Strona 1 z 2

Gaz w corsie

: 15 wrz 2003, o 21:36
autor: GUMIS2000
2 tys 3 tys za instalacje a
co do osiagow to ............. 13 sec i 170 km/h
ale najlepiej sprawdz w kasiazece opleskiej

tak wogle fajnie ze pojawiles
ale polecam zaznajomic sie ze opcja szukaj a wszysko bedzie
prostrze bo juz kupa postow byla poroszana z tym tematem
nawet teraz jest osiagi corsy 1.2 B
i tam ludzie napisali ile wyciagaja z 14 8V
pis i low :D

: 15 wrz 2003, o 21:48
autor: arts
2-3 tysiaczki za gaz to duzo, sa tansze i nie znaczy gorsze gazownie, a tak wogole to jaka masz bryczke ?

: 15 wrz 2003, o 21:49
autor: qomo
to co na fotcce to Twoje? Bardzo ladny furaz:-) Witamy..

gaz w corsie b 1.4 <= jest oka! :)

: 16 wrz 2003, o 15:38
autor: frycek
hejka! co do gazu w corsie, u mnie w corsie b '97 5-drz. przy fabrycznych 60km na paliwie (maluuuutko;) gaz idzie calkiem niezle, ale strata mocy jest odczuwalna. Niestety jezdzic taniej nie znaczy lepiej, ale i tak warto. Spalanie: na paliwie od 5,8 (trasa) do 7,8 (miasto-zima) litra na 100km; na gazie: od 8 (trasa) do 10 (miasto) litrow gazu na 100km. Instalacje mam juz 1,5 roku, chodzi no problem bez zadnych usterek. Koszt - 1800zl, butla w kole, typowa instalacja :)

pozdro!

Re: gaz w corsie b 1.4 <= jest oka! :)

: 17 wrz 2003, o 19:45
autor: Thaurin
frycek pisze:hejka! co do gazu w corsie, u mnie w corsie b '97 5-drz. przy fabrycznych 60km na paliwie (maluuuutko;) gaz idzie calkiem niezle, ale strata mocy jest odczuwalna. Niestety jezdzic taniej nie znaczy lepiej, ale i tak warto. Spalanie: na paliwie od 5,8 (trasa) do 7,8 (miasto-zima) litra na 100km; na gazie: od 8 (trasa) do 10 (miasto) litrow gazu na 100km. Instalacje mam juz 1,5 roku, chodzi no problem bez zadnych usterek. Koszt - 1800zl, butla w kole, typowa instalacja :)

pozdro!
witam tym chetniej ze mieszkamy dosyc blisko siebie :)
powiedz gdzie zakladales instalacje? i moze dokladnie z ktorej czesci s-ca jestes? chetnie bym sobie obejrzal jak to wyglada, bo planuje wrzucic gazownie do siebie

Pozdrawiam

: 17 wrz 2003, o 19:58
autor: pirat
Ja muszę u siebie zapomnieć o gazie. Tak mi powiedzieli na serwisie, ponieważ mam 201 000 przelotu i silnik może się całkiem posypać :(

: 17 wrz 2003, o 20:12
autor: Poli
a ja jakosc niemoge sie przekonac do gazu i narazie niemam ochoty zeby go zakladac,zreszta za malo jezdze corsa zeby sie mi szybko koszta instalacji zwrocily

: 17 wrz 2003, o 20:14
autor: qomo
mam za iepski samochod zeby zalozyc porzadna instalacje(czytaj malo awaryjna) pozatym nie nawidze tego smrodu:-)

answeeering :)

: 17 wrz 2003, o 23:19
autor: frycek
thaurin - no problem, pisz na gg: 485317 zgadamy sie obejrzysz instalke co i jak, dam namiary na goscia co zakładał i po sprawie, jestem z Piastów - Mysłowice rzut kamieniem :)


pirat - ello :) przy tym przebiegu rzeczywiście nie ryzykowałbym, zachowanie silnika jest naprawde inne niż na benzynie ;) przy czym myśle że naprawde jeszcze troszke pojeżdże corsiną bo naprawde teraz sie opłaca!


poli - oj zwraca się zwraca! zrobiłem 17000km i powiem Ci że już jeżdżę za 1/2 ceny - warto!



qomo - heheheee :) przecież nie czuć jak jedziesz do przodu :)



POZDRO!


PS. Chłopaki, kiedy jakiś zlot na Zagłebiu?????????????

: 17 wrz 2003, o 23:58
autor: osman14
Poli pisze:a ja jakosc niemoge sie przekonac do gazu i narazie niemam ochoty zeby go zakladac,zreszta za malo jezdze corsa zeby sie mi szybko koszta instalacji zwrocily
u mnie sytuacja podobna robie tylko 15 tysiakow rocznie a pozatym nie po to wszystko zrobilem zeby teraz zgazowac :oko: :oko: :oko:

witam again :)

: 18 wrz 2003, o 08:40
autor: frycek
... osman14 najbardziej wlasnie interesuja mnie przerobki w silniku, ale przy gazowni nie wiem co mozna a czego nie.. no i czy w ogole mozliwe jest zeby wykrzesac cos wiecej na gazie 8-)

pozdr.

: 18 wrz 2003, o 09:40
autor: osman14
podobno grabowski ma w swojej ofercie poprawe instalacji gazowych juz zalozonych w samochodzie poprawa o jakies 30% cena chyba kolo 2500 ale do konca nie pamietam ale temu czlowiekowi raczej nie oddalbym samochodu jest bardzo nie slowny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :x :x :x :x :x :x :x :-? :-? :-? :-? :-? :-?

: 18 wrz 2003, o 10:24
autor: YAQB
A mi siem nie oplada ... Instalacja do mojego samochodu to cos okolo 3 - 4 tysiace (w 100lycy ponoc blizej 4 - plazdykowy korektor heh ) a samochod nie jezdzi az tyyyle, zeby sie szybko zwrocilo.

Pozdro

: 18 wrz 2003, o 10:35
autor: frycek
osman14 pisze:podobno grabowski ma w swojej ofercie poprawe instalacji gazowych juz zalozonych w samochodzie poprawa o jakies 30% cena chyba kolo 2500 ale do konca nie pamietam ale temu czlowiekowi raczej nie oddalbym samochodu jest bardzo nie slowny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :x :x :x :x :x :x :x :-? :-? :-? :-? :-? :-?
ello :) heh... 2,5 patyka za "poprawe instalacji gazowej" ?? jezuuuu, to juz chip tuning bym zrobil taniej i cały szereg bajerow w silniku, włacznie z testami na hamowni. Tyle ze jak gaz to gaz :-? :-? :-?

pozdr.

: 19 wrz 2003, o 20:51
autor: Gobo
WUJEK pisze::-D na razie jest to auto kolegi mojego brata ale jak dobrze pójdzie to będzie moje :)) w maju :D a tak w ogóle to 1.2 I 16v ma kolektor metalowy czy plastikowy ?? Bo do metalowego podobno taniej gaz założyć, a moze wymienić plastikowy na metalowy, jaki to koszt ?? hmmmm :>...........
W Corsie 1.2 16V jest plastikowy kolektor .Do niektórych aut można dokupić metalowy-jak się pytałem gazowników do 1.2 ecotec na razie nie było ,chodzi o to że jest na takie kolektory mały popyt ,ale może gdzieś są. W pracy mam zagazowanego Matiza z plastikowym kolektorem i założonymi antywybuchami "gwizdki" . 3 razy już taki gwizdek po strzale wyleciał .Oczywiście nie oszczędzam Dełuu. :grin:

: 22 wrz 2003, o 14:02
autor: kubelt
Witam
Na wstepie, jak kultura nakazuje, chcialbym sie przywitac i pozdrowic wszystkich. Woze sie juz jakis czas Corsa B 1.4 8V, tak wiec chyba tu pasuje :D Postaram sie od czasu do czasu cos sensownego napisac :D

A teraz na temat - Za instalacje Lovato z kompem i butla w kole zaplacilem rok temu 2100 zl i nie byla to najtansza oferta. Ma to swoje plusy i minusy, ale nie o tym ten temat. Moze zainteresuje was wykres z hamowni: 2 przebiegi, na gazie i na benzynie.
Obrazek
Od tego czasu co nieco sie zmienilo, jak dotre silnik to odwiedze hamownie ponownie, powinno byc lepiej. Pozatym na gazie silnik byl krecony tylko do ~ 5500 rpm - co nie zmienia faktu, ze i tak lepiej chodzi niz na benzynie.

witamy !!!

: 22 wrz 2003, o 14:39
autor: frycek
witamy w gronie użytkowników Corsiawek :grin: :grin: :grin:
..i na poczatek niezla wrzutka z wykresikiem ;)
..ja mam dokladnie ta sama instalacje i ten sam silnik 1.4 8V :)

pozdro.

: 22 wrz 2003, o 15:12
autor: Feliks
Witaj kubelt ja tez mam inst. lovato i na lpg zwija mi sie gorzej niz na benzynie ale nie mam ogranicznika i dlatego jak chce depnac to zazwyczaj jade na lpg bo na benzynie mam odciecie przy 6400 a zazwyczaj swoj silniczek krece wyzej(walek mi pozwala).Moglbym pewnie zwiekszyc dawke lpg ale pewnie zamiast 10 zaczol by mi palic 16 wiec poczekam na usuniecie rev limitera ale to juz nie w tym roku i nie w tym kompie :P
Ps.
Z jakiego roku masz auto i jaki przebieg? bo widze ze moc masz taka jak powinna byc

: 22 wrz 2003, o 15:23
autor: wow
witaj kubelt! gratulacje za profi hamowniane podejscie i za wykresik na dzien dobry... ;) to sie liczy...

feliks: hmmm... a jakiz to komputer bedziesz odlimitowywal? hmmm... bo mam na przyklad taki od c14se z limiterem na 7600rpm :) i oprocz kompa nawet pare innych rzeczy bym znalazl... jakas glowice, wiazke, wtryski... ;)

: 22 wrz 2003, o 15:32
autor: kubelt
Z jakiego roku masz auto i jaki przebieg? bo widze ze moc masz taka jak powinna byc
Rocznik to 98, przebieg 117 tys km, na gazie od 86 tys. Przy przebiegu 110 tys km wizyta u p. Chojnackiego i modyfikacja GT. Przy przebiegu 116 tys km, z powodu spalania oleju w proporcjach 1l/1000 km, ponowna wizyta i wymiana m.in pierscieni. Corse odebralem w ta sobote, bylem w niedziele na wycieczce do Krakowa na obiad i dotrzec silnik. Przejechalem ok. 800 km i zero zuzycia oleju, jestem bardzo zadowolony :D Zrobie jeszcze ok. 1 tys km i jade ponownie na hamownie. Zakrece tym razem do odciecia i zobaczymy co z tego wyjdzie.

: 22 wrz 2003, o 15:34
autor: Feliks
Wow dobrze wiem o tym :oko: Tylko ze po tym roku poszlo mi dosc duzo kasy w fure z czego nawet nie wszystko jest do niej zalozone z porstego powodu jakim jest w ostanim czasie brak kasy.Zobaczymy moze z czasem cos przyjdzie tylko to juz nie na ten rok :oko:

: 22 wrz 2003, o 15:40
autor: kubelt
wow pisze:witaj kubelt! gratulacje za profi hamowniane podejscie i za wykresik na dzien dobry... ;) to sie liczy...
Dziekuje :D Mam pytanko, czy ktos z was ma i moglby mi pokazac wykres totalnej serii 1.4 8V, najlepiej przy przebiegu w okolicach 100 tys km ? Popelnilem duzy blad, juz nienaprawialny, i nie zmierzylem swojej corsy zanim sie do niej dotknalem - nie wiem jaka mialem "podstawe".

: 22 wrz 2003, o 16:15
autor: wow
kubelt pisze:Dziekuje :D Mam pytanko, czy ktos z was ma i moglby mi pokazac wykres totalnej serii 1.4 8V, najlepiej przy przebiegu w okolicach 100 tys km ? Popelnilem duzy blad, juz nienaprawialny, i nie zmierzylem swojej corsy zanim sie do niej dotknalem - nie wiem jaka mialem "podstawe".
mozesz miec z tym pewien problem... tez kiedys szukalem, ba nawet proponowalem darmowe hamowanie seryjnemu silnikowi zeby poznac jaka mialem baze ale nikt nie wyrazil checi... i wykresu bazy koniec koncow nie mialem...

swoja droga jest bardzo, ale to bardzo ciekaw wykresu po gt od jacka chojnackiego. tez mialem zrobione gt i mialem dosc interesujacy wykres... czekam na Twoj... porownamy :)

: 22 wrz 2003, o 16:21
autor: kubelt
wow pisze:swoja droga jest bardzo, ale to bardzo ciekaw wykresu po gt od jacka chojnackiego. tez mialem zrobione gt i mialem dosc interesujacy wykres... czekam na Twoj... porownamy :)
No to sie usmiejesz - to jest wykres po GT :D Fakt, ze z pierscieniami w takim stanie, ze olej plynnie sie przelewal ale bez przesady. I tu zblizamy sie do sedna... ja naprawde zauwazam duza, jak na taka modyfikacje, roznice na korzysc wiec jak ten silnik musial wygladac przed...

: 22 wrz 2003, o 23:02
autor: frycek
kubelt - nice :) witaj w klubie! :grin: :grin: :grin:


pozdr.

Re: witamy !!!

: 22 wrz 2003, o 23:35
autor: kubelt
frycek pisze:..ja mam dokladnie ta sama instalacje i ten sam silnik 1.4 8V :)
Powiem wiecej - wyglada na to, ze nasze corsy roznia sie jedynie kolorem lakieru i iloscia drzwi, bo moja to rowniez Swing... nawet kolpaki mamy takie same :D

: 22 wrz 2003, o 23:37
autor: frycek
..nice :)

pozdr.

: 23 wrz 2003, o 10:14
autor: wow
kubelt pisze:No to sie usmiejesz - to jest wykres po GT :D Fakt, ze z pierscieniami w takim stanie, ze olej plynnie sie przelewal ale bez przesady. I tu zblizamy sie do sedna... ja naprawde zauwazam duza, jak na taka modyfikacje, roznice na korzysc wiec jak ten silnik musial wygladac przed...
hmmm... niespecjalnie mi sie podoba taki maly przyroscik :-/ swoja droga to ciekawa sprawa... ja tez mialem przygode z pierscieniami... 1litr na 400 km w skrajnym przypadku, spalanie stukowe i generalny zamul... hmm... nie miales przypadkiem strumienicy? tak czy inaczej, skoro to jest Twoj wykres to ponizej jest moj wykres. robiony na nowych pierscieniach, glowicy top condition po gt od jacka, rurowy kolektor wydechowy, metalowy katalizator, koncowy sebring, wkladka higieniczna k&n

Obrazek

: 23 wrz 2003, o 10:40
autor: kubelt
wow pisze: hmmm... niespecjalnie mi sie podoba taki maly przyroscik :-/
mi tez nie :-(
wow pisze: swoja droga to ciekawa sprawa...
taa, tylko co moze powodowac tak porazajace, bo tak mozna to nazwac, roznice.
wow pisze: ja tez mialem przygode z pierscieniami... 1litr na 400 km w skrajnym przypadku, spalanie stukowe i generalny zamul... hmm... nie miales przypadkiem strumienicy?
Przy jakim przebiegu i jaki olej? Mi jadl Castrol RS 10w60 (chyba ulubiony olej p. Chojnackiego). Ja do tego moge jeszcze dodac, ze smok w misce olejowej byl polowicznie zapchany silikonem :0 Gdybym nie byl tak lagodnym czlowiekiem to juz dawno rozmowilbym sie z pewna firma, przez ktora wciaz mam klopoty. Strumiennicy nigdy nie mialem, caly wydech to totalna seria.
wow pisze: tak czy inaczej, skoro to jest Twoj wykres to ponizej jest moj wykres.
:0 niebo i ziemia, sami porownajcie. Rozumiem, ze seryjne silniki moga sie miedzy soba roznic i w zwiazku z tym rowniez zmodyfikowane nie beda identyczne ale takie roznice...
wow pisze: robiony na nowych pierscieniach, glowicy top condition po gt od jacka, rurowy kolektor wydechowy, metalowy katalizator, koncowy sebring, wkladka higieniczna k&n
Jak dotre silnik to zmierzymy jeszcze raz i porownamy...Pierscienie tez beda nowe, GT bylo robione 6 tys temu wiec przebieg prawie nieistotny. Wydech mam tylko serie, to moze zapychac, ale zaby az tak ? Co do wydechu to moze jestem dziwny, ale preferuje cisze :D Filtr mam defaultowy z zaslepionym dolotem i poborem cieplego powietrza z glebi komory silnika - wciaz nie uporalem sie do konca z gasnieciem w specyficznych przypadkach przy niskich temperaturach. Na benzynie odgrywa to role, na gazie niezbyt.
Bardzo ladny wykresik, gratuluje.

: 23 wrz 2003, o 11:27
autor: wow
kubelt pisze:
wow pisze: swoja droga to ciekawa sprawa...
taa, tylko co moze powodowac tak porazajace, bo tak mozna to nazwac, roznice.
byc moze to do czego doszedles pozniej... roznice bazowe mocy silnikow, moze jakims fartem mialem bazowo dobry silnik, moze inne rzeczy ktore byly zrobione daly wraz z gt efekt synergii. tak naprawde nie wiem... przez jakis czas nawet poddawalem w watpliwosc sluszosc tego wykresu, bo spodziewalem sie mocy w granicach 75ps'ow... dopiero test hamowni jakos mnie uspokoil ze chyba mialem po prostu farta z tymi modyfikacjami.
kubelt pisze:
wow pisze: ja tez mialem przygode z pierscieniami... 1litr na 400 km w skrajnym przypadku, spalanie stukowe i generalny zamul... hmm... nie miales przypadkiem strumienicy?
Przy jakim przebiegu i jaki olej? Mi jadl Castrol RS 10w60 (chyba ulubiony olej p. Chojnackiego). Ja do tego moge jeszcze dodac, ze smok w misce olejowej byl polowicznie zapchany silikonem :0 Gdybym nie byl tak lagodnym czlowiekiem to juz dawno rozmowilbym sie z pewna firma, przez ktora wciaz mam klopoty. Strumiennicy nigdy nie mialem, caly wydech to totalna seria.
o tak, zdecydowanie ulubiony olej :) natomiast u mnie z pasja jaral mobila 5w50 - ale nic w tym dziwnego skoro luz na zamku pierscieni mialem jakies 7mm :0 (maksymalny dopuszczalny luz to 0.7mm) corsa miala wtedy przebieg w granicach 90 kkm i w moim przypadku do katastrofy pierscieniowej przyczynil sie egr i strumienica... chodzilem na zbyt ubogiej mieszance i pierscienie wypalilo...
kubelt pisze:Jak dotre silnik to zmierzymy jeszcze raz i porownamy...Pierscienie tez beda nowe, GT bylo robione 6 tys temu wiec przebieg prawie nieistotny. Wydech mam tylko serie, to moze zapychac, ale zaby az tak ? Co do wydechu to moze jestem dziwny, ale preferuje cisze :D Filtr mam defaultowy z zaslepionym dolotem i poborem cieplego powietrza z glebi komory silnika - wciaz nie uporalem sie do konca z gasnieciem w specyficznych przypadkach przy niskich temperaturach. Na benzynie odgrywa to role, na gazie niezbyt.
Bardzo ladny wykresik, gratuluje.
dzieki, dzieki... silnika juz co prawda w tej konfiguracji od jakiegos czasu nie ma, ale bylem z niego calkiem zadowolony. gdyby jeszcze nie ta cholerna dluga skrzynia to byloby jeszcze lepiej... achas, no i ta glowica na ktorej uzyskalem ten wynik juz niedlugo odzyje w innej corsie b :) przez jakis czas mialem ja do sprzedania i w koncu sprzedalem... natomiast co do wydechu to w corsie ten kolektorek wydechowy o dlugosci bena pieciolatka jest conajmniej smieszny... po zmianie na rurowy czuc bylo roznice... nie powalajaca, ale widoczna :)

natomiast co do zaslepienia doplywu cieplego powietrza i gasniecia... to bardzo ciekawa historia...

poniewaz masz silnik z centralnym wtryskiem (jednopunktowym inaczej zwanym) uklad dolotu cieplego powietrza znad kolektora sluzy do utrzymania mniej wiecej stalej temperatury powietrza zasilajacego silnik mniej wiecej na poziomie 15-30 c. jest to podstawa prawidlowego parowania paliwa oraz zapobiega to tworzeniu sie lodu w okolicach przepustnicy. latem nie ma na to opcji, ale gdy temperatura otoczenia spada w okolice zera stopni a powietrze jest wilgotne to temperatura przeletujacego w okolicy przepustnicy powietrza spada ponizej zera powodujac zamarzanie tejze wilgoci, powstaly lod utrudnia wtedy wyplyw paliwa. gdy na dworze bedzie kolo zera, przy zaslepionym dolocie cieplego powietrza przy hamowaniu silnikiem zwlaszcza gdy bedzie on nie rozgrzany po wcisnieciu sprzegla silnik zgasnie. taka historyjka...