Strona 1 z 1

Rozpórki 1.4 8v

: 21 lip 2004, o 23:38
autor: Corstek
Pierwsza sprawa to przednia rozporka. Zupelnie nie wiem jaka mam wziac do swojego silnika. OMP i SPARCO nie maja konkretnych modeli, albo 1.2 albo 1.4 16v i 1.6.
Na szybko i tak nic nie da sie zalatwic (kolo 2 tygodni minimum). Cene wahaja sie od 400 do 280 (tylko sparco i omp). Znalazlem tez w wawie wiechersa bez regulacji od reki za 336, ale nie chce bo bez regulacji, a fura po dzwonie.

Znalazlem goscia, ktory w poniedzialek jedzie po towar i moze przywiezc rozporke SANDTLERA. Tyle, ze do mnie wg. katalogu pasuje taka: 1.2i 1.4 sport ausser ecotec, klopot w tym, ze jest aluminiowa i kosztuje 85 euro.
Czy nie podpasuje np. taka 1.6 GSi za 59 euro. Zauwazylem, ze ta od 1.4 16v trzyma sie z obu stron na 2 srubach, a u mnie od strony pasazera powinny byc 3 otwory.

1. Poza tym co sadzicie o sandtlerze. Podobno to sparco?

2. Czy musze brac rozporke koniecznie ze sruba, majac na wzgledzie wypadek z przeszlosci? Bo chetnie bym wzial tego wiechersa, ale sie boje, ze bez tej sruby rzymskiej.

3. A moze lepiej dorobic w el-tecu albo w tomaracing?

Wow: Jaka Ty miales u siebie rozporke wczesniej?

Dolna rozporke zamowilem z HPT wiechersa pierwsza wersje - znaczy sie do 97 roku.


Druga sprawa to wrazenia z zamontowania zoltego bilsteina i powrotu do seryjnych sprezyn. Pierwsze gigantyczna roznica to powrocil (wczesniej sprezyny -3cm enzo i seria) komfort i to duzo komfortu, a jednoczesni jest duzo sztywniej i autko sie prowadzi DUZO lepiej, choc troche sie jeszcze przechyla, ale to wina przedniego stabilizatora, bo mam 18mm.

Auto sie stalo teraz bardziej nadsterowne, ale to pewnie dlatego, ze jednoczesnie zamontowalem tylny stabilizator od gsi 18mm, wiec raczej w zadnej corsie nie ma takich proporcji stabilizatorow. Zaloze jeszcze przedni stab. 24mm i zobaczymy. Do tego rozporkii tez zobaczymy.
Tak czy siak jezdzi sie mistrzosko i to tlumienie na nierownosciach. Na poczatku bylo dziwnie w zakrecie, tak jak by corsa falowala, ale jak zwykle zapomnialem o cisnieniu w oponach. Bylo 2 atm, co przy oponach 185/60 niezle ja pewnie wywijalo, bo po napompowaniu do 2.5 objawy zniklnely.

Okazalo sie ze przednie amory sa wogole na grubej sztycy.
Przy okazji wymienilem wszystkie gumki stabilizatora i simerbloki - 4 z przodu, 2 z tylu , sworznie, koncowki drazkow, lozyska przod.


Markos: wszystko to wymienilem w traxie tzn. teraz w warmosie, ale jakie bylo moje zdziwienie, ze to wszystko robil ten gosciu co wymienial Ci chamulce od vectry. I jak on to okreslil po przejazdzce z toba i sprawdzaniu tych chebli- ze oczy na wierzch wyplywaja i ze jest to nie do porownania i opisania. Swoja droga bardzo fajny warsztacik. I chyba jednak glupoty pisza na innych forach, ze calkowicie wszystko sie zmienilo, i ze nowi ludzie itd. Jedyne czego nie maja teraz na miejscu to geometri. A za cala robote wzieli 330, a trwala 1,5 dnia.

: 22 lip 2004, o 01:27
autor: Porszak
jesli chodzi o rozporke i dzwona, to czy ta bez regulacji bedzie dobra to zalezy od tego czy nie miales np.podluznic uszkodzonych lub nie masz pokrzywionych elementow zawieszenie IMO

: 22 lip 2004, o 08:12
autor: Corstek
Jedna podluznica byla troche ruszona i byla naciagana.
Dzisiaj sprawdze samochod na ramie w oplu i wszystko bedzie wiadomo.

: 22 lip 2004, o 09:23
autor: cyberpooh
czy ten trax to ASO ?

: 22 lip 2004, o 09:32
autor: Corstek
Trax racing na wroclawskiej bylo kiedys a teraz sie zmienila nazwa i jest warmos

: 22 lip 2004, o 09:44
autor: cyberpooh
o, sa otwarci az do 20 ! super!
polecasz ich? bo chyba bym sie przejechal zeby sprawdzili co tam z tylu mi stuka :)

: 22 lip 2004, o 09:49
autor: kubelt
AFAIR To nie jest byly Trax czyli Warmos tylko firma Warmos, ktora przejela lokalizacje po Trax. Trax ma sie dobrze i sie przeprowadzil.
Tutaj wiecej na ten temat http://www.forum.streetracing.pl/viewto ... light=trax

Re: Rozporki 1.4 8v? & Bilstein & Trax=Warmos

: 22 lip 2004, o 13:17
autor: Jedrus
Corstek pisze:Pierwsza sprawa to przednia rozporka. Zupelnie nie wiem jaka mam wziac do swojego silnika. <ciach>
Znalazlem goscia, ktory w poniedzialek jedzie po towar i moze przywiezc rozporke <ciach>
2. Czy musze brac rozporke koniecznie ze sruba, majac na wzgledzie wypadek z przeszlosci? Bo chetnie bym wzial tego wiechersa, ale sie boje, ze bez tej sruby rzymskiej.
3. A moze lepiej dorobic w el-tecu albo w tomaracing?
1. Czytać forum sprzedam/kupię
2. Cały czas wisi mój post a w nim piękna rozpórka Eibach aluminum dedykowana do 1,4 8v (zresztą w takiej chodziła)
3. Mocowana na trzy śruby (od góry + bok)
4. Cena do ustalenia osobiście.
5. Można przymierzyć, nie trzeba płacić od razu.
Pisać dalej ??

: 22 lip 2004, o 16:07
autor: wow
ja mialem rozporke sparco... no i wlasnie... proponuje stestowac jedrusiowa... mozesz przymierzyc i jak bedzie ok to kupisz - lepszego interesu nie zrobisz ;)

przechyly to wina sprezyn... stabilizator nie poprawi tego... ja u siebie na maksymalnie skreconych amorkach, arb kicie eibacha i sprezynach eibacha tez ladnie sie kiwam na boki w ostrych zakretach - markos juz mniej, roznica: twardsze sprezyny!!!

: 22 lip 2004, o 18:38
autor: Corstek
Co bylo nie tak z twoja rozporka sparco? Jesli wogole cos bylo nie tak.

Znaczy sie ze nie masz spaxa i jezdzisz na kicie eibacha???

Przeciez podobno stabilizatory najwiecej daja jesli idzie o przechylanie?
Tak czy siak zamontuje ten grubszy stabilizator i zobacze wtedy, a pozniej wymienie sprezyny albo na bilsteina albo na od GSi. Najprawdopodobniej jednak od GSi, corsa bedzie ciut nizej i twardziej. No i kiedys pewnie amory tez utwardze.

Ale na razie to rozporki sa najwzniejsze, bo szyba mi pekla samoistnie po wypadku na podszybiu i dowodu juz nie mam ze 3 tygodnie, teraz wklejam nowa szybe i niechce zeby pekla znow, wiec rozporki zakladam. Takie dwie pieczenie na jednym ogniu.

Czyli nie wiadomo czy np. rozporka od 1.6Gsi pasuje do mnie i czy sandtler to dobra firma? :zakrecony:


Jedrus z tego co pamietam to ta twoja rozporka, byla bez sruby? Czy sie myle.
PS:Co z amorami?

: 22 lip 2004, o 18:49
autor: Corstek
kubelt pisze:AFAIR To nie jest byly Trax czyli Warmos tylko firma Warmos, ktora przejela lokalizacje po Trax. Trax ma sie dobrze i sie przeprowadzil.
Tutaj wiecej na ten temat http://www.forum.streetracing.pl/viewto ... light=trax
Wlasnie o ten watek mi chodzilo, piszac, ze pisali zle o warmosie na innych forach. W tamtym watku opinie byly pomieszane pozatym.

W kazdym badz razie mechanicy sa ci sami co w traxie!

Ja tam jestem bardzo zadowolony z wymiany calego zawieszenia. Szczegolnie, ze musieli sobie poradzic np. ze rozwierceniem tylnej dolnej sruby od amora, bo po zdjeciu okazala sie ulamana (dlatego wczesniej grzechotalo nonstop, ale jezdzilo sie dobrze). Jak podczas geometrii po sasiedzku podkrecali mi sruby od amorow z przodu i nie tylko (nedzni sa i w dodatku wmawiali mi, ze kierownice mam krzywo, a oni rowniotko wszystko ustawili, dopiero biernacki pomogl) to na korekty przejechalem po 2 dniach i od reki zalatwione.

: 22 lip 2004, o 21:56
autor: Jedrus
wow pisze:ja mialem rozporke sparco... no i wlasnie... proponuje stestowac jedrusiowa... mozesz przymierzyc i jak bedzie ok to kupisz - lepszego interesu nie zrobisz ;)
A co masz teraz ?? Może TY chcesz przymierzyć bo jak pamiętasz ona przeszła małą adaptację :)
Corstek pisze:Jedrus z tego co pamietam to ta twoja rozporka, byla bez sruby? Czy sie myle.
PS:Co z amorami?
Nie było ino jest :D
Jest bez śruby za to mocowana na trzy śruby od góry i na jedną z boku.
Amory sprzedały się. Ktoś jest zadowolony (bynajmniej tak mówi)
Pozdrawiam

: 22 lip 2004, o 22:25
autor: -=m&m=-
Jedrus pisze: Amory sprzedały się. Ktoś jest zadowolony (bynajmniej tak mówi)
Pozdrawiam
oj jest i to bardzo, wspaniale współgrają ze sprężynkami eibacha :-D :grin: , kolejna część Jędrusiowej corsy żyje dalej w klubie :)

Ps. tak właśnie sobie przypomniałem, że trzeba by nadrobić zaległości i uzupełnić profil, bo punkt pierwszy wyznaczony na przyszłość został osiągnięty :D

: 22 lip 2004, o 23:51
autor: wow
Corstek pisze:Co bylo nie tak z twoja rozporka sparco? Jesli wogole cos bylo nie tak.
nie tak z nia bylo to, ze nie chciala w zaden sposob pasowac do nowego silnika... zreszta tak po prawdzie to sparco jest zrobione z takiej dosc delikatnej rurki, ale nie powiem.. dzialalo!
Corstek pisze:Znaczy sie ze nie masz spaxa i jezdzisz na kicie eibacha???
mam amorki spaxa (wersja do krotszych sprezyn) regulowane, mam sprezyny eibacha, mam stabilizatory eibacha i znaczy sie, ze na maksymalnie skreconym (na twardosc) spax'ie samochod najnormalniej sie przechyla w zakretach... markosa samochod mniej (raz, ze lzejszy... dwa, ze ma twarde sprezyny)
Corstek pisze:Przeciez podobno stabilizatory najwiecej daja jesli idzie o przechylanie?
podobno to kluczowe slowo w tym zdaniu... nie daja najwiecej... ale oczywiscie zamontuj stabilizator grubszy bo to dobry pomysl...
Corstek pisze:Czyli nie wiadomo czy np. rozporka od 1.6Gsi pasuje do mnie i czy sandtler to dobra firma? :zakrecony:
sandtler to dobra firma, rozporka moze pasowac ale glowy sobie nie dam uciac... roznie to bywa, a to zawadzi tutaj, a to zawadzi tam i dupa... najprosciej byloby przymierzyc cos i decydowac o kupnie wtedy! ja swego czasu zamowilem 3 rozporki, z czego pasowaly tylko dwie!
Jedrus pisze:A co masz teraz ?? Może TY chcesz przymierzyć bo jak pamiętasz ona przeszła małą adaptację
a ja mam teraz el-tecowa rozporke robiona pod c20rse specjalnie, ale moze pasowalaby faktycznie Twoja... hmmm... nie pomyslalem...

: 23 lip 2004, o 13:37
autor: Corstek
No wiec , na pewno nie moge miec rozporki bez sruby, bo dzisiaj odebralem samochod z ramy naprawczej i na wydruku widze, ze gorne mocowania, zblizyly sie do siebie, jeden o 5mm, a drugi o 7mm, wiec to w sumie 1,2cm . Na szczescie sa w poziomie i na jednej wysokosci, co prawda ciut wyzej i ciut z tylu, ale symetrycznie (ciut=1-2mm). Ogolnie auto troche pokrzywione, ale tragedii nie ma i jezdzi sie tez wysmienicie.

Sumujac w gre wchodzi albo rozpora ze sruba albo dorabiana.
Wow ile dales za swoja w el-tecu i jak sie sprawuje w porownaniu do sparco np. Chociaz pewnie roznicy nie da sie zobaczyc.
Wogole dzieki za wyczerpujaca odpowiedz.

Kubelt: gdzie jest nowa siedziba traxu.

: 24 lip 2004, o 15:18
autor: wow
Corstek pisze:Wow ile dales za swoja w el-tecu i jak sie sprawuje w porownaniu do sparco np. Chociaz pewnie roznicy nie da sie zobaczyc.
nie pamietam juz dokladnie... 300-350, moze mniej... nie pamietam juz... wiem jedno ze cene mialem discount'owa bo pare dni wczesniej robilem kompletny wydech do c20rsy... roznice trudno mi ocenieac, bo inna masa samochodu, inne zawieszenie... nie da sie tego porownac...