Strona 1 z 1

Liczba oktanów

: 19 gru 2002, o 14:54
autor: Feliks
Jak mysliscie da cos przy zalozonej instalacji lpg przestawienie tej kostki co sie ja przestawia przy benzynie o wiekszej liczbie oktanów? w sumie lpg ma chyba kolo 100 oktanów wiec moze cos by sie poprawiło
jak wam się wydaje??

: 20 gru 2002, o 09:35
autor: - beny -
LPG ma faktycznie cos ponad 100 oktanow, ale to nie w tym rzecz... chodzi tu bardziej o uszlachetniacze, ktorych w Pb98 jest wiecej niz w 95 i to one powoduja ograniczenie efektu spalania stukowego. Co sie zas tyczy przyspieszania zaplonu na LPG to niestety nie potrafie Ci jednoznacznie odpowiedziec na pytanie... proponuje zapytac na forum technicznym.

: 20 gru 2002, o 09:43
autor: wow
ciekawa rzecz... bo przeciez w silnikach ze statycznym modulem komputer przechodzi w tryb awaryjny, ale autka jeszcze jakos jezdza, tzn. zaplon nie jest jakos chyba maksymalnie opozniony, nie odcina tez zaplonu przy 3500 rpm, a chyba tak wlasnie powinien odcinac przy trybie awaryjnym... a z drugiej strony autka z klasycznym zaplonem nie maja czujnikow spalania stukowego i wszystko dziala tak jak sie ustawi...

troche pewnie zamotalem, bo nie wiem o co chodzi z tym lpg (nigdy sobie czegos takiego nie zaloze, dlatego sie nie interesowalem), ale jest kilka ciekawych pytan z tym zwiazanych, heh ;)

: 20 gru 2002, o 10:01
autor: - beny -
zaiste wow... zamotales :oko: ... ale juz po kilkunastokrotnym przeczytaniu posta zalapalem osochosi :-D ... piszesz o silnikach ze statycznym modulem zaplonu (a chodzi ci chyba o dynamiczny - statyczny to zaplon staly chiba nie, a dynamiczny to samodopasowujacy w zaleznosci od czujnikow)... no i ten dynamiczny jak dostanie sygnal o spalaniu stukowym to pewnie opozna zaplon do wartosci jaka jest przy fuelu 91 oktanow (takie kostki byly zakladane seryjnie bo to byla chyba najnizsza wartosc oktanowa z czasow produkcji tych silniczkow - tak sie domyslam). Tak wiec nie jest to jakies straszne dolowanie silnika i jesli przy tym nastawie czujnik spalania stukowego milczy to ECU pewnie znowu przyspiesza zaplon... tak na logike i of course przy zalozeniu, ze mowimy o samodopasowujacym module zaplonu. A drugi rodzaj modulu, o ktorym wspomniales, ten klasyczny (czyli IMO statyczny - jak nastawisz tak dziala) jest bardziej niebezpieczny w uzyciu bo pewnie spalanie stukowe daje o sobie znac odrobinke za pozno. Stad wniosek, ze nie warto tutaj kombinowac na wlasna reke bo ryzyko jest spore. Najlepiej zwalic to na jakis warsztat, wtedy to oni poniosa odpowiedzialnosc :oko:

No to tera ja zamieszalem i mamu czeski film :-P :-P

: 20 gru 2002, o 10:10
autor: wow
...zamotalem... sam nie wiem do konca o co mi chodzilo...

mowiac statyczny myslalem o module w pelni elektronicznym bez czesci ruchomych (oplowski dis) z czujnikiem spalania stukowego i elektronicznym urzadzeniem sterujacym (ecu).

konwencjonalny czyli cewka, rozdzielacz, etc...

ten drugi niebezpieczny - fakt... ale w tym drugim mozna przyspieszyc zaplon i nic nas nie poinformuje ze stuka chyba ze juz uslyszymy, a to bedzie za pozno...

mnie zastanowilo (chyba ;) ) dlaczego skoro komp jest w trybie awaryjnym (przy module statycznym) to wszystko dziala???

: 20 gru 2002, o 22:26
autor: gonzo
dla mnie obaj krecicie czeskie filmy :-D nic nie wiem o czym wy mowicie a znam sie troche na silnikach ale hyba bardziej mechanicznie :oops: