorientowany.

: 25 gru 2002, o 19:17
autor: gabson
nie wiem ja tego jescze nie sprawdzałem , to musibyć gdzieś w układzie paliwowym ale gdzie......... nie mam pojęcia

: 25 gru 2002, o 20:04
autor: !markos
tak a propos silniczka krokowego, moja corsa jak ostatnio zmarzla to po przejechaniu ok 500m obroty weszly na ok 4000 i jedynym sposobem pozbycia sie wycia silnika bylo duszenie go sprzeglem na swiatlach. dwa razy go zdusilem i po chwili mu przeszlo. dalej juz bylo normalnie. pewnie czeka mnie czyszczenie...

: 26 gru 2002, o 00:24
autor: UcHO
Dobra, ja mam pytanie odnośnie tego silniczka, wyjołem go, ładnie wygląda przyznam, ale co tam czyścić. Toż to kawał bolca ze sprężynką, który się wysuwa elektrycznie. Co tam czyścić? Spręzynkę, czy tą 'prowadnicę' od bolca? Bo nie mam zielonego pojęcia. Nie wiem czy zauważyliście, ale te 'kłopoty z silniczkiem' zdarzają się tylko zimą, szczególnie w moim przypadku, a sądzę że nie tylko w moim. Może ktoś podpowie co tam wyczyścić aby 'grała muzyka'? :D

: 26 gru 2002, o 18:30
autor: gabson
wydaje mi się że wszystko trzeba porządnie przeczyscic.
Zauwazcie ze ja nie powiedzialem w poprzednim poscie ze to na pewno jest to, napisalem ze moj kolega mial podobneproblemy i przeszly mu po dokladnym wyczyszczeniu tego silniczka.

: 29 gru 2002, o 02:33
autor: Rav
Sierak,
Inną przyczyną wariowania obrotów w Twoim silniku może być łapanie lewego powietrza w układzie dolotowym (powietrze dostaje się za przepływomierzem).. wtedy ECU głupieje i dzieją się właśnie takie cuda...
Najpierw jednak silnik krokowy...potraktuj go WD-40...na 90% pomaga....
Rav

: 29 gru 2002, o 13:57
autor: sierak
Dzięki Rav - poknuje coś i się okaże.

P.S A jak tam remoncik, skończyłeś już? Pochwaliłbyś się coś ... :oko:

: 29 gru 2002, o 14:00
autor: Rav
Remoncik.......vide avatarek ;)
Furka już siem kula aż miło :)
Rav

: 29 gru 2002, o 14:24
autor: sierak
Ale gdzie mam go szukać - jakieś wskazówki może ?

: 29 gru 2002, o 14:32
autor: Rav
Sorki że off topic.....no ale Sierak kciał :)
Tak to wygląda......


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Rav

: 29 gru 2002, o 14:37
autor: Basista
zajebiscie zrobiona furka :)2 :)2 :)2

: 29 gru 2002, o 15:16
autor: sierak
Normalnie SZOK, SUPER i EKSTRA ... następny w kolejce będę ja :oko:

: 29 gru 2002, o 20:28
autor: gabson
chyba cie przescigne :-)

: 29 gru 2002, o 20:41
autor: UcHO
łeeeeeeeeeee :placz2: ja też tak chcę, chcę mieć wszystko głądkie !!! nie no ale tak prawdę mówiąc to super się prezentuje, moje uznanie, gratulacje Rav, powinno się z Ciebie brać przykład.

: 29 gru 2002, o 20:57
autor: gabson
Nooooo Rav ....... Trafiłeś w mój gust. :) furak wygląda z przeproszeniem "zajeeeeeeeebiście".
Po prostu brak mi słów...... rewelacja...... kurde świetnie ...........
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: