Strona 1 z 1

znikający płyn chłodniczy

: 1 lut 2004, o 20:39
autor: muchas
Witam

Moze ktos wie jaka jest przyczyna uciekajacego plynu chlodzacego... wymienilem jakies 4 dni temu chlodnice (byla uszkodzona) i ciagle gdzies leci... wolniej ale leci... i ja naprawde nie wiem skad (pod autkiem sucho)

:placz:
jakie elementy warto jeszcze sprawdzic ? (dodam ze corsa z inst. gaz.)

: 1 lut 2004, o 20:57
autor: shreek
jest jakas uszczelka chyba pod glowica
jak jest walnieta to moze walic plynem do kanalow oleju....
mozesz to sprawdzic nastepujaco:
czy w oleju jest plyn hclodzacy(trudno troche - potrzebna szczykawka ale z powodu roznych gestosci sie tez nie uda chyba bo beda na roznych poziomach te ciecze), mozesz popatrzyc czy w chlodnicy nie ma oleju, a powiniense tez obserwowac czy jak ucieka ci plyn chlodniczy to obserwujesz przyrost poziomu oleju

to tylko gdybanie moze tez byc inna przyczyna...

: 1 lut 2004, o 21:13
autor: muchas
To raczej nie uszczelka (w tym przypadku pojawilyby sie tzw tlusle "oczka" (slady oleju) w pojemniku wyroownawczym (chyba), a takich nie zauwazylem powiem moze tak... w ciagu 4 dni z poziomu 3/4 zbiorniczka zostalo hmmm moze 1/4
:placz:

: 1 lut 2004, o 21:34
autor: GUMIS2000
a pompa wody cała ??
kiedy była zmieniona ????
moze zbiornik wyrónawczy jest dziurawy ?

: 2 lut 2004, o 08:27
autor: Szwagier
jezeli tak powoli ucieka to moze byc gdzies mala dziorka albo na prawde masz walnieta uszczelke pod glowica i tak jak shreek napisal moze plyn chlodniczy dostawac sie do oleju.Jedna z oznak:spaliny smierdzace plynem chlodniczym.Wiem tez ze na bagnecie mozna czasem zobaczyc,plyn jest lzejszy i na bagnecie moze pokazac sie z gory podzialki.

: 2 lut 2004, o 08:54
autor: kubelt
Witam
Moze by tak, jak mowili moi poprzednicy, tylko ze "ruch" plynu jest w jedna strone -> do silnika. Widzialem takie przypadki - czysty plyn w zbiorniku wyrownawczym a za to "maslo" na wlewie oleju silnikowego. Moze byc i pekniecie glowicy ale to odpukac.
Moze tez byc pompa wody jak w moim przypadku. Nie moglem znalezc przyczyny ubywajacego plynu az nie zagotowalem silnika. Okazalo sie, ze pompa puszczala plyn dopiero przy wysokich obrotach silnika. To usprawiedliwia calkowity brak wyciekow podczas postoju.

: 2 lut 2004, o 11:16
autor: AdamXXL
kubelt pisze:Witam
Moze by tak, jak mowili moi poprzednicy, tylko ze "ruch" plynu jest w jedna strone -> do silnika. Widzialem takie przypadki - czysty plyn w zbiorniku wyrownawczym a za to "maslo" na wlewie oleju silnikowego. Moze byc i pekniecie glowicy ale to odpukac.
Jeśli chodzi o "masełko" to wystąpi ono chyba zawsze, gdy silnik jest niedogrzany. Najczęściej w zimie na krótkich odcinkach jeżdżąc praktycznie nie ma szans aby na korku tego nie zobaczyć.

: 2 lut 2004, o 11:40
autor: kubelt
AdamXXL pisze:Jeśli chodzi o "masełko" to wystąpi ono chyba zawsze, gdy silnik jest niedogrzany. Najczęściej w zimie na krótkich odcinkach jeżdżąc praktycznie nie ma szans aby na korku tego nie zobaczyć.
Mozliwe, tego nie wiem. Do pracy mam 40 km i moj samochod nie pokonuje krotkich odcinkow. Jednakze mialem takie maslo i okazalo sie, ze uszczelka byla do wymiany.