Strona 1 z 1

Przerobka wydechu

: 28 lip 2003, o 10:07
autor: Budzio
jakie wymierne i konkretne efekty daje wywalenie katalizatorka i jednego z tlumiczkow plus zamontowanie stozka

: 28 lip 2003, o 13:46
autor: Feliks
Co rozumiesz przez zalozenie stozka? zrobienie kompletnego dolotu ?
Jak tak sobie powywalasz co ci sie podoba to moze byc jeszcze gorzej. Przy wszystkim trzeba myslec .Ogolnie zrobiony wydech bez kolektora sportowego nie wiele daje. Co do wywalania kata poszukaj na forum technicznym tam troche o tym bylo.
pozdrawiam

Re: Przerobka wydechu

: 28 lip 2003, o 14:27
autor: GUMIS2000
Budzio pisze:jakie wymierne i konkretne efekty daje wywalenie katalizatorka i jednego z tlumiczkow plus zamontowanie stozka

Stozek trzeba naprawde rozwaznie robic


co do katalizatora to jesli masz 1.4 i 60 km (fabrycznie ) (X14SZ bodajze ) to WOW ma bardzo złe wspomnienia z wyciagniecia
katalizatora i wstawiania tam strumiennicy .

Poza tam w zatezmosci od firmy to bedzie rózna moc
Ja od siebie powiem ze przy tym silniku jak załezylismy u kumpla
kompletny wydech ( Supersprinta ) to moc wzrosła
o 4 km wydech oczywiscie nie został wypalony nalezycie .

Re: Przerobka wydechu

: 28 lip 2003, o 16:12
autor: wow
GUMIS2000 pisze:co do katalizatora to jesli masz 1.4 i 60 km (fabrycznie ) (X14SZ bodajze ) to WOW ma bardzo złe wspomnienia z wyciagniecia
katalizatora i wstawiania tam strumiennicy .
po raz kolejny mylisz fakty... zle wspomnienia owszem... natomiast wyciecie katalizatora nie! strumienica byla wstawiona w miejsce srodkowego tlumika. katalizator ktory posiadalem bardzo dlugo byl inny, bo metalowy, ale byl i korzystalem z niego z zadowoleniem. de-cat zrobilem wtedy gdy zrobilem walek i samochod zaczal sie wyzej krecic. opcja byl katalizator metalowy do wiekszego silnika, ale zrobilem de-cat.

: 28 lip 2003, o 17:04
autor: Budzio
WOW chce caly zestawik montarzowy k&n do corsiawki czyli razem z dolotem wywale drugi tlumik i kata i koncowy jakis sportowy no i oczywiscie rurki bede mialy wieksza srednice czy da to cos konkretnego.
mam pytanie czy sonda lambda jest zamontowana w kacie czy moze przed nim

Re: Przerobka wydechu

: 28 lip 2003, o 18:17
autor: GUMIS2000
wow pisze:

po raz kolejny mylisz fakty... zle wspomnienia owszem... natomiast wyciecie katalizatora nie! .

Wybacz prosze teraz juz bede pamientał :lol:

: 28 lip 2003, o 19:13
autor: kristo
caly zestawik montarzowy k&n do corsiawki czyli razem z dolotem wywale drugi tlumik i kata i koncowy jakis sportowy no
Oj będzie głośno
oczywiscie rurki bede mialy wieksza srednice czy da to cos konkretnego.
To nic nie da, może tylko zaszkodzić bo odprężysz układ. Szczególnie że chcesz zrobić wolny wydech.
mam pytanie czy sonda lambda jest zamontowana w kacie czy moze przed nim
u Ciebie chyba jest sonda w kolektorze. Musisz się liczyc ze zwiększonym spalaniem

: 29 lip 2003, o 11:10
autor: - beny -
Budzio pisze:mam pytanie czy sonda lambda jest zamontowana w kacie czy moze przed nim
Lambada jest na kolektorze wylotowym... daleko przed katem.

: 29 lip 2003, o 18:09
autor: Kajman
Usuniecie ktoregos wydechu moze zabrac moc. Nawet powiem ze poprostu zabierze...

: 29 lip 2003, o 20:50
autor: arts
mialem podobny dylemat z wydechem ale sobie daorowalem, do momentu swapa :grin:

: 29 lip 2003, o 22:53
autor: GUMIS2000
Kajman pisze:Usuniecie ktoregos wydechu moze zabrac moc. Nawet powiem ze poprostu zabierze...

Czy to prawo tyczy sie tez silników Diesla ??

: 29 lip 2003, o 23:18
autor: Kajman
Nie znam tych silnikow zbyt dobrze,ale skoro na zachodzie ulepsza sie wydech,wiec wplyw jakis jest,aczkowliek przy turbo dieslach pewnie zasada jest jak w benzynie-luzniej=lepiej

: 30 lip 2003, o 00:45
autor: GUMIS2000
Ja słyszłem ze jak masz turbo w benzynie to wydech wogle nie gra roli bo
wszystko i tak idzie w turbine .
Ale nie wiem dobrze tego nie rozumiem
Wiem ze tak samo jak w silnikach bezynowych tak i w turbo
ze powiekszanie srednicy zazwyczaj szkodzi
Nieszkodzi tylko w przypadkach kiedy producent musiał "wygłuszyć"
samochod dla jakiejs przyczyny .

: 30 lip 2003, o 07:47
autor: arts
nie gra roli wydech ???? a np. w 1.8 T ????? sa duze roznice po zrobieniu wydechu w stosunku do seri :-D

: 30 lip 2003, o 12:04
autor: Budzio
czyli jak montaz stozka i wolny wydech daja jakies konkretne przyrosty

: 30 lip 2003, o 12:15
autor: REN
silniki N/A sa tak skonstruowane, zeby mialy cisnienie na wydechu, nie chodzi tutaj jednak o to zeby im sie ciezej usuwalo spaliny, tylko o to zeby te spaliny nie zostawaly zassane spowrotem do cylindra

: 30 lip 2003, o 12:37
autor: wow
teoria Rena jest sluszna... ale to wszystko zdeka trudne do wywazenia i oceny... posluze sie przykladami...

- od zawsze mam back box sebringa - nie sadze ze dal on cokolwiek, ale fajnie byloby... gra ladnie, ma 3 lata gwarancji i ladnie (imho) wyglada, wiec... dlaczego nie ;)
- wyciecie srodka bylo porazka... jezdzilem tak i nie dosc ze bylo glosno to po wstawieniu srodka ponownie poczulem jakby samochod jezdzil lepiej... ale sebring wlasnie taki setup proponuje... no coz... nie wiem...
- wyciecia kata - bylem przeciwnikiem i chyba nadal jestem... mimo tego ze sam jestem de-cat (ze wzgledu na walek). robi sie glosniej, dzwiek sie robi z silnika metaliczny ale pewnie cos to daje gdyz mantzel podaje ze de-cat w 1.4 8v powinien dac 3 ps. jedna rzecz ze przyrosty mantzel'a mozna miedzy bajki wlozyc - sa ekstra hura optymistyczne, ale moze cos w tym jest... zdecydowanie lepsza opcja to katalizator metalowy... ma dzialac jak de-cat ale nie trzeba sie martwic o glosnosc i jakies herezje z lambda...

no i sami widzicie... nie wiadomo :(

: 30 lip 2003, o 13:22
autor: !markos
bys sobie w koncu zdjecie w avatarku zaktualizowal :grin:
a ja mam kompletna serie, ktora zapewne po niedlugim czasie posypie sie ze wzgledu na stopien przerdzewienia i dzieki megaglosnemu i wyjatkowo niedelikatnemu waleniu tlumika o bude z powodu za twardych amortyzatorow :-?

wracajac na chwile do turbo: gumis, nie ma opcji, zeby zmiana wydechu nie dawala nic w turbo. sa pewne ograniczenia co do rozmiaru rur (nie mozna przesadzic ze srednica), ale generalnie przy silnikach wiekszej mocy z turbodoladowaniem robi sie wydechy do 2.5", nawet 3" przy wiekszych mocach..

: 30 lip 2003, o 14:01
autor: wow
!markos pisze:bys sobie w koncu zdjecie w avatarku zaktualizowal :grin
a wiesz, ze masz racje... niech no tylko takie ladne zdjatko sobie zrobie...

: 30 lip 2003, o 18:45
autor: GUMIS2000
!markos pisze:wracajac na chwile do turbo: gumis, nie ma opcji, zeby zmiana wydechu nie dawala nic w turbo. sa pewne ograniczenia co do rozmiaru rur (nie mozna przesadzic ze srednica), ale generalnie przy silnikach wiekszej mocy z turbodoladowaniem robi sie wydechy do 2.5", nawet 3" przy wiekszych mocach..

Czyli jesli dobrze rozumiem to dopiero jak sie podrasuje w ten czy inny
sposób silnik to jest sens robienia wydechu
W przeciwnym razie wyniki sa mierne albo wrecz spada moc
Wydech nie jest sposobem podwyszania mocy - TAK czy nie

: 30 lip 2003, o 18:52
autor: osman14
dobrze zrobiony wydech ( tzn firmowy lub na komponentach najlepszych firm ) daje przyrosty mocy rzedu kilku procent i jest dobrym poczatkiem do nastepnych zmian

ja tak zaczolem najpierw dobry wydech i dolot pozniej mozna myslec o silniku
pozdrawiam