Strona 1 z 1
Silnik się dusi...
: 29 kwie 2004, o 18:26
autor: Hiv
W związku z tym, że w archiwum nie znalazłem KONKRETÓW odważyłem się poruszyć ten temat:
1: Odpalam furkę rano na benzynce. Po kilku sekundach następuje zmiana na gaz i w tym momencie silnik gaśnie. I tak kilka razy z rzędu. Musze przejechać na benzynce kilkaset metrów aż silnik się ciut rozgrzeje i potem mogę bez problemu przełączyć na gaz. Wszystko dalej gra.
2: Na benzynce po wciśnięciu gazu silnik dusi się, na wszystkich obrotach i przy każdej temperaturze. Filtry powietrza jest ok. Paliwa ma już 20k zrobione ale ciągle na gazie. Przebicia na przewodach WN nie zauważyłem. Na gazie powyższe zjawisko nie występuje. Silnik pracuje bez zarzutu.
3: Jadę np. 140km\h. Obroty ponad 3k. Wciskam sprzęgło w wrzucam na luz. Silnik gaśnie...
Może ktoś zna rozwiązanie ktoregos problemu? Najbardziej denerwująca jest ta zadyszka na benzynie...
: 29 kwie 2004, o 18:47
autor: =JUHol=
z tego co sie orientuje t w autach na gaz praktycznie nie moze byc dolotu powietrza bo silnik sie zachowuje jak opisujesz natomiast jezeli jest za malo powietrzano to na benzynie wlasnie bedzie sie dusil.....
Natomiast co do zozgrzania silnika to tak jest w instalacjach gazowych.... teraz gdy robi sie coraz cieplej to problem powinien ginac... jezeli nie zginie to bedziesz musial pomyslec albo o przegladzie instalacji gazowej i dokladnym jej wyregulowaniu, jezeli nic to nie da to wtedy prawdopodobnie to wymiany reduktor....
BTW ile masz zrobione na instalacji gazowej?
pzdr
juhol
: 29 kwie 2004, o 19:24
autor: Hiv
Na instalacji mam zrobione 20 kilka tysiecy. Dzisiaj wymienialem filtr gazu. Dolot mam juz obrocony do srodka i do tej pory nie bylo problemow z jazda na gazie czy benzynie. Moze w gornych obrotach dostawal malej zadyszki na benzynie ale nie bylo takich problemow jak teraz. A jesli chodzi o gasniece bpo zrzuceniu na luz to bylo tak juz od czasu jak go kupilem. Ostatnio doszło jeszcze gaśnięcie przy przełączaniu na gaz...
: 29 kwie 2004, o 19:29
autor: =JUHol=
no moj kumpel mial cos takiego jak jechal na gazie to przy schodzeniu na niskie zjezdzal do zera i gasl.... okazalo sie ze reduktor.... ale nie wymienial tylko cos tam zrobili nie wiem co nie znam sie na gazie i dziala dobrze
: 29 kwie 2004, o 19:31
autor: Hiv
No to bedzie zabawy z tym troche. U gaziarza chcą za to 40 zeta. Ciężko to wyczyscic bedzie samemu? Rozbiera sie to jakos? I jak czysci, powietrzem czy benzynką można?
Ale jeśli chodzi o nierówną pracę i duszenie na benzynie to chyba reduktor nie ma z tym nic wspolnego?
: 29 kwie 2004, o 19:33
autor: =JUHol=
uuu... to juz niech sie wypowiedza inni.... ja instalacji gazowej nie mialem nigdy i raczej nie bede mial

: 30 kwie 2004, o 00:55
autor: czarnuch
to dlatego pisalem w innym pocie ze gaz to do zapalniczek
nie mam zaufania jakos do trwalosci instalacji gazowych a przy tym silnikow na gazie. rozumiem to ze jest to oszczednosc dla tych co tak duzo jak Hiv jezdza. w sumie to nawet przy naprawach wychodzi na +
pozdawiam gzownikow (lpg'owcow) ! i nie lpg"owcow (czyli tych co mniej jezdza jak ja lub maja duzo kasy- jak nie ja! )
: 30 kwie 2004, o 01:04
autor: Hiv
Heh... Tylko, że moja furka na gazie to pięknie w sumie śmiga a z benzynką ma problemy... Tu jest cały ból...
: 30 kwie 2004, o 01:09
autor: czarnuch
wiesz sprowadzilem rok temu taka vectra 2.0 + lpg (orginalny lpg holenderski) i lepiej zamiatala na lpg niz na benzynie. moze dlatego ze zawsze jezdzila tylko na gazie.
raz mialem smieszny przypadek jak w zime gaz sobie zamarzl we wtryskiwaczach! uratowala mnie strzykawka nitro wpuszczonego do komory spalania przez otwor po wykreceniu swiecy.
sprzedalem ja bo sie komp wysypywal i podawal benzyne z lpg naraz i niezbyt chciala jezdzic.
to takie moje przygody z lpg.

: 30 kwie 2004, o 01:12
autor: Hiv
Hehh... To mnie tez by taki uraz pozostał...

U mnie do tej pory na benzynce wszystko było ok. Kilka dni temu coś powariowało...
: 30 kwie 2004, o 07:39
autor: Szwagier
tez mysle ze to reduktor,na poczatek musisz wymienic wszystkie uszczelki i filterki w reduktorze,a jezeli to nie pomoze to caly reduktor

,szczerze to masz maly przebieg na tym gazie i najprawdopodobniej wystarczy wymiena filterkow i dobre wyregulowanie gazu
: 30 kwie 2004, o 15:06
autor: Bronek_84
myślę, że to co się dzieje na gazie jest przyczyną uszkodzonej membrany reduktora.
: 30 kwie 2004, o 15:27
autor: AdamXXL
regulacja i proponuję troszkę na ten temat poczytać bo spororzeczy się wyjaśni.
1. Przy wtrysku wielopunktowym aby dobrze wszystko działało powinien silnik trochę się rozgrzać przed przełączeniem
2. zmana, mała przebudowa dolotu powietrza i podczas szybkiej jazdy i na wolnych obr. nie będzie gasł lub zmontować układ kompensacji ciśnienia.
3. dobra regulacja to 60% sukcesu