Strona 1 z 3

Tarcze hamulcowe - upgrade

: 25 lut 2004, o 23:41
autor: endo
Chcialbym zalozyc wentylowane tarcze bo mam zwykle niestety i fading daje sie we znaki - czy jesli tarcza niewentylowana ma 11mm grubosci, a wentylowana 20mm przy zachowanych pozostalych wymiarach to wiaze sie to z wymiana rowniez zaciskow czy maja one pewien przedzial dzialania? I drugie: jakiej wielkosci tarcze mozna zalozyc tak aby zmiescily sie w kolach 13"?

: 26 lut 2004, o 00:16
autor: REN
wydaje mi sie ze zaciski rowniez beda do wymiany

: 26 lut 2004, o 00:25
autor: !markos
do 13" nie wiecej niz 236mm (tak jak 1.4 16v w corsie b) i odpowiednio 256mm to juz minimum 14".

zaciski koniecznie do wymiany. nie da sie polaczyc wentylowanych tarcz z zaciskami do niewentylowanych.

: 26 lut 2004, o 18:03
autor: UcHO
Wielkie dzięki, bo mi też to ostatnio po głowie chodzi, chcę zmienić :D

: 26 lut 2004, o 20:52
autor: !markos
jak juz rozkminie z jakiej vectry sa te moje zaciski to zrobie regeneracje zaciskow i upgrade hebli i dam znac jak wrazenia i czy nie spotkalem sie z jakimis klodami po drodze :oko:

: 26 lut 2004, o 21:10
autor: REN
generalnie to pasuja wszystkie zaciski ktore sa do tarcz 256mm
warunek: z zaciskami trzeba kupic jazma

: 26 lut 2004, o 23:28
autor: AdamXXL
!markos pisze:jak juz rozkminie z jakiej vectry sa te moje zaciski to zrobie regeneracje zaciskow i upgrade hebli i dam znac jak wrazenia i czy nie spotkalem sie z jakimis klodami po drodze :oko:
już kiedyś to mówiłem takie jak w viki 4x4

: 26 lut 2004, o 23:55
autor: !markos
AdamXXL pisze:już kiedyś to mówiłem takie jak w viki 4x4
chodzi bardziej o wersje silnikowa, bo sa oddzielne wersje zestawow do regeneracji (uszczelek i kolnierzy) w zaleznosci od silnika.. jaki silnik miala vectra 4x4.. 2.0 16v? 2.0 turbo? czy 2.5 v6? bo tyle jest wersji uszczelek do zaciskow.. do samej srednicy tloczka 54mm sa 2 oddzielne kity (jeden do 2.0 turbo, drugi do 2.5 v6).

: 27 lut 2004, o 00:05
autor: AdamXXL
!markos pisze:chodzi bardziej o wersje silnikowa, bo sa oddzielne wersje zestawow do regeneracji (uszczelek i kolnierzy) w zaleznosci od silnika.. jaki silnik miala vectra 4x4.. 2.0 16v? 2.0 turbo? czy 2.5 v6? bo tyle jest wersji uszczelek do zaciskow.. do samej srednicy tloczka 54mm sa 2 oddzielne kity (jeden do 2.0 turbo, drugi do 2.5 v6).
to zobacz jeszcze omege A c20nz tam są identyczne

maly update tematu

: 27 mar 2004, o 19:22
autor: !markos
odgrzebie na chwile starego trupa i napisze o pierwszych wrazeniach jazdy z nowymi heblami :oko:

samochod staje deba, hamulce sa zajebiscie mocne, ale pedal wchodzi w podloge - trzeba sie albo przyzwyczaic, albo wymienic pompe hamulcowa na wieksza (wazne: musi miec ten sam rozstaw otworow mocujacych co pompa seryjna, wtedy latwo to zamontowac). mozna jeszcze probowac ustawic regulator sily hamowania z tylu, ale nie sprawdzilem jeszcze jakie sa tego efekty. narazie i tak docieram heble - potrwa to jakies 250km i dopiero wtedy bede mogl powiedziec jak to dziala przy duzych predkosciach (narazie nie przekraczam 70).

jedna generalna zasada: nie montujcie zaciskow hamulcowych z tloczkiem wiekszym o wiecej niz 4mm, bo pompa poprostu nie daje rady przetloczyc takiej ilosci plynu, ktora potrzebna jest, zeby hamulec lapal tak samo jak na starych heblach. tak jak powiedzialem wczesniej: pedal w podlodze i dopiero wtedy heble lapia tak, ze masakra. wczesniej idealna precyzja hamowania, bo skok pedalu jest DUZO wiekszy. pojawil mi sie w glowie montaz mocniejszej pompy i tarcz z tylu... ale to masakryczny wydatek i nie wiem czy warto sie w to ladowac. zostawie narazie tak jak jest, a za jakis miesiac pomysle czy nie zainwestowac w mocniejsza pompe.

z tymi heblami w polaczeniu z seryjna pompa w zasadzie mozna wyjac bezpiecznik abs'u. wyczucie momentu zblokowania kol jest tak niesamowite, ze mozna sie poczuc jak kierowca rajdowy, ktory ma w nodze abs :oko:
ps.: jeden mankament odlaczenia abs'u: nie dziala predkosciomierz :lol:

w kwestii wygladu: moje 15" nareszcie wygladaja jakby byly zalozone z jakiegos konkretnego powodu. tarcze 256mm i wieksze zaciski mowia: uwazaj jak za mna jedziesz, bo mozesz nie zdazyc zahamowac w pore :grin:
mozna to tez przetlumaczyc inaczej: patrz dokladnie w tylne lusterko zanim zaczniesz hamowac :lol:

zdjecia beda jak dostane do reki jakas cyfrowke. wyglada.. hmm.. fajnie, mi tam sie podoba :grin:

: 27 mar 2004, o 20:02
autor: wow
yeah! calkiem sypatyczny poscik, ale i tak te slowa to malo... wrazenie jakie upgrade hebli wywarl na markosie bylo nieco wieksze... to najlepiej swiadczy, ze jest roznica i ze warto to robic... nie zapominajcie ze przy okazji zmienione sa weze na teflonowe, a to podobno pomaga w precyzyjnym wyczuciu pedalu i sily hamowania...

to co ode mnie to, ze po tym co uslyszalem i przeczytalem od markosa nie moge sie doczekac az sam zamontuje wieksze hamulce. zwlaszcza, ze ja mam mniejsze tloczki, a moj przod bedzie od markosowego ciezszy o jakies 50kg, nie mam abs'u i wogole czuje ze problem z zasnieciem bede mial myslac o heblach :D

: 27 mar 2004, o 21:17
autor: endo
Ja bym Markos zostawil jak jest - tak jak napisales masz teraz duzo wiekszy skok i lepiej czujesz moment uslizgu, a i tak na maxa bedziesz hamowal bardzo rzadko bo musisz sie tez liczyc z innymi (inaczej tyl bedzie ciagle klepany :-D :oko: ), wiec jak dla mnie to rozwiazanie jest bomba! :D

: 27 mar 2004, o 21:24
autor: !markos
no widzisz endo.. moim mottem jest:
isc do przodu 8-)

zaczalem sie juz zastanawiac czy nie zamontowac z tylu tarcz po wymianie pompy na mocniejsza :grin:
nie ma bata! dzwonie w poniedzialek i szukam pompy z jakiegos szrotu!

: 27 mar 2004, o 22:04
autor: endo
Moim zdaniem nie warto - duze koszty, koniecznosc wymiany klockow rowniez z tylu, usyfione felgi :oko: , a i tak wiekszosc sily jest na przodzie.. w tak malym samochodzie chyba nie warto bo i tak z tego nie skorzystasz (jak sie myle to mnie popraw).. Chociaz pomysl dobry dla zapalencow, wiec wierze Markos, ze tarcze jednak beda :grin: :oko:

: 27 mar 2004, o 22:29
autor: arts
dla zapalencow... czyli idealne dla markosa :grin:

: 28 mar 2004, o 00:19
autor: GUMIS2000
Właśnie się spodkałem z Markosem i porównaliśmy nasze tarecze 256x24
I pod wzgledem estetyki i pod wzgledem działania
Markosa są ładniejsze moze dlatego ze mowsze :grin:
Ale o samej pracy to niech sie Markos wypowie bo to on
zasiadł i za sterami mojego Combo i jak swojego potworka :)
Generalnie fajnie było

: 28 mar 2004, o 09:57
autor: !markos
endo pisze:Chociaz pomysl dobry dla zapalencow, wiec wierze Markos, ze tarcze jednak beda :grin: :oko:
nieeee.... chyba jednak zjaralem sie bez sensu :-P
arts pisze:dla zapalencow... czyli idealne dla markosa :grin:
az tak to moze nie jest ze mna zle.. tarcze z tylu to fajna sprawa, ale to rzeczywiscie bardzo lekkie auto i byloby bardzo duzo problemow z wlasciwym dobraniem rozkladu sily hamowania przod/tyl.

po pierwszym dniu na nowych heblach jedno wiem napewno: przy tej pompie i takim rozkladzie sily hamowania klocki z przodu beda znikac w tempie absurdalnym.. po 150km starla sie juz pierwsza warstwa klockow (ta ze skosnymi powierzchniami - ok 4mm - mam nadzieje, ze pozniej bedzie lepiej). felga jest CZARNA :-D

: 28 mar 2004, o 11:52
autor: kristo
!markos pisze: zaczalem sie juz zastanawiac czy nie zamontowac z tylu tarcz po wymianie pompy na mocniejsza :grin:
nie ma bata! dzwonie w poniedzialek i szukam pompy z jakiegos szrotu!
imho- nie ma to sensu- bo corsa jest za lekka, tymbardziej u Ciebie kiedy chcesz odchudzić samochód, tył będzie jeszcze lżejszy i na zakrętach będziesz miał dodatkowy ręczny- no chyba że masz zamiar jeździć bokami. Już gdzieś był o tym post. Podejrzewam że zmiana hebli na tarcze z tyłu nie skróci drogi tak bardzo jak oczekujesz i do poniesionych kosztów- a będą znacznie większe niż przód. Nawet Ren przy takiej mocy i masie ma bębny z tyłu (wiem- większe niż w corsie). Ale decycja należy do Ciebie- a jesteś uparty wiec działaj :grin:
!markos pisze:po pierwszym dniu na nowych heblach jedno wiem napewno: przy tej pompie i takim rozkladzie sily hamowania klocki z przodu beda znikac w tempie absurdalnym.. po 150km starla sie juz pierwsza warstwa klockow (ta ze skosnymi powierzchniami - ok 4mm - mam nadzieje, ze pozniej bedzie lepiej). felga jest CZARNA
Jak tak dalej pójdzie to raz w miesiącu będziesz klocki zmieniał :-D :grin:

: 28 mar 2004, o 12:19
autor: Corstek
!markos pisze:po pierwszym dniu na nowych heblach jedno wiem napewno: przy tej pompie i takim rozkladzie sily hamowania klocki z przodu beda znikac w tempie absurdalnym.. po 150km starla sie juz pierwsza warstwa klockow (ta ze skosnymi powierzchniami - ok 4mm - mam nadzieje, ze pozniej bedzie lepiej). felga jest CZARNA :-D
Hmm ja wymienilem 3 dni temu na tarcze brembo maxy niewent. i ferodo zwyczajne, i przejechalem juz prawie 300 kilosow i zdejmowalem kolo, bo zakladalem nadkole i zadnego zuzycia nie zaobserwowalem. Wczoraj pierwszy raz gwaltowniej przychamowywalem i musze stwierdzic, ze zestawik taki mi sie wydaje bardzo ladnie sie spisuje. Jednak ulozenie chamulcow na poczatku to cholernie wazna sprawa. Ostatnio zeszklilem troche klocki, tarcze sie pogiely (klocki Ate) i przez pol roku bujalem sie tak i bylo strasznie.

Ciekawi mnie jak bedzie z ta pompa? Moze dzieki temu, ze mocno chamujac pedal jest prawie w podlodze, bedzie ci latwiej pieta albo palcami gaz dociskac przy redukcji z chamowaniem.

Re: maly update tematu

: 28 mar 2004, o 20:59
autor: kubelt
!markos pisze:ps.: jeden mankament odlaczenia abs'u: nie dziala predkosciomierz :lol:
A jakby odpiac jeden czujnik...? Komp powinien wtedy wylaczyc ABS, wyswietlic kontrolke awarii ABS ale predkosciomierz powinien dalej dzialac.

Re: maly update tematu

: 28 mar 2004, o 21:13
autor: osman14
kubelt pisze: A jakby odpiac jeden czujnik...? Komp powinien wtedy wylaczyc ABS, wyswietlic kontrolke awarii ABS ale predkosciomierz powinien dalej dzialac.
zgadza sie kiedys tak zrobbilem :oko:

: 28 mar 2004, o 21:33
autor: !markos
korekta: klocki nie sa tak zjechane jak mi sie wydawalo :-P
troszke ich zniknelo, ale nie ma tragedii. hamulce juz prawie dotarte.. jeszcze jakies 100km i mozna udac sie na konkretne testy drogowe :)24

: 29 mar 2004, o 23:39
autor: !markos
dzisiaj pierwsze testy hamowania z ok 120km/h. calkowity sukces, moge uznac, ze tarcze i klocki sie juz ulozyly. zero bicia, zero halasu - poprostu czyste skuteczne hamowanie. jestem pod ogromnym wrazeniem! przeciazenia troche dziwne, samochod raczej staje w miejscu, a nie hamuje :grin:
teraz tylko dociazyc tyl.. transfer akumulatora w miejsce kola zapasowego i przelozenie kola na wierzch - jak w rajdowkach - powinno pomoc :oko:

: 30 mar 2004, o 02:02
autor: kubelt
!markos pisze:teraz tylko dociazyc tyl.. transfer akumulatora w miejsce kola zapasowego i przelozenie kola na wierzch - jak w rajdowkach - powinno pomoc :oko:
Jakiej srednicy i jakich kabli uzyjesz?

: 30 mar 2004, o 09:44
autor: !markos
nie wiem.. podejrzewam, ze jakichs harkdkorowych, grubych linek - napewno nie do zasilania wzmacniaczy :oko:
masz jakis pomysl jak to polaczyc z kablami zwisajacymi pod maska? nowe klemy i jakies "kolki" ktorymi zakonczone beda kable z akumulatora?

: 30 mar 2004, o 10:19
autor: endo
Markos przeciez akumulator wazy pare kilo, chyba na niewiele Ci sie zda przenoszenie go na tyl, nie mam racji? :oko:

: 30 mar 2004, o 10:31
autor: kubelt
!markos pisze:masz jakis pomysl jak to polaczyc z kablami zwisajacymi pod maska? nowe klemy i jakies "kolki" ktorymi zakonczone beda kable z akumulatora?
Niebardzo, nie mam pomyslu. Sam kombinuje jak to trzeba zrobic, tylko ja kombinuje nad 2 akumulatorami, w tym 1 maly i zelowy.

: 30 mar 2004, o 10:53
autor: !markos
endo pisze:Markos przeciez akumulator wazy pare kilo
ta.. jedyne 12.2kg..

nie zapominaj, ze u mnie tyl jest pusty, a akumulator zniweluje troche roznice pomiedzy tylem, ktory nie wazy NIC, a przodem, ktory jedzie po ziemi przy hamowaniu...

ps. wloz do bagaznika cos co wazy 12kg, zobaczysz, ze troszke siadzie :oko:

: 30 mar 2004, o 14:41
autor: wow
!markos pisze:dzisiaj pierwsze testy hamowania z ok 120km/h. calkowity sukces, moge uznac, ze tarcze i klocki sie juz ulozyly.
yeah! niewiele brakowalo a nie obyloby sie bez strat... delikatnie mowiac zajebalem glowa w te oslone przeciwsloneczna pasazera totalnie nie spodziewajac sie tego rodzaju hamowania i w dodatku nie mialem zapietych pasow. yeah! to bylo cos :lol:

: 30 mar 2004, o 16:46
autor: GUMIS2000
wow na litosc boską ZAPINAJ PASY :D