Strona 1 z 2

montaż xenonów w corsie

: 18 sty 2004, o 19:27
autor: kubelt
Witam

Na wstepie - archiwum przeszukane, jednak wyniki mnie nie satysfakcjonuja (moze dlatego, ze temat nie byl czesto poruszany).
Zawsze zalezalo mi na dobrym oswietleniu a to, co mam aktualnie to jest tragedia. Corsa o wiele lepiej mi droge oswietlala... Sami znacie warunki na polskich drogach... nieoswietlone drogi, nieoznakowane zakrety, dziury, rowerzysci bez swiatel i odblaskow, zawiani miejscowi itd, o nieszczescie nietrudno.
Rozgladam sie w temacie xenonow, ale nie jest latwo. Dlatego szanowne grono prosze o pomoc :D Nie interesuje mnie fuszerka, wylacznie pelna instalacja, lacznie z montazem spryskiwaczy, wymiana zbiornika na plyn, samopoziomowaniem itd. Jak na zlosc nie moge nic znalezc. Macie moze jakies namiary na firmy, najlepiej Warszawa i okolice?

: 18 sty 2004, o 20:33
autor: kristo
Google Twoim przyjacielem - http://www.xenon.waw.pl/

: 18 sty 2004, o 21:19
autor: osman14
droga sprawa ale nawe dla niektorych warta swieczki
swego czassu szukalem o tym wiadomosci i chyba na forum streetracing beda mogli co pomoc
pewnie jest nawet ktos na forum kto to montuje i cala reszta ...
trzeba zmienic pewnie zderzak albo zrobic otworki na spryskiwacze
w poznaniu jak sie nie mylle jest jakas firma ktora zajmuje sie wszystkim co dotyczy xenonow i dajesz swoje lampy i za doplata dostajesz oryginalne xenony (nie poroby)
nie chce ci zmylac tropu ale na streetracing napewno ktos ci pomoze :oko:

: 18 sty 2004, o 22:55
autor: kubelt
Thx kristo, jutro zadzwonie. Nie wiem, czemu wyszukiwarka mi tego nie wyplula... widocznie zle pytalem.
osman14, problem ze streetracingiem jest taki, ze wszystko co OT jest od razu blokowane, tak wiec nawet nie bede probowal zakladac tam jakiegos topicu. Przekopie ichniejsze archiwum i zobaczymy co dalej.

: 19 sty 2004, o 10:12
autor: GUMIS2000
ty osman14 a nie masz jakiś konkretniejszych namiarów
na ten Poznań ??
A moze ktoś inny zna Xenony do corsy B z prawdziwego zdazenia ??

: 19 sty 2004, o 10:40
autor: kristo
Gumiś- do Corsy B to będzie totalna rzeźba - bo fabrycznie nigdy nie robili, jedynie pozostaje tak "pół legalnie" jak kiedyś pisał Gabson że ma jakiegoś magika co robi za 1300zł ale same przetwornice zakłada z żarówkami.

Kubelt na Twoim miejscu poszukałbym na giełdzie xenonów z jakiegoś rozbitego Passata i przełożył co trzeba- napewno wyjdzie taniej niż przeróbka w pełni legalna.
Mozesz jeszcze poszukać sobie soczewek- dają lepsze światło i łatwiej je dostać.

Coś mi sie obiło o oczy o ten zakład w Poznaniu. Nie wiem ale może o tym mówi Osman:

http://www.jasinski.poznan.pl/

: 19 sty 2004, o 11:17
autor: kubelt
Wiem juz co nieco wiecej, wiec sie podziele z wami i dla celow archiwalnych. Koszt PELNEJ modyfikacji samochodu na potrzeby xenonow to jest okolo 10 tys zl, tak wiec ze zrozumialych powodow odpada :D
Pozostaje przerobka i montaz konkretnych reflektorow (przerobka reflektora u mnie nie wchodzi w gre, w przypadku cors raczej tak samo), przetwornic itd. Brak ukladu samopoziomujacego i spryskiwaczy. I teraz ciekawostka... dostalem sprzeczne informacje z moimi dotyczace wymogow prawnych dot. instalacji xenonowej. Bede teraz szukal dokladnej specyfikacji, co jest a co nie wymagane przy instalacji, jakiegos aktu prawnego. Spryskiwacze i uklad samopoziomujacy wymagany jest w Unii, w Polsce podobno nie (zaraz bede szukal potwierdzenia tej tezy)... ale co bedzie po 1 maja?

: 19 sty 2004, o 11:20
autor: kubelt
kristo pisze: Kubelt na Twoim miejscu poszukałbym na giełdzie xenonów z jakiegoś rozbitego Passata i przełożył co trzeba
Problem w tym, ze B5 z xenonami jest bardzo bardzo zadko spotykany. Powiem tak, jeszcze nigdy takiego nie widzialem. A co tu dopiero mowic o znalezieniu takiego rozbitego, i to jeszcze udezonego w taki sposob, by reflektory nie zostaly uszkodzone.
kristo pisze: Mozesz jeszcze poszukać sobie soczewek- dają lepsze światło i łatwiej je dostać.
VW jest jakies zlosliwe... podczas gdy do np Audi co chwile znajduje alternatywne oswietlenie to do VW jak na zlosc nie moge :-(

: 19 sty 2004, o 16:04
autor: osman14
z tym poznaniem to zupelnie zapomnialem gdzie i jak to slyszalem :-?

hmm xenony do corsy :-?
tak jak wspomnial poprzednik jedyne co mozna zrobic o wsadzic same zarowkii przetwornice bo oryginalnych lamp xenonowych nigdy nie widzialem moze dlatego ze ich po prostu nie ma

zarowki i przetwornice to nie wszystko zeby nie bylo maxymalnej lipy to choc szkielka musza byc przezroczyste :oko:
w kazdym razie odradzam

na koniec z tym poznaniem bylo albo na allegro albo na streetracing

kolega bedzie przeszukiwal moze trafi na jakis slad.......

: 19 sty 2004, o 16:32
autor: GUMIS2000
To ja dzienkuje mi juz przeszła jaka kolwiek ochota na xenony :D
Nie mam pytań

: 19 sty 2004, o 16:45
autor: arts
xenon w corsie... :grin: chetnie bym sobie cos takiego sprawil ale ceny nie sa zacheciajace i do tego niezle rzezbienie :-(

: 19 sty 2004, o 20:18
autor: REN
z takimi "robionymi" xeonami to mozna na zachodzie samochod stracic i wracac do polski autobusem

: 19 sty 2004, o 23:57
autor: =JUHol=
REN pisze:z takimi "robionymi" xeonami to mozna na zachodzie samochod stracic i wracac do polski autobusem
zalezy jak robione... :lol:

: 20 sty 2004, o 00:05
autor: kubelt
=JUHol= pisze:zalezy jak robione... :lol:
No i wracamy do punktu wyjscia, czyli ceny :D Najdrozszy z tego wszystkiego jest uklad samopoziomujacy a raczej jego montaz i obowiazkowe w zwiazku z tym przerobki.

: 20 sty 2004, o 00:11
autor: =JUHol=
ale czy duzo rozni sie twoj passat a raczej jego przod od tego nowego? z tego co sie orientuje to tylko jest roznica w cenie i jakies male zmiany... wydaje mi sie ze wklad reflektora jest taki sam, a jak nie to moze a4 ma cos w tym stylu?

: 20 sty 2004, o 00:13
autor: =JUHol=

: 20 sty 2004, o 00:17
autor: Gobo
:D Jak ci tak słabo świecą światła , to może załóż se żarówki 100/90 masz dużą lampe to ci lustra nie spłyną albo jakieś dobre philipsy czy tam jakieś inne :-D Bo jak widze koszt xenów porażający :0 .

: 20 sty 2004, o 00:39
autor: kubelt
=JUHol= pisze:ale czy duzo rozni sie twoj passat a raczej jego przod od tego nowego? z tego co sie orientuje to tylko jest roznica w cenie i jakies male zmiany... wydaje mi sie ze wklad reflektora jest taki sam, a jak nie to moze a4 ma cos w tym stylu?
No niestety diabel tkwi w szczegolach i B5 a B6 to rozne reflektory... same w sobie nie pasuja, trzebaby rzezbic, by wygladay odpowiednio. A pozatym nie koszt reflektora jest najgorszy, bo instalacja xenonowa wraz z reflektorami dostane juz za ok 2 tys zl dopasowana do mojego B5, ale to uklad samopoziomowania powoduje te koszty. I zapozyczenei go z B6 jest niemozliwe, gdyz samochod nie jest przygotowany na tego typu instalacje.
To sa akurat reflektory soczewkowe. Tez ladna sprawa i z pewnosci polepszy oswietlenie, ale cena jest bardzo bliska xenonom. Choc z soczewkami nie bede mial problemow prawnych... Dostepne rowniez tutaj http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id ... d_id=62853 i jest to jedyne miejsce, gdzie w polsce je znalazlem. Jak narazie...

: 20 sty 2004, o 00:43
autor: =JUHol=
:oops: fakt nie doczytalem.... No nie wiem jak moge pomoc... Osobiscie polecam zarowki Philipsa AllWeather - daja lekko zolte swiatlo i naprawde dobrze oswietlaja droge... Koszt ok 50zl (duzo mniej niz xenony... :grin: )

: 20 sty 2004, o 00:47
autor: kubelt
Gobo pisze::D Jak ci tak słabo świecą światła , to może załóż se żarówki 100/90 masz dużą lampe to ci lustra nie spłyną albo jakieś dobre philipsy czy tam jakieś inne :-D Bo jak widze koszt xenów porażający :0 .
Tu nie do konca chodzi o zarowki, tylko o projekt reflektora i smuge swiatla. Strumien swiatla jest mocno skupiony i slabo rozchodzi sie na boki. Podczas jazdy na drogowych po srodku wystepuja jakes dziwne 2 pionowe pasy ciemnosci - widocznie glownie podczas zjazdu w dol, gdy promien oswietla asfalt. Mozna powiedziec, jak czesto czlowiek jezdzi na dlugich... jasne, ale gdy je wlaczam to po to, by miec lepsza widocznosc - te pasy stanowczo ja niweluja :D Uwazam, ze sam odblysnik w reflektorze jest srednio udanym projektem. Majac porownanie z peugeotem 406, to jest to IMHo jedyna rzecz, ktora francuz bije niemca na glowe.
Oczywiscie swiatla ustawione prawidlowo.

: 20 sty 2004, o 09:11
autor: kristo
Mówie Tobie rozejrzyj się za używanymi soczewkowymi- napewno nie wyjdzie To Ciebie więcej niż 800.
(p.s. wczoraj widzialem b5 na xenonach- więc chyba nie jest tak żle :oko: )

: 20 sty 2004, o 09:30
autor: kubelt
kristo pisze:Mówie Tobie rozejrzyj się za używanymi soczewkowymi- napewno nie wyjdzie To Ciebie więcej niż 800.
rozgladam sie :D
kristo pisze:(p.s. wczoraj widzialem b5 na xenonach- więc chyba nie jest tak żle :oko: )
Mozliwe, ze mial takie za 2 tys,polowicznie legalne.

: 21 sty 2004, o 13:45
autor: =JUHol=
ja mam w ogole takie pytanie.... czy jak sa reflektory soczewkowe (zwykle nie xenon) to czy w srodku jest zwykla H4???? Czy za soczewka musi byc jeszcze szklo jakies????

: 21 sty 2004, o 14:15
autor: kristo
=JUHol= pisze:ja mam w ogole takie pytanie.... czy jak sa reflektory soczewkowe (zwykle nie xenon) to czy w srodku jest zwykla H4???? Czy za soczewka musi byc jeszcze szklo jakies????
W zależności od pozostałych swiateł i wizji projektanta do soczewek montują H1, H3, H7 nigdy H4.
Tutaj jest jeszcze jakiś podział np: h7 są długie, h3 mijania- ale tego nie jestem pewien.

: 21 sty 2004, o 14:17
autor: =JUHol=
ale jako swiatla mijania+dlugie? a co z postojówka?

: 21 sty 2004, o 14:23
autor: AdamXXL
kubelt
tak sobie przypomniałem co kolega umieścił na swojej stronce , zerknij
http://tuning.b-c.pl/gal_passat.htm

: 21 sty 2004, o 14:35
autor: kristo
obejrzyj sobie dokładnie reflektor z soczewkami, nigdy to nie jest jedna lampa jak w corsie tylko cały zestaw: np soczewki -mijania, zwykłe długie, postojówki. Chyba wiem co kombinujesz, :oko: ja nad tym myśle o 2 miesięcy, bo właśnie problem jest z długimi (przy corsie A) i myślałem o zamontowaniu długoch w zderzaku lub w atrapie. Same soczewki nie są drogie (na giełdzie można dostać za około 70 zł)

Mój plan awaryjny to montaż swiateł z audi A3 soczewkowych, są zblizone kształtem do moich, oczywiście nie obędzie sie bez zmian blacharskich.

Obrazek Zobacz naprzykładzie punto każde rodzaj światła jest oddzielnie

: 21 sty 2004, o 14:52
autor: kubelt
AdamXXL pisze:tak sobie przypomniałem co kolega umieścił na swojej stronce , zerknij
:0 :0 Respekt. Ale ja az tak bardzo nie planowalem przebudowy :D Fotka z bliska tylko bardziej udowadnia, ze nie mozna zaadoptowac reflektorow z B6 do B5, chyba, ze wymienimy caly przod :D

: 21 sty 2004, o 16:14
autor: =JUHol=
kristo pisze:obejrzyj sobie dokładnie reflektor z soczewkami, nigdy to nie jest jedna lampa jak w corsie tylko cały zestaw: np soczewki -mijania, zwykłe długie, postojówki. Chyba wiem co kombinujesz, :oko: ja nad tym myśle o 2 miesięcy, bo właśnie problem jest z długimi (przy corsie A) i myślałem o zamontowaniu długoch w zderzaku lub w atrapie. Same soczewki nie są drogie (na giełdzie można dostać za około 70 zł)

Mój plan awaryjny to montaż swiateł z audi A3 soczewkowych, są zblizone kształtem do moich, oczywiście nie obędzie sie bez zmian blacharskich.

Obrazek Zobacz naprzykładzie punto każde rodzaj światła jest oddzielnie
no ja tak mysle o lampach irmschera ale tam sa 100 a ja bym chcial zwykle 70-ki... i tak sie zastanawialem nad tym problemem... Ale np. Hella do focusa robi tak:
Obrazek

kierunek mozna wtedy by daz w zderzak (w pierwszym przypadku), b w drugim to raczej sie juz nie zmiesci to...
Myslimy o tym samym? :oko:

: 21 sty 2004, o 20:55
autor: wow
nie dalej niz wczoraj widzialem b5 z ksenonami w projektorach... moze to nie jest az takie trudne do znalezienia... na f.s.pl sprawdz gielde - jest tam kolezka, ktory ma wszystkie lampy do vag'ow...