Strona 1 z 1
Liczba oktanów
: 19 gru 2002, o 14:54
autor: Feliks
Jak mysliscie da cos przy zalozonej instalacji lpg przestawienie tej kostki co sie ja przestawia przy benzynie o wiekszej liczbie oktanów? w sumie lpg ma chyba kolo 100 oktanów wiec moze cos by sie poprawiło
jak wam się wydaje??
: 20 gru 2002, o 09:35
autor: - beny -
LPG ma faktycznie cos ponad 100 oktanow, ale to nie w tym rzecz... chodzi tu bardziej o uszlachetniacze, ktorych w Pb98 jest wiecej niz w 95 i to one powoduja ograniczenie efektu spalania stukowego. Co sie zas tyczy przyspieszania zaplonu na LPG to niestety nie potrafie Ci jednoznacznie odpowiedziec na pytanie... proponuje zapytac na forum technicznym.
: 20 gru 2002, o 09:43
autor: wow
ciekawa rzecz... bo przeciez w silnikach ze statycznym modulem komputer przechodzi w tryb awaryjny, ale autka jeszcze jakos jezdza, tzn. zaplon nie jest jakos chyba maksymalnie opozniony, nie odcina tez zaplonu przy 3500 rpm, a chyba tak wlasnie powinien odcinac przy trybie awaryjnym... a z drugiej strony autka z klasycznym zaplonem nie maja czujnikow spalania stukowego i wszystko dziala tak jak sie ustawi...
troche pewnie zamotalem, bo nie wiem o co chodzi z tym lpg (nigdy sobie czegos takiego nie zaloze, dlatego sie nie interesowalem), ale jest kilka ciekawych pytan z tym zwiazanych, heh

: 20 gru 2002, o 10:01
autor: - beny -
zaiste wow... zamotales

... ale juz po kilkunastokrotnym przeczytaniu posta zalapalem osochosi

... piszesz o silnikach ze statycznym modulem zaplonu (a chodzi ci chyba o dynamiczny - statyczny to zaplon staly chiba nie, a dynamiczny to samodopasowujacy w zaleznosci od czujnikow)... no i ten dynamiczny jak dostanie sygnal o spalaniu stukowym to pewnie opozna zaplon do wartosci jaka jest przy fuelu 91 oktanow (takie kostki byly zakladane seryjnie bo to byla chyba najnizsza wartosc oktanowa z czasow produkcji tych silniczkow - tak sie domyslam). Tak wiec nie jest to jakies straszne dolowanie silnika i jesli przy tym nastawie czujnik spalania stukowego milczy to ECU pewnie znowu przyspiesza zaplon... tak na logike i of course przy zalozeniu, ze mowimy o samodopasowujacym module zaplonu. A drugi rodzaj modulu, o ktorym wspomniales, ten klasyczny (czyli IMO statyczny - jak nastawisz tak dziala) jest bardziej niebezpieczny w uzyciu bo pewnie spalanie stukowe daje o sobie znac odrobinke za pozno. Stad wniosek, ze nie warto tutaj kombinowac na wlasna reke bo ryzyko jest spore. Najlepiej zwalic to na jakis warsztat, wtedy to oni poniosa odpowiedzialnosc
No to tera ja zamieszalem i mamu czeski film

: 20 gru 2002, o 10:10
autor: wow
...zamotalem... sam nie wiem do konca o co mi chodzilo...
mowiac statyczny myslalem o module w pelni elektronicznym bez czesci ruchomych (oplowski dis) z czujnikiem spalania stukowego i elektronicznym urzadzeniem sterujacym (ecu).
konwencjonalny czyli cewka, rozdzielacz, etc...
ten drugi niebezpieczny - fakt... ale w tym drugim mozna przyspieszyc zaplon i nic nas nie poinformuje ze stuka chyba ze juz uslyszymy, a to bedzie za pozno...
mnie zastanowilo (chyba

) dlaczego skoro komp jest w trybie awaryjnym (przy module statycznym) to wszystko dziala???
: 20 gru 2002, o 22:26
autor: gonzo
dla mnie obaj krecicie czeskie filmy

nic nie wiem o czym wy mowicie a znam sie troche na silnikach ale hyba bardziej mechanicznie
