Strona 1 z 2
: 2 sie 2004, o 17:54
autor: Anal
moim zdaniem juz lepiej wsadz sobie 1.4,lub coświększego w 1.2 szkoda pakować kasy-takie jest moje zdanie.
: 2 sie 2004, o 18:40
autor: GUMIS2000
hmmm a ile masz kasy na to
bo wicisnoc to mozna nawet 200 koni

: 2 sie 2004, o 18:41
autor: UhU
Hmm SWAPik na 1,4 lub 1,6 GSI ? do nich chyba nie trzeba kupowac żadnych kitów tak jak do 2.0 co nie? Z 1.6 może być problem ze znalezieniem ale 1.4 powinno byc już łatwiej znaleźć... Gazeta w ręke i szukać ogłoszeń
A 1.4 Sport ma 82KM i 11 sek do setki
Mi by taki wystarczył na początek

: 2 sie 2004, o 18:59
autor: Marcin99
Długo szukać nie trzeba bo jest akurat do sprzedania x14sz 60KM - ja osobiście chciałbym się przesiąść na większy, jakiś 1.6 bo chyba akurat trafiłem na coś i być może taki będe miał. Ale faktem jest że wcale nie jest łatwo znaleźć choćby c16nz 75KM w rozsądnej cenie bo za ponad tysiąc to są - dzisiaj dzwoniłem i za taki bez osprzętu chcieli 1200zł - brak słów.
: 2 sie 2004, o 19:30
autor: ThomasTsT
v3ga nie jestes sam tez mam 1,2 tylko z 92roku na gazniku (52KM) ja juz seryjnie niemiałem katalizatora... ale ty pewnie masz... WYWAL GO tylko bron boze zadnej strumiennicy w jego miejsce... ewentualnie tłumik rozprezny ale najlepsza była by chyba tu zwykła rura.... nastepnie spasuj kolektor wydechowy z głowica... mozesz to zrobic kamieniami szlifierskimi i wiertarka... koncowy tłumik przelotowy tez mile widziany... lecz sierodkowy tłumik zostaw... mozesz załozyc filtr powietrza typo SPORT... jakis stozek albo cus... zrob do tego dolot zimnego powietrza i GIT... mozesz zapakowac jakies sportowe swiece zapłonowe... jesli masz wtrysk to mozesz sprubowac zwiekszyc cisnienie paliwa poprzez pompke od innego opla...(tej przerobki dokładnie nie obczaiłem poszukaj w innych postach)... mozna tez splanowac troche głowice... przy zdieciu głowicy mozesz odrazu przeszlifowac i wypolerowac kanały dolotowe i wylotowe a takrze komore spalania... sam mam auto od miesiaca i narazie tyle wiem ze mozna zrobic samemu... ale jesli cie stac to radzil bym przekładke silnika...mysle ze robiac SWAPA w 2tys.zł mozesz sie zmiescic...robiac samemu.. oczywiscie nie muwie tu o silniku 2,0 tylko o np.1,4... jesli sie w czyms pomyliłem to sory poprawcie mnie

: 2 sie 2004, o 19:32
autor: AdamXXL
myślę, że przy 1.2 realnie można wykrzecać koło 65KM. opierając się na zrobieniu głowicy (naprawdę sporo można poprawić) i innym wałku (głównie tych rzeczach) i innych drobniejszych elementach. koszt może wyjść zbliżony do ceny większego silnika (1.4, 1.6)
: 2 sie 2004, o 20:19
autor: AMFILIADA
nie jestes sam tez mam 1,2 tylko z 92roku na gazniku (52KM)
Od kiedy jeżdżę X12SZ cały czas zastanawia mnie fakt:
dlaczgo Corsa B 1.2 na wtrysku ma 43 KM podczas gdy Corsa A na gaźniku 52 KM ??
Totalna kompromitacja

ale czym jest to spowodowane ??
: 2 sie 2004, o 20:23
autor: UhU
Gdzieś czytałem że dużo lepszym rozwiązaniem niż filtr stożkowy jest sportowa wkładka. Bo filtr stożkowy dławi silnik przy niższych obrotach i dlatego wydaje nam sie że auto lepiej przyspiesza bo na wysokich jest już dobrze i czuć że auto lepiej przyspiesza, ale nie dlatego że on dużo daje tylko dlatego że właśnie dławi silnik przy niższych obrotach.
I podobno sportowa wkładka jest i tańsza i lepsza... Ale tak tylko czytałem więc doświadczenia w tym nie mam
To prawda ?
: 2 sie 2004, o 20:27
autor: Kurbat
@amfi : ja ma 1,0 i mam 60 km... to dopiero jest odjazd

a tak powaznie to chyba chodzi o konstrukcje wałka...
: 2 sie 2004, o 20:35
autor: UcHO
Amfi: ma 45 psów
: 2 sie 2004, o 21:00
autor: ThomasTsT
Ja mam 1,2 NV OHC pojemnosc 1196cm3 52KM przy obr/min5800 moment obr 86Nmprzy obr/min2600 max obrot/min 6600 Sprezanie 9,2 cisnienie paliwa 0,18-0,24 gaznik Pierburg 1 B 1 wolne obroty 850-900 tyle moge wam powiedziec o moim silniku w serji... po moich przerobkach wszystko uległo poprawie

: 2 sie 2004, o 21:21
autor: endo
UhU pisze:Gdzieś czytałem że dużo lepszym rozwiązaniem niż filtr stożkowy jest sportowa wkładka. Bo filtr stożkowy dławi silnik przy niższych obrotach i dlatego wydaje nam sie że auto lepiej przyspiesza bo na wysokich jest już dobrze i czuć że auto lepiej przyspiesza, ale nie dlatego że on dużo daje tylko dlatego że właśnie dławi silnik przy niższych obrotach.
I podobno sportowa wkładka jest i tańsza i lepsza... Ale tak tylko czytałem więc doświadczenia w tym nie mam
To prawda ?
A moj silnik jest w takim razie dziwny bo po zalozeniu stozka poprawil sie wlasnie dol..
http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=38443
A co do wkladki to potrafi tez zezrec conieco, wszystko zalezy od silnika

: 2 sie 2004, o 21:30
autor: arts
Markosowi wkladka wiecej zjadla niz pomogla z tego co pamietam

: 2 sie 2004, o 22:10
autor: qomo
arts pisze:Markosowi wkladka wiecej zjadla niz pomogla z tego co pamietam

slabo pamietasz chodzilo raczej o blad przy pomiarze bo roznice byly w granicach jednego konia i okolo 2 niutonometrow na korzysc orginalnej wkladki
: 2 sie 2004, o 22:13
autor: UcHO
Nie ma co filozofowac czemu silniki z gaznikiem maja wiecej koni
gdzies kiedys czytałem ze silniki o tej samej pojemnosci, lecz z gaznikiem lub wtryskiem, to zawsze silnik z gaznikiem ma wiecej o ok 10% koni niz wtrysk. Nic na to nie poradziemy
jak sie myle niech mnie ktos poprawi
: 2 sie 2004, o 22:22
autor: kristo
AdamXXL pisze:myślę, że przy 1.2 realnie można wykrzecać koło 65KM. opierając się na zrobieniu głowicy (naprawdę sporo można poprawić) i innym wałku (głównie tych rzeczach) i innych drobniejszych elementach. koszt może wyjść zbliżony do ceny większego silnika (1.4, 1.6)
Jestem wstanie zaryzykować i powiedzieć że nawet więcej

a jeszcze nie ruszałem głowicy

ale to się w zimie okaze!!!!

: 2 sie 2004, o 23:10
autor: ThomasTsT
Pierwsze KM sa najtansze... jest to poprawianie serji... poprawienie kanałow spowoduje sybsze uzupełnianie i lepsze komory spalania przec co zwieksza sie moc... jesli dasz sportowy filtr to zmniejsza sie opory zasysanego powietrza i rowniez zwiekszy sie moc... poprawiajac wydech ODTYKASZ silnik... szybciej spaliny uciekaja... i jest git.... montujac sportowywałek ... zwiekszasz tym krzywki wałka.... co powoduje dłuzszy czas otwarcia zaworu przez co szybciej i dokładniej uzupełnia se cylinder daje to wieksza moc... jesli masz wtrysk to pomysl nad zwiekszona iloscia paliwa... wieksze wtryski i wydajniejsza pompa... do tego swiece NGK(taki maly szcegolik) planujac glowice zmniejszasz komore spalania przec zo zwieksza sie cisnienie i zwieksza sie moc... mozesz z fazowac wałek... czyli przeniesc maxymalna moc w doł lub gore obrotow...(ale do tego musisz miec specjalne koło)... to juz sa zawiłe przerobki jak dla laika.. najpierw zaluz filtr powietrza,swiece i sportowy wydech... powinienes odczuc poprawe... jesli to cie nie usatysfakcjonuje to proponuje zebys wpadł do mnie na warsztat to sie pobawimy z silniczkiem.... jesli niechesz pakowac sie w koszta to zmien auto na mocniejsze... ja ostatnio tak zrobiłem... heheh przesiadłem sie z 40Konnego malucha na Corse...POZDRAWIAM
: 2 sie 2004, o 23:11
autor: Bronek_84
UcHO pisze:Nie ma co filozofowac czemu silniki z gaznikiem maja wiecej koni
gdzies kiedys czytałem ze silniki o tej samej pojemnosci, lecz z gaznikiem lub wtryskiem, to zawsze silnik z gaznikiem ma wiecej o ok 10% koni niz wtrysk. Nic na to nie poradziemy
jak sie myle niech mnie ktos poprawi
Na gaźniku więcej pali

ale chszanić ekonomię, jak mi wtrysk wysiądzie to planuje wywalić układ zasilania który mam i wstawić gażnik lub nawet 2 :0

: 2 sie 2004, o 23:14
autor: ThomasTsT
wiecej pali??? mi na kołach 13/5,5 cala z oponami 155/65 przy jezdzie do 100km/h w 4,5 litra sie miesci... to duzo???

maluch palił mi 8 do 9 litrow...

: 2 sie 2004, o 23:17
autor: Bronek_84
ThomasTsT pisze:wiecej pali??? mi na kołach 13/5,5 cala z oponami 155/65 przy jezdzie do 100km/h w 4,5 litra sie miesci... to duzo???

maluch palił mi 8 do 9 litrow...

Malcz to nie ta generacja co corsa

- zero elektroniki
: 2 sie 2004, o 23:18
autor: !markos
podstawa jest obrobka glowicy
oprocz wkladki/stozka to wlasnie daje wymierne rezultaty. mozna tez wymienic swiece, ale to raczej w kategorii "czuje sie lepiej, bo moj silnik ma swiece ngk". rezultat - zaden.
co do gaznikow: no coz.. nieglupi ludzie robia kity gaznikowe do c20xe
slowo "ekonomia" nalezy wtedy wlozyc do szuflady z napisem: nie otwierac
moja spala nie mniej niz 9l w miescie (1.4 16v)

: 2 sie 2004, o 23:19
autor: AdamXXL
v3ga pisze:dzieki bardzo za podpowiedzi !!

ale przeoczyliscie chyba nieumyslnie jedno zdanie z mojego posta o lajkoniku

a Wy mi tu mowicie, zebym wlasnorecznie przemontowal silnik na 1.4, czyscil wloty glowicy itp

rownie dobrze moglbym sie spytac o to na forumie JAPAN-CORSA-FANCLUB

bo mniej wiecej tyle samo z tego bym zrozumial - chodzilo mi raczej o porade co wplywa na moc i moment i co moglbym zmienic np: swiecie na NGK czy filtr stozkowy, czy na hamownie pojechac (napisalem maila do Goduli o chiptuning ale odpisal ze najpierw musialbym sprawdzic faktyczna moc auta co rowna sie 200zl). Czyli mimo ze mam seryjny silnik i moc napisana na papierze warto jeszcze raz to sprawdzic (na hamowni? ) ? Prosilbym raczej o ogolny opis PODSTAW ktore musialbym zmienic i ktore sa standardowe na samym poczatku.
ale mimo wszystko dzieki

pytasz się co można zrobić i takie odpowiedzi padają. Swiece, kable wysokiego napięcia itp. zapewnią ci możliwe, że lepszą pracę ale nie podniesie to mocy autka .. no chyba, że do serii

jednak są to elementy które warto mieć dobre.
: 2 sie 2004, o 23:19
autor: Bronek_84
!markos pisze:podstawa jest obrobka glowicy
oprocz wkladki/stozka to wlasnie daje wymierne rezultaty. mozna tez wymienic swiece, ale to raczej w kategorii "czuje sie lepiej, bo moj silnik ma swiece ngk". rezultat - zaden.
co do gaznikow: no coz.. nieglupi ludzie robia kity gaznikowe do c20xe
slowo "ekonomia" nalezy wtedy wlozyc do szuflady z napisem: nie otwierac
moja spala nie mniej niz 9l w miescie (1.4 16v)

A gaźnik w C14NZ co o tym sądzisz Markos?
: 2 sie 2004, o 23:23
autor: Bronek_84
AdamXXL pisze:v3ga pisze:dzieki bardzo za podpowiedzi !!

ale przeoczyliscie chyba nieumyslnie jedno zdanie z mojego posta o lajkoniku

a Wy mi tu mowicie, zebym wlasnorecznie przemontowal silnik na 1.4, czyscil wloty glowicy itp

rownie dobrze moglbym sie spytac o to na forumie JAPAN-CORSA-FANCLUB

bo mniej wiecej tyle samo z tego bym zrozumial - chodzilo mi raczej o porade co wplywa na moc i moment i co moglbym zmienic np: swiecie na NGK czy filtr stozkowy, czy na hamownie pojechac (napisalem maila do Goduli o chiptuning ale odpisal ze najpierw musialbym sprawdzic faktyczna moc auta co rowna sie 200zl). Czyli mimo ze mam seryjny silnik i moc napisana na papierze warto jeszcze raz to sprawdzic (na hamowni? ) ? Prosilbym raczej o ogolny opis PODSTAW ktore musialbym zmienic i ktore sa standardowe na samym poczatku.
ale mimo wszystko dzieki

pytasz się co można zrobić i takie odpowiedzi padają. Swiece, kable wysokiego napięcia itp. zapewnią ci możliwe, że lepszą pracę ale nie podniesie to mocy autka .. no chyba, że do serii

jednak są to elementy które warto mieć dobre.
Niezapomnijmy o większej żywotności
PS
V3ga nie przepłacaj i nie kupuj oryginalnych oplowskich kabli WN- zastosuj kable od polda z wtryskiem

(ja tak mam i jest git)
: 2 sie 2004, o 23:25
autor: AdamXXL
Bronek_84 pisze:A gaźnik w C14NZ co o tym sądzisz Markos?
wprawdzie pytanie nie do mnie ale .. był silniczek 14nv co 75 koni miał
ale trzebaby zmienić całą góre silnika
: 2 sie 2004, o 23:25
autor: ThomasTsT
Jak to zero elektroniki w bobie?? :0 a zapłon??

ja miałem el i był elektroniczny... pozatym miałem elektroniczne radio

.. i zegarek.... i mowisz ze zero elektroniki

oj Bronek Bronek
co do pzrerobek to zgadzam sie z MARKOSEM tam drzemie najwiecej ukrytych KM

głowica to podstawa...
: 2 sie 2004, o 23:26
autor: Bronek_84
ThomasTsT pisze:Jak to zero elektroniki w bobie?? :0 a zapłon??

ja miałem el i był elektroniczny... pozatym miałem elektroniczne radio

.. i zegarek.... i mowisz ze zero elektroniki

oj Bronek Bronek
co do pzrerobek to zgadzam sie z MARKOSEM tam drzemie najwiecej ukrytych KM

głowica to podstawa...
zapomniałeś o elektronicznym przerywaczu kierunków

: 2 sie 2004, o 23:29
autor: Bronek_84
AdamXXL pisze:Bronek_84 pisze:A gaźnik w C14NZ co o tym sądzisz Markos?
wprawdzie pytanie nie do mnie ale .. był silniczek 14nv co 75 koni miał
ale trzebaby zmienić całą góre silnika
całą górę :0

kolektor dolotowy z wtryskiem, aparat zapłonowy i z kompem coś trzeba porobić
: 2 sie 2004, o 23:30
autor: ThomasTsT
aj sory no fakt

i jeszce obrotomiez :0 hehehehe
: 2 sie 2004, o 23:31
autor: AdamXXL
i zgadnijcie które kanały dolotowe są od 1.2 z monowtryskiem
a które od innej głowicy (mpi ale gaźniki mają podobnie)
1 :
http://adamxxl.republika.pl/x/wlot1.JPG
2 :
http://adamxxl.republika.pl/x/wlot2.JPG