Strona 1 z 1
mała zajawka x12sz + GAZ
: 25 kwie 2003, o 09:55
autor: AdamXXL
Może coś z tego wyjdzie to opiszę lepiej.
Wczoraj przeglądając opisy i dokumentacje natrafiłem na ciekawą wzmiankę , że silnik x12sz i chyba tylko ten posiada regulację! Jaką pytacie? Po czujniku spalania stukowego jest coś (jeszcze nie sprawdziłem) co umożliwia przesunięcie (wyprzedzenie) kąta zapłony do 5st. a następnie sygnał idzie do ECU. Może to zastąpić wariator, może da to się zastosować też do innych silników

Dużo tu "może" ale jeszcze nie zaglądałem pod maskę i nie sprawdzałem

: 25 kwie 2003, o 10:07
autor: Szwagier
Jak sie nie myle to Balt jezdzil do jakiegos goscia,ktory wlasnie przyspieszyl mu kat zaplonu.Podlaczyl jakis dodatkowy przewod,ale co i jak nie wiem.Niech Balt sie wypowie.
: 25 kwie 2003, o 11:29
autor: _balt_
sluchaj adam ja mam cos takiego auto napewno na gazie jest zywsze jak sie spotkamy na zlocie jakims miejmy nadzieje ze bedziesz w modlinie to wyjmimy to odemnie obejrzymy zobaczymy z czego jest to zrobione i wtedy moze ktos z klubu podejmie sie to zrobic bo mysle ze czesci kosztuja z 10 zl a koles napeweno ze mnie zdarl 100 zl wic ja sie posiwce dla klubowiczy i dam ten patent rozebrac na jakim zlocie bo sam jestem ciekawy z czego to jest zrobione pozdowka balt
: 25 kwie 2003, o 11:35
autor: CRITERS
A ja mam pytanie czy jak bym sprawił sobie ta kostkę z liczbą oktanową 98 to czy spowodowało by to przyśpieszenie zapłonu. Mam teraz kostkę 91/95 oktanów a chciał bym kupic 95/98????????
: 25 kwie 2003, o 12:20
autor: wow
adam, a czy przypadkiem nie chodzi o modul ktory przetwarza sygnaly z knock sensora? bo, to fakt, tylko w x12sz knock sensor nie jest podlaczony bezposrednio pod komputer tylko przez jakis blizej nieznany modul...
: 25 kwie 2003, o 12:58
autor: AdamXXL
wow :myślę że jak zwykle można liczyć na Ciebie

.
ps. siedzisz coś za cicho

pewnie szykujesz niespodziankę
Balt :Skoro piszą że bez dodatkowych rzeczy można przy tym silniczku samemu coś ustawiać to najpierw to sprawdze, a potem ewentualnie inne rzeczy. w dniach 1-4maj jestem w trójmeście więc modlin odpada. Chętnie się przypomne następnym razem. W większym kolektywie i przy piwie lepiej się kombinuje

: 25 kwie 2003, o 16:07
autor: - beny -
CRITERS pisze:A ja mam pytanie czy jak bym sprawił sobie ta kostkę z liczbą oktanową 98 to czy spowodowało by to przyśpieszenie zapłonu. Mam teraz kostkę 91/95 oktanów a chciał bym kupic 95/98????????
Do C12NZ opel nie przewidzial kostki 95/98... musilabys sprobowac z innego silnika, ale pytanie, czy po pierwsze bedzie pasowalo fizycznie, po drugie czy cokolwiek zmieni, bo nie sadze zeby zmiana zaplonu odbywala sie w funkcji liniowej opornosci kostki oktanowej.
Z tego co przegladalem tabele kostek w TIS-ie to w zaleznosci od silnika rozne wartosci rezystancji powodowaly przestawienie zaplonu na okreslona wartosc... np. do jednego silnika 470ohm odpowiadalo bynzynie 95, w innym juz 98.
BTW czemu nie stukniesz kopulki rozdzielacza o jakies 3mm w prawo... tak samo przestawisz zaplon, a kaska za kostke zostanie w kieszeni

: 26 kwie 2003, o 00:38
autor: CRITERS
: 26 kwie 2003, o 08:55
autor: Szwagier
Przekrecic w prawo kopulke,czyli jak staniesz przodem do samochodu,to z prawej masz kopulke i ja przekrecasz od siebie,do przodu,wtedy przyspieszysz zaplon.
A czy nie beda brzeczaly zawory to zalezy jakie paliwo bedziesz tankowal i jak mocno przyspieszysz zaplon.