Strona 1 z 2

jakie opony

: 2 lut 2003, o 16:30
autor: bartosz37
Piszę na forum Corsy bo wasze auta mają podobne wymiary do mojego. Ford Festiva (800kg i 75KM). Na lato chcę założyć opony 195/45/15, czy nie będą one za szerokie do mojego auta? proszę o poradę

: 2 lut 2003, o 16:44
autor: Fillip
Moim zdaniem nie.
W Corsie przy profilu 45 to nawet opone 205 upchasz.
Pozdr.

: 2 lut 2003, o 16:56
autor: Jedrus
Filip - prawidłowy rozmiar Corsy to własnie 195/45R15.

Bartosz - napisz jaki masz seryjny rozmiar ? - wtedy powiem Ci jakie możesz założyć.

: 2 lut 2003, o 17:52
autor: UcHO
Jak chcesz sprawdzić jakie są dobre to sprawdź na tym: http://vitesse.and.pl/kalkulator.html moim zdaniem jest do pomocne w wyborze opon.

: 2 lut 2003, o 19:43
autor: bartosz37
Seryjnie miałem 165/70/12, wiem że opony kóre chcę założyć są trochę wyższe ale mam poszerzane nadkola i z monatażem nie będzie chyba problemu. Zastanawiałem sie czy ktoś z was ma w swojeje Corsie 195-ątki i czy nie są za szerokie jak na tak lekkie auto i czy nie stracę dużo na przyspieszeniu.
Dziękuje wam za dotychczasowe odpowiedzi
proszę o poradę

: 2 lut 2003, o 19:56
autor: Fillip
Jedrus ale jak w necie sprawdzalem na stronce baloon pl to tam przy wyborze felgi 15 pisali ze guma 195/50/15 jest ok. Takie wlasnie chce sobie kupic i mam nadzieje, ze beda dobre.
Pozdr.

: 2 lut 2003, o 20:45
autor: REN
ja mam 195/45R16 i obiektywnie moge powiedziec, ze uzytkowo sa za duze, wedlug mnie sensowny rozmiar to 175

: 2 lut 2003, o 21:32
autor: Jedrus
Filip - 195/45 jest zamiennikiem ale 195/50 mieści się w granicach tolerancji.
Bartosz - stracisz na przyspieszeniu na pewno ale poprawisz trakcję na zakrętach no i zdecydowanie wygląd. Decyzja należy do Ciebie

: 3 lut 2003, o 09:18
autor: Fillip
No to ok.
Bałem sie, ze jak sobie takie załoze bo bedzie mi sie cos pierdo.....
Ale skoro mowisz ze bedzie ok to spox.
Dzieki bardzo

: 3 lut 2003, o 11:54
autor: bartosz37
dzięki za odpowiedzi

: 3 lut 2003, o 12:26
autor: Retox
195 do auta o takiej mocy to bzdura totalna. Nawet nie wiesz jak dużo stracisz na przyspieszeniu. Poza tym auto stanie się mułowate i żeby sprawnie się poruszać będziesz musiał kręcić silnik do wysokich obrotów. Rozumiem, że chcesz założyć szersze opony, bo na tych głupio wygląda. Ja u siebie mam 175 z tyłu, 165 z przodu i jest git. Przez pewien czas miałem też 175 z przodu, to raz, że mocniej trza było kierą kręcić , a dwa, że straciło na mocy. Miałem też 145 na przodzie, ale wtedy nie było jazdy. Co prawda auto zbierało się jak głupie i przy kickdown na drugim biegu na asfalcie przyczepność gubiło, ale trakcja i droga hamowania była dużo poniżej normy.
Aby fajnie wyglądało możesz np. na tył dać 185 a na przód 175. Poza tym dużo też zależy od felgi, bo co z tego, że opony szerokie jak rozstaw między kołami jak w maluchu.

: 3 lut 2003, o 12:54
autor: Fillip
Czy ja majac w swojej Cosiawce silniczek 1.4 i 60KM po zalozeniu oponek 195/50/15 duzo strace na przyspieszeniu. Jak to bedzie? Orginalnie mam aluski z gumami 165/65(nie jestem pewien)/14.
Niestety silniczek do najmocniejszych nie nalezy wiec kazdy ulamek sekundy sie liczy.
Prosze o rade.
Pozdr. Fillip

: 3 lut 2003, o 13:12
autor: Retox
Filip ty żartujesz, czy się pytasz poważnie ? :0 Przeczytaj to co napisałem wyżej. Jak założysz 195 to cię "tuningowane" cieniasy 900 z naklejką pioneer na tylnej szybie będą spokojnie objeżdżać, a jak wiatr będzie korzystny to i 700tki będą miały szanse :lol:

: 3 lut 2003, o 14:04
autor: Feliks
Ja przy tym silniku mam fele 14 185/55 i jest ok nie odczulem zbytnio gorszych przyspieszen ale za to auto na zakretach zachowuje sie jak przyklejone .Jak bedzie wieksza moc bedą wieksze fele

: 3 lut 2003, o 16:06
autor: Fillip
Skoro Feliks twierdzi, ze przy 185 nie ma roznicy to przy 195 tez nie powinno byc-wkoncu to jest wielka roznica. Ale jaki wyglad-pietnastki z profilem 195-miodzio. :grin: :grin: :grin:

: 3 lut 2003, o 17:25
autor: sierak
Ech ...

Retox dobrze gada. Do silnika 1,4 i 60 PS to chyba trochę przesada. Na 100% stracisz na przyspieszeniu. REN ma (już nie długo) taki sam silnik ja ty i jak zmianił na 195/45/ to mu sie trochę zmulił. Więc zastanów się zanim wymienisz.

: 3 lut 2003, o 17:44
autor: UcHO
To ja już sam nie wiem, ja do swojej 1.2 chcę założyć 15" z oponkami 195/45 i za bardzo mnie nie obchodzi kto mnie będzie objeżdżał a kto nie, rozumiem tuning, ściganie sie i te sprawy, ale co z tego fajnego jak w mieście staję na światłach, daję silnikowi w dupę by po 3-4 sekundach naciskać hamulec bo albo jest następna sygnalizacja, bądź ktos przede mną jedzie i nie ma jak go wyminąć. Jak ktoś w większości porusza sie po mieście to myślę że to przyśpieszenie nie odgrywa aż tak wielkiej roli w jeździ, owszem przydaje sie często. No jedyny mankament to będzie parkowanie na tych kapciach :-D
p.s.
A wracając do tych 700 z naklejkami PIONEER'a na szybie, i tak nikt temu nie wierzy że siedzi w nich pioneer. Takie obklejanie samochodów tego typu naklejkami powinno mieć wogóle odrębną dziedzinę niż tuning, bo to chyba ze wsi się wywodzi z tego co mi wiadomo?
Pozdrawiam

: 3 lut 2003, o 17:54
autor: Fillip
no to ja juz sam nie wiem co mam zrobic. Mam juz nagrane takie kapcie, podpalilem sie ze mi fura bedzie zajeb.... wygladala a wy mi ze muł sie zrobi. Musze chyba to przemyslec i zdecydowac na czym bardziej zalezy na tym przyspieszeniu ktore i tak jest jakie jest czy na wygladzie.
Pozdr.

: 3 lut 2003, o 18:51
autor: Szwagier
Jak chcesz żeby zajebiscie wygladała fura to załóż 15"/195/50 ale wtedy stracisz na przyspieszeniu, niektorzy mowia ze jest roznica a niektorzy ze nie.To zależy co porównujemy :13/165/70 na zwykłych felgach i 15/195/50 na alu,myślę że dużej różnicy nie bedzie.Na początku może będzie się wydawało że jest wolniej a potem przyzwyczaisz się. :-P

: 3 lut 2003, o 19:02
autor: Feliks
Filip miedzy 185 a 195 jest duza róznica . Fele 14 i gume 185/55 sprawdzalem na stronce którą podał kiedys Ren gdzie mozna było obliczyc o ile bedzie oszukiwal predkosciomez po zamianie na nie seryjne gumy i po podstawieniu tych moich wymiarów okazalo sie ze wyniki są bardzo podobne do seryjnych bo różnica wynosiła przy predkosci 100 km/h tylko 1 km wiec skoro te parametry są prawie identyczne to czy inne bedą znacznie odbiegać??? Po za tym przy o wiele wiekszym kapciu nie tylko osiągi ale i spalanie tez sie zmieni na gorsze

: 3 lut 2003, o 19:16
autor: sierak
Panowie no jak się nie ścigacie i nie zależy wam na setnych sekundy (mi nie zależy) to zakładajcie szersze kapcie. Autko wygląda przynajmniej ładnie (a jak macie 55PS czy 60PS) to i tak to "diabły" nie są a przynajmniej się serce cieszy, że fajnie i ładnie wygląda.

: 3 lut 2003, o 19:32
autor: Fillip
No i tu Sierak masz racje. Tez wychodze z tego założenia. A co do spalania to zdaje sobie sprawe, ze wzosnie. Naszczescie nie musze tankowac za swoje :grin: :grin: :grin:
Tez bylem na stronce ktora podal w tym temacie Ucho(dzieki bardzo) i po podaniu wszystkich parametrow wyszlo mi przeklamanie licznika
-minus 1.0243055%
Wiec to chyba nie jest zbyt wiele.

Pozdr.

: 3 lut 2003, o 19:51
autor: REN
ja zmienialem z 175/65R14 na 195/45R16 i osiagi mojego combo co ma 60ps zmniejszyly sie mniej wiecej do osiagow corsy 1.0 12V, szerokie kapcie to tylko wtedy gdy ktos jezdzi 40km/h po miecie, muza napierdala i tyle, jak komus zalezy na mocy i przyspieszeniach to do silnika 1.4 napewno nie wiecej niz 175

ja kupilem sobie tak szerokie opony glownie z uwagi na silnik ktory chce sobie wstawic, przy mocy > 150ps oponki 175 nie beda zapewniac odpowiedniej trakcji

: 4 lut 2003, o 00:41
autor: bartosz37
Chyba się zdecyduje na 175/50/15. Auto nie straci dużo na przyspieszeniu, bo serja to 165, z boku będzie ładnie wyglądać- przeskok z 12" na 15" to dużo, jedynie z tyłu opona 175 będzie trochę cieńka, ale nie można mieć wszystkiego. Co więcej na profilu 50 auto będzie na pewno bardziej sztywne i polepszy sie trakcja.
pozdrwiam wszyskich Corsziarzy,
dzięki za tak owocne rozwinięcie tematu

: 4 lut 2003, o 13:27
autor: UcHO
bartosz37 pisze:Chyba się zdecyduje na 175/50/15. Auto nie straci dużo na przyspieszeniu, bo serja to 165, z boku będzie ładnie wyglądać- przeskok z 12" na 15" to dużo, jedynie z tyłu opona 175 będzie trochę cieńka, ale nie można mieć wszystkiego. Co więcej na profilu 50 auto będzie na pewno bardziej sztywne i polepszy sie trakcja.
pozdrwiam wszyskich Corsziarzy,
dzięki za tak owocne rozwinięcie tematu
sorki, ale 175 na 15"? człowiek, toż ty ranto felgi podrapiesz przy najbliższek okazji, a z reszta jaka byla by szerokośc tej felgi?
nie wiem czy dobrze mówię, ale do felg 6,5 cala sugerowane oponki to 195/50 bądź 195/45? mogę się mylić
ja u Ciebie na 13" mam oponki 175, a szerokośc felgi wynosi 5,5 cala, więc gdzie Ty znajdziesz takie fele?

: 4 lut 2003, o 15:46
autor: _balt_
sluchajcie ja nie wiem jak to jest bo pisalem mailla do firmy ktora sprzedaje felgi powiedzialem im na podpuche ze chce kupic enzo cup 15 ET35 (bo takie sobie zalatwilem :oops: )i chcialem sie dowiedziec jakie opony zalozyc powiedzieli mi ze 195/50/15 cieszylem sie bo koles ktory mi sprzedawal felgi takie opony mial zalozylem i smiganko ALE obcieraja jak jade sam to na dolkach sporadycznie z dziewczyna jak jade to czesciej a wogule to strach pomyslec jak by ktos do tylu wsiadl ale wizual efekt jest super i to sie liczy bo ja jezdze tylko z dziewczyna no i MOZE KOSMETYCZKA NA TYLNYM SIEDZENIU wiec z tym rozmiarem 195/50 jesli ktos wozi kogos na tylnym siedzeniu to nie polecam:(

: 4 lut 2003, o 19:58
autor: arts
niezniechecajcie czlowieka pzeciez to zadne exstremum 195 50 15 bezpiecznie wmiare dla felgi i ladnie wyglafda, a strasznego mula napewno nie zlapie ...

: 4 lut 2003, o 20:30
autor: UcHO
więc powiadasz balt że Ci obcierają takie oponki na seryjnej zawieszce :(, hmmm.... będe musiał się zastanowić dzieki że się tym z nami podzieliłeś :)

: 4 lut 2003, o 20:33
autor: _balt_
arts pisze:niezniechecajcie czlowieka pzeciez to zadne exstremum 195 50 15 bezpiecznie wmiare dla felgi i ladnie wyglafda, a strasznego mula napewno nie zlapie ...
arts ale to co napisalem w moim poscie to najprawdziwsza prawda i nie mozna kolegi wpuszczac w maliny jak ma rodzine 4 osobowa bi jak tak to na wczasy nie pojada :) :grin:

: 4 lut 2003, o 21:02
autor: bartosz37
opone nałożę na felgę 6"x15" , wiem że rant może trochę wystawać ale jak będzie ekstremalnie to zawsze jest możliwość wymiany trzeba tylko się dobrze ze sprzedającym dogadać.
_balt_ w tym sezonie w moim Fordzie jeżdziłem na 185/50/14 i też mi obcierało ale tak na maxa, więc pierwsze co zrbiłem to "sklepałem" ranty przy nad kolach i już mogłem jeżdzić spokojnie w trzy osoby, a że lubie robić imprezy w aucie i czsami nawet 5 osób jedzie to musiałem wymyśleć coś bardziej orginalnego. W sklepie motoryzacyjnym można dostać gumy które się wkłada między zwoje sprężyny. Zdaje sobie sprawę, że to nie jest profesjonalny tuning ale to jedyne rozwiązanie jak się kasy nie ma. Na jedną stronę włożyłem po dwie gumy w wyniku czego auto się trochę usztywniło, a skok koła się wyrażnie zmniejszył. J dopiero przy 5 osobach i pełnym bagażniku obcierało. Blachaż wyciągnął mi teraz nadkola o ok. 6cm i to jest najlepsze rozwiązanie bo jest również efekt wizualany. Twoim pierwszym krokiem powinno być włożenie gum (ok. 7 zl szt.)pozdrawiam