Strona 1 z 2

: 2 sie 2004, o 17:54
autor: Anal
moim zdaniem juz lepiej wsadz sobie 1.4,lub coświększego w 1.2 szkoda pakować kasy-takie jest moje zdanie.

: 2 sie 2004, o 18:40
autor: GUMIS2000
hmmm a ile masz kasy na to
bo wicisnoc to mozna nawet 200 koni :oko:

: 2 sie 2004, o 18:41
autor: UhU
Hmm SWAPik na 1,4 lub 1,6 GSI ? do nich chyba nie trzeba kupowac żadnych kitów tak jak do 2.0 co nie? Z 1.6 może być problem ze znalezieniem ale 1.4 powinno byc już łatwiej znaleźć... Gazeta w ręke i szukać ogłoszeń :lol:
A 1.4 Sport ma 82KM i 11 sek do setki :lol:
Mi by taki wystarczył na początek :lol:

: 2 sie 2004, o 18:59
autor: Marcin99
Długo szukać nie trzeba bo jest akurat do sprzedania x14sz 60KM - ja osobiście chciałbym się przesiąść na większy, jakiś 1.6 bo chyba akurat trafiłem na coś i być może taki będe miał. Ale faktem jest że wcale nie jest łatwo znaleźć choćby c16nz 75KM w rozsądnej cenie bo za ponad tysiąc to są - dzisiaj dzwoniłem i za taki bez osprzętu chcieli 1200zł - brak słów.

: 2 sie 2004, o 19:30
autor: ThomasTsT
v3ga nie jestes sam tez mam 1,2 tylko z 92roku na gazniku (52KM) ja juz seryjnie niemiałem katalizatora... ale ty pewnie masz... WYWAL GO tylko bron boze zadnej strumiennicy w jego miejsce... ewentualnie tłumik rozprezny ale najlepsza była by chyba tu zwykła rura.... nastepnie spasuj kolektor wydechowy z głowica... mozesz to zrobic kamieniami szlifierskimi i wiertarka... koncowy tłumik przelotowy tez mile widziany... lecz sierodkowy tłumik zostaw... mozesz załozyc filtr powietrza typo SPORT... jakis stozek albo cus... zrob do tego dolot zimnego powietrza i GIT... mozesz zapakowac jakies sportowe swiece zapłonowe... jesli masz wtrysk to mozesz sprubowac zwiekszyc cisnienie paliwa poprzez pompke od innego opla...(tej przerobki dokładnie nie obczaiłem poszukaj w innych postach)... mozna tez splanowac troche głowice... przy zdieciu głowicy mozesz odrazu przeszlifowac i wypolerowac kanały dolotowe i wylotowe a takrze komore spalania... sam mam auto od miesiaca i narazie tyle wiem ze mozna zrobic samemu... ale jesli cie stac to radzil bym przekładke silnika...mysle ze robiac SWAPA w 2tys.zł mozesz sie zmiescic...robiac samemu.. oczywiscie nie muwie tu o silniku 2,0 tylko o np.1,4... jesli sie w czyms pomyliłem to sory poprawcie mnie :-D

: 2 sie 2004, o 19:32
autor: AdamXXL
myślę, że przy 1.2 realnie można wykrzecać koło 65KM. opierając się na zrobieniu głowicy (naprawdę sporo można poprawić) i innym wałku (głównie tych rzeczach) i innych drobniejszych elementach. koszt może wyjść zbliżony do ceny większego silnika (1.4, 1.6)

: 2 sie 2004, o 20:19
autor: AMFILIADA
nie jestes sam tez mam 1,2 tylko z 92roku na gazniku (52KM)
Od kiedy jeżdżę X12SZ cały czas zastanawia mnie fakt:

dlaczgo Corsa B 1.2 na wtrysku ma 43 KM podczas gdy Corsa A na gaźniku 52 KM ??

Totalna kompromitacja :-( ale czym jest to spowodowane ??

: 2 sie 2004, o 20:23
autor: UhU
Gdzieś czytałem że dużo lepszym rozwiązaniem niż filtr stożkowy jest sportowa wkładka. Bo filtr stożkowy dławi silnik przy niższych obrotach i dlatego wydaje nam sie że auto lepiej przyspiesza bo na wysokich jest już dobrze i czuć że auto lepiej przyspiesza, ale nie dlatego że on dużo daje tylko dlatego że właśnie dławi silnik przy niższych obrotach.
I podobno sportowa wkładka jest i tańsza i lepsza... Ale tak tylko czytałem więc doświadczenia w tym nie mam :-P
To prawda ?

: 2 sie 2004, o 20:27
autor: Kurbat
@amfi : ja ma 1,0 i mam 60 km... to dopiero jest odjazd :)
a tak powaznie to chyba chodzi o konstrukcje wałka...

: 2 sie 2004, o 20:35
autor: UcHO
Amfi: ma 45 psów

: 2 sie 2004, o 21:00
autor: ThomasTsT
Ja mam 1,2 NV OHC pojemnosc 1196cm3 52KM przy obr/min5800 moment obr 86Nmprzy obr/min2600 max obrot/min 6600 Sprezanie 9,2 cisnienie paliwa 0,18-0,24 gaznik Pierburg 1 B 1 wolne obroty 850-900 tyle moge wam powiedziec o moim silniku w serji... po moich przerobkach wszystko uległo poprawie :-D

: 2 sie 2004, o 21:21
autor: endo
UhU pisze:Gdzieś czytałem że dużo lepszym rozwiązaniem niż filtr stożkowy jest sportowa wkładka. Bo filtr stożkowy dławi silnik przy niższych obrotach i dlatego wydaje nam sie że auto lepiej przyspiesza bo na wysokich jest już dobrze i czuć że auto lepiej przyspiesza, ale nie dlatego że on dużo daje tylko dlatego że właśnie dławi silnik przy niższych obrotach.
I podobno sportowa wkładka jest i tańsza i lepsza... Ale tak tylko czytałem więc doświadczenia w tym nie mam :-P
To prawda ?
A moj silnik jest w takim razie dziwny bo po zalozeniu stozka poprawil sie wlasnie dol.. http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=38443
A co do wkladki to potrafi tez zezrec conieco, wszystko zalezy od silnika :oko:

: 2 sie 2004, o 21:30
autor: arts
Markosowi wkladka wiecej zjadla niz pomogla z tego co pamietam :oko:

: 2 sie 2004, o 22:10
autor: qomo
arts pisze:Markosowi wkladka wiecej zjadla niz pomogla z tego co pamietam :oko:
slabo pamietasz chodzilo raczej o blad przy pomiarze bo roznice byly w granicach jednego konia i okolo 2 niutonometrow na korzysc orginalnej wkladki

: 2 sie 2004, o 22:13
autor: UcHO
Nie ma co filozofowac czemu silniki z gaznikiem maja wiecej koni
gdzies kiedys czytałem ze silniki o tej samej pojemnosci, lecz z gaznikiem lub wtryskiem, to zawsze silnik z gaznikiem ma wiecej o ok 10% koni niz wtrysk. Nic na to nie poradziemy
jak sie myle niech mnie ktos poprawi

: 2 sie 2004, o 22:22
autor: kristo
AdamXXL pisze:myślę, że przy 1.2 realnie można wykrzecać koło 65KM. opierając się na zrobieniu głowicy (naprawdę sporo można poprawić) i innym wałku (głównie tych rzeczach) i innych drobniejszych elementach. koszt może wyjść zbliżony do ceny większego silnika (1.4, 1.6)
Jestem wstanie zaryzykować i powiedzieć że nawet więcej :grin: a jeszcze nie ruszałem głowicy :oko: ale to się w zimie okaze!!!! :-D

: 2 sie 2004, o 23:10
autor: ThomasTsT
Pierwsze KM sa najtansze... jest to poprawianie serji... poprawienie kanałow spowoduje sybsze uzupełnianie i lepsze komory spalania przec co zwieksza sie moc... jesli dasz sportowy filtr to zmniejsza sie opory zasysanego powietrza i rowniez zwiekszy sie moc... poprawiajac wydech ODTYKASZ silnik... szybciej spaliny uciekaja... i jest git.... montujac sportowywałek ... zwiekszasz tym krzywki wałka.... co powoduje dłuzszy czas otwarcia zaworu przez co szybciej i dokładniej uzupełnia se cylinder daje to wieksza moc... jesli masz wtrysk to pomysl nad zwiekszona iloscia paliwa... wieksze wtryski i wydajniejsza pompa... do tego swiece NGK(taki maly szcegolik) planujac glowice zmniejszasz komore spalania przec zo zwieksza sie cisnienie i zwieksza sie moc... mozesz z fazowac wałek... czyli przeniesc maxymalna moc w doł lub gore obrotow...(ale do tego musisz miec specjalne koło)... to juz sa zawiłe przerobki jak dla laika.. najpierw zaluz filtr powietrza,swiece i sportowy wydech... powinienes odczuc poprawe... jesli to cie nie usatysfakcjonuje to proponuje zebys wpadł do mnie na warsztat to sie pobawimy z silniczkiem.... jesli niechesz pakowac sie w koszta to zmien auto na mocniejsze... ja ostatnio tak zrobiłem... heheh przesiadłem sie z 40Konnego malucha na Corse...POZDRAWIAM

: 2 sie 2004, o 23:11
autor: Bronek_84
UcHO pisze:Nie ma co filozofowac czemu silniki z gaznikiem maja wiecej koni
gdzies kiedys czytałem ze silniki o tej samej pojemnosci, lecz z gaznikiem lub wtryskiem, to zawsze silnik z gaznikiem ma wiecej o ok 10% koni niz wtrysk. Nic na to nie poradziemy
jak sie myle niech mnie ktos poprawi
Na gaźniku więcej pali :-D ale chszanić ekonomię, jak mi wtrysk wysiądzie to planuje wywalić układ zasilania który mam i wstawić gażnik lub nawet 2 :0 8-)

: 2 sie 2004, o 23:14
autor: ThomasTsT
wiecej pali??? mi na kołach 13/5,5 cala z oponami 155/65 przy jezdzie do 100km/h w 4,5 litra sie miesci... to duzo??? :zakrecony: maluch palił mi 8 do 9 litrow... :grin:

: 2 sie 2004, o 23:17
autor: Bronek_84
ThomasTsT pisze:wiecej pali??? mi na kołach 13/5,5 cala z oponami 155/65 przy jezdzie do 100km/h w 4,5 litra sie miesci... to duzo??? :zakrecony: maluch palił mi 8 do 9 litrow... :grin:
Malcz to nie ta generacja co corsa :oko: - zero elektroniki

: 2 sie 2004, o 23:18
autor: !markos
podstawa jest obrobka glowicy :oko:
oprocz wkladki/stozka to wlasnie daje wymierne rezultaty. mozna tez wymienic swiece, ale to raczej w kategorii "czuje sie lepiej, bo moj silnik ma swiece ngk". rezultat - zaden.

co do gaznikow: no coz.. nieglupi ludzie robia kity gaznikowe do c20xe :oko:
slowo "ekonomia" nalezy wtedy wlozyc do szuflady z napisem: nie otwierac :lol:

moja spala nie mniej niz 9l w miescie (1.4 16v) :oko:

: 2 sie 2004, o 23:19
autor: AdamXXL
v3ga pisze:dzieki bardzo za podpowiedzi !! ;) ale przeoczyliscie chyba nieumyslnie jedno zdanie z mojego posta o lajkoniku :D a Wy mi tu mowicie, zebym wlasnorecznie przemontowal silnik na 1.4, czyscil wloty glowicy itp :) rownie dobrze moglbym sie spytac o to na forumie JAPAN-CORSA-FANCLUB ;) bo mniej wiecej tyle samo z tego bym zrozumial - chodzilo mi raczej o porade co wplywa na moc i moment i co moglbym zmienic np: swiecie na NGK czy filtr stozkowy, czy na hamownie pojechac (napisalem maila do Goduli o chiptuning ale odpisal ze najpierw musialbym sprawdzic faktyczna moc auta co rowna sie 200zl). Czyli mimo ze mam seryjny silnik i moc napisana na papierze warto jeszcze raz to sprawdzic (na hamowni? ) ? Prosilbym raczej o ogolny opis PODSTAW ktore musialbym zmienic i ktore sa standardowe na samym poczatku.
ale mimo wszystko dzieki ;)
pytasz się co można zrobić i takie odpowiedzi padają. Swiece, kable wysokiego napięcia itp. zapewnią ci możliwe, że lepszą pracę ale nie podniesie to mocy autka .. no chyba, że do serii :oko: jednak są to elementy które warto mieć dobre.

: 2 sie 2004, o 23:19
autor: Bronek_84
!markos pisze:podstawa jest obrobka glowicy :oko:
oprocz wkladki/stozka to wlasnie daje wymierne rezultaty. mozna tez wymienic swiece, ale to raczej w kategorii "czuje sie lepiej, bo moj silnik ma swiece ngk". rezultat - zaden.

co do gaznikow: no coz.. nieglupi ludzie robia kity gaznikowe do c20xe :oko:
slowo "ekonomia" nalezy wtedy wlozyc do szuflady z napisem: nie otwierac :lol:

moja spala nie mniej niz 9l w miescie (1.4 16v) :oko:
A gaźnik w C14NZ co o tym sądzisz Markos?

: 2 sie 2004, o 23:23
autor: Bronek_84
AdamXXL pisze:
v3ga pisze:dzieki bardzo za podpowiedzi !! ;) ale przeoczyliscie chyba nieumyslnie jedno zdanie z mojego posta o lajkoniku :D a Wy mi tu mowicie, zebym wlasnorecznie przemontowal silnik na 1.4, czyscil wloty glowicy itp :) rownie dobrze moglbym sie spytac o to na forumie JAPAN-CORSA-FANCLUB ;) bo mniej wiecej tyle samo z tego bym zrozumial - chodzilo mi raczej o porade co wplywa na moc i moment i co moglbym zmienic np: swiecie na NGK czy filtr stozkowy, czy na hamownie pojechac (napisalem maila do Goduli o chiptuning ale odpisal ze najpierw musialbym sprawdzic faktyczna moc auta co rowna sie 200zl). Czyli mimo ze mam seryjny silnik i moc napisana na papierze warto jeszcze raz to sprawdzic (na hamowni? ) ? Prosilbym raczej o ogolny opis PODSTAW ktore musialbym zmienic i ktore sa standardowe na samym poczatku.
ale mimo wszystko dzieki ;)
pytasz się co można zrobić i takie odpowiedzi padają. Swiece, kable wysokiego napięcia itp. zapewnią ci możliwe, że lepszą pracę ale nie podniesie to mocy autka .. no chyba, że do serii :oko: jednak są to elementy które warto mieć dobre.
Niezapomnijmy o większej żywotności
PS
V3ga nie przepłacaj i nie kupuj oryginalnych oplowskich kabli WN- zastosuj kable od polda z wtryskiem 8) (ja tak mam i jest git)

: 2 sie 2004, o 23:25
autor: AdamXXL
Bronek_84 pisze:A gaźnik w C14NZ co o tym sądzisz Markos?
wprawdzie pytanie nie do mnie ale .. był silniczek 14nv co 75 koni miał :oko:
ale trzebaby zmienić całą góre silnika

: 2 sie 2004, o 23:25
autor: ThomasTsT
Jak to zero elektroniki w bobie?? :0 a zapłon?? :zakrecony: ja miałem el i był elektroniczny... pozatym miałem elektroniczne radio :-D .. i zegarek.... i mowisz ze zero elektroniki :-D oj Bronek Bronek :oko:
co do pzrerobek to zgadzam sie z MARKOSEM tam drzemie najwiecej ukrytych KM :-D głowica to podstawa...

: 2 sie 2004, o 23:26
autor: Bronek_84
ThomasTsT pisze:Jak to zero elektroniki w bobie?? :0 a zapłon?? :zakrecony: ja miałem el i był elektroniczny... pozatym miałem elektroniczne radio :-D .. i zegarek.... i mowisz ze zero elektroniki :-D oj Bronek Bronek :oko:
co do pzrerobek to zgadzam sie z MARKOSEM tam drzemie najwiecej ukrytych KM :-D głowica to podstawa...
zapomniałeś o elektronicznym przerywaczu kierunków :oko:

: 2 sie 2004, o 23:29
autor: Bronek_84
AdamXXL pisze:
Bronek_84 pisze:A gaźnik w C14NZ co o tym sądzisz Markos?
wprawdzie pytanie nie do mnie ale .. był silniczek 14nv co 75 koni miał :oko:
ale trzebaby zmienić całą góre silnika
całą górę :0 :-? kolektor dolotowy z wtryskiem, aparat zapłonowy i z kompem coś trzeba porobić

: 2 sie 2004, o 23:30
autor: ThomasTsT
aj sory no fakt :-D i jeszce obrotomiez :0 hehehehe

: 2 sie 2004, o 23:31
autor: AdamXXL
i zgadnijcie które kanały dolotowe są od 1.2 z monowtryskiem
a które od innej głowicy (mpi ale gaźniki mają podobnie)

1 : http://adamxxl.republika.pl/x/wlot1.JPG
2 : http://adamxxl.republika.pl/x/wlot2.JPG